Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilstovsuger

peterjohn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det står ikke noe om forbrukt effekt.

Men i oftest er sikret med 10A så er det et sted mellom 120 og 140W.

Med et typisk bilbatteri vil du bruke under 10% av kapasiteten selvom du skulle bruke den i en halvtime.

Med mindre du allerede har problemer med batteriet eller ladingen bør dette være helt uproblematisk. Kanskje ikke gjøre det om det er 20 minus ute, da trenger du all kraft batteriet har til å starte motoren.

Lenke til kommentar

Svaret finn du (på norsk) på side 39 i bruksanvisninga:

Sitat

Apparatet kan brukes i perioder på opptil 30 minutter uten
merkbar virkning på effekten til et normalt ladet bilbatteri i god
stand.

Advarsel! Mer langvarig bruk vil redusere batterieffekten. Ikke
la motoren i bilen gå mens du gjør rent, da dette kan forkorte
levetiden til apparatet.

Max 30 minutt på eit normalt ladda bilbatteri, om du har eit litt gamalt bilbatteri så er det nok fornuftig å ta pause etter 20 minutt.

Du blir også fråråda å ha bilen på tomgang da det kan redusere effekta på bilbatteriet når du både lader og forbruker samatidig.
I tillegg kan det alltid være ein risiko for at du kjem borti girspaken når du driv å støvsuger, noko som kan føre til at bilen blir satt i bevegelse utan at du sitt i førarsetet om du lar bilen være i gang under støvsuginga.

Lenke til kommentar

Jeg ville heller investert i en vanlig batteristøvsuger som lades på 230 volt.

Jeg hadde tidligere en slik støvsuger som man plugger inn i 12v-uttak i bilen, men denne hadde veldig dårlig sugestyrke.

Mener det var en slik:
https://www.megaflis.no/hus--hage/rengjoring/stovsugere/blackdecker-bilstovsuger

Bruker nå en vanlig batteristøvsuger, og den er MYE bedre. 
(Og jeg bruker den også som vanlig støvsuger inne)

Lenke til kommentar

Er ikke helt solgt på ideen om å kjøpe en sigartenner støvsuger i stede for en våtstøvsuger.

Kan og skilte meg at jeg har kjøpt billigste batteristøvsugern til Jula, og brukte den til den havarerte 3-4 år senere.  Ser den selges ikke lengre. Ikke beste, men børsten kompanserte veldig godt for middelmådig sugeevne. 
Kan være verdt ideen i stede for å kjøpe spesialstøvsuger til kun en oppgave. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...