peterjohn Skrevet søndag kl 21:24 Del Skrevet søndag kl 21:24 Hei, Jeg lurer på at trenger jeg å ha engine sla på hele tiden hvis jeg bruke nesten 20 minuter for å stovsuger ? eller det kan jeg gjøre når engine er sla av ? https://www.megaflis.no/hus--hage/rengjoring/stovsugere/blackdecker-bilstovsuger Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet søndag kl 21:35 Del Skrevet søndag kl 21:35 Det står ikke noe om forbrukt effekt. Men i oftest er sikret med 10A så er det et sted mellom 120 og 140W. Med et typisk bilbatteri vil du bruke under 10% av kapasiteten selvom du skulle bruke den i en halvtime. Med mindre du allerede har problemer med batteriet eller ladingen bør dette være helt uproblematisk. Kanskje ikke gjøre det om det er 20 minus ute, da trenger du all kraft batteriet har til å starte motoren. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet søndag kl 22:45 Del Skrevet søndag kl 22:45 Det finns også oppladbare støvsugere til bil. Eks: https://www.megaflis.no/verktoy/stovsugere/makita-stovsuger-12v-cl121dz-auto?gad_source=1&gbraid=0AAAAAD98ktlbVyC0SxjdUtZbjtPN5f7db 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet mandag kl 12:51 Del Skrevet mandag kl 12:51 Svaret finn du (på norsk) på side 39 i bruksanvisninga: Sitat Apparatet kan brukes i perioder på opptil 30 minutter uten merkbar virkning på effekten til et normalt ladet bilbatteri i god stand. Advarsel! Mer langvarig bruk vil redusere batterieffekten. Ikke la motoren i bilen gå mens du gjør rent, da dette kan forkorte levetiden til apparatet. Max 30 minutt på eit normalt ladda bilbatteri, om du har eit litt gamalt bilbatteri så er det nok fornuftig å ta pause etter 20 minutt. Du blir også fråråda å ha bilen på tomgang da det kan redusere effekta på bilbatteriet når du både lader og forbruker samatidig. I tillegg kan det alltid være ein risiko for at du kjem borti girspaken når du driv å støvsuger, noko som kan føre til at bilen blir satt i bevegelse utan at du sitt i førarsetet om du lar bilen være i gang under støvsuginga. Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet mandag kl 13:02 Del Skrevet mandag kl 13:02 Jeg ville heller investert i en vanlig batteristøvsuger som lades på 230 volt. Jeg hadde tidligere en slik støvsuger som man plugger inn i 12v-uttak i bilen, men denne hadde veldig dårlig sugestyrke. Mener det var en slik: https://www.megaflis.no/hus--hage/rengjoring/stovsugere/blackdecker-bilstovsuger Bruker nå en vanlig batteristøvsuger, og den er MYE bedre. (Og jeg bruker den også som vanlig støvsuger inne) Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet mandag kl 13:11 Del Skrevet mandag kl 13:11 120W er en veldig svak støvsuger, det er ca 10% av en skikelig en som man kobler til med stikkontakt. Sannsynligvis ubrukelig til å støvsuge sand og større partikler. Finn en god ladbar i stedet. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet mandag kl 13:51 Del Skrevet mandag kl 13:51 Er ikke helt solgt på ideen om å kjøpe en sigartenner støvsuger i stede for en våtstøvsuger. Kan og skilte meg at jeg har kjøpt billigste batteristøvsugern til Jula, og brukte den til den havarerte 3-4 år senere. Ser den selges ikke lengre. Ikke beste, men børsten kompanserte veldig godt for middelmådig sugeevne. Kan være verdt ideen i stede for å kjøpe spesialstøvsuger til kun en oppgave. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå