obygda Skrevet onsdag kl 15:42 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 15:42 Gaea skrev (1 minutt siden): Synes denne saken er veldig vond å følge, samt kommentarene i trådene som støtter tiltalte og spesielt oppførselen og utsagnene til Reinsvang, men det forstår man ikke med mindre man selv er et offer for vold i nære relasjoner og selv har vært gjennom en skikkelig smertefull og langdryg prosess. Jeg har blitt slått blå og gul i min barndom av min far. Jeg opplevde ikke dette som noe terror. Videre støtter den eldste sønnen Gjert - så å bare stille seg på den ene siden her og mene at man har rett - det er bare ikke så enkelt. Denne saken har 2 sider - og trolig vil ingen av dem komme ut som noen vinnere uansett hva som blir dømt 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet onsdag kl 15:42 Del Skrevet onsdag kl 15:42 obygda skrev (5 minutter siden): Ja - derfor har vi retten. Og takk og gud for det. For da kan retten vurdere alvorlighetsgraden av dette opp mot andre saker og dømme ut fra det. Det vi andre gjør er uansett synsing basert på hva vi tror. Jeg syns ikke vi skal takke et fantasivesen (gud) for at det norske rettssystemet funker slik det skal. Jeg er enig med deg i at sannsynligvis så havner dette i nedre del når man skal vurdere alvorlighetsgrad. Men, at det er snakk om vold som havner innenfor loven ut fra barnas beskrivelse burde det være ingen tvil om. Jfr snakk om slag og spark, samt hvordan oppførselen har ført til daglig frykt. 3 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet onsdag kl 15:46 Del Skrevet onsdag kl 15:46 (endret) obygda skrev (18 minutter siden): Jeg har blitt slått blå og gul i min barndom av min far. Jeg opplevde ikke dette som noe terror. Videre støtter den eldste sønnen Gjert - så å bare stille seg på den ene siden her og mene at man har rett - det er bare ikke så enkelt. Denne saken har 2 sider - og trolig vil ingen av dem komme ut som noen vinnere uansett hva som blir dømt Ble du slått da du gjorde noe galt? Ble du slått på ren impuls? Ble du slått for at du lagde ett pip når far så på tv? Ble du slått for at du slafset da dere spiste middag? Ble du slått for at du ikke smilte på rett tidspunkt? https://en.m.wikipedia.org/wiki/Physical_abuse Og https://en.m.wikipedia.org/wiki/Psychological_abuse Endret onsdag kl 16:01 av Duriello 4 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet onsdag kl 15:48 Del Skrevet onsdag kl 15:48 obygda skrev (4 minutter siden): Jeg har blitt slått blå og gul i min barndom av min far. Jeg opplevde ikke dette som noe terror. Videre støtter den eldste sønnen Gjert - så å bare stille seg på den ene siden her og mene at man har rett - det er bare ikke så enkelt. Denne saken har 2 sider - og trolig vil ingen av dem komme ut som noen vinnere uansett hva som blir dømt Selv om du idag ikke opplever det som terror var det likevel noe du aldri skulle opplevd, og som din far aldri skulle gjort mot deg 5 Lenke til kommentar
leticia Skrevet onsdag kl 15:53 Del Skrevet onsdag kl 15:53 obygda skrev (3 minutter siden): Jeg har blitt slått blå og gul i min barndom av min far. Jeg opplevde ikke dette som noe terror. Videre støtter den eldste sønnen Gjert - så å bare stille seg på den ene siden her og mene at man har rett - det er bare ikke så enkelt. Denne saken har 2 sider - og trolig vil ingen av dem komme ut som noen vinnere uansett hva som blir dømt Du må slutte å si at den eldste sønnen støtter Gjert. Det er Kristoffer som er eldst. Og han støtter på ingen måte Gjert. Jeg er klar over at en av sønnene Martin ikke helt deler likt syn på faren som de andre, men her blander du. Å bli slått gul og blå av faren sin er på ingen måte normalt, eller lovlig å bli utsatt for. Men du er kanskje i en alder hvor dette var mer vanlig. 8 Lenke til kommentar
obygda Skrevet onsdag kl 15:55 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 15:55 leticia skrev (1 minutt siden): Du må slutte å si at den eldste sønnen støtter Gjert. Det er Kristoffer som er eldst. Og han støtter på ingen måte Gjert. Jeg er klar over at en av sønnene Martin ikke helt deler likt syn på faren som de andre, men her blander du. Å bli slått gul og blå av faren sin er på ingen måte normalt, eller lovlig å bli utsatt for. Men du er kanskje i en alder hvor dette var mer vanlig. Ja - jeg tenkte på Martin - så du har rett mhp hvem jeg tenkte på. Lenke til kommentar
leticia Skrevet onsdag kl 16:10 Del Skrevet onsdag kl 16:10 Gaea skrev (30 minutter siden): Synes denne saken er veldig vond å følge, samt kommentarene i trådene som støtter tiltalte og spesielt oppførselen og utsagnene til Reinsvang, men det forstår man ikke med mindre man selv er et offer for vold i nære relasjoner og selv har vært gjennom en skikkelig smertefull og langdryg prosess. Jeg er ikke helt enig med deg der. Jeg tror ikke man må ha vært gjennom dette for å få vondt av saken, barna, og oppførselen til tiltaltes forsvarer. 💌 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet onsdag kl 16:18 Del Skrevet onsdag kl 16:18 leticia skrev (3 minutter siden): Jeg er ikke helt enig med deg der. Jeg tror ikke man må ha vært gjennom dette for å få vondt av saken, barna, og oppførselen til tiltaltes forsvarer. 💌 Det virker jo litt slik på enkelte i tråden. 🙂 Vi har dog lettere for å se "lusa på gangen". 3 Lenke til kommentar
leticia Skrevet onsdag kl 16:26 Del Skrevet onsdag kl 16:26 Duriello skrev (5 minutter siden): Det virker jo litt slik på enkelte i tråden. 🙂 Vi har dog lettere for å se "lusa på gangen". Ja, jeg tror på at hvis man har vært utsatt for slikt så kjenner man lettere igjen tegnene. Men noen ganger likevel ikke. Med tanke på at noen (tenker helst på kvinner her) går fra den ene typen til den andre med narsissistiske trekk så kan man begynne å lure. Men da er man kanskje over i noe som @Tussi var inne på, tidligere, at man føler man ikke fortjener bedre, fordi man har blitt så nedbrutt av volden.. 2 2 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet onsdag kl 16:27 Del Skrevet onsdag kl 16:27 Att han inte kommer bli dömd för alvarligt fysiskt våld är vel rätt uppenbart når det ikke ens finns med i tilltalen. Bilden som måles upp med psykiskt och fysiskt våld under väldigt lång tid är dock veldig negativ. Får se hur Gjert svarar. Hittills har han vel ikke sagt noe alls forutom att han er oskyldig till allt. Vilket jag tror nesten alle har problem med att tro på. Att saken kom ut i media och senere blev en rettsak är nog Gjert en veldig stor del av eftersom han verken sier noe eller verkar erkänna noe som helst. När sönerna gick ut i media så lär en viktig orsak vara at fler och fler begynte tro at Gjert var offeret med tanke på akridering på stevner och annat. 3 Lenke til kommentar
VisningsnavnPåkrevd Skrevet onsdag kl 16:54 Del Skrevet onsdag kl 16:54 skaftetryne32 skrev (9 timer siden): Det var vel en norsk løper som eksperimenterte med treningen, husker ikke navn, men det endte vel opp med litt norsk innovasjon i treningsmetoder for langdistanse løping, jeg tror de har benyttet seg av disse metodene, om jeg ikke husker helt feil, er ikke en gang gjert sin innovasjon, men ta det med en klype salt, tar det etter husken. Stemmer, Marius Bakken og treneren Frank Evertsen 1 1 Lenke til kommentar
OMyre Skrevet onsdag kl 17:17 Del Skrevet onsdag kl 17:17 leticia skrev (1 time siden): Å bli slått gul og blå av faren sin er på ingen måte normalt, eller lovlig å bli utsatt for. Men du er kanskje i en alder hvor dette var mer vanlig. Nå er det mere vanlig der barna slår foreldre, elever slår lærere. Men du er kanskje i en alder der dette er blitt mere normalt. 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet onsdag kl 17:18 Del Skrevet onsdag kl 17:18 OMyre skrev (1 minutt siden): Nå er det mere vanlig der barna slår foreldre, elever slår lærere. Men du er kanskje i en alder der dette er blitt mere normalt. Hva i alle dager har dette med saken å gjøre? 4 Lenke til kommentar
Mars2029 Skrevet onsdag kl 17:21 Del Skrevet onsdag kl 17:21 obygda skrev (1 time siden): Jeg har blitt slått blå og gul i min barndom av min far. Jeg opplevde ikke dette som noe terror. Videre støtter den eldste sønnen Gjert - så å bare stille seg på den ene siden her og mene at man har rett - det er bare ikke så enkelt. Denne saken har 2 sider - og trolig vil ingen av dem komme ut som noen vinnere uansett hva som blir dømt Hva faen skal det her bety? Mener du barna har gjort noe galt? 4 Lenke til kommentar
leticia Skrevet onsdag kl 17:24 Del Skrevet onsdag kl 17:24 OMyre skrev (4 minutter siden): Nå er det mere vanlig der barna slår foreldre, elever slår lærere. Men du er kanskje i en alder der dette er blitt mere normalt. Iallverden? Noen som følte seg truffet her? 5 Lenke til kommentar
obygda Skrevet onsdag kl 18:03 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 18:03 Mars2029 skrev (41 minutter siden): Hva faen skal det her bety? Mener du barna har gjort noe galt? Nei. Barna har ikke gjort noe galt. Hvordan du klarte å tolke meg slik må du gjerne utdype. Lenke til kommentar
Mars2029 Skrevet onsdag kl 18:14 Del Skrevet onsdag kl 18:14 (endret) obygda skrev (11 minutter siden): Nei. Barna har ikke gjort noe galt. Hvordan du klarte å tolke meg slik må du gjerne utdype. Derfor jeg spurte hva du mente, for jeg skjønte ikke hva det skulle bety om det ikke var det du prøvde å få fram. Du nevnte 2 sider av en sak rett før setningen om at det ikke kom til å komme noen vinnere ut av dette. Gjerne oppklar misforståelsen. For meg er barna utrolig sterke vinnere. Tøffe som faen som tør å stå opp mot en far som har terrorisert de hele livet. Endret onsdag kl 18:17 av Mars2029 3 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet onsdag kl 18:39 Del Skrevet onsdag kl 18:39 Mercruiser skrev (7 timer siden): Beklager å måtte si det, men basert på forsvarernes utspørring av Jakob i dag, fremstår saken som suppetynn. På hvilken måte? 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet onsdag kl 18:41 Del Skrevet onsdag kl 18:41 Gjest 34952...023 skrev (3 timer siden): Denne saken stinker av "I'm sixteen and don't like my father"-syndrom. Jeg tror det er mange som kunne saksøkt sine foreldre for verre forhold enn hva som har fremkommet i denne saken. Anonymous poster hash: 34952...023 Han er 24 år gammel. Voksen. Nei, oppførselen som beskrives fra faren her er ikke normal. Og det er ikke noe privat søksmål. Politiet opprettet straffesak. Det var ikke de fornærmede som anmeldte. Gjest 34952...023 skrev (3 timer siden): Ja, det har jeg. Det er nettopp derfor jeg uttaler meg som jeg gjør. Ingenting som er fremkommet i saken tyder på at Gjert har bedrevet alvorlig voldsutøvelse. Denne saken er langt mer nyansert enn "din personlige erfaring" skulle underbygge. Et typisk eksempel på føleri uten rot i virkeligheten. Anonymous poster hash: 34952...023 Mishandlingsregime er alvorlig. Du ser på enkeltepisoder atskilt fra hverandre. Du må se på terrorveldet under ett. Hver enkelt hendelse henger sammen, da det er et mønster av fysisk og psykisk vold over lang tid. Særlig tiden det har holdt på gjør det alvorlig. 4 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet onsdag kl 18:49 Del Skrevet onsdag kl 18:49 obygda skrev (3 timer siden): Ja - derfor har vi retten. Og takk og gud for det. For da kan retten vurdere alvorlighetsgraden av dette opp mot andre saker og dømme ut fra det. Det vi andre gjør er uansett synsing basert på hva vi tror. Det er grader av synsing. De som trivialiserer og påstår at "pyttsann, dette er da ikkeno" har ingen kunnskap om denne typen mishandling, og har null grunnlag for det de skriver. Ren synsing uten grunnlag. Andre har faktisk noe innsikt i for eksempel mekanismene i disse sakene, enten fordi de har vært utsatt selv, kjenner noen som har vært utsatt, har jobbet med slike saker, eller lignende. Dette er ikke ren synsing som den første gruppen. Man kan selvsagt ikke si noe om utfallet av saken, men man kan gjøre uttalelser basert på informasjon i saken, og sin egen reelle kunnskap om temaet. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå