MariusM Skrevet tirsdag kl 18:53 Del Skrevet tirsdag kl 18:53 (endret) Kikker på en Volvo XC60. 2022-modell, gått 70.000. Vet det er litt mye, men den er pent holdt. 1 eier + at det er utvidet garanti på 7 år (4 år igjen) (evt. opp til 150.000 km.). Har et budsjett å forholde meg til, så om den har gått mindre, er den enten eldre, eller dyrere. Hva tenker dere? er det for mye? eller er 70.000 fortsatt et godt og trygt kjøp av en Volvo XC60 T8 ? 70.000 km 2022-modell? Endret tirsdag kl 18:53 av MariusM Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet tirsdag kl 19:37 Del Skrevet tirsdag kl 19:37 Ville ikke sett meg blind på kilometerstand så lenge den ikke bærer preg av slitasje og den er godt vedlikeholdt. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet tirsdag kl 19:46 Del Skrevet tirsdag kl 19:46 70 000 km er ikke mye. Har selv en Volvo 940 som har gått 415 000 km. Selv om bilen har garanti, så bør du ikke tømme hele budsjettet ditt. Dette er tunge biler så dekk og bremser er ikke billig. Du må også se på hvordan du bruker bilen. Antar at det er en ladbar hybrid? Kjører du mange korte turer og kan lade hjemme, så kan du spare en del. Kommer du til å kjøre mange lange turer med mye av driften på bensin, så er det ikke en spesielt billig bil å kjøre med. Da hadde jeg heller vurdert en ren dieselbil. Lenke til kommentar
MariusM Skrevet tirsdag kl 20:47 Forfatter Del Skrevet tirsdag kl 20:47 Takk for svar. Ladbar hybrid, ja. kunne ønske at den var nede på 50-60.000 km, men ser at de er dyrere. Alternativt et år eldre. Tenker da ut fra svar her, at 70.000 på emn Volvo ikke er avskrekkende 🙂 1 Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet tirsdag kl 22:15 Del Skrevet tirsdag kl 22:15 (endret) Opelduude skrev (2 timer siden): 70 000 km er ikke mye. Har selv en Volvo 940 som har gått 415 000 km. Alle biler kan gå 415000km, men jeg skulle like å sett et regnskap over service og reparasjoner på en Volvo 940 vs. en Volvo XC60 T8 plugin-hybrid der begge har gått så lang. Ville blitt overrasket om ikke 940en var ekstremt mye billigere p.g.a. at det er en teknisk mye enklere og (jeg antar) mer robust konstruksjon. Endret tirsdag kl 22:16 av Hollabaloo 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet onsdag kl 03:34 Del Skrevet onsdag kl 03:34 (endret) Om det er 4 år igjen på garanti og til 150000km, så er 70000km nå helt fint. edit: Altså har du 80000km, 4 års garanti. Det er en fordel å ha. Endret onsdag kl 09:09 av Svein M 1 Lenke til kommentar
Labelle Skrevet onsdag kl 06:50 Del Skrevet onsdag kl 06:50 (endret) Du kan si det er generelt bedre å kjøpe en nyere bil med høyere kilometerstand enn en eldre bil med lavere kilometerstand til "samme pris". 70k kilometer er ingenting Endret onsdag kl 06:50 av Labelle 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet onsdag kl 07:19 Del Skrevet onsdag kl 07:19 MariusM skrev (10 timer siden): Takk for svar. Ladbar hybrid, ja. kunne ønske at den var nede på 50-60.000 km, men ser at de er dyrere. Alternativt et år eldre. Tenker da ut fra svar her, at 70.000 på emn Volvo ikke er avskrekkende 🙂 Husk at motoren nok har gått atskillig mindre, siden det er en ladbar hybrid. Nei den km.standen bør ikke være noen bekymring. Særlig ikke når vedlikeholdet er godt dokumentert. Høres ut som en god bil og et trygt kjøp. 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet onsdag kl 08:34 Del Skrevet onsdag kl 08:34 MariusM skrev (13 timer siden): det er utvidet garanti på 7 år (4 år igjen) (evt. opp til 150.000 km.) Volvo vet at batteriet varer 150,000 km (dvs. det varer ikke så mye lenger). Det koster vel 150.000 kroner å bytte det hos Volvo og de har gjort det vanskelig å bytte det andre steder. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet onsdag kl 08:49 Del Skrevet onsdag kl 08:49 mobile999 skrev (14 minutter siden): Volvo vet at batteriet varer 150,000 km (dvs. det varer ikke så mye lenger). Min utheving. Hvor har du det fra? 2 Lenke til kommentar
MariusM Skrevet onsdag kl 08:55 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 08:55 Takk for gode svar. Føler meg tryggere med tanke på kilometerstand 🙂 Jeg skal kjøpe den hos autorisert Volvo-forhandler. Den garantien jeg får med, er Fragus Complete. De sier at den om litt vil overtal for Volvo Selekt. Synes det høres rart ut, men det stemmer kanskje? Dette kan jeg lite om, så jeg forholder meg til det de forteller meg. Kan det stemme? at Volvo Selekt skal "bli til" Fragus Complete? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet onsdag kl 08:55 Del Skrevet onsdag kl 08:55 (endret) Hanhijnn skrev (6 minutter siden): Hvor har du det fra? Mine observasjoner. Endret onsdag kl 08:56 av mobile999 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet onsdag kl 09:27 Del Skrevet onsdag kl 09:27 Hanhijnn skrev (1 time siden): Husk at motoren nok har gått atskillig mindre, siden det er en ladbar hybrid. Nei den km.standen bør ikke være noen bekymring. Særlig ikke når vedlikeholdet er godt dokumentert. Høres ut som en god bil og et trygt kjøp. Nja. Av/på-sykluser på en kald motor er betraktelig mye røffere enn kontinuerlig drift. Hybrider har problemer med akkumulering av vann og drivstoff i oljen, og koksing. Hybridsystemer er dessuten mye mer komplekse, og har flere komponenter som kan bli ødelagt. Med det sagt så betyr ikke det at hybrider trenger å være mindre pålitelige, Toyota Prius er et godt bevis på det, men det er ingen statistikk som tilsier at du skal forvente lengre levetid på en hybrid enn en vanlig fossilbil. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet onsdag kl 13:02 Del Skrevet onsdag kl 13:02 4 hours ago, mobile999 said: Mine observasjoner. Av kaffegrut eller innvoller? 🙄 4 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet onsdag kl 13:08 Del Skrevet onsdag kl 13:08 Bare 150.000km på et hybrid-batteri virka i overkant pessimistisk? Min Golf har gått ca. 150.000 og har fremdeles ca. 85-90% av ny kapasitet. Og vil tro Volvo har mye bedre batterier enn VW. 2 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet onsdag kl 18:24 Del Skrevet onsdag kl 18:24 Når man følger verksteder på YouTube. Så får man ikke så lyst til å eie noen biler egentlig, men minst av alt hybrider. Da får man dobbelt opp av feilkilder. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet i går, 11:33 Del Skrevet i går, 11:33 https://www.nrk.no/nyheter/volvo-kaller-tilbake-biler-ogsa-i-norge-pa-grunn-av-brannfare-1.17358494 Quote Det dreier seg om hybridbiler av årsmodellene 2020–2022 og bilmodellene S60, V60, S90, V90, XC60 og XC90. Lenke til kommentar
kremt Skrevet i går, 17:15 Del Skrevet i går, 17:15 Slike hybrider kan føles ganske masete når man driver småkjøring med tomt batteri. Bensinmotoren starter og stopper hele tiden mens man kjører, inn mot kryss, når man triller osv. Hvis du kjører mest lokalt er elbil et bedre valg. Hvis du kjører mye langt er diesel suv et bedre valg. Hybrid er på en måte verken fugl eller fisk, tross det er det jo ganske mange som er fornøyd med de også. Men man bør være klar over begrensningene. Kjørefølelse på disse volvoene er heller ikke det beste. 320 hk bensinmotor som driver forhjul, 90 hk elmotor som driver bakhjul. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden kremt skrev (16 timer siden): når man driver småkjøring med tomt batteri Er det et stort problem da? 70% av turene man kjører er under 35 km, og om man plugger den inn når man parkerer så bør den være fulladet hver gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå