Svein M Skrevet tirsdag kl 18:22 Del Skrevet tirsdag kl 18:22 Monnami41 skrev (2 minutter siden): Er den bærbare du linker til et godt alternativ? 🙂 Ja. Den har bra prosessor, god skjerm, 16GB RAM, og 512GB SSD. Så det er en bra PC til bra pris. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet tirsdag kl 20:16 Del Skrevet tirsdag kl 20:16 (endret) 2 hours ago, Monnami41 said: Den er solgt 🥺 Too bad. Jeg har nettopp fått en slik som denne, som jeg kan avhende billig: https://www.asus.com/laptops/for-home/zenbook/zenbook-14-ux430/ Litt usikker på specs, da jeg ikke har fått sett på den ennå, men kan komme tilbake til saken hvis du er interessert. Hadde egentlig tenkt å kjøre Linux Mint på den, men mulig jeg like gjerne kan resette den til fabrikkutstillinger og Windows 10/11. EDIT: i7-8550U, 512 GB SSD, Intel 620 grafikk, 16 GB RAM. Endret tirsdag kl 20:37 av Aetius Lenke til kommentar
backtoback Skrevet tirsdag kl 20:44 Del Skrevet tirsdag kl 20:44 (endret) Jeg fant denne hos Elkjøp OUTLET (lagertømming) akkurat nå: HP Laptop 14-ep0875no | CPU i5-1335U / 16 GB minne / 512 GB SSD | 14" bærbar PC | Windows 10 Home | Windows 11 Home kr 3384 (før kr 8987) (kun 1 eksemplar) (Som ny - Komplett i originalemballasje) EDIT 27. mars: Utsolgt / Ikke på lager. Jeg kansellerte min bestillingen på HP Laptop 14-ep0875no -- kjøpte istedenfor en Samsung på OUTLET (lagertømming). Her er mitt Elkjøp-søk for "Outlet - PC, datautstyr og kontor": Dine valgte filtre Produkttype: Bærbar PC Tilstand Outlet-produkt: Som ny - Utgått fra butikksortiment Tilstand Outlet-produkt: Som ny - Komplett i originalemballasje Type operativsystem: Windows Sorter etter: Pris (lav - høy) https://www.elkjop.no/outlet/pc-datautstyr-og-kontor?f=31158%3AB%C3%A6rbar%20PC&f=BGradeTitle%3ASom%20ny%20-%20Komplett%20i%20originalemballasje|Som%20ny%20-%20Utg%C3%A5tt%20fra%20butikksortiment&f=31571%3AWindows&sort=ActivePrice.Amount-asc#result-top Endret torsdag kl 15:29 av backtoback søk; win11; win10; førpris; typos 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet tirsdag kl 21:50 Del Skrevet tirsdag kl 21:50 1 hour ago, backtoback said: Jeg fant denne hos Elkjøp OUTLET akkurat nå: HP Laptop 14-ep0875no | CPU i5-1335U / 16 GB minne / 512 GB SSD | 14" bærbar PC kr 3384 (kun 1 eksemplar) (Som ny - Komplett i originalemballasje) Ser ut som et veldig godt kjøp dette. Lenke til kommentar
vidor Skrevet tirsdag kl 22:38 Del Skrevet tirsdag kl 22:38 Billige HP maskiner er vel ikke noe jeg ville kjøpt til barn. Der har jeg litt mer tro på VivoBook. Jo lavere en går i pris jo mer nøye bør en være på spesielt byggekvalitet hvis ting blir behandlet av barn. Voksne som behandler en slik maskin som får være i ro fungerer som regel ganske bra. Lenke til kommentar
Monnami41 Skrevet onsdag kl 17:55 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 17:55 Aetius skrev (20 timer siden): Ser ut som et veldig godt kjøp dette. Het står det at ny pris er 4127,-.... Lenke til kommentar
backtoback Skrevet onsdag kl 19:00 Del Skrevet onsdag kl 19:00 (endret) Monnami41 skrev (21 timer siden): Het står det at ny pris er 4127,-.... Ta førprisen kr 8987 med en klype salt, det er sikkert lenge siden PC'en hadde den prisen, den blir jo solgt med Windows 10 Home. EDIT 26. mars: Hos Elkjøp står det under "Mer informasjon: Windows 10 Home" og under "Spesifikasjoner: Windows 11 Home". Det er helt sikkert Windows 11 Home, det er jo tross alt en 13. gen. CPU. Endret torsdag kl 15:33 av backtoback win11; typos Lenke til kommentar
Svein M Skrevet onsdag kl 22:58 Del Skrevet onsdag kl 22:58 3384 er veldig billig for HP Laptop 14-ep9875. Og den har 16GB RAM. Lenke til kommentar
vidor Skrevet onsdag kl 22:58 Del Skrevet onsdag kl 22:58 Asus Vivobook Ryzen 7 - 2000 Kr Ryzen 7 4700U med integrert grafikk, 16 GB RAM, 475GB Lagring https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/399822097 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet torsdag kl 00:28 Del Skrevet torsdag kl 00:28 (endret) 6 hours ago, Monnami41 said: Het står det at ny pris er 4127,-.... 3384 for "som ny" 13. generasjon i5 med 16GB minne er en veldig god pris. 4127 som ny-pris er for god pris, det høres ut som lagersalg-pris på den også. Til sammenligning har Elkjøp "Crazy priser på nattsalg" akkurat i natt, og der har de to PCer på tilbud. Den rimelige koster "3995,- SPAR 3000 Før 6995,-" og har også et (eller flere) outlet-eksemplar til 3196,-. På outlet-eksemplaret står det "Nytt produkt 3995,-" så den prisen gjelder akkurat nå i natt og sier ikke så mye om før-pris. Den som er på "crazy priser"-tilbudet til omtrent samme pris har en generasjon eldre CPU, halvparten så mye minne og putrer rundt med et tulle-operativsystem i stedet for Windows. I tillegg er den laget av Acer, som er billig-billig også i opplevelse når du tar på den. Den du ble anbefalt er et mye bedre tilbud enn det som Elkjøp pusher som "crazy" i natt. - Men har du tenkt på at barna vel vil få skole-PC etterhvert? Jeg tenker at behovet kanskje ikke er så stort før i de trinnene der de faktisk får skole-PC. I Norge er det ikke meninga at man skal måtte betale for å følge undervisninga. Og så skal jeg komme med en "kontroversiell" påstand. Hvis du ikke samtidig trenger Office-pakke som koster enda mer penger, så kan barna like godt gjøre alt de trenger på nettbrettet. Resten av skolebruken skjer i nettleseren. Kjøp heller et billig tastatur og koble til nettbrettet, så har du noe som tilsvarer en Chromebook. (Som jeg altså kalte tulle-operativsystem nettopp.) (På vår skole har de forresten også HP.) Endret torsdag kl 00:38 av tommyb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå