Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan ta egne valg som voksen? Når man ikke kan få tips fra familie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Letterboxd skrev (Akkurat nå):

Hvis man er voksen (snart 30) og føler man ikke klarer gjøre egne valg...hva gjør man? Redd for livet, redd for å ta egne valg. Familie er ikke å stole på.

Hva gjør man? 

Man øver. Tar valg, lærer, vokser. Noen valg må man lære seg å leve med resten av livet, andre er uten konsekvenser.
Jeg synes selv det er vanskelig, men å ikke ta et valg er jo også et valg. Man velger å være passiv og følge strømmen, fremfor å forsøke å bedre ting for seg selv. Veien dit man vil er ikke ET stort valg, men mange mange små.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Letterboxd said:

Hvis man er voksen (snart 30) og føler man ikke klarer gjøre egne valg...hva gjør man? Redd for livet, redd for å ta egne valg. Familie er ikke å stole på.

Hva gjør man? 

Det er mye prøving og feiling til å begynne med men etterhvert blir man sikrere på hvor man vil.

Lenke til kommentar
Gjest e55e4...c91

Er bare en ting å gjøre, det er å prøve.

Alle gjør valg som er feil til tider, det er sånn man lærer.

Jeg gjorde feil i en alder av 16-17-18 som jeg først nå ser mine venner gjøre i en alder av 28-29-30.

De har ikke følt seg voksne før denne tiden heller, jeg har følt meg voksen siden jeg var 18.
Mye har vel med gener og utvikling i hjernen kanskje, men alt i alt er det bare å starte å gjøre feil.

Om det så er i kjærlighetslivet eller økonomisk, jobb, venner..you name it.

Alt som omgår hverdagen.

Anonymous poster hash: e55e4...c91

Lenke til kommentar

Takk for tips, men når det kommer til f.eks store livsvalg som å kjøpe bolig for første gang elle vite hva man vil gjøre med livet så vet jeg ikke om at å bare akseptere feil er det rette. Men ja, mine problemer for å gjøre valg er både store og små...går i sirkler til ingenting blir gjort

Lenke til kommentar
Letterboxd skrev (På 27.3.2025 den 22.34):

Takk for tips, men når det kommer til f.eks store livsvalg som å kjøpe bolig for første gang elle vite hva man vil gjøre med livet så vet jeg ikke om at å bare akseptere feil er det rette. Men ja, mine problemer for å gjøre valg er både store og små...går i sirkler til ingenting blir gjort

Å kjøpe bolig er skummelt. Men heldigvis kan man forsikre seg mot det værste. godt emd forberedelser så går det bra. Om du er veldig usikker, lei inn en god takstmann som blir med på visningene med deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...