Apathy Skrevet 1. april Del Skrevet 1. april (endret) 40 minutes ago, sedsberg said: Vi må boikotte Mercedes også! Reveal hidden contents Gitt hvor mye av en Tesla som er Mercedes så er det nok å boikotte Tesla.... Men men, jeg setter pris på at det nå er enkelt å se drittsekkene rundt omkring. Om du kjøper en *NY Tesla nå er du pr. min definisjon følger / støttespiller av en drittsekk. Og jeg er neimen ikke sikker på hva som er værst; å være en drittsekk selv eller følge / støtte en drittsekk altså nærsagt uansett hva han finner på. Så kan du helt sikkert kverulere dette frem og tilbake til Mars. Men faktum er at du prioriterer dine behov på resten av verden sin åpenbare bekostning. Behov som mannen selv bryr seg katten om mtp hans handlinger de siste årene. Behov som når alt kommer til alt fordrer at mannen ikke får det som han vil. MAO er du i beste fall en snylter på andres ryggrad. Og ja, jeg klarer meg uten bil. DVS. jeg sitter mye på med andre (madamen med hennes barn mfl.). Skulle gjerne kunne kjørt selv igjen, men det er det ingen andre som ønsker (synet tillater uansett ikke dette). Ville vært risikosport for alle andre i trafikken om jeg kjørte bil igjen. Siste bil jeg kjørte selv var en S-max med 7 seter og det var imo siste gang en 7 seter var god å kjøre og å sitte på i (passager komfort er nedprioritert imo i moderne biler). Med unntak av forsetene i enkelte moderne biler. Tesla er notorisk dritt å sitte på i imo. Både foran og bak. Jeg blir kjørt og hentet 6 turer i uka med taxi, og en god del av disse turene er i Tesla gjennom 11 rundkjøringer. Det går så bustene fyker for å si det slik. Og Tesla mfl. har tom ikke håndtak over døren til å holde fast i hverken for å sette seg inn eller når sjåfør kjører rally-stage-stil ("Oh No" handle). Noe som fører til ekstremt mange ulykker for pasientreiser med eldre som skal forsøke å sette seg inn uten "takhåndtaket" å holde seg fast i når de "detter ned" i bilen på vei inn. Når dette håndtaket mangler ender det ofte med at de detter ned på asfalten og ikke ned i setet. Både på vei inn og ut. Og gitt at pasientreisersjåførene ikke gjør noe som ikke står i bestillingen så er det slett ikke alltid det er sjåfør som hjelper disse menneskene når de har blitt skadet. Jeg har opptil flere ganger endt opp med å hjelpe felles pasient mens sjåfør racer avgårde mer eller mindre over tærne mine. Og ja. Disse drittsekkene kjører Tesla... Men men, noe må jo sykehusene ha å gjøre (de har jo ikke nok å gjøre fra før av, så noen må jo sørge for at de jobber for føden eller hur? /sarkasme). *Edit: vesentlig detalj. NY tesla. En tesla fra gammelt av er det bare å kjøre. Gjerne med en ytringsfrihetslapp om at du kjøpte den før Musk viste seg å være en drittsekk, men jeg har uansett ikke for vane å herpe andre menneskers eiendom uansett hvor forkastelig jeg måtte mene deres valg av bil er. Og nei jeg støtter ikke denne vandaliseringen som skjer på noen måte. Men jeg har ikke noe problem med å forstå bakgrunnen for sinnet. Two wrongs dont make a right.... ikke engang ytre right. Endret 1. april av Apathy 5 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april Smule8o skrev (14 timer siden): Ikke nok met at du støtter Musk økonimisk, men han bruker pengene til å hjelpe Trump med å rive ned både USA og vesten. Men så var det disse fiselydene da.. Så Musk bruker sine personlige midler på rive ned USA og vesten? 🤣 Unnskyld at jeg ler, men dere fanatikere kan være ustyrtelig morsomme i deres desperate jakt etter argumenter, selv om de er helt uten fakta. 2 1 2 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april Hanhijnn skrev (22 minutter siden): Så Musk bruker sine personlige midler på rive ned USA og vesten? 🤣 Unnskyld at jeg ler, men dere fanatikere kan være ustyrtelig morsomme i deres desperate jakt etter argumenter, selv om de er helt uten fakta. Har du noen argumenter da? 5 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april Snikpellik skrev (6 minutter siden): Har du noen argumenter da? Mot dobbelmoralismen mener du? Du får lese tråden og se etter da ser du. 2 1 Lenke til kommentar
RookieNO Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april (endret) Hanhijnn skrev (1 time siden): Så Musk bruker sine personlige midler på rive ned USA og vesten? 🤣 Unnskyld at jeg ler, men dere fanatikere kan være ustyrtelig morsomme i deres desperate jakt etter argumenter, selv om de er helt uten fakta. Så hva vil du kalle det å kjøpe stemmer til en dommer du ønsker innsatt da? Så godt som alle demokratier har lover mot akkurat dette, for å sikre rettferdige valg. Veldig stakkarslig å kalle alle andre for fanatikere bare fordi de er normalt oppegående folk som besitter evner til å se konsekvensene av Musk sine handlinger. At du ikke klarer det, kan ikke vi hjelpe deg med... Endret 2. april av RookieNO 9 Lenke til kommentar
Populært innlegg Snikpellik Skrevet 2. april Populært innlegg Del Skrevet 2. april Hanhijnn skrev (45 minutter siden): Mot dobbelmoralismen mener du? Du får lese tråden og se etter da ser du. Tenkte mer på innlegget du besvarte med å kalle de du er uenig med for «fanatikere» i stedet for å komme med et argument. 10 Lenke til kommentar
obygda Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april Hanhijnn skrev (1 time siden): Så Musk bruker sine personlige midler på rive ned USA og vesten? 🤣 Unnskyld at jeg ler, men dere fanatikere kan være ustyrtelig morsomme i deres desperate jakt etter argumenter, selv om de er helt uten fakta. Han har brukt mye penger på å bekjempe det vi andre ser på som demokratiske krefter. Det er du som bør få opp øynene her! 7 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Smule8o Skrevet 2. april Populært innlegg Del Skrevet 2. april 2 hours ago, Hanhijnn said: Så Musk bruker sine personlige midler på rive ned USA og vesten? 🤣 Unnskyld at jeg ler, men dere fanatikere kan være ustyrtelig morsomme i deres desperate jakt etter argumenter, selv om de er helt uten fakta. Ja? Han støttet Trumps kampanje med store beløp. Han prøvde nettop åpenlyst å kjøpe stemmer i et dommervalg. Og han har ikke lagt skjul på noen av delene. Dere Musk fanboys kan være ustyrtelig morsomme i deres desperate forsvar av deres Messias, spesielt når dere ignorerer fakta 12 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april obygda skrev (1 time siden): Han har brukt mye penger på å bekjempe det vi andre ser på som demokratiske krefter. Det er du som bør få opp øynene her! Sine egne private penger altså? Er du sikker på det? 1 Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april 3 minutes ago, Hanhijnn said: Sine egne private penger altså? Er du sikker på det? Ja. https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/elon-musk-donald-trump-2024-election-b2690735.html https://apnews.com/article/wisconsin-supreme-court-musk-million-dollar-giveaway-cdea66e0dcbaa53dd183e1d10bee2b35 3 1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april Hva tenker dere om Norske Jannicke? Vet ikke om hun kjører tesla, men hun leder et oppdrag som benytter seg av Musk sitt SpaceX - et selskap han faktisk har skapt og hvor han eier 42% av aksjene = ca. 150 milliarder dollar, i motsetning til et firma han har kjøpt seg inn i bare eier 20% som Tesla. Om en nordmann som kjører Tesla er landsforræder og nazist så må jo ei som kjører Elon's romrakett være Hitler sjøl.. om man benytter seg av samme tankegang så klart. https://www.nrk.no/urix/norske-jannicke-mikkelsen-er-i-verdensrommet-1.17364183 6 3 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april Smule8o skrev (23 minutter siden): Ja? Han støttet Trumps kampanje med store beløp. Han prøvde nettop åpenlyst å kjøpe stemmer i et dommervalg. Og han har ikke lagt skjul på noen av delene. Dere Musk fanboys kan være ustyrtelig morsomme i deres desperate forsvar av deres Messias, spesielt når dere ignorerer fakta Jeg vet ikke hvem du "derer", men jeg har ikke forsvart noen. Hverken Musk eller Trump'eten. Jeg bare etterspør fakta og dokumentasjon på lettvinte påstander. Det må du faktisk tåle uten å bli sår og krenka. 3 Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april 1 minute ago, Hanhijnn said: Jeg vet ikke hvem du "derer", men jeg har ikke forsvart noen. Hverken Musk eller Trump'eten. Jeg bare etterspør fakta og dokumentasjon på lettvinte påstander. Det må du faktisk tåle uten å bli sår og krenka. Krenka? Se innlegg over for bevis. 4 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april RookieNO skrev (1 time siden): Så hva vil du kalle det å kjøpe stemmer til en dommer du ønsker innsatt da? Så godt som alle demokratier har lover mot akkurat dette, for å sikre rettferdige valg. Å kjøpe dommere er noe "demokratiet" i USA har gjort i alle år. Å sette likhetstegn med det og å "rive ned demokratiet og vesten" er ikke bare drøyt, det er direkte latterlig. Veldig mye er langt fra perfekt i USA, men jeg syns det er en smule søkt å gi Tesla-kunder i Norge ansvaret for det. Personlig boikott og fobrukermakt er jeg helt for. For all del, klem ivei med det. Det gjør jeg også. F.eks. så kjøper jeg ikke varer fra Israel. 4 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april (endret) Hanhijnn skrev (2 timer siden): Så Musk bruker sine personlige midler på rive ned USA og vesten? 🤣 Unnskyld at jeg ler, men dere fanatikere kan være ustyrtelig morsomme i deres desperate jakt etter argumenter, selv om de er helt uten fakta. Du kommer altså inn for å klage rundt argumenter, uten å ha argumenter selv? Ironien i dette er jo morsomt i seg selv. Vell, bortsett fra ting som dette da, men jeg vil jo ikke akkurat kalle dette gode argumenter, eller? Hanhijnn skrev (2 timer siden): Slike utsagn sier meg at du antagelig var en mobber på skolen, og at barna dine antagelig har arvet samme type holdning ovenfor andre som du har. Men dette ser du selvfølgelig ikke selv, oppe fra dine høye moralske hest. Endret 2. april av oophus 5 Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april (endret) 2 hours ago, Hanhijnn said: Å kjøpe dommere er noe "demokratiet" i USA har gjort i alle år. Å sette likhetstegn med det og å "rive ned demokratiet og vesten" er ikke bare drøyt, det er direkte latterlig. Lettvint påstand. Bevis? 2 hours ago, Hanhijnn said: Veldig mye er langt fra perfekt i USA, men jeg syns det er en smule søkt å gi Tesla-kunder i Norge ansvaret for det. Musk/Trumps kjører på med tvilsomme handlinger som ofte strider mot amerikansk lovverk. De sliter med plagsomme dommere som stopper galskapen deres. Derfor er det å prøve å satt inn dommere som ser en annen veg en del av prosjektet. Kjøper man en Tesla nå i 2025 så er man med på å støtte ett av selskapene som finansierer dette. Om du ikke var klar over det så er Musk både største aksjonær og CEO i Tesla. 2 hours ago, Hanhijnn said: Personlig boikott og fobrukermakt er jeg helt for. For all del, klem ivei med det. Det gjør jeg også. F.eks. så kjøper jeg ikke varer fra Israel. Prøver selv også å unngå å støtte Israel og Kina. Ikke alltid så lett dog. Men gjett hvem som har tatt USAs blinde støtte til Israel til ett helt nytt nivå? Jo, Trump. Gjett hvem som brukte store penger på å få Trump valgt? Jo, Musk Endret 2. april av Smule8o 5 Lenke til kommentar
Ankor Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april (endret) 2 hours ago, Hanhijnn said: Sine egne private penger altså? Er du sikker på det? Gavene hans til Trump i forbindelse med valget blir offentliggjort og han ga mer enn $290 mill til kampanjen hans i 2024. I tillegg har han brukt et ukjent antall millioner for å kjøpe stemmer til Trump-sympatiske politikere og dommere, f.eks. gjennom det mye omtalte lotteriet med to premier på $1m og opplegg som dette: Det er bl.a. dette pengene går til når du kjøper Tesla, både fordi han eier mange aksjer og fordi han fikk en enorm opsjonspakke som er avhengig av høy aksjepris. I desember i fjor var den verd over $100 mrd. dollar. Endret 2. april av Ankor 8 1 Lenke til kommentar
obygda Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april Noxhaven skrev (1 time siden): Hva tenker dere om Norske Jannicke? Vet ikke om hun kjører tesla, men hun leder et oppdrag som benytter seg av Musk sitt SpaceX - et selskap han faktisk har skapt og hvor han eier 42% av aksjene = ca. 150 milliarder dollar, i motsetning til et firma han har kjøpt seg inn i bare eier 20% som Tesla. Om en nordmann som kjører Tesla er landsforræder og nazist så må jo ei som kjører Elon's romrakett være Hitler sjøl.. om man benytter seg av samme tankegang så klart. https://www.nrk.no/urix/norske-jannicke-mikkelsen-er-i-verdensrommet-1.17364183 Jeg mener hun nesten sidestiller seg med tyskertøsene på mange måter. Videre var dette en privat tur i rommet uten noen verdi for jordens befolkning ut over at denne raketten bidro til å skade jordens klima og miljø. Mao.her er det null å være stolt av og mye hun burde skjemmes over. 4 Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april The American manufacturer of electric cars Tesla sees the registrations of new cars in Belgium further plummet. Last month, 958 new Teslas were registered, where there were 3,120 in March 2024. It is a decrease of 69.3 percent, according to figures from sector federation Febiac on Tuesday. https://www.hln.be/binnenland/tesla-ziet-inschrijvingen-in-belgie-verder-kelderen-70-procent-in-maart~a3b1b576/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.reddit.com%2Fr%2Feurope%2Fcomments%2F1jp3m4h%2Ftesla_sells_70_less_cars_in_belgium_last_month%2F 2 3 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april obygda skrev (5 minutter siden): Jeg mener hun nesten sidestiller seg med tyskertøsene Denne personen driver bare trolling for å se hvor langt han kan dra det. Og jeg er veldig glad for at dette Tesla skam mølet ble skilt ut fra Tesla kafe tråden! Jeg er litt overrasket over hva noen mener, og ikke så lite sjokka over ordvalget til enkelte her. 3 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå