Complexity Skrevet 25. mars Del Skrevet 25. mars Heisann! En i familien synes TV var alt for dyrt, så sa opp RiksTV og ordnet en MiBox (Android TV) med apper på. Da får man sett alt man vil når man vil til en mye hyggeligere sum. Men vedkommende får ikke til å bruke dette og vil heller bare ha at man trykker opp og ned på en knapp for å bytte kanaler som i gamledager.. Frykter man må tilbake til svindyre riksTV for å få denne løsningen igjen (de har app til Android som fungerer som ønsket) men kansje dere vet om noen billigere alternativer? Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 27. mars Del Skrevet 27. mars Complexity skrev (På 25.3.2025 den 8.29): Heisann! En i familien synes TV var alt for dyrt, så sa opp RiksTV og ordnet en MiBox (Android TV) med apper på. Da får man sett alt man vil når man vil til en mye hyggeligere sum. Men vedkommende får ikke til å bruke dette og vil heller bare ha at man trykker opp og ned på en knapp for å bytte kanaler som i gamledager.. Frykter man må tilbake til svindyre riksTV for å få denne løsningen igjen (de har app til Android som fungerer som ønsket) men kansje dere vet om noen billigere alternativer? Får å kunne bruke piltaster må man nesten ha en dedikert tv-pakke-app. En av de rimeligste man får er fra Allente. Strim har ikke NRK i sin app, så NRK-appen må startes ved siden av, noe som er upraktisk. Ellers kan jeg nevne at noen har lagt inn sitt brukernavn og passord for sin TV-pakke på hytten vår slik at TV fungerer fint der med et eksternt abonnement. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 27. mars Forfatter Del Skrevet 27. mars 44 minutes ago, Trulss said: Får å kunne bruke piltaster må man nesten ha en dedikert tv-pakke-app. En av de rimeligste man får er fra Allente. Strim har ikke NRK i sin app, så NRK-appen må startes ved siden av, noe som er upraktisk. Ellers kan jeg nevne at noen har lagt inn sitt brukernavn og passord for sin TV-pakke på hytten vår slik at TV fungerer fint der med et eksternt abonnement. Ser på pakkene til Allente at det ikke virker som de heller har NRK.. Men det må man bare prøve å leve med da.. Takker for svar Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 27. mars Del Skrevet 27. mars Har du sjekket Strim? En app, mindre trykking. 1 Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 27. mars Del Skrevet 27. mars Billigste er å kun bruke NRK. 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 27. mars Del Skrevet 27. mars PosteMonopolet skrev (7 minutter siden): Billigste er å kun bruke NRK. Thor. skrev (16 minutter siden): mindre trykking. Bare NRK, null trykking.... 😁 1 Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 27. mars Del Skrevet 27. mars Smart-TV med gratis NRK-app og fritt valg av øvrige abonnement, er det jeg benytter. Da betaler jeg ikke mer enn jeg trenger. Og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har sett noe norsk reality-TV på over 10 år. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 27. mars Forfatter Del Skrevet 27. mars 2 minutes ago, Donkey Kong said: Smart-TV med gratis NRK-app og fritt valg av øvrige abonnement, er det jeg benytter. Da betaler jeg ikke mer enn jeg trenger. Og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har sett noe norsk reality-TV på over 10 år. Er det som er dagens løsning, men når brukerne er 70 år+ funker det dårligere enn håpet.. Så det er ønskelig å få innført tv bare med å trykke opp/ned igjen.. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 27. mars Del Skrevet 27. mars (endret) 6 minutes ago, Complexity said: Er det som er dagens løsning, men når brukerne er 70 år+ funker det dårligere enn håpet.. Så det er ønskelig å få innført tv bare med å trykke opp/ned igjen.. Koble til en antenne, og klare seg med NRK? Dersom bakkenettet har dekning der vedkommende bor da. https://info.nrk.no/lytt-og-se-nrk-tv-radio/?/installere-nrktv Kjenne forøvrig til problemstillingen. Familiemedlemmet mitt på 70+ blir uten TV i lange perioder fordi man har kommet borti source innstilling på TV, og dekoderen til Telenor støtter ikke HDMI cect skikkelig slik at den ikke stiller TV til riktig HDMI inngang automatisk Endret 27. mars av bzzlink 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 27. mars Forfatter Del Skrevet 27. mars (endret) 14 minutes ago, bzzlink said: Koble til en antenne, og klare seg med NRK? Dersom bakkenettet har dekning der vedkommende bor da. https://info.nrk.no/lytt-og-se-nrk-tv-radio/?/installere-nrktv Kjenne forøvrig til problemstillingen. Familiemedlemmet mitt på 70+ blir uten TV i lange perioder fordi man har kommet borti source innstilling på TV, og dekoderen til Telenor støtter ikke HDMI cect skikkelig slik at den ikke stiller TV til riktig HDMI inngang automatisk Er allerede anntenne og cam modul i tv'en fra tidligere Rikstv abbonent som NRK fortsatt fungerer via så den biten er egentlig grei. Men det er ønskelig med NRK3 og TvNorge også. Rikstv kostet jo en arm i måneden så det ble sagt opp også ble det ordnet abbonent for å se på de ønskede kanalene i sine egne apper, men det ble litt fort litt forvirrende.. Tv'en er ikke smart, så den støtter ingen apper så det må kunne kjøres på en MiBox med Android TV. Men virker som både Allente og Strim har gode apper for dette. Skal sjekke dem ut nærmere. takker for tips Endret 27. mars av Complexity Lenke til kommentar
kåre b Skrevet 27. mars Del Skrevet 27. mars Bruker allente appen her i hus, den samme har mine foreldre også. Enkelt grensesnitt for vanlig lineær tv, kanalbytte ved å bla opp og ned. og ved kjøp av streamingabbonement gjennom allente får man også opp tilgjengelige filmer og serier i appen. 1 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 27. mars Del Skrevet 27. mars bzzlink skrev (43 minutter siden): Kjenne forøvrig til problemstillingen. Familiemedlemmet mitt på 70+ blir uten TV i lange perioder fordi man har kommet borti source innstilling på TV, og dekoderen til Telenor støtter ikke HDMI cect skikkelig slik at den ikke stiller TV til riktig HDMI inngang automatisk Det er det som er dumt at Logitech har sluttet og selge sine Harmony fjernkontroller. Har den hos min mor, og det er ekstremt sjeldent det er noe som gir problemer der. Ett tips til de som sliter med slikt. Er man der og hjelper, ta bilder av fjernkontroll og det som vises på TVen, og lag en enkel veiledning i paint og print ut, så har de liggende til selvhjelp når det skjerm. Snakket med en nabo på 80 som hadde fått det problemet på hytta i Sverige. De hadde fått tak i en TV teknikker som kom og hjalp de der, og mesteparten av jobben de hadde om dagen var slike oppdrag for eldre personer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå