Gå til innhold

Assassin's Creed Shadows nådde en million spillere første dagen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
24 minutes ago, Jim Stanley from across the hall said:

Sier hvem?
Ubisoft? Som sannsynligvis har betalt for dette?

Jim Stanley fra over gangen tviler.

De sier de er snill som dagen er lang, men far tviler.... 

 

nuff said 

Ubisoft har betalt seg selv for å gi ut egne tall? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
turbo_fever skrev:
Det er video/r på Youtube som påstår at UBI har Fake boostet players. Så det var +/- 30\40k på steam. Så er da resten på Ubi connect å konsoller må'n tro. La oss si rundt 100k for steam å ubi onnect. 900k på konsol.?
Kan stemme det ja, da det er et typisk konsol spill. Har PC og PS5, men er jo ikke tvil om hvor jeg vil spille dette spillet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Neste investorpresentasjon til Ubi senere i år (oktober?), så for se noen faktiske tall da, ikke PR vrøvl 😃 

Edit : Har nådd en million spillere, ikke solgt over en million. Lurer på hvor mange som slang seg på Ubi abotjenesten for dette.

Endret av Chaos_Niddhogg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir nok en måned ubi+ på meg og. 179 kr for å pløye igjennom star wars outlaws og AC shadows/mirage er ikke så gale. Kanskje jeg finner et par spill til som kan testes der.

Endret av ili
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bare å legge merke til at dette er 1 Millioner spillere.. som er mye likt BioWare valg av ord når de "nådde" 1.5 millione engagements. Ikke solgte eksemplarer.

Poenget her er at dette er ikke solgte eksemplarer, til full pris. Og fans av Ubisoft kan spille det gratis på abonnement tjenesten, og Ubisoft har hatt flere promoteringer hvor de har gitt ut Spill nøkler gratis, samt bundles(f.eks Intel CPU)

Jeg er enig med folk her, om at dette er et mer typisk Konsoll spill. Så Steam Chart vil nok ikke gi noe god indikasjon. Utenom at for de som kun har PC så er tallene per nå, nesten identiske med Veilguard. Og om trenden fortsetter, så vil det ende opp med rundt 90k spillere når Søndag er omme. Og Veilguard nådde ikke 1M solgte før etter 3 måneder, med godt nedsatt pris etter kort tid.

Om utvikling kostanden er riktig, som skal være rundt 280M $, så må spillet selge rett over 4M, til fullpris(70$) for å gå i null. Som ville vært garantert i Assassin Creed storhetstid.

Og merk at hvis det selges utenom Ubisoft, så vil Steam(30%), Microsoft ta sin andel av hvert solgte eksemplar. Og med abonnement tjenester, så blir også regnestykket vanskelig. Men gode populære spill skal i utgangspunktet, øke antall abonnementer for at spillet skal lage profit.

Om 280M$ er riktig før eller etter Markedsføring, er ikke klart. Men hva Ubisoft faktisk har rapportert til Investorene, er at utsettelsen kostet alene 20M $. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
35 minutes ago, Lush said:

Bare å legge merke til at dette er 1 Millioner spillere.. som er mye likt BioWare valg av ord når de "nådde" 1.5 millione engagements. Ikke solgte eksemplarer.

Det er nok en del kreative tall ute og går her ja, det ser ut som trøbbel fremover.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe sier meg at Ubisoft kun er desperate i et forsøk på å redde livbåten fra å synke.

På steam har det ikke en gang slått Odyssey som ikke var tilgjengelig på steam ved lansering en gang, og per nå er overgått av Cyberpunk 2077, RDR2, Elden Ring, BG3 med mer i antall spillere akkurat nå.

Kanonlansering? Svada. Ubisoft burde heller starte med limbo. I limbo tror jeg de hadde vunnet gull, for jeg tror ikke man kan legge lista lavere.

Endret av Milarwen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tviler ikke på at de har 1mill spillere, men majoriteten er ikke på steam hvertfall.

Konsoll og battlepass er nok til å passere 1mill spillere, men de spillene som har solgt flere millioner, har også hatt mange hundre tusen til over en million spillere på steam.

Hadde de gjort det bra, så hadde ikke aksjen fortsatt gått nedover. Og det er det beste beviset på floppen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Crazning skrev (9 minutter siden):

Tviler ikke på at de har 1mill spillere, men majoriteten er ikke på steam hvertfall.

Konsoll og battlepass er nok til å passere 1mill spillere, men de spillene som har solgt flere millioner, har også hatt mange hundre tusen til over en million spillere på steam.

Hadde de gjort det bra, så hadde ikke aksjen fortsatt gått nedover. Og det er det beste beviset på floppen.

Tja, aksjeprisen er vel ikke en god indikasjon på om det faktisk går bra eller ikke. Aksjekursen påvirkes av en forventning om at selskapet skal stige eller falle i verdi. Av og til vil dette gjenspeile suksessen et selskap har, men det er ikke alltid.

Nintendo og Sony har jo en tendens til å falle i verdi hver gang de annonserer en konsoll (7% ned på Switch) uavhengig av om konsollen flopper eller ikke.

https://www.polygon.com/2016/10/21/13359078/nintendo-switch-stock-price-drop

Switch 2 har jo tydeligvis fått aksjeprisen til å hoppe opp og ned:

https://gamerant.com/nintendo-stock-switch-2-reveal/

https://www.thegamer.com/switch-2-reveal-nintendo-share-prices-fall/

Tiden vil jo vise om det flopper, men fram til da får vi kose oss med glansbildeversjonen til Ubisoft om at alt går bra og at det er ingen grunn til panikk. 

Jeg skulle gjerne ha sett at de prøvde seg på noe nytt i stedet for å holde liv i Assassin's Creed. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 hours ago, turbo_fever said:

Det er video/r på Youtube som påstår at UBI har Fake boostet players. Så det var +/- 30\40k på steam. Så er da resten på Ubi connect å konsoller må'n tro. La oss si rundt 100k for steam å ubi onnect. 900k på konsol.?

Det er mye meir enn 100K spillere på steam og Ubisoft Connect. 
Det er nok nærmere 100K på steam aleine, vil også tippe at ein stor andel spille Shadows på Ubisoft Connect, pga Ubisoft+ siden det er stor usikkerhet rundt Shadows. 
Vil tru nærmere 300-400 har spillet på PC.

30-40k er CCU på steam og har absolutt ingenting med salg å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanon-lansering? Nei, vil ikke si det er noen indikasjon på det. Tallene er langt under hva Ubisoft trenger.

Det eneste ok AC spillet var Black Flag, det var 7/10.

Jeg er ikke lei meg i det hele tatt, Ubisoft er ett av de store publisher selskapene som i åresvis har livnært seg på uredelig inntektsgenerering i forskjellige former som de bare har rampet opp med årene.

Om de går fullstendig i oppløsning, så tror jeg helt oppriktig at det er en god nyhet, gitt at utviklere kan etablere seg under andre selskaper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
SirKingvald skrev:

Interessant å se hvor mange mennesker som virkelig ikke kan godta at det noen gang går bra for Ubisoft, som om det er et angrep på dem at spillet potensielt selger bra. Kan dere ikke kose dere med noen andre spill da?

Det handler ikke om at folk ikke kan godta at Ubisoft lykkes, men om sunn skepsis etter mange år med middelmådige, resirkulerte spill. Folk reagerer ikke fordi Shadows selger dårlig (det gjenstår å se), men fordi Ubisoft har en historikk med å gjøre det minste nødvendige og forvente stor suksess. Hvis spillet virkelig leverer noe nytt og spennende, flott! Men så langt ser Shadows ut til å være enda et trygt Ubisoft-spill som følger samme oppskrift som de forrige. Mange ville ha en mer ambisiøs, innovativ opplevelse av et AC-spill i Japan, og når det ikke skjer, er det naturlig at folk kritiserer det. I tillegg må Shadows selge mellom 7 og 15 millioner eksemplarer for å bare gå i null, og potensielt enda mer for å være en stor suksess. Med et budsjett på opptil $500 millioner inkludert markedsføring, er dette Ubisofts dyreste spill noensinne, og hvis det ikke selger nok, er det et stort problem for selskapet. Til syvende og sist er det ikke en personlig vendetta mot Ubisoft, men en reaksjon på hvordan de styrer franchisen og om de faktisk fortjener suksessen eller ikke. Hvis Shadows virkelig er bra og holder på spillerne sine, vil det vise seg i salgstallene over tid, men om det faller raskt, vet vi at Ubisoft nok en gang satset på trygghet fremfor kvalitet.
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Milarwen skrev:

Noe sier meg at Ubisoft kun er desperate i et forsøk på å redde livbåten fra å synke.

På steam har det ikke en gang slått Odyssey som ikke var tilgjengelig på steam ved lansering en gang, og per nå er overgått av Cyberpunk 2077, RDR2, Elden Ring, BG3 med mer i antall spillere akkurat nå.

Kanonlansering? Svada. Ubisoft burde heller starte med limbo. I limbo tror jeg de hadde vunnet gull, for jeg tror ikke man kan legge lista lavere.

Livbåten går ikke under. Tencent sitter å venter. :-)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...