Gå til innhold

Vil du ha permanent sommertid eller normaltid (vintertid)

Vil du ha permanent sommertid eller vintertid (normaltid)  

54 stemmer

1. 1. Vil du ha permanent sommertid eller vintertid (normaltid)

• Sommertid (mørkere morgen, lysere ettermiddag)
      29
    • Normaltid (tidligere lys morgen, tidlig mørkt på ettermiddagen)
      20
    • Fortsette å stille frem og tilbake
      5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg mener det er en større fordel å ha lyset etter jobb, enn før jobb av følgende grunner:

• Relativt få jobber ute, og de som gjør det har særdeles gode løsninger for belysning nå, i forhold til 50 år siden.
  • For veldig mange vil det uansett være mørkt når de ankommer sin innendørs jobb, så det er ikke merkbart. At det er lyst når de er ferdig på jobb er derimot særdeles merkbart.
Endret av John-B
  • Liker 2
Lenke til kommentar
40 minutes ago, Wheeljack said:

Har astronomi/astrofoto som hobby, så for meg har den timen med ekstra mørke mye å si. Derfor hadde jeg stemt for det ved mulighet.

Jeg antar du her mener at du foretrekker å utøve hobbyen på kveldstid fremfor morgenen, for noen ekstra time med mørke får du ikke uansett hvordan du vrir og vender på det 😜

Lenke til kommentar
1 hour ago, Karltorbj said:

Det blir som med fyrverkeriet, vi fokuserer paa det og diskuterer det, kun naar det paagaar ( timeskifte ) og tenker ikke paa det ellers.

Jag tänker på det rätt mye på hösten och vintern. Når jag var ung skiftede man en månad tidigare på hösten och då försvann möjligheterna med aktiviteter efter skola och jobb i dagslys redan i början av oktober. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...