Svein M Skrevet 25. mars Del Skrevet 25. mars Monnami41 skrev (2 minutter siden): Er den bærbare du linker til et godt alternativ? 🙂 Ja. Den har bra prosessor, god skjerm, 16GB RAM, og 512GB SSD. Så det er en bra PC til bra pris. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 25. mars Del Skrevet 25. mars (endret) 2 hours ago, Monnami41 said: Den er solgt 🥺 Too bad. Jeg har nettopp fått en slik som denne, som jeg kan avhende billig: https://www.asus.com/laptops/for-home/zenbook/zenbook-14-ux430/ Litt usikker på specs, da jeg ikke har fått sett på den ennå, men kan komme tilbake til saken hvis du er interessert. Hadde egentlig tenkt å kjøre Linux Mint på den, men mulig jeg like gjerne kan resette den til fabrikkutstillinger og Windows 10/11. EDIT: i7-8550U, 512 GB SSD, Intel 620 grafikk, 16 GB RAM. Endret 25. mars av Aetius Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 25. mars Del Skrevet 25. mars (endret) Jeg fant denne hos Elkjøp OUTLET (lagertømming) akkurat nå: HP Laptop 14-ep0875no | CPU i5-1335U / 16 GB minne / 512 GB SSD | 14" bærbar PC | Windows 10 Home | Windows 11 Home kr 3384 (før kr 8987) (kun 1 eksemplar) (Som ny - Komplett i originalemballasje) EDIT 27. mars: Utsolgt / Ikke på lager. Jeg kansellerte min bestillingen på HP Laptop 14-ep0875no -- kjøpte istedenfor en Samsung på OUTLET (lagertømming). Her er mitt Elkjøp-søk for "Outlet - PC, datautstyr og kontor": Dine valgte filtre Produkttype: Bærbar PC Tilstand Outlet-produkt: Som ny - Utgått fra butikksortiment Tilstand Outlet-produkt: Som ny - Komplett i originalemballasje Type operativsystem: Windows Sorter etter: Pris (lav - høy) https://www.elkjop.no/outlet/pc-datautstyr-og-kontor?f=31158%3AB%C3%A6rbar%20PC&f=BGradeTitle%3ASom%20ny%20-%20Komplett%20i%20originalemballasje|Som%20ny%20-%20Utg%C3%A5tt%20fra%20butikksortiment&f=31571%3AWindows&sort=ActivePrice.Amount-asc#result-top Endret torsdag kl 15:29 av backtoback søk; win11; win10; førpris; typos 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 25. mars Del Skrevet 25. mars 1 hour ago, backtoback said: Jeg fant denne hos Elkjøp OUTLET akkurat nå: HP Laptop 14-ep0875no | CPU i5-1335U / 16 GB minne / 512 GB SSD | 14" bærbar PC kr 3384 (kun 1 eksemplar) (Som ny - Komplett i originalemballasje) Ser ut som et veldig godt kjøp dette. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 25. mars Del Skrevet 25. mars Billige HP maskiner er vel ikke noe jeg ville kjøpt til barn. Der har jeg litt mer tro på VivoBook. Jo lavere en går i pris jo mer nøye bør en være på spesielt byggekvalitet hvis ting blir behandlet av barn. Voksne som behandler en slik maskin som får være i ro fungerer som regel ganske bra. Lenke til kommentar
Monnami41 Skrevet 26. mars Forfatter Del Skrevet 26. mars Aetius skrev (20 timer siden): Ser ut som et veldig godt kjøp dette. Het står det at ny pris er 4127,-.... Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars (endret) Monnami41 skrev (21 timer siden): Het står det at ny pris er 4127,-.... Ta førprisen kr 8987 med en klype salt, det er sikkert lenge siden PC'en hadde den prisen, den blir jo solgt med Windows 10 Home. EDIT 26. mars: Hos Elkjøp står det under "Mer informasjon: Windows 10 Home" og under "Spesifikasjoner: Windows 11 Home". Det er helt sikkert Windows 11 Home, det er jo tross alt en 13. gen. CPU. Endret torsdag kl 15:33 av backtoback win11; typos Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars 3384 er veldig billig for HP Laptop 14-ep9875. Og den har 16GB RAM. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars Asus Vivobook Ryzen 7 - 2000 Kr Ryzen 7 4700U med integrert grafikk, 16 GB RAM, 475GB Lagring https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/399822097 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 27. mars Del Skrevet 27. mars (endret) 6 hours ago, Monnami41 said: Het står det at ny pris er 4127,-.... 3384 for "som ny" 13. generasjon i5 med 16GB minne er en veldig god pris. 4127 som ny-pris er for god pris, det høres ut som lagersalg-pris på den også. Til sammenligning har Elkjøp "Crazy priser på nattsalg" akkurat i natt, og der har de to PCer på tilbud. Den rimelige koster "3995,- SPAR 3000 Før 6995,-" og har også et (eller flere) outlet-eksemplar til 3196,-. På outlet-eksemplaret står det "Nytt produkt 3995,-" så den prisen gjelder akkurat nå i natt og sier ikke så mye om før-pris. Den som er på "crazy priser"-tilbudet til omtrent samme pris har en generasjon eldre CPU, halvparten så mye minne og putrer rundt med et tulle-operativsystem i stedet for Windows. I tillegg er den laget av Acer, som er billig-billig også i opplevelse når du tar på den. Den du ble anbefalt er et mye bedre tilbud enn det som Elkjøp pusher som "crazy" i natt. - Men har du tenkt på at barna vel vil få skole-PC etterhvert? Jeg tenker at behovet kanskje ikke er så stort før i de trinnene der de faktisk får skole-PC. I Norge er det ikke meninga at man skal måtte betale for å følge undervisninga. Og så skal jeg komme med en "kontroversiell" påstand. Hvis du ikke samtidig trenger Office-pakke som koster enda mer penger, så kan barna like godt gjøre alt de trenger på nettbrettet. Resten av skolebruken skjer i nettleseren. Kjøp heller et billig tastatur og koble til nettbrettet, så har du noe som tilsvarer en Chromebook. (Som jeg altså kalte tulle-operativsystem nettopp.) (På vår skole har de forresten også HP.) Endret 27. mars av tommyb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå