Gå til innhold

Treg shutdown/restart i XP

kate

Anbefalte innlegg

Hei

Første gang jeg skriver innlegg.

Håper noen kan hjelpe meg. Maskinen min bruker over 1 minutt på restart/shutdow. Har kjørt alle tenkelige oppdateringer og patcher uten resultat. Alt HW på maskinen er nytt og det børt ikke være SW-konflikter. Hva kan jeg gjøre ?

Evig takknemlig om noen kan hjelpe meg :yes:

Kate

Endret av kate
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kikket litt på noen av de tidligere svarene gitt her. Skulle sikker gjor det før jeg skrev dette innlegget. Uansett så fant jeg ut at tipset ang. logitech tastatur funket. Jeg byttet fra USB til PS 2 og VIPS. Helt merkelig.

Men jeg vil gjerne si at forumet her er helt topp, og at det er ikke siste gang jeg stikker innom. Håper jeg kan bidra med noe :-)

Lenke til kommentar

Hei, det du kan gjøre er dette:

prøv å gå til Start->Kjør-> skriv msconfig trykk enter-> Oppstart-> der er det en liste over program som kjører når du starter pc`en din. de programmene som du synes ser litt merkelige ut kan du bare hake av, så trykker du bruk å OK, da må du starte pc`en din på nytt.

hvis ikke dette hjelper noe særlig så kan du prøve å sjekke maskina di for spyware (spionprogrammer) til dette trenger du et program.

Ad-aware:

http://download.com.com/3000-2144-10214379.html?tag=lst-0-1

så laster du ned dette programmet. når du har lasta det ned så må det installeres.

dette er rimelig enkelt.

så oppdaterer du programmet slik at du får de siste oppdateringene.

når det er gjort så skanner du maskina di. da vil den fjerne alt av spyware på din pc. så restarter du å ser om det hjelper mer.

Har du virus program? hvis ja, så tar du å oppdaterer dette å skanner igjennom maskina di for virus.

hvis ikke dette blir bedre så kan det hende at maskina leter etter noe maskinvare som den ikke finner med en gang.

Uannsett, Lykke til.

Velkommen til Forumet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...