Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skaffe kjæreste i fattig land

Anbefalte innlegg

Hei 

Søker råd. Kort fortalt er i ett lang distanse forhold med en russisk kvinne i russland, har møtt henne fysisk 3 ganger sammen med venninen hennes som jobber i det russiske politiet. Men sitter med en ekkel følelse av at jeg blir svindlet. Basert på alt jeg har opplevd så vurderer jeg at det er 50-50% for at forholdet er ekte, basert på grønne og røde flag. Pga 50% sjanse for att det russiske kvinnen er ekte ønsker jeg ikke gi opp det forholdet med det første. Men fy faen som jeg er dritt lei av å være ensom. Skal reise til russland i juli og være der i 3 uker, men tenker jeg trenger en plan b hvis det forholdet ikke er ekte. Vurderer seriøst å reise til ett fattig land og spørre en tilfeldig kvinne "hei kan du være kjæresten min", og så skjemme henne bort økonomisk. Er ung ufør 26 år. Er veldig autistisk og lav sosioøkonomisk status i norge så jeg har for lengst gitt opp prosektet med å få norsk kjæreste, uten å gjort ett seriøst forsøk, men skjønner jo at evolusjonsmessig så foretrekker kvinner menn med høyere sosioøkonomisk status. Har sett bilder av kvinner fra Azerbaijan de ser fine ut, gdp per capita der er bare 7500usd per år, føler det ville vært enkelt for meg å finne en sexy dame der og skjemme henne bort med gaver. Trenger råd, har dere erfaring

føler også at hvis jeg driter meg ut i ett fattig langt unna, fordi jeg fremstår som veldig autistisk når jeg snakker med en kvinne, er det like greit fordi de vet ikke navnet mitt, og jeg bor langt unna (i norge), så er ganske anonym

Endret av desperatfaen99
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
desperatfaen99 skrev (1 time siden):

Hei 

Søker råd. Kort fortalt er i ett lang distanse forhold med en russisk kvinne i russland, har møtt henne fysisk 3 ganger sammen med venninen hennes som jobber i det russiske politiet. Men sitter med en ekkel følelse av at jeg blir svindlet. Basert på alt jeg har opplevd så vurderer jeg at det er 50-50% for at forholdet er ekte, basert på grønne og røde flag. Pga 50% sjanse for att det russiske kvinnen er ekte ønsker jeg ikke gi opp det forholdet med det første. Men fy faen som jeg er dritt lei av å være ensom. Skal reise til russland i juli og være der i 3 uker, men tenker jeg trenger en plan b hvis det forholdet ikke er ekte. Vurderer seriøst å reise til ett fattig land og spørre en tilfeldig kvinne "hei kan du være kjæresten min", og så skjemme henne bort økonomisk. Er ung ufør 26 år. Er veldig autistisk og lav sosioøkonomisk status i norge så jeg har for lengst gitt opp prosektet med å få norsk kjæreste, uten å gjort ett seriøst forsøk, men skjønner jo at evolusjonsmessig så foretrekker kvinner menn med høyere sosioøkonomisk status. Har sett bilder av kvinner fra Azerbaijan de ser fine ut, gdp per capita der er bare 7500usd per år, føler det ville vært enkelt for meg å finne en sexy dame der og skjemme henne bort med gaver. Trenger råd, har dere erfaring

føler også at hvis jeg driter meg ut i ett fattig langt unna, fordi jeg fremstår som veldig autistisk når jeg snakker med en kvinne, er det like greit fordi de vet ikke navnet mitt, og jeg bor langt unna (i norge), så er ganske anonym

Dette virker som et trolleinnlegg. Kan jo selvsagt være at det er slik brukeren skriver, men skeptisk.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hvis du skal dra til utlandet, ikke finn deg en som er veldig mye over ditt nivå utseendemessig isåfall. 

Hun vil kun bruke og så forlate deg når hun har oppnådd sine mål.

Men helt ærlig så tror jeg ikke det er en dum ide for de som sliter veldig i dagens norske "marked" å finne en i utlandet. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
28 minutes ago, Boing_80 said:

Dette virker som et trolleinnlegg. Kan jo selvsagt være at det er slik brukeren skriver, men skeptisk.

Det var mange fine triggere her. Ung ufør, egenimport av arbeidsledige og muligens hvit slavehandel. Selv om det potensielt kan bli en lang tråd, opphetet og polarisert, så heller jeg mot at det er ett fake inlegg jeg også.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Just don`t. 

Du skriver at du er "veldig autistisk" - og derfor er langt nede på rangstigen. Du vil kompensere for dette ved å tilby økonomisk sikkerhet til damer fra lavkostland. I mangel av "ekte" kjærlighet. Kulturforskjellene i Øst-Europa fra hva du er vant med her i Norge er ekstremt store, særlig når det gjelder damer. Jeg har vært MYE i Øst-Europa, og kan skrive under på det.

Derimot har de en annen tilnærming til penger og kjærlighet i enkelte asiatiske land. Der penger, eller økonomisk sikkerhet ligger tett oppunder kjærlighet - og da ekte kjærlighet. Noe som er nokså fremmed å tenke på for oss nordmenn. Men dersom du kan tilby økonomisk stabilitet, så vil det være synonymt med kjærlighet - og sette deg høyt på rangstigen i mange asiatiske land. Slik er det ikke i Øst-Europa. 

Dersom du er "autistisk" som du skriver - vil du nok også har store utfordringer med å lese "røde flagg" og forstå de sosiale normene, lese mennesker du møter underveis og gjøre gode vurderinger underveis. 

Det er nok dessverre 99%+ sjans for at du blir svindler med denne russiske "flørten" din - og det skriver jeg, fordi du selv skriver at du har en uggen følelse på dette. Og dersom du har det, så stemmer veldig ofte (om ikke alltid) en slik følelse...!

Jeg skal ikke oppfordre til å kjøpe prostituerte fordi det er ulovlig i Norge. 
Men i noen land, slik som Tyskland, Nederland m.f. - er det helt innafor at "slike som deg" kjøper seg. Og det er noe jeg også selv er for. Så lenge det skjer i skikkelige, ordentlige former. Der de som selger slike tjenester gjør det fordi de selv ønsker det, og at det skjer under ordna forhold. Noe du kan finne mange plasser i Europa. Det er langt billigere enn "falske forhold".

Russland er vel det landet i verden jeg vil finne absolutt minst attraktivt å lete etter en partner i.

Og ja - innlegget ditt lukter ganske mye troll. 
Men jeg tenker at jaja, selv trolle-innlegg fortjener et seriøst svar. ;P

• Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Russland er stort, og folkene som bor der er annerledes fra sted til sted. Hvor i Russland er dette? Dette kan jo også være såkalt honningfelle, selv om du ikke jobber eller er høyt oppe, så skal man ikke utelukke det.

Har du fått visum allrede? Hvilke type visum har du? 

Ville vært litt skeptisk å dra ditt om du ikke er helt trygg på forholdet og du er alene. Først på grunn av penger. Visakortet vi bruker i Norge fungerer ikke, og du skal være der i 3 uker. Hva om du har med deg kontanter, du mister dem, blir stjålet, kjæresten lurer deg, er ikke bare å ringe til utenriksdepartementet for å få hjelp.

Tror ikke helt på tråden her, men hvorfor ikke få kjæresten din til Tyrkia å møte henne der? Er mye tryggere for deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, desperatfaen99 said:

har møtt henne fysisk 3 ganger sammen med venninen hennes som jobber i det russiske politiet.

Det var en annen bruker her som hadde en kjæreste i Russland over flere år, som også hadde en venninne som var 'politi'. Kan hende det er en slags mal mange kvinner følger der.

Hva gjorde dere de gangene du har møtt henne fysisk?

Har ting vært 'vanskelig' for henne? Den andre brukeren her opplevde at alt ble svært vanskelig med kjæresten sin når han besøkte der uanmeldt/uventet.

Det kan hende flørten din sjonglerer med 14 andre menn rundt omkring. Men det vet ikke jeg selvfølgelig.

Det er dessverre svindel overalt i verden. I mindre og større omfang. Jeg har en del personlig erfaring selv. Når godtroende personer med penger reiser rundt om i verden, så er det mange som venter siklende på dem, for å si det på den måten...

Men å reise rundt om i verden er veldig positivtmange andre måter så lenge man er årvåken ovenfor svindel. Man får oppleve andre kulturer og se mange spennende og fine ting, og spise god mat! Rett og slett oppleve mye, som er fine minner og erfaringer å ta med seg videre. Kjærlighet blir litt annenrangs til sammenlikning. Men det kan jo hende man kan finne noe en eller annen gang på reise også.

Jeg leste ikke innlegget som troll slik andre gjorde. Veldig sikker på at det er ekte.

Lenke til kommentar
desperatfaen99 skrev (3 timer siden):

Skal reise til russland i juli og være der i 3 uker, men tenker jeg trenger en plan b hvis det forholdet ikke er ekte.

Det er ikkje dette du spørr om, men eg vil heilt klart anbefale deg å legge dette besøket til eit nøytralt tredjeland. Dette av fleire grunnar. Ein ting er sikkerheitssituasjonen der reiser til Russland er fråråda då norske myndigheiter har veldig avgrensa muligheit til å yte bistand om noko skulle skje.
Viktigaste grunnen er likevel at ved å foreslå at dykk heller ferierer saman så gir det deg eit grunnlag til å vurdere hennar motivasjon til å møte deg. At du reiser dit ho bur kostar ikkje henne ein kalori og er ein enkel måte å holde deg på kroken lengst mogleg dersom det er snakk om svindel.
Den andre grunnen til at det å feriere saman er ein god idé er at då blir dykk kjent på like premiss og du slepp å risikere stadige avbrytingar som kan skje dersom dykk møtes i Russland når det plutseleg er ein onkel som kjem innom på besøk, ho må jobbe overtid på jobben, ho møter gamle vennar ute på byen og prioriterer å snakke med dei framfor deg, osv.
Ved å møtes til dømes i Tyrka som er eit enkelt reisemål for dykk begge to så er dykk begge ute av dagleglivets trygge rammer, og dere er på forholdsvis likefot på alt frå å bestille på restauranten på litt klønete engelsk til å oppleve nye stadar saman.
Den tredje grunnen til at ein slik fellesferie er fornuftig er at dersom alt raser saman enten at du avslører svindelforsøk, ho ikkje dukker opp for å møte deg, eller enkelt og greit at dykk ikkje passar saman i levande live, så har du betre rettrettmuligheiter ved at du bryt kontakten og tek dette som ein sydenferie åleine. Det er ikkje fullt like enkelt å være enslig turist i ein stor russisk by med alt frå språklege utfordringar til at det kan være regelerett mistenkeleg at ein nordmann reiser til Russland åleine og spasserer gatelangs i tre veker utan nokon planar.

Og ikkje for å nære oppunder den litt ekkle følelsen du har av at dette er svindel så bør du også være oppmerksom på at det er to risikoar for svindel som du må være oppmerksom på. Den fyrste er at ho er ute etter å svindle deg for pengar ved å inngå eit forhold og deretter be deg om pengar. Den andre formen for svindel som du må være oppmerksom på er faren for at du blir forsøkt brukt til spionasje, særleg i den sikkerheitspolitiske verdenen som vi no er i så kan det alltids være ein fare for at du blir brukt av russiske myndigheiter til å enten skaffe til vege etterretningsinformasjon eller for å gi ein kvinneleg spion legitim grunn til å reise til Norge.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
engavif skrev (2 timer siden):

Russland er stort, og folkene som bor der er annerledes fra sted til sted. Hvor i Russland er dette? Dette kan jo også være såkalt honningfelle, selv om du ikke jobber eller er høyt oppe, så skal man ikke utelukke det.

Har du fått visum allrede? Hvilke type visum har du? 

Ville vært litt skeptisk å dra ditt om du ikke er helt trygg på forholdet og du er alene. Først på grunn av penger. Visakortet vi bruker i Norge fungerer ikke, og du skal være der i 3 uker. Hva om du har med deg kontanter, du mister dem, blir stjålet, kjæresten lurer deg, er ikke bare å ringe til utenriksdepartementet for å få hjelp.

Tror ikke helt på tråden her, men hvorfor ikke få kjæresten din til Tyrkia å møte henne der? Er mye tryggere for deg.

Føler meg 100% trygg i russland. Har vært der 2 ganger siste halvåret, sist i februar. Har skaffet meg russisk bank kort. Er st petersburg, det er ganske beroligende, hvis det er noe er det bare å bestille bussbillet til estland, kan godt kjøpe flere billeter i tilfelle miste lommebok osv.  Forstår ikke at folk tror jeg troller, kreves ikke mye fantasi å fortstå at en som er dritt lei, faktist reiser 1000 kilometer. Får 23800kr av staten hver måned for å gjøre ingenting, selvfølger reiser jeg til russland hvis jeg tror det gir meg en kone. 1000 kilometer er ingenting i forhold til hva det vil bety for meg personlig, og jeg driter i geopolitikk. Har fått vta jobb, men klarer ikke å stå i den i lengden som singel

Mars2029 skrev (4 timer siden):

Hvis du skal dra til utlandet, ikke finn deg en som er veldig mye over ditt nivå utseendemessig isåfall. 

Hun vil kun bruke og så forlate deg når hun har oppnådd sine mål.

Men helt ærlig så tror jeg ikke det er en dum ide for de som sliter veldig i dagens norske "marked" å finne en i utlandet. 

Er ikke fysisk uattraktiv, kun fedme, men det er noe som kan fikses. Har ett normalt symetrisk ansikt. Det er autisme som er negativt. Når det er sagt har jeg faktiskt aldri gjort ett seriøst forsøk på å få en norsk kjæreste, jeg bare gidder ikke. Fordi famillien hennes kommer garantert til å klage over at skattepengene dems går til meg. Fint med en slags kulturell berikelse, og en dame som har en familie som ikke er tilkobla norske skattesystem, fordi da har de ingen grunn til å hate meg

Lenke til kommentar

Virker ikke som du er på jakt etter kjærlighet, ikke slik jeg forstår kjærlighet, hvor likeverdige mennesker er oppriktig glad i hverandre. Det du skisserer er at en person skal være i et avhengighets- og/eller takknemlighetsforhold til deg. For alt jeg vet kan kanskje slik fungere (jeg tviler, mennesker er ikke handelsvarer og følelser kan ikke kjøpes, ikke permanent); men vil det ikke være bedre å finne en person fra samme kultur, gjerne med enten liknende utfordringer eller forståelse for slike utfordringer?

Godt mulig dette bare er et trolleinnlegg, men hadde jeg vært i en slik situasjon ville jeg forsøkt å finne en person som er likeverdig. På alle måter. Det finnes facebookgrupper og sikkert organisasjoner hvor det bør være en smal sak å bli kjent med personer med en liknende hverdag.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
3 hours ago, Femtekolonne said:

Det var mange fine triggere her. Ung ufør, egenimport av arbeidsledige og muligens hvit slavehandel. Selv om det potensielt kan bli en lang tråd, opphetet og polarisert, så heller jeg mot at det er ett fake inlegg jeg også.

Det er sånne som deg som er grunnen at jeg faen ikke ønsker en norsk sviger familie. Triggere? Ung ufør, import av arbeidsledige? Du anklager meg for hvit slave handel. Er ikke pakistaner på trygdesvindel hvis du lurer på det. Er en fullblods europeer, 70% skandinavisk, 10% britisk, 5% finsk, 5% tysk, 6% russisk/ukrainsk. Dna test, med dna slektninger i alle land jeg nevnte på myheritage. Trenger ikke en norsk kjæreste, kan leve som 65% av mine forfedre som ikke var norsk. Som tenåring var jeg høyre ekstrem, som voksen mann tenker jeg faen ta nasjonalisme, skal faen ikke risikere livet mitt for å forsvare norske kvinner i oslo under en krig, kvinner som aldri ville gitt meg intemitet fordi jeg har asperger syndrom. Det er hamiltons regel i evolusjonen, skal faen ikke ofre meg for.folk som ser ned på meg

Lenke til kommentar
1 minute ago, ilpostino said:

Er det noe livet har lært meg, så er det å stole på magefølelsen. Tror du at du blir lurt er nok dette tilfelle. 

Problemet er at jeg kan ikke stole på magefølelsen, innser at jeg er for autistisk til å forstå det. Takker for råd. Ønsker å gi deg råd en dag i fremtiden. Jeg er ikke en drittsekk som ser ned på andre.

Lenke til kommentar
Gjest 7dceb...f76
desperatfaen99 skrev (18 minutter siden):

Det er sånne som deg som er grunnen at jeg faen ikke ønsker en norsk sviger familie. Triggere? Ung ufør, import av arbeidsledige? Du anklager meg for hvit slave handel. Er ikke pakistaner på trygdesvindel hvis du lurer på det. Er en fullblods europeer, 70% skandinavisk, 10% britisk, 5% finsk, 5% tysk, 6% russisk/ukrainsk. Dna test, med dna slektninger i alle land jeg nevnte på myheritage. Trenger ikke en norsk kjæreste, kan leve som 65% av mine forfedre som ikke var norsk. Som tenåring var jeg høyre ekstrem, som voksen mann tenker jeg faen ta nasjonalisme, skal faen ikke risikere livet mitt for å forsvare norske kvinner i oslo under en krig, kvinner som aldri ville gitt meg intemitet fordi jeg har asperger syndrom. Det er hamiltons regel i evolusjonen, skal faen ikke ofre meg for.folk som ser ned på meg

Tror nok det er best du holder deg unna damer.

Anonymous poster hash: 7dceb...f76

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...