Spillredaksjonen Skrevet lørdag kl 11:00 Del Skrevet lørdag kl 11:00 Kommentar: – Lei av å bli skuffet Les hele saken på Gamer.no» 1 1 Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet lørdag kl 11:06 Del Skrevet lørdag kl 11:06 Kjøp ALDRI spill på utgivelsesdato som er presset frem av aksjonærenes deadline . Når skal folk lære !! Det er pga deg og slike som deg at spillindustrien tillater seg å slippe uferdige spill - folk kjøper de alikevel . 6 Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet lørdag kl 12:56 Del Skrevet lørdag kl 12:56 (endret) Dragons Dogma krever endel av maskinen, men utenfor byene som du jo vil bruke mesteparten av tiden er det jo lett å oppnå 60+ fps på RTX4070TI SUPER og bedre kort. Spillet var definitivt ikke en skuffelse, faktisk en av de beste ARPGene i nyere tid. Morsomt med folk som tror de har runna spillet uten å faktisk ha gjort det og dermed har ett dårligere inntrykk. Endret lørdag kl 12:57 av Allostasis Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet lørdag kl 13:36 Del Skrevet lørdag kl 13:36 (endret) De fleste spill jeg kjøper er flere år gamle og kraftig nedsatt i pris. Unntaket er Nintendo spill som sjeldent er på tilbud. Endret lørdag kl 13:37 av PosteMonopolet Lenke til kommentar
jrs Skrevet lørdag kl 13:58 Del Skrevet lørdag kl 13:58 Man bør vente minst 6 måneder etter release, før man kjøper et AAA spill. Kjøper man spillet tidligere, så blir man en "ufrivilig betatester". Lenke til kommentar
vidor Skrevet lørdag kl 14:09 Del Skrevet lørdag kl 14:09 29 minutes ago, PosteMonopolet said: De fleste spill jeg kjøper er flere år gamle og kraftig nedsatt i pris. Unntaket er Nintendo spill som sjeldent er på tilbud. Nevn *1* gang Nintendo har levert søppel ved release slik de andre store holder på. Lenke til kommentar
Runis Skrevet lørdag kl 14:49 Del Skrevet lørdag kl 14:49 (endret) 40 minutes ago, vidor said: Nevn *1* gang Nintendo har levert søppel ved release slik de andre store holder på. Hvor ble det påstått at det var søppel? Posten dreier seg om pris, og vedkommende har jo helt rett. Dere nintendo fanboys er så hysterisk defensive, rett og slett artig å følge med på. Endret lørdag kl 14:50 av Runis Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet lørdag kl 15:13 Del Skrevet lørdag kl 15:13 (endret) Jeg VAR lei av å bli skuffet, men etter at det for noen år siden ble klart at investorer hadde tatt over styringa på når spillene skulle utgis senest, og ikke utviklerne, har jeg lært, og jeg praktiserer nå tre hovedregler: 1. Aldri preorder spill 2. Alltid les er par anmeldelser før kjøp 3. Ha en god konsoll i tillegg til pc’en i tilfelle spillet kjører langt bedre på den andre hardwaren Disse tricksene har spart meg for mange skuffelser og jeg ler litt av hvor mange som fortsatt lar seg lure og tror at alle aktørene i spillindustrien i dag fortsatt er opptatt av å levere en god opplevelse. Det er det kun et fåtall igjen som er opptatt av, og de fleste (om ikke alle) av disse finner du ikke hos de store utgiverne. Endret lørdag kl 15:14 av Auto Asmodeus Lenke til kommentar
Fenris Helheim Skrevet lørdag kl 15:57 Del Skrevet lørdag kl 15:57 vidor skrev: 29 minutes ago, PosteMonopolet said: De fleste spill jeg kjøper er flere år gamle og kraftig nedsatt i pris. Unntaket er Nintendo spill som sjeldent er på tilbud. Nevn *1* gang Nintendo har levert søppel ved release slik de andre store holder på. Vanskelig å sammenligne når samtlige Nintendo spill er mye lettere å lage enn "de andre" sine spill. Mye pga lukka system med sykt dårlig men stabil hardware. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet lørdag kl 16:14 Del Skrevet lørdag kl 16:14 vidor skrev (2 timer siden): Nevn *1* gang Nintendo har levert søppel ved release slik de andre store holder på. Jeg kan gjøre bedre enn det. Samtlige Pokemon spill lansert for switch med unntak av kanskje Pokemon Lets Go. Lenke til kommentar
Fenris Helheim Skrevet lørdag kl 16:15 Del Skrevet lørdag kl 16:15 Noen spill idag er nok litt uoptimale ja. Men ofte så er det folk som syter når de ikke greier å få over 120fps med sitt aldrende hardware. Dragons dogma er ett godt eksempel, der i byene det er mye npcer som krever myyye av cpu siden de skal være mer levende. Noe mange spillere ikke kan forstå att vil bli mer vanligt i framtida med mer levende Ai. Kjører stødigt 60-70 fps i Monsterhunter wilds på ganske high settings med ett 3080 10g kort og 7800x3d, og er super fornøyd med det og vor stabilt spillet kjører. Det holder ikke lenger å tro att har man kan klare seg med gammelt/billigt ustabilt hardware til alt det fremtidige, da man kan ikke forvente att spilla skal bli holdt igjen teknisk for dere i evig tid. Blir som med konsoller, de gamle generasjoner holder igjen de nye alt for lenge. Bytter man ikke så trenger man ikke spille det nyeste. Og ikke forvent mye store spill som kan kjøre bra på Switch2 med bra grafikk. Så det poenget eg vil ha mest fram er att folk spesielt på pc, må begynne tenke mere på ossen riggen er bygd og vor delene kommer fra. Eksempelvis jeg kommer aldri til å kjøpe noe fra Zotac. Er og noen harddisker som er bannlyst. Intel prosessorer skjer ikke før de skjerper seg å lager kvalitet igjen. AMD gpu er kanskje bra teknisk, men de som oftest har problemer med krasj og dritt i spill som Space marine 2 er amd folka. Så neste gang dere skal ha ny pc eller bygge, Sjekk opp hva som er kvalitet og ikke først. Det er irriterende å høre på alt sytet. Lenke til kommentar
vidor Skrevet lørdag kl 17:33 Del Skrevet lørdag kl 17:33 1 hour ago, Fenris Helheim said: Vanskelig å sammenligne når samtlige Nintendo spill er mye lettere å lage enn "de andre" sine spill. Mye pga lukka system med sykt dårlig men stabil hardware. Nintendo satser på spillopplevelser og kvalitet. Kvaliteten de har på hardware er relativ høy, da de har mye mindre feilrater enn f.eks Sony og Microsoft. Kvaliteten på software er gjennomgående svært høy, noe som gjør at markedet aksepterer prisene. Dette er noe andre konsoller og PC-markedet har store problemer med å kopiere. Bedre hardware gir også større forventninger som gjør det vanskeligere å produsere bra kvalitet på riktig tid. 2 hours ago, Runis said: Hvor ble det påstått at det var søppel? Posten dreier seg om pris, og vedkommende har jo helt rett. Dere nintendo fanboys er så hysterisk defensive, rett og slett artig å følge med på. Jeg ser ikke på meg seg som noe spesiell fanboy, annet enn at Nintendo holder generelt god kvalitet. Det eneste jeg har av utstyr fra dem er en DS lite, og den var ødelagt (defekt pole til batteriet) da jeg kjøpte den for en hundrelapp og fikset den opp. Det var også vanskelig å lage gode spill til Commodore 64, så alt krever talent og gode business-beslutninger. Fallhøyden har derimot gått ekstremt mye opp på spillproduksjon over tid og har vel aldri vært høyere. Spiller 95% PC/PS4/Xbox-spill. 1 hour ago, Evil-Duck said: Jeg kan gjøre bedre enn det. Samtlige Pokemon spill lansert for switch med unntak av kanskje Pokemon Lets Go. Har ikke spilt det selv, så kan ikke uttale meg spesifikt. Virker dog litt rart at så mange titler har sluppet igjennom kvalitetskontroll, spesielt innenfor en serie. Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet lørdag kl 19:52 Del Skrevet lørdag kl 19:52 vidor skrev (5 timer siden): Nevn *1* gang Nintendo har levert søppel ved release slik de andre store holder på. Nei, det var ikke det som er poenget mitt. Nintendo har stort sett høy kvallitet på spillene, men det er mye som ikke er verdt 700kr med tanke på at en får så mye annet bra for småpenger på tilbud. Lenke til kommentar
vidor Skrevet lørdag kl 21:36 Del Skrevet lørdag kl 21:36 1 hour ago, PosteMonopolet said: Nei, det var ikke det som er poenget mitt. Nintendo har stort sett høy kvalitet på spillene, men det er mye som ikke er verdt 700kr med tanke på at en får så mye annet bra for småpenger på tilbud. Selskapene vil sannsynligvis fortsette med forhåndssalg så lenge det finnes folk som enda kjøper slikt. Dette markedet sies å fremdeles være ca 30%. Ikke det at jeg fatter at folk fremdeles forhåndsbestiller når det som regel tar 3-6 mnd etter release før noe nærmer seg holdbart. Gjerne lengre tid også. Nintendo legger såpass mye jobb i spill før de gir dem ut at de derfor holder en høyere pris også over tid. Massevis av konsollspill og PC-spill som havner i 75-95% rabatt over tid. Epic gir jo også bort mye spill for å prøve og dra kunder over til butikken sin. Så lenge bransjen prøver å gjøre meg til betalende betatester, så kommer jeg til å avstå fra forhåndssalg og vente minst 6 mnd før kjøp. Med tanke på at de første 14 salgsdagene er superviktige finansielt så skyter de seg selv i foten med å fortsette å gi ut uferdige ting som skal patches opp etter hvert. Lenke til kommentar
Fabian MarquisToken Skrevet søndag kl 08:23 Del Skrevet søndag kl 08:23 Dette er vel gammelt nytt. Like gammelt som da digital distribuering tok overhånd. Totalbiscuit, om noen husker han, gjorde jo omtrent sitt levebrød på YouTube av å skinne lys på dårlige (og gode) PC utgivelser. Og det helt tilbake i 2012. Dette kommer til å fortsette jevnt som du sier, helt til massene slutter å forhåndsbetale. Men jeg vil tørre å påstå at dette er langt ifra en ny trend. 1 Lenke til kommentar
BakaBerg Skrevet søndag kl 09:02 Del Skrevet søndag kl 09:02 (endret) Det er kanskje tilfelle at mange spill er dårlig optimaliserte, men syns artikkelskriver kjører skivebom her med å sammenligne monster hunter wilds med world.. Animasjonene alene i wilds er en generasjon bedre. En annen faktor er at det er fortsatt folk med 10 år gammel hardware som forventer å kunne kjøre nye spill på max. Og det er ikke noe nytt at noen spill prøver å gjøre noe nye ting som krever mer hardware. Er enig at å bruke frame gen som standard ikke er bra, men monster hunter wilds er også en stor sammenhengende åpen verden. Du kan gå fra ene enden til den andre uten loading screen. Da er det designvalg og ikke optimalisering nødvendigvis. Da blir spørsmålet om vi skal fortsette å stå å spøle på stedet hvil, eller om devs må prøve å risikere for å få innovasjon inn. Ikke alt blir fultreffer hele tiden, men spill er mye mer komplekse enn kun i teksturer og framrate. Dragons dogma 2 er et bedre eksempel på dårlig optimalisering syns jeg. Var du i venworth med en 4090 hadde du fps ned i 30 tallet, og nå er det nesten helt fiksa. Men med "rose tinted glasses" glemmer de fleste at uoptimaliserte spill had vært der hele tiden noen som husker battlefield 4 release? Endret søndag kl 09:08 av BakaBerg Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet søndag kl 13:21 Del Skrevet søndag kl 13:21 (endret) vidor skrev (19 timer siden): Har ikke spilt det selv, så kan ikke uttale meg spesifikt. Virker dog litt rart at så mange titler har sluppet igjennom kvalitetskontroll, spesielt innenfor en serie. Rart kan det kanskje virke for deg, men spillene er tekniske makkverk fulle i bugs, elendig framerate og grafikk som ser ut som det hørte hjemme i ps2 eraen av konsoller. Game Freak klarte virkelig ikke overgangen fra 3DS til Switch, men spillene selger likevel som hakka møkk så de ser vel ikke nødvendigheten med å gjøre noen endringer. Endret søndag kl 13:22 av Evil-Duck Lenke til kommentar
vidor Skrevet søndag kl 15:23 Del Skrevet søndag kl 15:23 Dette høres mest ut som en soleklar utnyttelse av en for sterk markedssituasjon. Slikt går sjeldent bra over tid og jeg er overrasket at de er så kortsiktig med å forvalte verdiene som er bygget opp over tid. Lenke til kommentar
TazheI Skrevet mandag kl 06:51 Del Skrevet mandag kl 06:51 Fleskelars skrev: Kjøp ALDRI spill på utgivelsesdato som er presset frem av aksjonærenes deadline . Når skal folk lære !! Det er pga deg og slike som deg at spillindustrien tillater seg å slippe uferdige spill - folk kjøper de alikevel . Så du tenker at folk burde vente med å kjøpe GTA 6 når det blir released? Bare sitt i en stol, scroll på tiktok, å bli spoila hele storien du har venta 12år på? Eller hva med elder scroll 6, hadde du klart det? Lenke til kommentar
TazheI Skrevet mandag kl 06:53 Del Skrevet mandag kl 06:53 vidor skrev: 29 minutes ago, PosteMonopolet said: De fleste spill jeg kjøper er flere år gamle og kraftig nedsatt i pris. Unntaket er Nintendo spill som sjeldent er på tilbud. Nevn *1* gang Nintendo har levert søppel ved release slik de andre store holder på. Kanskje ikke relatert til release, men Zelda Tears of the Kingdom har forferdelig ytelse. Det beviser bare at Nintendo også sliter med dette syndromet at de gjør det 1% finere grafikk for 100% dårligere ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå