Gå til innhold

Jeg søker jobb i Kristiansand. Datatekniker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg heter Mykola, jeg er 31 år gammel, jeg er fra Ukraina, jeg snakker norsk og også litt engelsk. I Ukraina hadde jeg min egen virksomhet innen salg og reparasjon av datautstyr, mine styrker: Jeg er ærlig, ansvarlig, hardtarbeidende, fanatisk til å jobbe. Jeg vil fortsette min arbeidsaktivitet innen IT-teknologi. Jeg kan begynne å jobbe raskt. Jeg vet hvordan jeg skal reparere datamaskiner, eliminere programvarefeil, raskt orientere meg i å løse problemer med enheten, hadde erfaring med å bytte ut skjermer på bærbare datamaskiner så vel som nettbrett. Jeg kan bygge en datamaskin for kunder, jeg liker å jobbe med mennesker, blir ikke lei av mennesker, veldig omgjengelig så vel som vennlig, jeg bor i Kristiansand. Jeg vil vurdere enhver stilling som er relevant for min erfaring. Takk og alt godt til deg. Hvis du trenger en god profesjonell og punktlig person, står jeg til tjeneste :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Norge er det nok større marked/behov for bytting av mobilskjermer/mobilbatterier, men selv da må du nesten prøve å få til noen avtaler med større bedrifter (f.eks. bli go-to-personen for bedrifter (f.eks. statlige) med enorme mengder mobiler som faller i bakken daglig (kommuner, helsesektor, luftfart etc).. Alternativt kan du søke hos Eplehuset, men det er ikke det mest krevende det heller (selv en dement person kan følge Apple sine standardreparasjoner siden det meste annet blir forsøkt reparert).

Lenke til kommentar

Et generelt råd er å sende inn det som kalles åpen søknad, altså at du sender inn ein jobbsøknad til aktuelle firma uten at det er utlyst ledig stilling. Kan gjerne kombinerast med fysisk oppmøte. Særlig for deg som har eit ukrainsk namn men likevel snakkar godt norsk så vil det være ein stor fordel om du enten møter fysisk eller i det minste ringer til aktuelle arbeidsgivarar for å demonstrere dine språkkunnskapar. Ein del arbeidsgivarar kan lett hoppe til konklusjonen om at du sikkert snakkar dårleg norsk og derfor ikkje prioriterer å bruke tid på å kontakte deg dersom du berre sender skriftleg jobbsøknad.

Det blir langt for deg å pendle men det er nesten som at eg vil foreslå å ta kontakt med Komplett.no for å høyre om dei treng fleire PC-byggere. Det er ikkje så mange som driv komersielt med å reparasjon og bygging av PCar, så om det er dette som er spesialiteten din så er det ikkje sikkert det er så mange potensielle arbeidsgivarar. Komplett har sitt hovudkontor i Sandefjord, eg er usikker på kvar PC-byggarane held til og om det eventuelt er mogleg å jobbe frå andre lokasjonar.

For meir generell IT support så er arbeidsmarkedet større. Dei fleste bedrifter med litt størrelse har tilsette som jobbar med teknisk support. Det er nok ikkje alltid at dei som har ein slik jobb med teknisk support får drive med så mykje teknisk som reparasjon av laptoppar, ofte består jobben meir i å vurdere kva utstyr som bør skiftast ut og kva utstyr som det er verdt å sende til reparasjon, samt at ein bidreg med innkjøpskompetanse når det skal kjøpast inn nytt teknisk utstyr eller ny programvare.

Utanom det så er det også eit alternativ å starte eige firma for enkle reparasjonar som skjermbytte. Det er kanskje vanskeleg å lage heiltidsjobb ut av det men det er stort sett eit marked for å reparert mobiltelefonar og liknande med knust skjerm, særleg no når det har blitt meir fokus på reparasjon framfor bruk og kast.
Om det er aktuelt å starte eige firma så kan du få hjelp via NAV https://www.nav.no/no/lokalt/agder/kurs/digitalt-etablererkurs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...