Gå til innhold

Eid mubarak til alle på Diskusjon.no

Anbefalte innlegg

Eid mubarak til alle på Diskusjon.no. Jeg fikk ikke fastet i år pga. alle sykdommene, men Eid skal feires med biff og bakt potet + en ny koloni i Oxygen Not Included (kanskje Rimworld eller Surviving Mars etter hvert?). Hurra :)

Endret av Boing_80
  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ha en fin Id! For å sende et sleivspark til kristne i Norge, så må jeg si at dere er mye flinkere til å gjennomføre den religiøse fastetiden enn hva de er. Synes det er en veldig bra og berikende tradisjon egentlig med et svært godt formål, skulle ønske flere gjorde det inkludert oss ateister.

Lykke til med helsa, håper den blir bedre!

Endret av shockorshot
  • Liker 4
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (1 minutt siden):

Ha en fin Id! For å sende et sleivspark til kristne i Norge, så må jeg si at dere er mye flinkere til å gjennomføre den religiøse fastetiden enn hva de er. Synes det er en veldig bra og berikende tradisjon egentlig med et svært godt formål, skulle ønske flere gjorde det inkludert oss ateister.

I dag er vel fokuset fyrst og fremst på nyting og forbruk, framfor fasting og ettertanke. Det er vel heller ikkje så mange som er særleg religiøse. For 100 år sidan låg bibelen framme i stova, og folk las i den om sundagane.

• Liker 1
Lenke til kommentar
torbjornen skrev (19 minutter siden):

I dag er vel fokuset fyrst og fremst på nyting og forbruk, framfor fasting og ettertanke. Det er vel heller ikkje så mange som er særleg religiøse. For 100 år sidan låg bibelen framme i stova, og folk las i den om sundagane.

Noe faste blir det vel på meg uansett mtp. at jeg bruker Metformin for diabetesen. Matlysten er så å si ikke-eksisterende, men jeg klarer å få i meg et glass melk på morgenen og så middag rundt kl. 17:00. Metformin undertrykker sultfølelsen. Drikker vann hele dagen da, men ikke overdrevent mye. Ca. 3-4 liter.

Endret av Boing_80
  • Liker 2
Lenke til kommentar
PÃ¥inter skrev (1 time siden):

Takk for det🙂

Håper det ordner seg med sykdommene dine.

Vel, må jo ta medisiner etter hjerteinfarktet og med diabetes i tillegg så er det ikke gunstig med faste uten vann. Så da ble det slik. Det er lagt åpning i islam for de som ikke kan faste at de gir et visst beløp til veldedighet. Så da gav jeg min del til Kreftforeningen.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (23 minutter siden):

Takk for noen flotte ord :) 

Endret av Boing_80
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...