Simen1 Skrevet mandag kl 07:55 Del Skrevet mandag kl 07:55 (endret) Jeg har for lengst erstattet Windows og Office med Linux og LibreOffice Amerikanske Pepsi og Coca Cola er nylig byttet ut med svenske norske Solo og norske Farris/Frus Endret mandag kl 08:02 av Simen1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet mandag kl 07:58 Del Skrevet mandag kl 07:58 Amcaren fra Tesla ble av andre grunner byttet ut for noen år siden og jeg skal aldri tilbake til det selskapet. For tiden kjører jeg Mitsubishi, men kjenner jeg heller mot europeisk ved neste bilbytte. 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet mandag kl 07:59 Del Skrevet mandag kl 07:59 Simen1 skrev (4 minutter siden): Jeg holder på å se meg ferdig med en serie og noen filmer jeg har "samlet på" på Netflix og skal kvitte meg med de etter det. Så da blir det NRK + bluray fremover, til jeg eventuelt finner et europeisk alternativ til Netflix. Fysiske medier vinner alltid, spør du meg. Og det ser ut som flere og flere får øynene opp for det. Og btw, Solo er norsk, ikke svensk. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet mandag kl 08:02 Del Skrevet mandag kl 08:02 Spotify har jeg aldri hatt, og det er jeg stadig mer glad for. Det lages uansett ikke så mye bra musikk for tida og jeg trives godt med mine mp3. Mye god kvalitet der, inkludert mye som ikke finnes på Spotify. Dessuten er det tilgjengelig offline. Jeg nekter å betale løpende abonnement (Spotify) år ut og år inn for å høre på musikken jeg allerede har kjøpt på CD. 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet mandag kl 12:16 Del Skrevet mandag kl 12:16 On 3/29/2025 at 4:33 PM, OC-Freak said: Jeg kjøper heller brus av emv merker enn pepsi og coca cola f.eks. Rema selger grans produsert i sandefjord, coop selger brus produsert av telemark kildevann/petpack i Aurskog f.eks. Av en eller annen idiotisk grunn selger de ikke Grans Ingefærøl (objektivt den beste) på vestlandet 😞 Lenke til kommentar
rabler Skrevet mandag kl 12:30 Del Skrevet mandag kl 12:30 4 hours ago, Simen1 said: Facebook -> Hudd.no Twitter/X -> Mastodon Facebook Messenger -> Signal Jeg har Facebook for å handle med reko-ringen. Bruker den ellers så lite at jeg så vidt klarer å forsvare det for meg selv. Har strengt tatt ikke behov for et alternativ. Mastodon er for fragmentert for min smak så jeg foretrekker Bluesky selv om det er amerikansk (har begge). Messenger klarer jeg meg fint uten, men jeg jeg vil nok få problemer med å få resten av storfamilien til å forlate Whatsapp til fordel for Signal. Meta Quest kommer jeg aldri til å kjøpe og jeg forsøker i størst mulig grad å holde meg unna alle andre Meta-produkter. Jeg bruker Firefox fremfor noe som er basert på Chrome og holder meg unna Microsoft så langt det lar seg gjøre. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet mandag kl 13:01 Del Skrevet mandag kl 13:01 rabler skrev (25 minutter siden): Jeg har Facebook for å handle med reko-ringen. Bruker den ellers så lite at jeg så vidt klarer å forsvare det for meg selv. Har strengt tatt ikke behov for et alternativ. Med bare én kontakt som holder deg tilbake så kan det være en idé å skrive til de. Hva du mener rører seg om plattformvalg for tida og oppfordre de til å i det minste ha flere føtter å stå på. rabler skrev (25 minutter siden): Mastodon er for fragmentert for min smak så jeg foretrekker Bluesky selv om det er amerikansk (har begge). Begge deler kapper viktige inntektskilder for de store tech-gribbene, så rabler skrev (25 minutter siden): Messenger klarer jeg meg fint uten, men jeg jeg vil nok få problemer med å få resten av storfamilien til å forlate Whatsapp til fordel for Signal. Ja, det vil nødvendigvis være en overlapp i en overgangsfase og en terskel før folk vipper over. I denne sammenhengen er det viktig å ta steget over til overlapp som muliggjør at flere kan gjøre det samme og at det skapes debatt om hvilken plattform man skal velge framover. Resten er dominobrikker. rabler skrev (26 minutter siden): Meta Quest kommer jeg aldri til å kjøpe og jeg forsøker i størst mulig grad å holde meg unna alle andre Meta-produkter. rabler skrev (26 minutter siden): Jeg bruker Firefox fremfor noe som er basert på Chrome og holder meg unna Microsoft så langt det lar seg gjøre. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå