Gå til innhold

Familiegjenforening UDI Inntektgrense.

Fair

Anbefalte innlegg

Hei
Jeg er ung ufør (enslig for tiden) og jobber i tillegg. Jeg har uføretrygd på 278000 og arbeidsinntekt på 247000 før skatt. Dette utgjør til sammen mer enn inntektgrensen for uføretrygde. Mitt spørsmål er da kan jeg beregne slik eller hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
31 minutes ago, Fair said:

Hei
Jeg er ung ufør (enslig for tiden) og jobber i tillegg. Jeg har uføretrygd på 278000 og arbeidsinntekt på 247000 før skatt. Dette utgjør til sammen mer enn inntektgrensen for uføretrygde. Mitt spørsmål er da kan jeg beregne slik eller hva?

Du må oppgi hva du faktisk får utbetalt etter avkorting. Jeg kan ikke se at dette går bra med mindre reglene for avkorting er veldig generøse. Er du helt gjeldfri?

Edit: Hvis du etter avkortning har 278000 i trygd ser det ut som du er godt innenfor men du bør ta en telefon for avklaring før du sender avgårde en kostbar søknad. 

Merk også at de nettopp har strammet inn kravene:  https://www.udi.no/viktige-meldinger/endret-krav-til-inntekt-i-familieinnvandringssaker

Endret av ps5
Lenke til kommentar
ps5 skrev (36 minutter siden):

Du må oppgi hva du faktisk får utbetalt etter avkorting. Jeg kan ikke se at dette går bra med mindre reglene for avkorting er veldig generøse. Er du helt gjeldfri?

Edit: Hvis du etter avkortning har 278000 i trygd ser det ut som du er godt innenfor men du bør ta en telefon for avklaring før du sender avgårde en kostbar søknad. 

Merk også at de nettopp har strammet inn kravene:  https://www.udi.no/viktige-meldinger/endret-krav-til-inntekt-i-familieinnvandringssaker

Jeg får 278000 i trygd etter avkorting og er gjeldfri, så kan jeg beregne det slik (trygd: 278000 og arbeidsinntekt: 248000 = 526000)?. Det er langt over inntektsgrensen :).

Lenke til kommentar
1 minute ago, Fair said:

Jeg får 278000 i trygd etter avkorting og er gjeldfri, så kan jeg beregne det slik (trygd: 278000 og arbeidsinntekt: 248000 = 526000)?. Det er langt over inntektsgrensen :).

Det høres ut som du er godt innenfor. Jeg ville uansett tatt en telefon, de har gjerne superlang og superstrikt behandlig av disse søknadene. Få gjerne noen til å hjelpe deg å gå over alle vedleggene også - her er det store fallfgruver om du er bare litt unøyaktig.

Lenke til kommentar
  • Du kan tjene inntil 0,4 G (grunnbeløpet i folketrygden) i året uten at det får konsekvenser for utbetalingen av uføretrygden din. Det tilsvarer i dag 49 611 kroner.
  • Tjener du over inntektsgrensen, vil du beholde inntekten, men utbetalingen av uføretrygden blir noe redusert. Samlet sett vil du sitte igjen med mer, fordi bare deler av inntekt over inntektsgrensen fører til redusert utbetaling av uføretrygd.
  • Tjener du over 80 prosent av inntektsnivået du hadde som frisk, blir ikke uføretrygden utbetalt det året. Får du ikke utbetalt uføretrygd på grunn av høy inntekt, kan du likevel beholde retten til uføretrygd i inntil fem år, med mulighet for forlengelse i ytterligere fem år.
Lenke til kommentar
Gjest fe666...537

Dem regner kun det du har av inntekt. Har ingenting å si om man har penger i banken, ikke har lån eller div. I prinsippet om man har 50 millioner i banken, men ikke har inntekt så får man avslag. Holdt på i nesten 2 år med søknad, telefon og alt mulig. 

Jeg forstår at dem må være strenge, men det er ett helvete å stå i dette.

Anonymous poster hash: fe666...537

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...