Letterboxd Skrevet 29. mars Del Skrevet 29. mars Moderator, vennligst ikke fjern tråden. Dette handler om hvordan å hjelpe en venn. En venn jeg har (20 år) har vært deprimert i end stundt grunnet en ex-kjæreste han ikke kommer over. Han har nylig fått anti-depressive av Lege og er på besøk i hjemlandet i en uke (han er ikke norsk), så akkurat nå kan jeg bare snakke med han via snap chat til han kommer tilbake i april. Jeg snakker med han at han bør snakke med legen igjen og at jeg kan bli med han til psykolog. Men er det best å si ifra til familien hans uten å si ifra? Eller hadde dere blitt veldig sint hvis dere plutselig ble stormet inn på av foreldre som hadde blitt fortalt om deres selvmordstanker? Hva bør jeg gjøre? - Forsette å bare snakke - Prøve å finne navnet på legen eller familien og si ifra (hva hvis min venn blir sint og føles værre) Hva er strategien? Lenke til kommentar
Imaginacíon Skrevet 29. mars Del Skrevet 29. mars Dette er veldig sensitivt så jeg nøler med å svare. Hvordan du går frem må du nesten ta opp med deg selv etter hvordan du kjenner din venn. Jeg ville kanskje forsiktig tatt opp mulighetene for å involvere andre, det være seg foreldre eller andre nære, eller helsevesenet. For å se om det er noen åpning slik han ser det. Det i seg selv blir jo et skritt til å komme seg ut av problemene. Lenke til kommentar
Letterboxd Skrevet 29. mars Forfatter Del Skrevet 29. mars Det er natt i landet han er nå så håper han bare sover. Får prøve snakke med han igjen imorgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå