ms94 Skrevet søndag kl 06:00 Del Skrevet søndag kl 06:00 Kan ikke mye om bil så må høre her, skulle bytte lyspærer nå på bilen (bruktbil kjøpt for 1 år+ siden) siden det ene gikk igår og den andre er svak, og så nå at på førersiden mangler den klipsen for å holde pæren på plass så den var stripset fast, og på passasjer siden manglet klipsen også men null strips så pæren bare satt litt løst.. Går det an å kjøpe bare klips, eller må jeg kjøpe helt nye lykter? Skjønner det ikke går og kjøre før det er i orden, men greit og vite om det går og kjøpe klips eller om lyktene totalt må byttes Lenke til kommentar
toralfb Skrevet søndag kl 06:24 Del Skrevet søndag kl 06:24 Se om du kan kjøpe brukte lykter? Trolig mye lavere pris. Husk lys må justeres til riktig vinkel ved montering. Lenke til kommentar
ms94 Skrevet søndag kl 06:27 Forfatter Del Skrevet søndag kl 06:27 toralfb skrev (1 minutt siden): Se om du kan kjøpe brukte lykter? Trolig mye lavere pris. Husk lys må justeres til riktig vinkel ved montering. Ja skal evt se etter brukte lykter først viss det ikke går og bare kjøpe klips Og ja, kommer ikke til å kjøre som det er nå. Ikke lys på en siden og feil vinkel på andre siden det ikke kan festes blir ikke populært på veien haha Lenke til kommentar
toralfb Skrevet søndag kl 07:03 Del Skrevet søndag kl 07:03 ms94 skrev (33 minutter siden): Ja skal evt se etter brukte lykter først viss det ikke går og bare kjøpe klips Og ja, kommer ikke til å kjøre som det er nå. Ikke lys på en siden og feil vinkel på andre siden det ikke kan festes blir ikke populært på veien haha Mulig du kan kjøpe brukte klips også? Se om noen av mottakene for vrak biler har din bilmodell inne? 1 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet søndag kl 07:54 Del Skrevet søndag kl 07:54 (endret) toralfb skrev (52 minutter siden): Mulig du kan kjøpe brukte klips også? Se om noen av mottakene for vrak biler har din bilmodell inne? For en del aar siden, satte jeg meg paa venteliste, paa den neste, som kom inn. Kanskje du har en bil som det gaar mangen av og de samme klipsene, brukes paa mangen andre merker, modeller ogsaa. Lykke til. Endret søndag kl 07:55 av Karltorbj Lenke til kommentar
ms94 Skrevet søndag kl 07:58 Forfatter Del Skrevet søndag kl 07:58 Karltorbj skrev (3 minutter siden): For en del aar siden, satte jeg meg paa venteliste, paa den neste, som kom inn. Kanskje du har en bil som det gaar mangen av og de samme klipsene, brukes paa mangen andre merker, modeller ogsaa. Lykke til. Ja mulig, skal sjekke det ut! Er en subaru legacy 2005 modell så er en eldre bil haha Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet søndag kl 08:07 Del Skrevet søndag kl 08:07 ms94 skrev (7 minutter siden): Ja mulig, skal sjekke det ut! Er en subaru legacy 2005 modell så er en eldre bil haha Da kan du jo boltre deg hos bilopphuggeren.👍 1 Lenke til kommentar
likferd Skrevet søndag kl 14:23 Del Skrevet søndag kl 14:23 (endret) 8 hours ago, ms94 said: Skjønner det ikke går og kjøre før det er i orden, men greit og vite om det går og kjøpe klips eller om lyktene totalt må byttes Du kan kjøre, men ikke i mørket. Om dagen kan du f.eks kjøre med grøftelys eller kjørelys helt lovlig, selv om du har fjernet nærlyspærene og langlyspærene. Så kommer du deg i hvert fall på "høggeren" 😁 Endret søndag kl 14:26 av likferd 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet mandag kl 07:17 Del Skrevet mandag kl 07:17 Karltorbj skrev (23 timer siden): Da kan du jo boltre deg hos bilopphuggeren.👍 Det er slutt på den tiden. Du slipper ikke innafor porten der lenger. Men du kan få kjøpt delen over disk der. Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet mandag kl 11:02 Del Skrevet mandag kl 11:02 Hanhijnn skrev (3 timer siden): Det er slutt på den tiden. Du slipper ikke innafor porten der lenger. Men du kan få kjøpt delen over disk der. Tiden gaar, naar jeg tenker meg om, saa er det er god stund siden. Men da kan du vel bestille deler, over disk, ogsaa da? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet mandag kl 11:10 Del Skrevet mandag kl 11:10 ms94 skrev (På 23.3.2025 den 7.00): på førersiden mangler den klipsen for å holde pæren Sannsynligvis er det festet til klipsen som er ødelagt og det er derfor ikke noe poeng å skaffe ny klips. 1 Lenke til kommentar
ms94 Skrevet mandag kl 11:11 Forfatter Del Skrevet mandag kl 11:11 mobile999 skrev (Akkurat nå): Sannsynligvis er det festet til klipsen som er ødelagt og det er derfor ikke noe poeng å skaffe ny klips. Åja, fant klips og bestilte så får se haha! Men viss festet er ødelagt hva gjør man da? Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet mandag kl 11:16 Del Skrevet mandag kl 11:16 Til mange biler er nye ettermarkedslykter samme pris eller litt mindre enn brukte orginale. For halogenlykter til litt eldre biler vil jeg påstå det er helt kurrant. Nye halogenlykter til en eldre Audi A4 jeg byttet på kostet 2000-3000,- for 15 år gamle orginaler fra høggeren, mens nye fra uorginale kom på 1500,- per stykk. Dog, det er en Subaru, så da er det muligens ikke så mange alternativer. Lenke til kommentar
likferd Skrevet mandag kl 11:24 Del Skrevet mandag kl 11:24 (endret) Byttet du fra Xenon til Halogen da eller? Xenonlamper koster vel gjerne rundt 2-3000 brukt og 5000+ ny. Endret mandag kl 11:26 av likferd Lenke til kommentar
ms94 Skrevet mandag kl 11:28 Forfatter Del Skrevet mandag kl 11:28 MailMan13 skrev (10 minutter siden): Til mange biler er nye ettermarkedslykter samme pris eller litt mindre enn brukte orginale. For halogenlykter til litt eldre biler vil jeg påstå det er helt kurrant. Nye halogenlykter til en eldre Audi A4 jeg byttet på kostet 2000-3000,- for 15 år gamle orginaler fra høggeren, mens nye fra uorginale kom på 1500,- per stykk. Dog, det er en Subaru, så da er det muligens ikke så mange alternativer. Driver og titter men ikke lett og finne, fant en side som selger subaru deler men ganske stive priser.. 5400 pr lykt så 10.800 for begge lykter Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet mandag kl 11:28 Del Skrevet mandag kl 11:28 1 minute ago, likferd said: Byttet du fra Xenon til Halogen da eller? Xenonlamper koster vel gjerne rundt 2-3000 brukt og 5000 ny. Nei, Halogen til Halogen. Såvidt jeg husker kunne jeg få venstre for ca 1000,- brukt, mens høyre var rundt 4000,-. Sikkert mye pga av at det var kun èn til salgs på finndel.no på det tidspunktet. Prisene varierer veldig, avhengig av hvor mange som har samme del. Lenke til kommentar
coyotl Skrevet mandag kl 12:07 Del Skrevet mandag kl 12:07 Ingenting galt med strips hvis det virker. Ser at det er en drøss modeller og motoralternativer - men kanskje samme lykt? Virker det med strips så gjør du vel bare det. Kanskje dette klipset går igjen på mange lykter/biler? Har ikke så mye erfaring med Subb -baru Lenke til kommentar
coyotl Skrevet mandag kl 12:09 Del Skrevet mandag kl 12:09 https://www.autodoc.co.no/reservedeler/hovedlyskaster-innsetting-10533/subaru/legacy/legacy-iv-stasjonsvogn-bl-bp-b13/17661-2-0-awd-bp5 3000 ca 1 Lenke til kommentar
ms94 Skrevet mandag kl 12:10 Forfatter Del Skrevet mandag kl 12:10 coyotl skrev (2 minutter siden): Ingenting galt med strips hvis det virker. Ser at det er en drøss modeller og motoralternativer - men kanskje samme lykt? Virker det med strips så gjør du vel bare det. Kanskje dette klipset går igjen på mange lykter/biler? Har ikke så mye erfaring med Subb -baru Ja jeg tenker og ta strips eller ståltråd nå etterpå, men den skal på eu kontroll senere i år og regner med det ikke heeelt er godkjent😂 1 Lenke til kommentar
ms94 Skrevet mandag kl 12:11 Forfatter Del Skrevet mandag kl 12:11 coyotl skrev (1 minutt siden): https://www.autodoc.co.no/reservedeler/hovedlyskaster-innsetting-10533/subaru/legacy/legacy-iv-stasjonsvogn-bl-bp-b13/17661-2-0-awd-bp5 3000 ca Herlig, fikk ikke den siden opp! Takk! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå