Gå til innhold

Tesla-Skam, reelt eller blåst ut av alle proporsjoner?

Anbefalte innlegg

oophus skrev (8 minutter siden):

Aldri ok å bedrive hærverk, men kan klarer da å forstå at enkelte tyr til det uten at det i seg selv betyr at man støtter det.

Har null respekt for de som driver med hærverk - eller tyr til fysiske grep. Men å snakke dritt om nye Model Y eiere - det har jeg null problem med. Om noen av mine arbeidskolleger skulle handle en ny model Y - vel da kommer jeg til å kommentere det på en slik måte at vedkommende skjønner at jeg ikke synes det er greit!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
paatur skrev (9 minutter siden):

Tesla har 18.9% markedsandel I Norge,, så du tenker at det nesten 19% av de med bil i Norge er landsforrædere? 

De fleste som kjøpte Tesla fram til for noen måneder siden var vel miljøbevisste folk så er nok stor andel av SV, MDG, Venstre velgere som kjører Tesla..

Nei - jeg har ikke noe negativt om si om eksisterende eiere - men de som kommer med ny model Y, Juniper - de vil jeg ikke respektere og rett og slett la dem få vite at jeg ikke synes det var greit å handle den bilen. Spørre dem om de liker Trump - om de støtter Maga eller rett og slett elsker nazister..........

Endret av obygda
  • Liker 2
Lenke til kommentar
50 minutes ago, obygda said:

Men når jeg ser en NY Tesla på veien i dag - vel da tenker jeg drittsekk, landsforræder og quisling. Og mine tanker får de aldri!

Noe motsigende.

Eller er det noe mer, som ikke tåler dagens lys, du sitter å ruger på?

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (Akkurat nå):

Noe motsigende.

Eller er det noe mer, som ikke tåler dagens lys, du sitter å ruger på?

Nei - det er ikke selvmotsigende - fordi hva jeg tenker i mitt sinn er opp til meg - og uansett hva de måtte prøve å si - mine tanker er fri..Og jeg vil aldri respektere en ny Tesla eier med en Juniper på veien. Og er det noen jeg kommer i prat med - så skal de få vite hva jeg synes om det bilvalget.

• Liker 4
Lenke til kommentar
obygda skrev (54 minutter siden):

Hva Tesla eiere må føle eller ikke føle får bli helt opp til dem. Men når jeg ser en NY Tesla på veien i dag - vel da tenker jeg drittsekk, landsforræder og quisling. Og mine tanker får de aldri!

😅 Må være hardt å være så snøblind. Håper vi kan sees en dag så jeg kan vise min fine Tesla forran dine gråtende lib tårer.

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
oophus skrev (1 time siden):

1. Når har jeg skrevet at jeg ikke godtar folk som ikke har samme interesse som meg?
2. Du oppholder deg på et forum. Du kan når som helst la være å involvere deg i diskusjoner. 
3. Jeg har aldri mast på deg for at du skal boikotte Tesla. Jeg sier bare at det er forståelig at folk reagerer og velger å boikotte Tesla. 

Det jeg siterte deg på var altså ikke et forsøk på å overføre dine meninger på meg?

Ok, jeg får tro deg på det da, for husefredens skyld.

Kos deg med boikotten din, så koser jeg meg i Teslaen min, og begge deler bør være like greit.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Frode789 skrev (Akkurat nå):

😅 Må være hardt å være så snøblind. Håper vi kan sees en dag så jeg kan vise min fine Tesla forran dine gråtende lib tårer.

Jeg gråter da aldri. Ikke er jeg flau over egne standpunkt heller - mulig noen andre burde være det. Jeg mener vi burde se på nye Tesla eiere slik som våre besteforeldre så på Tyskerene under krigen......

• Liker 4
Lenke til kommentar
obygda skrev (27 minutter siden):

Synes det er helt innafor å kalle nye Tesla eier som nazi elsker,Trump fan eller på annen måte vise avsky. Ikke ok å drive hærverk eller ødelegge ting. Skammen må de event. selv håndtere.

obygda skrev (58 minutter siden):

Hva Tesla eiere må føle eller ikke føle får bli helt opp til dem. Men når jeg ser en NY Tesla på veien i dag - vel da tenker jeg drittsekk, landsforræder og quisling. Og mine tanker får de aldri!

Tankene dine har vi fått... så det holder😄

• Liker 4
Lenke til kommentar
obygda skrev (2 minutter siden):

Jeg gråter da aldri. Ikke er jeg flau over egne standpunkt heller - mulig noen andre burde være det. Jeg mener vi burde se på nye Tesla eiere slik som våre besteforeldre så på Tyskerene under krigen......

Ja absolutt, sterke argumenter for at det er nesten det samme. 😆

Her er flere "nazis" som du kan legge til listen din:

image.thumb.jpeg.0adb46a28620f0bf0d564d88a2ada1ff.jpeg

• Liker 5
Lenke til kommentar
Frode789 skrev (Akkurat nå):

Du Må nesten kjøre ny Tesla - for man må være temmelig blåst i hodet ved å slenge disse bildene opp på dette forumet. ALLE er dementert så det holder og kun små smurfer uten hjerne tror dette er nazihilsener.

• Liker 6
Lenke til kommentar
obygda skrev (3 minutter siden):

Du Må nesten kjøre ny Tesla - for man må være temmelig blåst i hodet ved å slenge disse bildene opp på dette forumet. ALLE er dementert så det holder og kun små smurfer uten hjerne tror dette er nazihilsener.

Nei det er like idiotisk, du bare ikke ser det. Forskjellen er at du oppriktig tror at Musk er en "nazist". (hva enn det ordet betyr lenger, for venstreradikale bruker det om alt og alle de ikke liker om dagen, akkurat som andre buzz words som islamofobic, transfobic og alle andre fobier og rasistbegrep som er populære.)

Har forøvrig ikke Tesla, men er klar til å overta en fra sinnstynget godhetsposør som må "lette samvittigheten".

Endret av Frode789
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
ozone skrev (10 minutter siden):

Det jeg siterte deg på var altså ikke et forsøk på å overføre dine meninger på meg?

Ok, jeg får tro deg på det da, for husefredens skyld.

Kos deg med boikotten din, så koser jeg meg i Teslaen min, og begge deler bør være like greit.

Min boikott startet i 2019, så det er ikke særlig nytt. Ikke noe vits å selge Teslaen din om du kjører en eldre modell, men som mange andre her så frynser jeg litt på nesa om jeg ser en nyere modell. 

Ikke blir det enklere å eie Tesla heller ser det ut til - så det er jo litt synd i dere også. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Frode789 skrev (6 minutter siden):

Nei det er like idiotisk, du bare ikke ser det. Forskjellen er at du oppriktig tror at Musk er en "nazist". (hva enn det ordet betyr lenger, for venstreradikale bruker det om alt og alle de ikke liker om dagen, akkurat som andre buzz words som islamofobic, transfobic og alle andre fobier og rasistbegrep som er populære.)

Har forøvrig ikke Tesla, men er klar til å overta en fra sinnstynget godhetsposør som må "lette samvittigheten".

Jeg vet ikke hva Elon Musk er - vanskelig å definere en person med en personlighetsforstyrrelse - men jeg vet litt om familehistorien hans  - og jeg vet litt om hva han står for i media - og jeg vet litt om hvordan han oppfører seg og hvilke mennesker han hyller. Det gir et bilde av en person som står for mange av de samme tanker og ideer som nazistene gjorde. Hva vi skal kalle en slik person i dag - jeg vet ikke - men flere vil nok bruke ordet nazist, neo nazist osv...Det er uansett holdninger og meninger der jeg synes er forkastelig. Og de som støtter han ved å kjøpe produktene hans oppfører seg også forkastelig!

EDIT : Har selv ALDRI stemt venstresiden i norsk politikk! Så jeg er i alle fall ikke venstreradikal!

Endret av obygda
  • Liker 2
Lenke til kommentar
46 minutes ago, Frode789 said:

Det er langt mer enn bare den "my heart goes out" episoden som fremstiller Apartheid-Elon, Teslas CEO, i et dårlig lys. Her er et lite utvalg:

https://www.vg.no/nyheter/i/Oo09ww/elon-musk-til-afd-moete-det-er-greit-aa-vaere-stolt-over-aa-vaere-tysker

https://amp.cnn.com/cnn/2025/01/27/europe/israel-holocaust-memorial-chair-musk-criticism-intl

https://www.forbes.com/sites/antoniopequenoiv/2025/03/13/musk-retweets-hitler-didnt-murder-millions-message-amid-ongoing-nazi-controversy/

https://www.washingtonpost.com/politics/2025/03/20/elon-musk-race-dei-doge/

https://arstechnica.com/tech-policy/2023/11/white-house-condemns-elon-musks-antisemitic-post-ibm-halts-x-ads/

+280 millioner dollar i støtte til Trumps valgkamp. Man skal jaggu være passelig blind for ikke å se at dette er en shady type. 

Men hey, noen kameler må man svelge for å få en bil som kan lage fiselyder

Endret av Smule8o
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, obygda said:

Og er det noen jeg kommer i prat med - så skal de få vite hva jeg synes om det bilvalget.

Da skal du tåle i retur at du får kritikk for klærne dine som er laget av slaver i Asia. Telefonen din av barnearbeidere og frukten du spiser har ernært seg på døde palestinere. Du burde jo skamme deg like mye som alle andre.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (1 minutt siden):

Da skal du tåle i retur at du får kritikk for klærne dine som er laget av slaver i Asia. Telefonen din av barnearbeidere og frukten du spiser har ernært seg på døde palestinere. Du burde jo skamme deg like mye som alle andre.

Helt greit - skjenn meg grønn og blå i Gjert Ingebrigtsen stil - jeg bryr meg ikke. Dessuten så handler jeg så lite klær at det er nesten flaut. Mitt klesbudsjett er vel 2-3000 kroner i året...og jeg tjener flere millioner i året..så min interesse for klær er i praksis null. Har KUN HELT sorte strømper så jeg kan bruke dem om hverandre..kjøper alltid like bukser, skjorter osv når jeg handler..Telefonen har jeg ikke kjøpt - den har arbeidsgiver gitt meg. Kjøper ikke varer fra Israel....

• Liker 3
Lenke til kommentar
11 minutes ago, obygda said:

Helt greit - skjenn meg grønn og blå i Gjert Ingebrigtsen stil

Du syns det ja, men har du tenkt gjennom hva du sier egentlig?

Skulle blitt en utrolig lite produktiv verden.

Da måtte jo i praksis alle mennesker bare stå å kjefte på hverandre døgnet rundt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (På 31.3.2025 den 12.44):

EDIT: Tesla registrerte 5121 biler i 1 kvartal 2024. Så det har jo vært en markant flytting i markedet.

De andre merkene har spist av Model Y salget, ettersom de har kommet med konkurransedyktige modeller, og satt ned prisene sine.

Har folk virkelig ikke fått med seg at Tesla stengte fabrikkene sine i starten av januar for å forberede produksjonen av nye Model Y? De begynte ikke å levere ut nye Model Y før ute i mars en gang.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Frode789 skrev (42 minutter siden):

Som vanlig er skamløsheten på topp hos Trump-supporterne. I motsetning til Elon Musk som faktisk gjorde en nazi-hilsen, så viser videoene disse bildene er hentet fra at de f.eks. vinker eller andre ting, og ikke gjør noen nazi-hilsen.

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...