Tussi Skrevet onsdag kl 15:05 Del Skrevet onsdag kl 15:05 Gjest 34952...023 skrev (3 minutter siden): Denne saken stinker av "I'm sixteen and don't like my father"-syndrom. Jeg tror det er mange som kunne saksøkt sine foreldre for verre forhold enn hva som har fremkommet i denne saken. Anonymous poster hash: 34952...023 Har du noen som helst opplevelse av hva det vil si å bli slått i ansiktet av en forelder og leve i frykt? Det har jeg. Jeg støtter barna i denne saken 100% 7 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet onsdag kl 15:06 Del Skrevet onsdag kl 15:06 Mars2029 skrev (7 minutter siden): De som bagatelliserer saken kan ta seg en bolle. Barna hadde latt det gå så langt om det ikke var alvorlig. Hørte det dattera sa idag, ikke noe annet enn psykisk og fysisk terror. Man trenger ikke slå mange ganger for at trusselen alltid vil ligge der i bakhodet. Tenker at de som bagatelliserer ikke har den ringeste anelse om hvordan det er å vokse opp med vold og trusler og hvor skadelig dette er. Folk blir i ytterste konsekvens uføre og ødelagt for livet av sånt. Alternativt, så har de kanskje selv vokst opp med vold og anser det som normalt, eller Kanskje selv syns det er greit å bruke slike metoder mot egne barn...? 7 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet onsdag kl 15:09 Del Skrevet onsdag kl 15:09 (endret) 25 minutes ago, obygda said: Tror vi skal være forsiktige med fjerndiagnose her. At faren tydeligvis hadde temperament forstår vi alle. Men så langt har ingen av barna fått så omfattende juling at man kan kalle det mishandling med synlige skader osv - kanskje med unntak av et lite merke datteren skal ha fått. Psykisk har det vært en utfordring for enkelte - men den eldste sønnen har tydeligvis ikke hatt noe problem med faren. Det er åpenbart mye ondt blod mellom Jakob og faren - og jeg opplever vel at Jakob veier sine ord med omhu for å bygge opp under egen sak. Det jeg synes fremstår underlig er at man ikke ser noen følelser hos Jakob - han er kald som en fisk og fremstår kalkulerende og kommer med egne teorier som skal sette faren i dårlig lys - f.eks dette at faren skal ha fulgt etter sønnene med viten og vilje for å plage dem etter at trenerrollen ble lagt bort. På akkurat dette punktet så tror jeg det finnes andre naturlige forklaringer som sikkert vil bli lagt frem når Gjert skal vitne. Jeg tror ikke noen av partene har 100% rent mel i posen og således tror jeg denne saken vil skade alle involverte dessverre. En slik sak burde vært løst på bakrommet der sønnene og faren kunne snakket ut med kyndig hjelp og så gått hvert til sitt. Denne rettsaken vil ingen sitte igjen som vinner av er jeg redd....... Datteren sier: – Det kunne komme an på hvilken dag det var. Noen dager var det visse ting som gjaldt. Andre dager var det noe annet. En gang kom jeg hjem fra skolen og måtte sitte ved bordet til han kom hjem. Dette er et typisk terrorvelde psykopater innfører. Arbitrære regler som kan endres etter farens humør og forgodtbefinnende, uproporsjonale og tilfeldige avstraffelser, får høre at hun er dum, idiot og udugelig. Psykisk mishandling, kort sagt. Typisk psykopat som nyter å plage andre. Håper han brenner i helvete. Endret onsdag kl 15:15 av Gargantua 4 1 Lenke til kommentar
Gjest 34952...023 Skrevet onsdag kl 15:09 Del Skrevet onsdag kl 15:09 1 minute ago, Tussi said: Har du noen som helst opplevelse av hva det vil si å bli slått i ansiktet av en forelder og leve i frykt? Det har jeg. Jeg støtter barna i denne saken 100% Ja, det har jeg. Det er nettopp derfor jeg uttaler meg som jeg gjør. Ingenting som er fremkommet i saken tyder på at Gjert har bedrevet alvorlig voldsutøvelse. Denne saken er langt mer nyansert enn "din personlige erfaring" skulle underbygge. Et typisk eksempel på føleri uten rot i virkeligheten. Anonymous poster hash: 34952...023 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet onsdag kl 15:11 Del Skrevet onsdag kl 15:11 Gjest 34952...023 skrev (Akkurat nå): Ja, det har jeg. Det er nettopp derfor jeg uttaler meg som jeg gjør. Ingenting som er fremkommet i saken tyder på at Gjert har bedrevet alvorlig voldsutøvelse. Denne saken er langt mer nyansert enn "din personlige erfaring" skulle underbygge. Et typisk eksempel på føleri uten rot i virkeligheten. Anonymous poster hash: 34952...023 Jeg legger merke til at du føler deg tøff når du er anonym... barn tar skade av å leve under vold og frykt, noen blir syke, noen blir kalde.... 6 Lenke til kommentar
Gjest 34952...023 Skrevet onsdag kl 15:12 Del Skrevet onsdag kl 15:12 1 minute ago, Tussi said: Jeg legger merke til at du føler deg tøff når du er anonym... barn tar skade av å leve under vold og frykt, noen blir syke, noen blir kalde.... Og du er ikke anonym? Anonymous poster hash: 34952...023 Lenke til kommentar
leticia Skrevet onsdag kl 15:13 Del Skrevet onsdag kl 15:13 Tussi skrev (2 minutter siden): Har du noen som helst opplevelse av hva det vil si å bli slått i ansiktet av en forelder og leve i frykt? Det har jeg. Jeg støtter barna i denne saken 100% Trist å høre Tussi 💔 Jeg har aldri opplevd slikt fra foreldre. Men jeg hadde i tidlige ungdomsår en samboer som var aggressiv, mest på det psykisk plan. Han fikk bare slå en gang før jeg stakk fra han. Barn som er nødt til å bli værende i en slik situasjon.... det er vanskelig for utenforstående å forstå hvilken terror og usikkerhet de blir utsatt for daglig. Som å trå på glasskår.... Alltid på vakt for neste sinneutbrudd... 1 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet onsdag kl 15:13 Del Skrevet onsdag kl 15:13 Gjest 34952...023 skrev (Akkurat nå): Og du er ikke anonym? Anonymous poster hash: 34952...023 Jeg har sagt det jeg ville si til noen som ikke tør bruke brukernavnet sitt når de bagatelliserer mishandling 6 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet onsdag kl 15:14 Del Skrevet onsdag kl 15:14 Gjest 34952...023 skrev (Akkurat nå): Og du er ikke anonym? Anonymous poster hash: 34952...023 Ikke så anonym som du prøver å være, men det er lett å gjette seg frem til nøyaktig hvem (offentlig nick) du er uansett. 5 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet onsdag kl 15:17 Del Skrevet onsdag kl 15:17 leticia skrev (1 minutt siden): Trist å høre Tussi 💔 Jeg har aldri opplevd slikt fra foreldre. Men jeg hadde i tidlige ungdomsår en samboer som var aggressiv, mest på det psykisk plan. Han fikk bare slå en gang før jeg stakk fra han. Barn som er nødt til å bli værende i en slik situasjon.... det er vanskelig for utenforstående å forstå hvilken terror og usikkerhet de blir utsatt for daglig. Som å trå på glasskår.... Alltid på vakt for neste sinneutbrudd... Takk. Det som er det verste med slike saker er jo at når man opplever mishandling hjemme klarer man kanskje ikke å se at man fortjener bedre i forhold senere, slik du gjorde... Men nå er dette åpenbart en familie der de fleste barna holder sammen og støtter hverandre, det er bra! 1 2 Lenke til kommentar
obygda Skrevet onsdag kl 15:25 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 15:25 Gargantua skrev (9 minutter siden): Datteren sier: – Det kunne komme an på hvilken dag det var. Noen dager var det visse ting som gjaldt. Andre dager var det noe annet. En gang kom jeg hjem fra skolen og måtte sitte ved bordet til han kom hjem. Dette er et typisk terrorvelde psykopater innfører. Arbitrære regler som kan endres etter farens humør og forgodtbefinnende, uproporsjonale og tilfeldige avstraffelser, får høre at hun er dum, idiot og udugelig. Psykisk mishandling, kort sagt. Typisk psykopat som nyter å plage andre. Håper han brenner i helvete. Dersom Gjert er psykopat - så skal han dømmes til tvungen psykisk helsevern. La de som har greie på dette finne ut av dette. Å ha en far og trener som er så dominerende er i seg selv et problem - men ikke nødvendigvis utenfor rammene av en forsvarlig oppvekst osv.. Jeg finner heller ikke noe som tilsier at faren har utøvd svært alvorlig ulovlig vold på barna her. Men jeg ser at Gjert ikke har vært den mønsterfaren mange mener man som barn fortjener. Og kanskje har han tråkket over loven i en del tilfeller og fortjener en smekk på fineren for det. Men noen stor alvorlig sak mhp vold mot barn osv..det synes jeg ikke denne saken er. Den ligger helt i nedre enden av en alvorlighetsskala mhp vold mot barn 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet onsdag kl 15:27 Del Skrevet onsdag kl 15:27 Tussi skrev (7 minutter siden): Takk. Det som er det verste med slike saker er jo at når man opplever mishandling hjemme klarer man kanskje ikke å se at man fortjener bedre i forhold senere, slik du gjorde... Men nå er dette åpenbart en familie der de fleste barna holder sammen og støtter hverandre, det er bra! Håper du forstår iallefall at du fortjente og fortjener bedre 💖 Det virker å være sterkt samhold i nevnte familie, men litt rart med den ene... 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet onsdag kl 15:28 Del Skrevet onsdag kl 15:28 leticia skrev (1 minutt siden): Håper du forstår iallefall at du fortjente og fortjener bedre 💖 Det virker å være sterkt samhold i nevnte familie, men litt rart med den ene... I do 🥰 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet onsdag kl 15:28 Del Skrevet onsdag kl 15:28 obygda skrev (2 minutter siden): Men noen stor alvorlig sak mhp vold mot barn osv..det synes jeg ikke denne saken er. Den ligger helt i nedre enden av en alvorlighetsskala mhp vold mot barn For å bruke dine egne ord... obygda skrev (2 minutter siden): La de som har greie på dette finne ut av dette. 4 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet onsdag kl 15:28 Del Skrevet onsdag kl 15:28 (endret) obygda skrev (5 minutter siden): Dersom Gjert er psykopat - så skal han dømmes til tvungen psykisk helsevern. La de som har greie på dette finne ut av dette. Å ha en far og trener som er så dominerende er i seg selv et problem - men ikke nødvendigvis utenfor rammene av en forsvarlig oppvekst osv.. Jeg finner heller ikke noe som tilsier at faren har utøvd svært alvorlig ulovlig vold på barna her. Men jeg ser at Gjert ikke har vært den mønsterfaren mange mener man som barn fortjener. Og kanskje har han tråkket over loven i en del tilfeller og fortjener en smekk på fineren for det. Men noen stor alvorlig sak mhp vold mot barn osv..det synes jeg ikke denne saken er. Den ligger helt i nedre enden av en alvorlighetsskala mhp vold mot barn Psykisk vold og mishandling er like ille, om ikke verre (min mening) en fysisk mishandling. Mye grunnet at det er vanskelig å bevise, noe denne saken tydeligvis viser. Endret onsdag kl 15:31 av Duriello 5 Lenke til kommentar
leticia Skrevet onsdag kl 15:30 Del Skrevet onsdag kl 15:30 (endret) Duriello skrev (2 minutter siden): Psykisk vold og mishandling er like ille, om ikke verre (min mening) en fysisk mishandling. Psykisk er gjerne verre - og fysisk fører som regel med seg psykisk i tillegg. Endret onsdag kl 15:31 av leticia ordlyd 3 1 Lenke til kommentar
obygda Skrevet onsdag kl 15:33 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 15:33 leticia skrev (2 minutter siden): For å bruke dine egne ord... Ja - derfor har vi retten. Og takk og gud for det. For da kan retten vurdere alvorlighetsgraden av dette opp mot andre saker og dømme ut fra det. Det vi andre gjør er uansett synsing basert på hva vi tror. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet onsdag kl 15:34 Del Skrevet onsdag kl 15:34 leticia skrev (2 minutter siden): Psykisk er gjerne verre - og fysisk fører som regel med seg psykisk i tillegg. Indeed. 😮💨 2 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet onsdag kl 15:38 Del Skrevet onsdag kl 15:38 Synes denne saken er veldig vond å følge, samt kommentarene i trådene som støtter tiltalte og spesielt oppførselen og utsagnene til Reinsvang, men det forstår man ikke med mindre man selv er et offer for vold i nære relasjoner og selv har vært gjennom en skikkelig smertefull og langdryg prosess. 6 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet onsdag kl 15:40 Del Skrevet onsdag kl 15:40 Jeg fatter ikke at det går an å bagatellisere fysisk og psykisk vold mot mindreårige. 6 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå