Iki Skrevet søndag kl 22:37 Del Skrevet søndag kl 22:37 Kakkelfant skrev (34 minutter siden): Hvordan vet du at jeg klager bare for å klage? Den uttalelsen virker som et usaklig forsøk å undergrave min kritikk av spillet og spillselskapet. Ettersom du har sagt at du ikke har spilt spillet så er det ganske enkelt. Kakkelfant skrev (35 minutter siden): Om ikke du spiller fotball burde du ikke ha noen mening om fotball". Om du aldri har spilt fotball så kan du ikke komme med påstander om hvordan det er å spille fotball. Så enkelt er det. 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet søndag kl 22:41 Del Skrevet søndag kl 22:41 Milarwen skrev (10 minutter siden): Så det er slitsomt at andre ikke er enig med deg på et diskusjonsforum? *face palm* Det er slitsom med folk som ikke har en mening men kun kommer med klipp og lim fra det de har sett en YouTuber si dem skal si. Folk som ikke er her for å diskutere men heller for å klage på alt og alle som ikke følger deres livssyn. Det går igjen i hver eneste diskusjon rundt spill på forumet her. 2 Lenke til kommentar
Milarwen Skrevet søndag kl 22:53 Del Skrevet søndag kl 22:53 7 minutes ago, Iki said: Det er slitsom med folk som ikke har en mening men kun kommer med klipp og lim fra det de har sett en YouTuber si dem skal si. Folk som ikke er her for å diskutere men heller for å klage på alt og alle som ikke følger deres livssyn. Det går igjen i hver eneste diskusjon rundt spill på forumet her. At du ser på det som sutring fordi det ikke harmonerer med dine egne holdninger betyr ikke at det ikke er sant. Jeg tror de fleste av oss ønsket at AC shadows skulle vært bra, og man kan faktisk ha en mening om spillet er for dem eller ikke ved å se en youtuber, eller lese en anmeldelse på gamer.no, eller mener du journalisters jobb er helt uten mål og mening? 2 Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet søndag kl 22:53 Del Skrevet søndag kl 22:53 (endret) 28 minutes ago, Iki said: Ettersom du har sagt at du ikke har spilt spillet så er det ganske enkelt. Om du aldri har spilt fotball så kan du ikke komme med påstander om hvordan det er å spille fotball. Så enkelt er det. Så jeg kan ikke ha sett fotballkamper bli spilt på tv og foran mine egne øyne, jeg kan ikke ha tatt master i idrettsfag og satt meg skikkelig inn i alt som har med fotball å gjøre, bare fordi jeg ikke selv har spilt fotball? Selvfølgelig kan jeg ha innsikt i og en mening om fotball (og kanskje også en meget god mening om fotball) uten å selv ha spilt fotball. Jeg kan gi deg en påstand med det samme, fra tribunen av en fotballkamp: "Fotball ser slitsomt ut, de løper mye". Eller hva med, "Måten de beveger seg på som lag ser ut til å ha betydning for om de scorer mål eller ikke". 24 minutes ago, Iki said: Det er slitsom med folk som ikke har en mening men kun kommer med klipp og lim fra det de har sett en YouTuber si dem skal si. Folk som ikke er her for å diskutere men heller for å klage på alt og alle som ikke følger deres livssyn. Det går igjen i hver eneste diskusjon rundt spill på forumet her. Igjen spyr du utav deg med ganske bastante og ubegrunnede påstander. Disse uttalelsene du kommer med sier først og fremst noe om deg selv og det som tilsynelatende er projeksjon. Dette er i seg selv en form for ad hominem, du kategoriserer folk som er på motsatt side av diskusjonen som "folk som ikke har en mening, de er her bare for å klage, de bruke kun klipp og lim fra en youtube video" osv. Hva med å ta de seriøst og komme med motargumenter istedenfor å angripe personen? Dette er kanskje noe av det mest usaklige og useriøse jeg har sett på en stund, vi kaller det intellektuellt uærlig. Denne måten å diskutere på holder rett og slett ikke vann, det er en form for "å rulle rundt i søla med folk". Søla kan du beholde for deg selv. Endret søndag kl 23:06 av Kakkelfant 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet mandag kl 00:40 Del Skrevet mandag kl 00:40 Kakkelfant skrev (1 time siden): Så jeg kan ikke ha sett fotballkamper bli spilt på tv Du kan ha sett en kamp, du kan ha vært på sidelinjen, osv. Men du kan ikke fortelle noen hvordan det er å spille fotball med mindre du selv har gjort det. 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet mandag kl 00:43 Del Skrevet mandag kl 00:43 Milarwen skrev (1 time siden): At du ser på det som sutring fordi det ikke harmonerer med dine egne holdninger betyr ikke at det ikke er sant. Jeg tror de fleste av oss ønsket at AC shadows skulle vært bra, og man kan faktisk ha en mening om spillet er for dem eller ikke ved å se en youtuber, eller lese en anmeldelse på gamer.no, eller mener du journalisters jobb er helt uten mål og mening? Jeg ser på det som sutring når en person ikke kommer med en personlig mening om noe, men heller kopierer en beskjed de har lest på internett uten å sette seg inn i situasjonen. Slik som alle som klager på at det er romanser i spillet, når man kan velge å spille en modus hvor dette er fjernet. Jeg har ingenting imot folk som kan argumentere for seg, diskutere spillene, si hvorfor de tenker slik dem gjør, osv. Det er kun denne bølgen med personer som plutselig har oppstått på forumene rundt omkring, som gjentar den samme kommentaren hver eneste gang. 4 Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet mandag kl 01:37 Del Skrevet mandag kl 01:37 29 minutes ago, Iki said: Du kan ha sett en kamp, du kan ha vært på sidelinjen, osv. Men du kan ikke fortelle noen hvordan det er å spille fotball med mindre du selv har gjort det. Verd å påpeke at du tar feil, selvfølgelig kan man fortelle noen hvordan det er å spille fotball selv om man ikke selv har gjort det. Det kalles observasjon, det er en kombinasjon av å se og å forstå. Man setter altså ting i forhold til hverandre og observer hva slags informasjon som gjør seg tilgjengelig i denne nye konstellasjonen av de enkelte bestandelene som da oppstår i "det som observerers". Hvis du ikke forstår dette, og tror helt og holdent på at man ikke kan lære, forstå og dele med andre noe om noe med mindre man har gjort og erfart det selv, da er det ganske meningsløst å diskutere videre. 1 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet mandag kl 06:36 Del Skrevet mandag kl 06:36 (endret) 8 hours ago, Milarwen said: Så det er slitsomt at andre ikke er enig med deg på et diskusjonsforum? *face palm* Dette er jo ingen diskusjon. Det er bare et ekstremt kjedelig fenomen som er iferd med å ødelegge all spilldiskusjon på nett. Det gjelder ikke bare her, men de fleste spillforum som ikke har streng moderasjon. Det blir ingen diskusjon når de samme folkene later som om himmelen faller ned hver eneste gang et spill som de har fått beskjed om av en youtuber å hate lanseres. Og repeterer de samme påstandene og konspirasjonsteoriene hver eneste gang. Og det er jo bare spill, ikke politikk eller noe som påvirker livene våre på noensomhelst måte. Det lanseres massevis av spill som jeg overhodet ikke er interessert i. Men livet mitt blir overhodet ikke påvirket av det. Da tar jeg den veldig enkle beslutningen om å ikke kjøpe eller spille det. Det som derimot er slitsomt er at man møter den evindelige klagingen fra den andelen gamere som virker å være permanent misfornøyd med livet sitt hver gang man går inn på et spillforum. Det jager vekk så mange andre som bare har lyst til å diskutere hobbyen sin. Endret mandag kl 06:37 av Reg2000 3 1 Lenke til kommentar
RookieNO Skrevet mandag kl 07:16 Del Skrevet mandag kl 07:16 Jeg kunne fortstått argumentene om at man bør ha spilt spillet før man uttaler seg om det er bra eller dårlig, men i akkurat dette tilfellet så er det langt i fra snakk om et helt nytt spill, med mekanikker som er helt ukjent for alle de som ikke har spilt det. Dette er snakk om en iterasjon av en spillserie som har eksistert over lang tid, og hvor det generelle gameplayet er godt kjent for de aller fleste som har vært innom en eller annen versjon av spillet tidligere. Når man i tillegg kan støtte seg på forskjellige reviews, gameplay videoer, samt "over skulderen" spilling av andre gjennom Twitch m.m. så tenker jeg at man har et relativt ok utgangspunkt for å kunne mene noe om akkurat det spillet. Sammeligningen med fotball er helt sjanseløs. Så en som har spilt hele FIFA serien til EA, skal ikke kunne si at "vet du hva, jeg tror jeg står over FIFA 25, for det jeg har sett av dette spillet gir meg ikke inntrykk av at serien har utviklet seg i særlig grad. Jeg liker heller ikke retningen Ultimate Team har tatt. Dette står jeg over"? Jeg ser at enkelte brukere også har et kontrært syn på mikrotransaksjoner i et singleplayer spill, og det overrasker meg ikke all den tid det ikke er første gangen de har forsvart dette. De er i et desidert mindretall, men helt greit å høre andres meninger rundt dette også. Vi trenger Danby Choi typer i alle lag i samfunnet. Om ikke annet for å vise at man har et ok kalibrert moralsk kompass hvis man skulle ha en annen mening enn Danby... 3 Lenke til kommentar
Milarwen Skrevet mandag kl 07:29 Del Skrevet mandag kl 07:29 (endret) 1 hour ago, Reg2000 said: Dette er jo ingen diskusjon. Det er bare et ekstremt kjedelig fenomen som er iferd med å ødelegge all spilldiskusjon på nett. Jeg bare håper du innser ironien i hva du sier her. Du kommenterer på ladningen av kommentarer enn å kommentere tema i tråden. 29 minutes ago, RookieNO said: Dette er snakk om en iterasjon av en spillserie som har eksistert over lang tid, og hvor det generelle gameplayet er godt kjent for de aller fleste som har vært innom en eller annen versjon av spillet tidligere. Et godt poeng. Tror de fleste som er negative, vet at Ubisoft kunne ha gjort bedre hvis de faktisk prøvde. Endret mandag kl 07:47 av Milarwen 2 1 Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet mandag kl 11:30 Del Skrevet mandag kl 11:30 (endret) 4 hours ago, RookieNO said: Sammeligningen med fotball er helt sjanseløs. Så en som har spilt hele FIFA serien til EA, skal ikke kunne si at "vet du hva, jeg tror jeg står over FIFA 25, for det jeg har sett av dette spillet gir meg ikke inntrykk av at serien har utviklet seg i særlig grad. Jeg liker heller ikke retningen Ultimate Team har tatt. Dette står jeg over"? Ja den sammenligningen er ren galskap - tenk deg situasjonen "en psykiatrisk avdeling" der ingen av de ansatte aner noen ting om hva de driver med fordi "de har ikke vært sinnsyke selv" ? Endret mandag kl 11:33 av Kakkelfant 3 Lenke til kommentar
rabler Skrevet mandag kl 17:52 Del Skrevet mandag kl 17:52 20 hours ago, Kakkelfant said: Det er jo bare sludder, man har erfart spillet gjennom reviews, omtale og live streaming - det er plenty nok til å skulle kunne skille skitt fra kanel Åpenbart ikke… 🙄 3 Lenke til kommentar
rabler Skrevet mandag kl 17:54 Del Skrevet mandag kl 17:54 19 hours ago, Kakkelfant said: "Du er bare sånn og sånn, og det er veldig slitsomt for oss andre som ikke er som deg, hvis du ikke liker X så bare ikke kjøp X, det er ingen som tvinger deg til det" - alt dette , altså, bare fordi man har en annen mening enn en selv om et spill og spillselskap. Det var jo en noe rar måte å imøtegå konstruktiv kritikk av et spill og spillselskap på, det er nesten så man kan undres på om andres meninger som ikke ligner deres egne på et eller annet vis kan oppfattes som smertefulle å erfare. Konstruktiv kritikk? Hvor da? 3 Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet mandag kl 18:15 Del Skrevet mandag kl 18:15 On 3/23/2025 at 9:00 AM, Boss-Znakemaster said: Det er ett aldri så lite mirakel at Ubisoft fortsatt har en skute som holder seg noe over vannet. Denne videoen forklarer godt alt jeg misliker med Ubisoft sine spill, moderne spill generelt og hvorfor jeg ikke har noen interesse av å kjøpe AC: Shadows: For min del. Jeg har spilt Elden Ring. Jeg har opplevd bedre. Jeg har opplevd å faktisk måtte gjøre utfordrende ting for å så bli belønnet med kule skins framfor å ha en innebygd butikk inn i spillene mine hvor jeg kan kjøpe akkurat det kule skinnet jeg ønsker helt fra starten, noe som fullstendig ødelegger følelsen av å oppnå noe. @rabler For eksempel denne. Meget god kritikk av spillet og spillselskapets metoder/strategier for mikrotransaksjoner. 2 1 Lenke til kommentar
Duncan Skrevet mandag kl 18:24 Del Skrevet mandag kl 18:24 (endret) Denne lo jeg godt av, her burde Gamer kjørt en anmeldelse Endret mandag kl 18:25 av Duncan 1 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet mandag kl 19:13 Del Skrevet mandag kl 19:13 56 minutes ago, Kakkelfant said: @rabler For eksempel denne. Meget god kritikk av spillet og spillselskapets metoder/strategier for mikrotransaksjoner. Nei. Det er en lenke til en tilfeldig video og er verken et godt argument eller god kritikk. 4 Lenke til kommentar
svenka Skrevet mandag kl 20:03 Del Skrevet mandag kl 20:03 Duncan skrev (1 time siden): Denne lo jeg godt av, her burde Gamer kjørt en anmeldelse Asmongold er golden! 😂☕️👌 Følger han selv 😉 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden AC: Shadows får god kritikk i Japan. https://www.polygon.com/gaming/545774/assassins-creed-shadows-japanese-reviews-reframe-the-historical-accuracy-debate Quote What all the outlets agree upon, outside of Naoe being a deeply compelling character, is that at the end of the day, Assassin’s Creed Shadows is historical fiction. While it plays with historical fact, the Assassin’s Creed series is one deeply rooted in science fiction. Overall, Shadows has received praise for what it does well, and that’s apparently an engrossing story full of some of Japan’s most notable historical figures, excellent character writing, and a gorgeous open world that evokes the feeling of the Warring States period. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå