Tranceformation Skrevet søndag kl 23:10 Del Skrevet søndag kl 23:10 Har noen tips til gøy ferie i Sverige og Danmark i sommer? Kom gjerne med tips til billige steder å bo, parker, opplevelser, butikker, feriesenter osv. vi er 2 voksne med 4 barn i alderen 10-16 år. Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet søndag kl 23:13 Del Skrevet søndag kl 23:13 Randers regnskov er verdt ett besøk. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet søndag kl 23:14 Del Skrevet søndag kl 23:14 Hvis du ser syn på å reise bittelitt lenger, så kan jeg sterkt anbefale walibi holland. De har også hus hvor man kan overnatte ved inngangen til parken. Ellers så er vel legoland og løveparken ganske obligatorisk i Danmark, Skara sommerland i Sverige. Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet søndag kl 23:16 Forfatter Del Skrevet søndag kl 23:16 Femtekolonne skrev (På 30.3.2025 den 23.13): Randers regnskov er verdt ett besøk. Ekspander Godt tips, tips til bosted? Lenke til kommentar
Iki Skrevet mandag kl 00:51 Del Skrevet mandag kl 00:51 Vil selv anbefale Lalandia i Billund, da man kan bo i hytte der, samt gå noen få meter for å komme inn i Legoland. Lalandia i seg selv er gøy nok, og ikke påvirket av været. Den blå planet kan være interessant om dem liker havet. Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet mandag kl 07:07 Forfatter Del Skrevet mandag kl 07:07 leticia skrev (På 30.3.2025 den 23.14): Hvis du ser syn på å reise bittelitt lenger, så kan jeg sterkt anbefale walibi holland. De har også hus hvor man kan overnatte ved inngangen til parken. Ellers så er vel legoland og løveparken ganske obligatorisk i Danmark, Skara sommerland i Sverige. Ekspander Gode tips. Hvordan vil du rangere Nederland, greit med bil og finne fram? Greit å være i Nederland generelt? Hvor bodde dere i Danmark? Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet mandag kl 07:08 Forfatter Del Skrevet mandag kl 07:08 Iki skrev (På 31.3.2025 den 0.51): Vil selv anbefale Lalandia i Billund, da man kan bo i hytte der, samt gå noen få meter for å komme inn i Legoland. Lalandia i seg selv er gøy nok, og ikke påvirket av været. Den blå planet kan være interessant om dem liker havet. Ekspander Lalandia Billund har vi vært i tidligere for ca 10 år siden, veldig fint. Den blå planet er jeg ikke kjent med. Var det mye folk når dere var der? Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet mandag kl 07:17 Forfatter Del Skrevet mandag kl 07:17 (endret) Hva med Sverige? Har vurdert å dra til Liseberg i Gøteborg og til Gekås i Ullared, evt også til Borås dyrepark. Noe annet i Sverige som kan være kjekt? Har faktisk vært på Øland tidligere, men det er litt langt å reise. Vet ikke om det er feriesenter slik Danmark har mange av. Endret mandag kl 07:17 av Tranceformation Lenke til kommentar
Håvard Skrevet mandag kl 07:25 Del Skrevet mandag kl 07:25 Om man reiser via Hirtshals, er Nørdsøen Oceanarium bra akvarium. 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet mandag kl 10:13 Del Skrevet mandag kl 10:13 Tranceformation skrev (På 31.3.2025 den 7.07): Gode tips. Hvordan vil du rangere Nederland, greit med bil og finne fram? Greit å være i Nederland generelt? Hvor bodde dere i Danmark? Ekspander Nederland har stort sett veldig fine veier, ingen bompenger og det er enkelt å finne frem. Vi har feriert hver sommer 1 uke i Danmark siden barna var små, og de er alle voksne nå. Så det er sannsynligvis ikke et eneste feriesenter på Jylland vi ikke har vært innom 😅 Årsaken til at jeg nevner Walibi Holland, er pga alderen barna dine er i. Men skal man til Legoland så hadde jeg valgt Lalandia Billund, da er det gåavstand til parken. Ønsker deg en god ferie uansett hvor det blir til 😃 1 1 Lenke til kommentar
Bastu Skrevet mandag kl 16:01 Del Skrevet mandag kl 16:01 Tranceformation skrev (På 31.3.2025 den 7.17): Hva med Sverige? Har vurdert å dra til Liseberg i Gøteborg og til Gekås i Ullared, evt også til Borås dyrepark. Noe annet i Sverige som kan være kjekt? Har faktisk vært på Øland tidligere, men det er litt langt å reise. Vet ikke om det er feriesenter slik Danmark har mange av. Ekspander Hva som er interessant avhenger nok av hva du leter etter. Det er naturopplevelser, slott, restauranter, gamle hoteller/kirker, strender, grotter, akvedukter, helleristninger, badeland, fornøyelsesparker, museer, festivaler og mye mer. Spørsmålet er hva som passer for barn, tenåringer og voksne. Liseberg er nok verdt prisen hvis det ikke er høysesong. Jeg har minner fra min egen barndom hvor størstedelen av oppholdet mitt besto av å vente i lange køer i den brennende solen. Selv om Balder og Flumride var klare favoritter. Jeg antar at du skal langs vestkysten hvis du skal til Danmark, men har du tid, har jeg hørt gode ting om High Chaparrall. En litt annerledes fornøyelsespark med westerntema som har stått i snart 70 år. I tillegg har de helt fenomenale stuntmenn i sine forskjellige show. Inkluderer nedenfor en blogg som inkluderer ulike turistmål over hele landet. Bare søk etter regionen som er relevant for deg, sannsynligvis Bohuslän, Halland, Skåne, Västra Götaland og Småland. I tillegg har stort sett alle kommuner tips og råd til flere lokale attraksjoner på sine nettsider. https://www.swedishnomad.com/sv/sevardheter-i-sverige/ Håper du er heldig med været! 1 Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet mandag kl 17:39 Forfatter Del Skrevet mandag kl 17:39 Femtekolonne skrev (På 30.3.2025 den 23.13): Randers regnskov er verdt ett besøk. Ekspander Holder det med 1 dag der? Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet mandag kl 17:41 Forfatter Del Skrevet mandag kl 17:41 leticia skrev (På 31.3.2025 den 10.13): Nederland har stort sett veldig fine veier, ingen bompenger og det er enkelt å finne frem. Vi har feriert hver sommer 1 uke i Danmark siden barna var små, og de er alle voksne nå. Så det er sannsynligvis ikke et eneste feriesenter på Jylland vi ikke har vært innom 😅 Årsaken til at jeg nevner Walibi Holland, er pga alderen barna dine er i. Men skal man til Legoland så hadde jeg valgt Lalandia Billund, da er det gåavstand til parken. Ønsker deg en god ferie uansett hvor det blir til 😃 Ekspander Dere virker kjent med feriesenter, hvilket senter ville du anbefalt som passer for 6 personer? Lenke til kommentar
leticia Skrevet mandag kl 18:51 Del Skrevet mandag kl 18:51 Tranceformation skrev (På 31.3.2025 den 17.41): Dere virker kjent med feriesenter, hvilket senter ville du anbefalt som passer for 6 personer? Ekspander Hei Det begynner å bli endel år siden Danmark var utgangspunktet for sommerferien. De siste årene så har vi fokusert på Disneyland Paris eller sørlige Frankrike. Men vi skal faktisk en uke til Danmark selv i år. Det er Skallerup Seaside Resort: Feriecenter i Nordjylland som vi skal til. Ellers så er det jo Lalandia i Billund, feriesenter med LEGOLAND® som nabo som jeg allerede har vært innom, men det er vel sannsynligvis også det dyreste feriesenteret. Utenom det så kan jeg anbefale Feriepark Landal Seawest | Landal og Feriepark Landal Rønbjerg | Landal 2 Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet tirsdag kl 00:23 Del Skrevet tirsdag kl 00:23 Tranceformation skrev (PÃ¥ 31.3.2025 den 17.39): Holder det med 1 dag der? Ekspander Holder med en dag. 1 Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet onsdag kl 23:30 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 23:30 leticia skrev (På 31.3.2025 den 18.51): Hei Det begynner å bli endel år siden Danmark var utgangspunktet for sommerferien. De siste årene så har vi fokusert på Disneyland Paris eller sørlige Frankrike. Men vi skal faktisk en uke til Danmark selv i år. Det er Skallerup Seaside Resort: Feriecenter i Nordjylland som vi skal til. Ellers så er det jo Lalandia i Billund, feriesenter med LEGOLAND® som nabo som jeg allerede har vært innom, men det er vel sannsynligvis også det dyreste feriesenteret. Utenom det så kan jeg anbefale Feriepark Landal Seawest | Landal og Feriepark Landal Rønbjerg | Landal Ekspander Takk for gode guiding, skal ta en titt på alle disse🙂 Av ren nysgjerrighet, er det mye kø i Disneyland? Verdt prisen? Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet onsdag kl 23:30 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 23:30 Bastu skrev (På 31.3.2025 den 16.01): Hva som er interessant avhenger nok av hva du leter etter. Det er naturopplevelser, slott, restauranter, gamle hoteller/kirker, strender, grotter, akvedukter, helleristninger, badeland, fornøyelsesparker, museer, festivaler og mye mer. Spørsmålet er hva som passer for barn, tenåringer og voksne. Liseberg er nok verdt prisen hvis det ikke er høysesong. Jeg har minner fra min egen barndom hvor størstedelen av oppholdet mitt besto av å vente i lange køer i den brennende solen. Selv om Balder og Flumride var klare favoritter. Jeg antar at du skal langs vestkysten hvis du skal til Danmark, men har du tid, har jeg hørt gode ting om High Chaparrall. En litt annerledes fornøyelsespark med westerntema som har stått i snart 70 år. I tillegg har de helt fenomenale stuntmenn i sine forskjellige show. Inkluderer nedenfor en blogg som inkluderer ulike turistmål over hele landet. Bare søk etter regionen som er relevant for deg, sannsynligvis Bohuslän, Halland, Skåne, Västra Götaland og Småland. I tillegg har stort sett alle kommuner tips og råd til flere lokale attraksjoner på sine nettsider. https://www.swedishnomad.com/sv/sevardheter-i-sverige/ Håper du er heldig med været! Ekspander Takk, her var det mange gode tips! Lenke til kommentar
leticia Skrevet onsdag kl 23:43 Del Skrevet onsdag kl 23:43 (endret) Tranceformation skrev (På 2.4.2025 den 23.30): Takk for gode guiding, skal ta en titt på alle disse🙂 Av ren nysgjerrighet, er det mye kø i Disneyland? Verdt prisen? Ekspander Ja, man må alltid regne med kø i Disneyland. Men maks 1 time på hver attraksjon. Men normalt så har vi reist dit utenfor sommeren. Mandag, tirsdag og onsdag er de beste dagene å dra i parken. Det er mindre folk der da. Disneyland sin hjemmeside selger typisk billetter f.eks 2 netter på hotell 3 dager i parken. Men da får man ikke hele dager, ettersom man gjerne kommer utpå dagen. Så vi bestiller hotell og billetter hver for seg. Da blir det i stedet for 3 netter på hotell og 2 dager i parken og billigere totalpris 😉 explorers hotel (samarbeidende hotell) kan anbefales . https://www.explorershotels.com/en/?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwwLO_BhB2EiwAx2e-3zHy-XkJZ4-csv0XWDcUPQ2TCTljPuo2UrkqvD8M26o5EMZFkW1GHhoCv_AQAvD_BwE Det går gratis shuttlebuss fra hotellet til parken. Jeg syns inngangsbillettene er verdt prisen. Men Disneyhotellene er dyre, så derfor har vi valgt å bo på dette explorers hotellet stort sett. Hvis jeg ikke husker feil så har de rom opptil 10 personer. (Iallefall til 6). Det finnes rimeligere hotellmuligheter også, er bare å lete opp hoteller. Men vi syns det har vært greit med hotell i gåavstand til parken. EDIT: Glemte å få med at vi noen ganger har bodd på "Davy Crocket ranch" en liten kjøretur utenfor Disneyland Paris. Der bor man i seperate hytter i skogen. Det er plass til 6 personer i hyttene. Endret i går, 00:45 av leticia edit 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå