Gå til innhold

Hi-res streamingtjeneste som har funksjon tilsvarende Spotify connect?

Anbefalte innlegg

Etterhvert som man har fått seg bedre headset og bedre anlegg både i stue, båt og bil så er savnet etter bedre lydkvalitet blitt større og større. Har testet Apple music og Tidal. Kan rapportere om at jeg synes musikken høres langt bedre ut. Mer levende, og større arbeidsområde er ord jeg vil bruke. Spotify høres mere flatt og litt dødt ut i forhold. Brukervennlighet er det som gjør at jeg fortsatt bruker spotify. Det bare fungerer sømløst mellom apple, android og surround forsterker. Kan uten problem velge hvor jeg ønsker at musikken skal spilles av. 

Det er flere ting Apple og Tidal er dårligere på enn spotify, men dette med connect er det jeg anser som den virkelige dealbreakeren. 
Er det noen andre tjenester som kan være verdt å prøve? Har ventet i årevis på at Spotify skal lansere musikkfiler med god kvalitet, og forventer ikke at det skal any time soon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
RaymondK skrev (På 20.3.2025 den 14.16):

Etterhvert som man har fått seg bedre headset og bedre anlegg både i stue, båt og bil så er savnet etter bedre lydkvalitet blitt større og større. Har testet Apple music og Tidal. Kan rapportere om at jeg synes musikken høres langt bedre ut. Mer levende, og større arbeidsområde er ord jeg vil bruke. Spotify høres mere flatt og litt dødt ut i forhold. Brukervennlighet er det som gjør at jeg fortsatt bruker spotify. Det bare fungerer sømløst mellom apple, android og surround forsterker. Kan uten problem velge hvor jeg ønsker at musikken skal spilles av. 

Det er flere ting Apple og Tidal er dårligere på enn spotify, men dette med connect er det jeg anser som den virkelige dealbreakeren. 
Er det noen andre tjenester som kan være verdt å prøve? Har ventet i årevis på at Spotify skal lansere musikkfiler med god kvalitet, og forventer ikke at det skal any time soon.

Hæ, Tidal har jo connect-funksjon på enheter som støtter dette.

De er lysår foran Spotify på alt som teller synes jeg. Og jeg er hardbarket hifi-menneske.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Qobuz blir jo «snart» et alternativ de er i gang med connect nå og tester dette ut med brukere. Både Wiim og Eversolo sies å ha gode implementeringer av den i sine apper.

De er også de som betaler artistene best av strømmetjenestene, om det betyr noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...