Gå til innhold

Teorien om tyngdekraften

SoLXiii

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SoLXiii skrev (34 minutter siden):

Her er en video av rakett som treffer firmamentet.

På hvilken måte mener du det finnes bevis, eller i det hele tatt indikasjoner om at det som skjedde med denne raketten var at den traff firmamentet?

Sitat

Lyn og torden kan også bevise firmamentet. 

Fortell, jeg er spent på begrunnelsene dine her.

Forklar gjerne også hvordan absolutt alle klimaforskere og andre naturvitenskapelige forskere har latt seg lure og ikke forstått dette.

Lenke til kommentar

Nå har moderator flyttet tråden til Religion, filosofi og livssyn Prekestolen. De vil ikke ha tråden hverken på forsiden, eller under Naturvitenskap. Det er en form for sensur eller nedgradering av yttringsfriheten. Vi ser også de store nettsidene som ikke tillater kommentarer på mange av sine nyhetssaker. Og verre kommer det til å bli...

Lenke til kommentar
SoLXiii skrev (32 minutter siden):

Det er en form for sensur eller nedgradering av yttringsfriheten. Vi ser også de store nettsidene som ikke tillater kommentarer på mange av sine nyhetssaker. Og verre kommer det til å bli...

Hvorfor gidder du å bry deg om det?, isåfall ring VG og lag en sak om det!

Lenke til kommentar
9 minutes ago, SoLXiii said:

Diskusjon . no er en del av klikk . no som igjen er en del av story house egmont. Det sier alt. Ikke rart tråden ble flyttet.

To kvinnfolk som er redaktør i klikk. Det har klikket for dem.. :)

Du klarte å verve 0 personer ila din tid i solen så du kan jo gjette på hvor mange du potensielt kunne fått med deg. Nå skal det sies at du har mikset så mange konspirasjoner og annet at det er veldig uklart akkurat hva budskapet ditt var. Reddit har en masse plasser hvor dette er både populært og velkomment.

• Liker 1
Lenke til kommentar
SoLXiii skrev (55 minutter siden):

Nå har moderator flyttet tråden til Religion, filosofi og livssyn Prekestolen.

Akkurat hvor den hører hjemme, da du ikke har kommet med ett eneste vitenskapelig argument, bare fantasi og konspirasjonsteorier. 

Sitat

De vil ikke ha tråden hverken på forsiden, eller under Naturvitenskap. Det er en form for sensur eller nedgradering av yttringsfriheten.

Nei, den har ikke blitt slettet, bare flyttet til rett sted, så det er ingen begrensning av din ytringsfrihet. 

SoLXiii skrev (22 minutter siden):

Diskusjon . no er en del av klikk . no som igjen er en del av story house egmont. Det sier alt. Ikke rart tråden ble flyttet.

To kvinnfolk som er redaktør i klikk. Det har klikket for dem.. :)

Når du mangler begrunnelse og bevis, så synes du det er fornuftig å komme med sånt oppgulp. Det sier alt om deg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

De flyttet tråden etter jeg la ut den linken om reisen til firmamentet. Der var det en innledning fra verdens mest kjente og leste bok; Bibelen. Hovedelen av videoen omhandlet vitenskap. Eksperimenter og dokumentasjon.

Jeg kommer ikke til å skrive noe særlig mer på diskusjon . no. 

Videoen av raketten som traff firmamentet er mye mer bevis enn cgi og animasjoner fra nasa=just fake it.
Det er synd de ikke slettet tråden. Det hadde vært en enda større seier for meg. 

Capitan Fracassa, jeg gidder ikke å holde på kverrulere med deg. Du kan jo fortsette inn i evigheten med sånt tull og trolling.

Lenke til kommentar
SoLXiii skrev (4 timer siden):

Du bør stille det samme spørsmålet til alt det du ser og leser om romfart og verdensrommet. Du ser fancye bilder laget på data (cgi), og animasjoner. Ikke et ekte bilde av kloden fra verdensrommet. De kommer seg ikke gjennom himmelhvelvingen, som er ca 120 km over oss. De må fake det. Space is fake! De skjuler en skaper, og mere land med resursser. Vi lever i et gigantisk lukket økosystem som er delvis simulert. Det er gode grunner til å skjule dette her for befolkningen. Ingen bryr seg uansett. Vi kan ikke gjøre noe med det. 

Det er ikke så vanskelige å tenke seg bilder og film i glasstaket over oss. Se på utviklingen av tv-teknologien. 

Hva mener du? Tilogmed klokke merkene mine fra Casio G-Shock har vært i rommet?

Du trenger bare en stor nok ballong og et kamera som overlever ferden.

Skal vi lage et spleiselag på en ballong som rekker opp til rommet med et kamera????

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
SoLXiii skrev (2 timer siden):

De flyttet tråden etter jeg la ut den linken om reisen til firmamentet. Der var det en innledning fra verdens mest kjente og leste bok; Bibelen. Hovedelen av videoen omhandlet vitenskap. Eksperimenter og dokumentasjon.

Videoen av raketten som traff firmamentet er mye mer bevis enn cgi og animasjoner fra nasa=just fake it.
Det er synd de ikke slettet tråden. Det hadde vært en enda større seier for meg. 

Capitan Fracassa, jeg gidder ikke å holde på kverrulere med deg. Du kan jo fortsette inn i evigheten med sånt tull og trolling.

Raketter er vanskelig Musk slet som søren før han fikk de til å lande etter romferd... Tapte sykt mye penger før de fikk det til. De får det til men både tyskerne med sine v2 raketter, og månerakettene til usa hadde masse feil oppskyting spesielt før de fikk datakalkuleringer og måtte bruke vanlige matematiske utregninger med mennesker.

En ballong er mye enklere. 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
SoLXiii skrev (8 timer siden):

Når alt du har er tullete påstander uten begrunnelse eller bevis så er det ikke noe tap. 

Sitat

Jeg spurte deg på hvilken måte du begrunnet at videoen viste at raketten traff firmamentet, men det kan du visst ikke svare på. 

Sitat

Ja, da kunne du spunnet videre på fantasien om at det er farlig å komme med disse påstandene. Dessverre for deg, gjorde de heller det riktige, kategoriserte dette som fri fantasi. 

Sitat

Ja, ikke sant. Å be deg om begrunnelse, bevis og observasjoner, er kverulering og trolling i din verden 😄

Det sier vel egentlig alt. 

Endret av Capitan Fracassa
Lenke til kommentar

I en verden med så mye propaganda, falske nyheter og pseudovitenskap, så vil alltid sannheten finnes i en konspirasjon.

Nå er selve definisjon av ordet konspirasjon endret på samme måte som de har endret definisjon på hva en vaksine er for noe. Det er bare to eksempler.

Noen av dere befinner dere på dette stadiumet:

1. Aldri i verden at det finnes noe firmament over oss

Hvis dere begynner å undersøke dette seriøst selv, med et åpent sinn.

2. Hmm.. kanskje det finnes et firmament over oss

3. Det er mulig

4. Nei, det kan ikke være noe firmament over oss

5. Hmm.. det er sannsynlig

6. Ganske sikker på at det er et firmament over oss

7. Det er definitivt et firmament over oss

NASA - Just fake it
Dere må slutte å tru på nisseballen til nasa. Kom dere ut av hypnosen, og ut av "The blue ball belief system". 
Unfuck yourself!

Lenke til kommentar
SoLXiii skrev (1 time siden):

Det er fint med et åpent sinn, men blir det sinnet så åpent at hjernen sklir rett ut så har man åpenbart et problem.

Jeg har undersøkt, men det er virkelig ingen bevis, ingen bevis ingen data, ingenting. 

Det er ingenting som tyder på det.

3. Det er mulig

Er det ? kan du vise til dokumentasjon at det er mulig ? 

Dere må slutte å tru på nisseballen til nasa. Kom dere ut av hypnosen, og ut av "The blue ball belief system". 
Unfuck yourself!

og du må bevise påstandene dine, greier du ikke det så er det åpenbart bare tro eller synsing du driver med.

• Liker 2
Lenke til kommentar
SoLXiii skrev (3 timer siden):

I en verden med så mye propaganda, falske nyheter og pseudovitenskap, så vil alltid sannheten finnes i en konspirasjon.

Hvorfor det? De fleste konspirasjonesteorier, inkludert din, er jo basert på nettopp falske nyheter og pseudovitenskap.

Sitat

Jeg befinner meg på en helt annet akse enn disse stadiene. Min måte å tenke på, er at jeg tror på en påstand i den grad det finnes bevis for påstanden, verken mer eller mindre.

Det finnes massevis av gode bevis for at jorda er en klode i bane rundt sola, og absolutt ingen gode bevis for at vi lever i et firmament. Presenter bevisene som er bedre enn bevisene for klode, og jeg vil tro på det.

Mitt spørsmål er hvorfor du tror på dette når du er i en så åpenbar mangel på gode bevis for firmamenter, og har så mange gode bevis i mot.

NASA - Just fake it
Dere må slutte å tru på nisseballen til nasa.

Dette er en absurd påstand, all den tid det har vært kjent kunnskap i over 2000 år at jorda er en klode, mens NASA har eksistert i knapt 70 år. Hvordan i all verden mener du at f.eks. jordomseilerne for 500 år siden lot seg lure av "nisseballen til nasa."?

Kom dere ut av hypnosen, og ut av "The blue ball belief system". 
Unfuck yourself!

Kom med bevisene. Når alt du har er ubegrunnede påstander og barnslige slagord som dette, har du ingenting.

Endret av Capitan Fracassa
Lenke til kommentar

Nå er selve definisjon av ordet konspirasjon endret på samme måte som de har endret definisjon på hva en vaksine er for noe. Det er bare to eksempler.

3. Det er mulig

4. Nei, det kan ikke være noe firmament over oss

5. Hmm.. det er sannsynlig

6. Ganske sikker på at det er et firmament over oss

7. Det er definitivt et firmament over oss

NASA - Just fake it
Unfuck yourself!

Om det var slik du og dere tror? At jorda er flat og har et firmament.. Hvordan i all verden tror du alle har klart å holde det hemmelig siden vi begynte med ballonger, fly og raketter????

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (23 minutter siden):

Om det var slik du og dere tror? At jorda er flat og har et firmament.. Hvordan i all verden tror du alle har klart å holde det hemmelig siden vi begynte med ballonger, fly og raketter????

Meget godt spørsmål da den jevne nordmann knapt er i stand til og holde kjeft om noe som helst, og vi er visstnok et kaldt, sjenert og upersonlig folk, lurer på hvordan de har greid å få alle de millioner av mennesker spredd utover kloden involvert i konspirasjonen til å holde kjeft 😉🤣

• Liker 2
Lenke til kommentar
57 minutes ago, Gouldfan said:

Det er egentlig ikke et relevant spørsmål. Det finnes gode beviser og en rekke indisier. Da må vi ta det derfra. Og spørre hvorfor informasjonen ikke kommer ut til den store massen gjennom main stream media.

La oss se på den amatørraketten fra 2014 som skytes opp. Hva ser dere? 

The Firmament Rocket hits the Dome at an Altitude of 73 Miles (117.6 km) CSXT GoFast Rocket 2 CAMERA

Hvorfor er ikke det et bevis?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...