Boing_80 Skrevet søndag kl 10:36 Del Skrevet søndag kl 10:36 (endret) Eid mubarak til alle på Diskusjon.no. Jeg fikk ikke fastet i år pga. alle sykdommene, men Eid skal feires med biff og bakt potet + en ny koloni i Oxygen Not Included (kanskje Rimworld eller Surviving Mars etter hvert?). Hurra Endret søndag kl 11:32 av Boing_80 5 2 Lenke til kommentar
Imaginacíon Skrevet søndag kl 10:51 Del Skrevet søndag kl 10:51 Eid mubarak😃 Fin tradisjon. 3 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet søndag kl 10:51 Del Skrevet søndag kl 10:51 Boing_80 skrev (13 minutter siden): Eid mubarak til alle på Diskusjon.no. Jeg fikk ikke fastet i år pga. alle sykdommene, men Eid skal feires med biff og bakt potet + en ny koloni i Oxygen Not Included. Hurra Takk for det🙂 Håper det ordner seg med sykdommene dine. 1 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet søndag kl 10:57 Del Skrevet søndag kl 10:57 Gratulerer med id! Ønsker dere en fin feiring. 4 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet søndag kl 11:05 Del Skrevet søndag kl 11:05 (endret) Ha en fin Id! For å sende et sleivspark til kristne i Norge, så må jeg si at dere er mye flinkere til å gjennomføre den religiøse fastetiden enn hva de er. Synes det er en veldig bra og berikende tradisjon egentlig med et svært godt formål, skulle ønske flere gjorde det inkludert oss ateister. Lykke til med helsa, håper den blir bedre! Endret søndag kl 11:06 av shockorshot 4 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet søndag kl 11:06 Del Skrevet søndag kl 11:06 Eg slenger meg på, og håpar at de får ei fin feiring. Et de noko spesielt før fastetida byrjar, som f.eks. fastelavnsbollar med syltety og krem? 1 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet søndag kl 11:12 Del Skrevet søndag kl 11:12 shockorshot skrev (1 minutt siden): Ha en fin Id! For å sende et sleivspark til kristne i Norge, så må jeg si at dere er mye flinkere til å gjennomføre den religiøse fastetiden enn hva de er. Synes det er en veldig bra og berikende tradisjon egentlig med et svært godt formål, skulle ønske flere gjorde det inkludert oss ateister. Lykke til med helsa, håper den blir bedre! I dag er vel fokuset fyrst og fremst på nyting og forbruk, framfor fasting og ettertanke. Det er vel heller ikkje så mange som er særleg religiøse. For 100 år sidan låg bibelen framme i stova, og folk las i den om sundagane. 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet søndag kl 11:25 Forfatter Del Skrevet søndag kl 11:25 (endret) torbjornen skrev (19 minutter siden): I dag er vel fokuset fyrst og fremst på nyting og forbruk, framfor fasting og ettertanke. Det er vel heller ikkje så mange som er særleg religiøse. For 100 år sidan låg bibelen framme i stova, og folk las i den om sundagane. Noe faste blir det vel på meg uansett mtp. at jeg bruker Metformin for diabetesen. Matlysten er så å si ikke-eksisterende, men jeg klarer å få i meg et glass melk på morgenen og så middag rundt kl. 17:00. Metformin undertrykker sultfølelsen. Drikker vann hele dagen da, men ikke overdrevent mye. Ca. 3-4 liter. Endret søndag kl 11:31 av Boing_80 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet søndag kl 11:26 Forfatter Del Skrevet søndag kl 11:26 (endret) Imaginacíon skrev (38 minutter siden): Eid mubarak😃 Fin tradisjon. Takk Nei, det er ingenting slikt før fasten starter. Det er en høytid der det enkle livet står i bildet, noe i en puritansk retning. Endret søndag kl 11:31 av Boing_80 3 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet søndag kl 11:28 Forfatter Del Skrevet søndag kl 11:28 (endret) PÃ¥inter skrev (1 time siden): Takk for det🙂 Håper det ordner seg med sykdommene dine. Vel, må jo ta medisiner etter hjerteinfarktet og med diabetes i tillegg så er det ikke gunstig med faste uten vann. Så da ble det slik. Det er lagt åpning i islam for de som ikke kan faste at de gir et visst beløp til veldedighet. Så da gav jeg min del til Kreftforeningen. Endret søndag kl 12:00 av Boing_80 1 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet søndag kl 11:28 Forfatter Del Skrevet søndag kl 11:28 :utakt skrev (30 minutter siden): Gratulerer med id! Ønsker dere en fin feiring. Tusen takk 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet søndag kl 11:28 Forfatter Del Skrevet søndag kl 11:28 (endret) shockorshot skrev (23 minutter siden): Ha en fin Id! For å sende et sleivspark til kristne i Norge, så må jeg si at dere er mye flinkere til å gjennomføre den religiøse fastetiden enn hva de er. Synes det er en veldig bra og berikende tradisjon egentlig med et svært godt formål, skulle ønske flere gjorde det inkludert oss ateister. Lykke til med helsa, håper den blir bedre! Takk for noen flotte ord Endret søndag kl 11:29 av Boing_80 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet søndag kl 11:29 Forfatter Del Skrevet søndag kl 11:29 torbjornen skrev (23 minutter siden): Eg slenger meg på, og håpar at de får ei fin feiring. Et de noko spesielt før fastetida byrjar, som f.eks. fastelavnsbollar med syltety og krem? Takk 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet søndag kl 12:04 Del Skrevet søndag kl 12:04 Eid mubarak. Håper helsen holder seg stabil, og håper du slipper de fleste bivirkningene av metformin. 🤢 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet søndag kl 12:14 Forfatter Del Skrevet søndag kl 12:14 Duriello skrev (9 minutter siden): Eid mubarak. Håper helsen holder seg stabil, og håper du slipper de fleste bivirkningene av metformin. 🤢 Takk 1 Lenke til kommentar
Ole-Br Skrevet søndag kl 14:16 Del Skrevet søndag kl 14:16 Eid mubarak! Og god bedring til deg. 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet søndag kl 14:32 Forfatter Del Skrevet søndag kl 14:32 Ole-Br skrev (16 minutter siden): Eid mubarak! Og god bedring til deg. Takk 1 Lenke til kommentar
Deechon Skrevet søndag kl 14:59 Del Skrevet søndag kl 14:59 Salaam Aleykum og eid mubarak til alle! 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet søndag kl 16:03 Forfatter Del Skrevet søndag kl 16:03 (endret) Deechon skrev (1 time siden): Salaam Aleykum og eid mubarak til alle! Wa alaykumu s-salam og eid mubarak til deg også Endret søndag kl 16:10 av Boing_80 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå