Gå til innhold

Teorien om tyngdekraften

SoLXiii

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å forenkle det Newton sin formel gikk ut fra hva han forstod og testet dvs jordens gravitation.

På romskip eller sonde så vidt jeg vet så brukte de først jordens gravitation og viktigst Solens. Her kommer alt er relativt veldig enkelt å forstå i relativitetsteori fra Einstein inn..

Solen er relativt tyngre enn jorden og har derfor mer Tyngdekraft. Nå gjetter jeg altså fritt fra hukommelsen som nerd jeg er i alt med romfart.

Men jeg mener at de ikke bare brukte Solens tyngdekraft men også Jupiter med Voyager, fordi Jupiter også er en stor massiv planet. Enkelt i skolegården kunnskap så er også Jupiters tyngdekraft relativt i forhold til Solens altså mindre enn solen og måtte også kalkuleres med simpel stor data og mennesker.

Når Voyager sondene ble sendt ut akkurat som med måneferdene, så var dette veldig tidlig i data verdenen så de måtte dobbeltsjekke med egne "menneskelige" kalkuleringer.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
SoLXiii skrev (7 timer siden):

Hva er sannsynligheten for at vi lever i en grunnleggende virkelighet? I beste fall 50/50. Elon Musk har tidligere uttalt at oddsen for at vi faktisk lever i "grunnleggende virkelighet" er milliarder til én!

Oddsene du trekker fram her, har du gravd fram fra et visst sted, og er helt meningsløse spekulasjoner.

Sitat

Ikke relevant! Hvor har det du fra? Hvordan vet du at jorda ikke er et isolert system?

Nå er du ikke bare bak mål, men bak feil mål.

Jeg vet at vi har en sol som tilfører jorda energi, at sola og andre himmellegemers tyngdekraft påvirker jorda, at atmosfære slipper ut, at stjerners lys når hit, osv. osv. så jorda er beviselig ikke et isolert system.

Sitat

Alt jeg ser er cgi og animasjoner.

Okei, så sola, månen og stjerner du ser, er kun cgi og animasjoner? Du burde slutte å røyke sokkene dine.

Sitat

Mange her som er tilhenger av "The blue ball belief system" ? :)

Også kalt virkeligheten. Ja, jeg er tilhenger av fakta og virkeligheten. Hvorfor er ikke du det?

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
SoLXiii skrev (2 timer siden):

Vi lever ikke en grunnleggende virkelighet. Noen kom før oss og utviklet seg til å bli nærmest guder. Det kan være oss selv fra fremtiden. Det kan være en annen type intelligent liv. Det spiller ingen rolle. De laget et gigantisk lukket økosystem. Der bor vi. Hele menneskeheten er under styrt utvikling.

Dette hører til i religionsdelen av forumet, ikke vitenskapsdelen. Mengden vitenskapelige bevis du har for disse eventyrpåstandene er nøyaktig null.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hehe. 

21 minutes ago, Capitan Fracassa said:

Ja, jeg er tilhenger av fakta og virkeligheten. Hvorfor er ikke du det?

Det er nok fordi jeg våknet litt fra indoktrinering og hypnotisering fra utdanningssystemet og massemedia.

Det er ikke all fakta som er fakta. Det er fakta!

Vi lever i en delvis "simulert" virkelighet. Et gigantsik økosystem under vann/havet avgrenset av et firmament. Hvorfor er dette laget under vann? Sola og månen er quantum holografisk. Hele stjernehimmelen er simulert. Det du tror er stjerner på himmelen er bare lys. Det går ikke ann å lande månen. Den er ikke et fysisk objekt. Sola og månen er lokal. Ikke millioner av km unna oss. Du har blitt lurt av gigantiske løgner. Teorien om tyngdekraft, gravitasjon osv. Det fungerer helt sikkert i en grunnleggende virkelighet. Men vi er ikke der.

Det eneste du trenger å gjøre er å begynne å tenke med din egen hjerne.

Endret av SoLXiii
Lenke til kommentar
9 minutes ago, SoLXiii said:

Hehe. 

Det er nok fordi jeg våknet litt fra indoktrinering og hypnotisering fra utdanningssystemet og massemedia.

Vi lever i en delvis "simulert" virkelighet. Et gigantsik økosystem under vann/havet avgrenset av et firmament. Hvorfor er dette laget under vann? Sola og månen er quantum holografisk. Hele stjernehimmelen er simulert. Det du tror er stjerner på himmelen er bare lys. Det går ikke ann å lande månen. Den er ikke et fysisk objekt. Sola og månen er lokal. Ikke millioner av km unna oss. Du har blitt lurt av gigantiske løgner. Teorien om tyngdekraft, gravitasjon osv. Det fungerer helt sikkert i en grunnleggende virkelighet. Men vi er ikke der.

Du kommer ingen vei her. Hvis du vil ha en kikk på utsiden finnes eksempelvis mye fritt tilgjengelig i naturen for konsumering. Dette er ikke et medisinsk råd kun en observasjon av virkeligheten slik vi kjenner den.

Endret av ps5
  • Liker 3
Lenke til kommentar
SoLXiii skrev (15 minutter siden):

Hehe. 

Puff, puff, pass

• Liker 1
Lenke til kommentar
SoLXiii skrev (46 minutter siden):

Hehe. 

Det som er farlig med detta med iiiinternet som man skulle tro at ble som et gigantisk leksikon er at folk får fjerne ideer derifra og går rundt som sauer og tror at de tenker selv..

Det er faktisk mulig at alt i universet er fiktivt eller et Matrix dataspill.

Men uansett må vi forholde oss til det vi kan måle og analysere i verden, helst uten å høre på rabiate folk fra under en sten på youtube 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Gouldfan said:

Det som er farlig med detta med iiiinternet som man skulle tro at ble som et gigantisk leksikon er at folk får fjerne ideer derifra og går rundt som sauer og tror at de tenker selv..

Det er faktisk mulig at alt i universet er fiktivt eller et Matrix dataspill.

Men uansett må vi forholde oss til det vi kan måle og analysere i verden, helst uten å høre på rabiate folk fra under en sten på youtube 

Et poeng som mange misser er at selv om dette skulle vise seg å være en simulering vil det faktisk tale for fri vilje som ellers er litt tricky - og også det at man bør gjøre mest mulig ut av det for å unngå å bli skrellet vekk som en npc.

• Liker 1
Lenke til kommentar
ps5 skrev (31 minutter siden):

Et poeng som mange misser er at selv om dette skulle vise seg å være en simulering vil det faktisk tale for fri vilje som ellers er litt tricky - og også det at man bør gjøre mest mulig ut av det for å unngå å bli skrellet vekk som en npc.

Om universet var et dataspill, så er fortsatt naturkreftene som kan måles og bekreftes riktige, selvom alt er et spill..

Om Musk var kul kunne han sendt alle flat earthere opp gratis i rommet for å ta en titt...

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (32 minutter siden):

Om universet var et dataspill, så er fortsatt naturkreftene som kan måles og bekreftes riktige, selvom alt er et spill..

Om Musk var kul kunne han sendt alle flat earthere opp gratis i rommet for å ta en titt...

Hadde ikke sagt nei om han hadde invitert Trump, Putin, Kim Jong ung og Xi jinping på en liten Mars ekspedisjon. Da kan de jo finne ut hvem som skal annektere hvem der borte.

Lenke til kommentar
SoLXiii skrev (8 timer siden):

Hehe. 

Og i stedet så havnet du i eventyrland, indoktrinert av internett-fantasier. Artig. 

Sitat

Spennende. Har du ett eneste bevis for noe av dette tullet, eller er det bare fri fantasi? 

Sitat

... og samtidig helt slutte å bry deg om observasjoner og bevis, skjønner jeg. 

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
7 hours ago, Gouldfan said:

Flat earthere fikk nettopp spandert en tur til Antarktis som bød på en overraskelse for flere av de. Noen nekter selvsagt å kaste inn håndkleet. (Midnattssol passer ikke inn i eventyret).

https://uk.news.yahoo.com/flat-earthers-befuddled-visit-antarctica-191030416.html

Endret av ps5
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes gode beviser som er helt knusende. Og det finnes flere hundre indisier som i sum også er helt knusende. Den jobben får du/dere gjøre selv. Søk etter sannheten. Den finnes ikke på ordinære faktasider.
Det er mye sensur på internet og nye definisjoner på ord nå. Still kritiske spørsmål om alt. Undersøk selv. Tenk selv. 

https://www.youtube.com/watch?v=IW6Iq2zjzXI

Lenke til kommentar
SoLXiii skrev (25 minutter siden):

Det finnes gode beviser som er helt knusende. Og det finnes flere hundre indisier som i sum også er helt knusende. Den jobben får du/dere gjøre selv. Søk etter sannheten. Den finnes ikke på ordinære faktasider.
Det er mye sensur på internet og nye definisjoner på ord nå. Still kritiske spørsmål om alt. Undersøk selv. Tenk selv. 

Om disse bevisene du snakker om eksisterer så anbefaler jeg at du viser til disse bevisene, jeg kommer ikke til å gjøre den jobben for deg, det er din jobb, bevis dine egne påstander, ikke forlang at andre skal gjøre det for deg. Bevisbyrden ligger på den som kommer med påstandene, kan du ikke dokumentere dine påstander, må vi anta at det er tullprat, ikke for å være et rasshøl, men det er sånn en debatt fungerer, du kan ikke bare påstå du må bevise, spesielt når det kommer til påstander som dette. 

https://no.wikipedia.org/wiki/Tankefeil#:~:text=Dette er også et prinsipp,mot alle standpunkt i debatten.&text=Prinsippet om bevisbyrde%3A Den som,gjør at en tror noe.

• Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...