Gå til innhold

Hvor mange av dere så Thundercats, Transformers, G.I. Joe, Silverhawks, He-man etc. på 80 og 90-tallet?

Anbefalte innlegg

På tidlig 90-tall hadde jeg Turtles, Biker Mice From Mars, og en Zorro tegneserie. Men savnet etter noe med litt mer action/ungdoms tematikk var enormt.

Min hukommelse av Norge på den tiden var et slags serie-Sovjetunionen ift. utvalget. Hvor fant dere egentlig slikt? Kanskje TV3, TV 1000, Cartoon Network? Det hadde selvsagt ikke mine foreldre.

Husker en VHS hadde introen til Silverhawks som reklame. Må ha sett den hundrevis av ganger. Og tror jeg fikk tak i en G.I. Joe episode på ferie i utlandet en gang. Men da begynte jeg egentlig å bli litt for gammel for det.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker ikke akkurat når, men vi fikk jo Sky Channel en eller annen gang på 80-tallet. Der var det et morgen show i helgene som het Fun Factory. Der fikk man Roger Ramjet, Carebears, Skippy, Transformers, Ski Boy, Mask, He-Man, The Elephant Boy, Inspector Gadget og veldig mye annet.

Så hadde man Pat Sharp og Ronny the Runner som stod for den musikalske "utdanningen".

Merker at man har blitt gammel ja. 😂

Endret av RookieNO
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi hadde ikke noe annet enn NRK før TV2 kom på begynnelsen av 90-tallet. (Tror faktisk ikke foreldra mine utvida kanal-reportoaret sitt før det analoge signalet forsvant helt). Jeg hadde en kamerat som hadde parabol og sky channel som tok opp mye Transformers. Veldig moro, siden disse ikke var å finne på den lokale videosjappa heller.

Men Thundercats og He-Man hadde dem masse av derimot, og VHSene blei leid flittig. Mener å huske at det var ikke mange episodene pr kassett heller. Typ 3-4 kanskje?

Lenke til kommentar

Var på Sky Channel jeg så disse seriene. DJ Cat Show på hverdager og Fun Factory i helgene. Turtles gikk på TV3. Jeg likte MASK veldig godt, og jeg hadde noen figurer, husker jeg. De fleste av seriene på den tiden ble til for å selge lekene.

Senere fikk vi Cartoon Network, men jeg likte ikke seriene der så godt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
46 minutes ago, Wheeljack said:

Vi hadde ikke noe annet enn NRK før TV2 kom på begynnelsen av 90-tallet. (Tror faktisk ikke foreldra mine utvida kanal-reportoaret sitt før det analoge signalet forsvant helt). Jeg hadde en kamerat som hadde parabol og sky channel som tok opp mye Transformers. Veldig moro, siden disse ikke var å finne på den lokale videosjappa heller.

Men Thundercats og He-Man hadde dem masse av derimot, og VHSene blei leid flittig. Mener å huske at det var ikke mange episodene pr kassett heller. Typ 3-4 kanskje?

Så det var Thundercats og He-man på videobutikken? Når jeg ser på hvordan coverne ser ut, er jeg GANSKE sikker at 8 år gamle meg hadde plukket de opp hvis de var der. Kanskje jeg bare var uheldig med de som var her i området.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Venerable said:

Så det var Thundercats og He-man på videobutikken? Når jeg ser på hvordan coverne ser ut, er jeg GANSKE sikker at 8 år gamle meg hadde plukket de opp hvis de var der. Kanskje jeg bare var uheldig med de som var her i området.

100% sikker. Leide kassettene om igjen og om igjen og dem blei også hyppig vist i bursdager i nabolaget.

Transformers hadde ikke butikken, men leide både He-Man, Thundercats og M.A.S.K veldig ofte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...