Gå til innhold

Kommentar: Dette er faktisk et aldri så lite Assassin's Creed-mirakel

Anbefalte innlegg

Lush skrev (22 minutter siden):

For vi har det ikke slik som dere, at vi har allverdens tid eller fikk spillet gratis

Er det ikke da flott om spillet gir deg muligheten til å gjøre ting hurtigere slik at dem med dårlig tid kan få fullført det, ikke bare dem med god tid?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Iki skrev (33 minutter siden):

Er det ikke da flott om spillet gir deg muligheten til å gjøre ting hurtigere slik at dem med dårlig tid kan få fullført det, ikke bare dem med god tid?

Jo for de som har råd, men hvorfor skal jeg betale mer når jeg har betalt fullpris, og mer enn andre spill.. og dette er singleplayer, så hvorfor skal jeg føle behov for å betale for raskere framgang.. skal jeg ikke ha lyst og ha det gøyt gjøre dette.. For det vil jeg, holder enda på med Stalker 2, og av og på med Wukong

Lenke til kommentar
Moonbladewielder skrev:
Fin artikkel! Setter pris på flere perspektiver fra redaksjonen, det er alltid gøy å lese om! Personlig er jeg fan av spillet også så langt, og liker godt pusterommene i historien som artikkelforfatteren peker på. Det er ikke en uproblematisk spillopplevelse så langt, men det er år og dag siden jeg har kost meg med et Assassin's Creed spill like mye.
Samma her jeg liker spillet og er på linje med Odyssey etter min mening og det var et fantatstisk bra spill!
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev:

Ubisoft driver med utnyttelse av arbeidere, og beskytter overfalls menn. Og de driver stort med mikrotransalsjoner på toppen av overprisa spill. 

Hvor godt eller dårlig et spill er, er uvesentlig da.

Overprisa spill? er vel på linje med alle andre som selger spill verken dyrere eller noe særlig billigere og kjøper du det på Ubisoft sine sider for du 20 % rabatt med Ubisoft poeng da er prisen nede på 599 kr så det er ikke dyrt i dagens spill marked!
  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Tåka said:
4 hours ago, Gunfreak said:

Ubisoft driver med utnyttelse av arbeidere, og beskytter overfalls menn. Og de driver stort med mikrotransalsjoner på toppen av overprisa spill. 

Hvor godt eller dårlig et spill er, er uvesentlig da.

Expand  

Overprisa spill? er vel på linje med alle andre som selger spill verken dyrere eller noe særlig billigere og kjøper du det på Ubisoft sine sider for du 20 % rabatt med Ubisoft poeng da er prisen nede på 599 kr så det er ikke dyrt i dagens spill marked!

Det koster 70 dollar. Som er minst 10 dollar mer. De store spill utgiverene satt opp prisen fordi det påsto spill er dyrt å lage. Samtidig som de går med enorme overskudd og så sparker sine arbeidere for å blidgjøre aksjeeierne. 

Så det er overprisa og har mikrotransalsjoner på toppen av dette.

Eller er du en av de som også tror at disse stakkars mat butikkene bare måtte sette opp prisen på mat 7 gangtid året, mens de går med enorme summer i profitt.

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Lush skrev (25 minutter siden):

Jo for de som har råd, men hvorfor skal jeg betale mer når jeg har betalt fullpris, og mer enn andre spill.. og dette er singleplayer, så hvorfor skal jeg føle behov for å betale for raskere framgang.. skal jeg ikke ha lyst og ha det gøyt gjøre dette.. For det vil jeg, holder enda på med Stalker 2, og av og på med Wukong

Om du ikke ønsker å betale mer så er det ingen som tvinger deg.

Det er kun et hjelpemiddel for dem som ikke har tid, og ødelegger ikke opplevelsen for andre på noen som helst måte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (17 minutter siden):

Om du ikke ønsker å betale mer så er det ingen som tvinger deg.

Det er kun et hjelpemiddel for dem som ikke har tid, og ødelegger ikke opplevelsen for andre på noen som helst måte.

Nettopp, så derfor dropper jeg spillet i sin helhet. Håper de lager mer gøy gameplay og historie, og gir meg et fullverdig spill når det er  premium pris.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sjelden man ser så mange aktiviserte fanbois, tilhengere av disse grådige spillselskapene som ikke bryr seg en tøddel om spillerne, bare om aksjekurser og hva de selv kan få i bonus.

Bare vent skal du se de svarer på denne kommentaren med noe mer copium som f.eks. "Ja men det er jo normalt å ville tjene penger, eller hva?".

Dette er siste sjanse for ubisoft til å berge skuta, å puste liv i casuals og normies ved å forsøke skape en illusjon om at "spillet selger skikkelig bra, kjempe kult spill 8/10 hos IGN woohoo".

De fleste andre ser hvilken vei vinden blåser, og har fått med seg hvilken eim den bærer med seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Kakkelfant skrev (1 time siden):

Sjelden man ser så mange aktiviserte fanbois

Uheldigvis ser det ut til at det motsatte blir stadig vanligere her på forumet. Folk som ikke spiller spillene men fortsatt har mange meninger om dem.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Iki said:

Uheldigvis ser det ut til at det motsatte blir stadig vanligere her på forumet. Folk som ikke spiller spillene men fortsatt har mange meninger om dem.

Må man spille spillet for å kunne ha en mening om det? Slik at om man ikke har spilt et spill kan man ikke uttale seg om det, selv om man har fått kjennskap til spillet gjennom en drøss med reviews og annen omtale samt live streaming på f.eks. Twitch? Jeg tror ikke du tok hva jeg mente med uttrykket fanbois, det virker som du tror det er en positiv måte å omtale folk på.

Denne naiviteten ser ut til å gå igjen i argumentasjonen din, slik som tidligere da du argumenterte for at spillet jo nok var populært i forhold til tidligere spill i samme sjanger, når konteksten var en helt annen: "ubisoft kan gå under om ikke spillet er mye mer populært enn hva det ser ut til å være".

Her kommer det et godt spørsmål, ser du hva som mangler i dette bildet?

Spoiler

Screenshot2025-03-23at22-10-41SteamCharts-TrackingWhatsPlayed.thumb.png.f796b71faf78f0c706f032394987ef2a.png

Endret av Kakkelfant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (30 minutter siden):

Som beskriver de som er anti-woke - en gjeng med misfornøyde folk som kaster seg i debatten enda den ikke påvirker livene deres i noen som helst grad.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kakkelfant skrev (10 minutter siden):

Må man spille spillet for å kunne ha en mening om det? Slik at om man ikke har spilt et spill kan man ikke uttale seg om det, selv om man har fått kjennskap til spillet gjennom en drøss med reviews og annen omtale samt live streaming på f.eks. Twitch? 

Selvsagt må en ha spilt spillet for å ha en mening om det. Er drøssevis av spill på Steam som har negative omtaler, men som faktisk er ganske kule. Det dummeste er å ha mening om noe en ikke har erfart. Ja ja, man kan mene at atombombe er farlig uten å ha bli utsatt for dens skader.

• Liker 4
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Boing_80 said:

Selvsagt må en ha spilt spillet for å ha en mening om det. Er drøssevis av spill på Steam som har negative omtaler, men som faktisk er ganske kule. Det dummeste er å ha mening om noe en ikke har erfart. Ja ja, man kan mene at atombombe er farlig uten å ha bli utsatt for dens skader.

Det er jo bare sludder, man har erfart spillet gjennom reviews, omtale og live streaming - det er plenty nok til å skulle kunne skille skitt fra kanel

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kakkelfant skrev (15 minutter siden):

Må man spille spillet for å kunne ha en mening om det?

Synes man iallefall burde sette seg litt inn i det før man begynner å klage på det. Blir dumt når man skal klage kun for å klage.

Om man aldri har tenkt å spille spillet så burde man ikke si noe om det.

Kakkelfant skrev (16 minutter siden):

Jeg tror ikke du tok hva jeg mente med uttrykket fanbois, det virker som du tror det er en positiv måte å omtale folk på.

Når det kommer fra folk som kun klager så er det positivt, ja.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Iki said:

Synes man iallefall burde sette seg litt inn i det før man begynner å klage på det. Blir dumt når man skal klage kun for å klage.

Det er dine ord. Hvordan vet du at jeg klager bare for å klage? Den uttalelsen virker som et usaklig forsøk å undergrave min kritikk av spillet og spillselskapet.

Uavhengig av om man skal spille spillet eller ikke kan man godt være kvalifisert for og i sin fulle rett til å uttale seg om spillet og selskapet som har laget det. Hva vet du forresten om hvor mye eller lite jeg har "satt meg inn i spillet" ? Igjen, dette er dine ord som du skyter ut fra hoften uten å tenke deg om.

1 hour ago, Iki said:

Om man aldri har tenkt å spille spillet så burde man ikke si noe om det.

Seriøst?

Tenk litt på påstanden, "Om ikke du spiller fotball burde du ikke ha noen mening om fotball".

Dette faller på sin egen urimlighet, og er nok en avsporing.

Endret av Kakkelfant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Kakkelfant said:

Det er dine ord. Hvordan vet du at jeg klager bare for å klage? Den uttalelsen virker som et usaklig forsøk å undergrave min kritikk av spillet og spillselskapet.

De folkene som bare klager og klager på spill de ikke har tenkt å spille er så sinnsykt slitsomme for alle oss andre. Det er ingen som tvinger deg til å kjøpe noe så hvis du ikke er interessert kan du vel bare velge et av de tusenvis av andre spillene å spille. Jorden går ikke under fordi spill du ikke liker eksisterer.

Kanskje spillforum kan bli litt gøy igjen om det ikke bare er sutring og konspirasjonsteorier der. Det er tross alt bare noe man driver med for å slappe av litt. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Reg2000 said:

De folkene som bare klager og klager på spill de ikke har tenkt å spille er så sinnsykt slitsomme for alle oss andre. Det er ingen som tvinger deg til å kjøpe noe så hvis du ikke er interessert kan du vel bare velge et av de tusenvis av andre spillene å spille. Jorden går ikke under fordi spill du ikke liker eksisterer.

Kanskje spillforum kan bli litt gøy igjen om det ikke bare er sutring og konspirasjonsteorier der. Det er tross alt bare noe man driver med for å slappe av litt. 

"Du er bare sånn og sånn, og det er veldig slitsomt for oss andre som ikke er som deg, hvis du ikke liker X så bare ikke kjøp X, det er ingen som tvinger deg til det" - alt dette , altså, bare fordi man har en annen mening enn en selv om et spill og spillselskap.

Det var jo en noe rar måte å imøtegå konstruktiv kritikk av et spill og spillselskap på, det er nesten så man kan undres på om andres meninger som ikke ligner deres egne på et eller annet vis kan oppfattes som smertefulle å erfare.

Endret av Kakkelfant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Reg2000 said:

Så det er slitsomt at andre ikke er enig med deg på et diskusjonsforum? *face palm*

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...