Subara Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden Det stemmer faktisk at det stort sett ikke er nordmenn som passer på de gamle. De sitter i så fall på kontoret. Vi er helt avhengige av innvandring. De gjør jobber nesten ingen nordmenn vil ha lenger. Tunge løft, vaske foran og bak, det har vi blitt for fine til. Vi skylder dem en stor takk. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Neptun1 Skrevet 20 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 20 timer siden Subara skrev (12 minutter siden): Det stemmer faktisk at det stort sett ikke er nordmenn som passer på de gamle. De sitter i så fall på kontoret. Vi er helt avhengige av innvandring. De gjør jobber nesten ingen nordmenn vil ha lenger. Tunge løft, vaske foran og bak, det har vi blitt for fine til. Vi skylder dem en stor takk. Dette er ikke riktig - det er noe du har lest og dermed tror på. (rødemediene har enkel jobb med naive nordmenn) Min gamle mor blir i all hovedsak pleid av norske sykepleiere, menn og kvinner. Hvem tok seg av eldre før 1970 - ingen? Migranter fra 3. verden kan ikke fø seg selv engang. Ellers hadde de ikke kjøpt billetter til Vesten. 9 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Subara skrev (16 minutter siden): Det stemmer faktisk at det stort sett ikke er nordmenn som passer på de gamle. De sitter i så fall på kontoret. Vel kanskje ikke så ille, 50/50 kanskje i verste fall, vet egentlig ikke helt så skal ikke si noe for sikkert den ene eller andre veien, men de etnisk norske er ikke reint sjeldent av den aldrende sorten. Økt lønn og smarte hjelpemidler hadde nok hjulpet på, for det er en hard jævla jobb. 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden 33 minutes ago, skaftetryne32 said: Det er så absolutt en eldrebølge og den blir bare større, helsevesenet er veldig avhengig av hjelp utenfra, og om den kommer fra EU fint, men det gjør den ikke i den grad vi trenger, for mange andre vestlige europeiske land er i samme sørpa som vi er, det er klart teknologi å lignende vil hjelpe, effektiviteten vil økes, og ting vil forhåpentligvis utjevne seg, men foreløpig så er vi veldig avhengig av arbeidskraft utefra, samme hvor den kommer fra. De fleste vernepleiere på den lokale heimen er nå de fleste 60 år gamle pluss/minus, og det kommer få unge inn dørene, det er et stort problem sier slektningen som jobber der. Det er masse arbeidsledige rundt om i Europa som ville vært villige til å gjøre arbeidet, så jeg tror jeg ikke noe på at det er noe mangel. Du løser uansett ingenting med å ha eksponentiel vekst for å stoppe naturlig aldring av befolkningen. Det eneste du vil få til er boligkrise og så faller velferdsstaten fra hverandre fordi for mange av innvandrerne havner på velferd. Og så stopper innvandringen og alle de gamle innvandrere vil trenge like mye hjelp som etniske norske eldre. 5 1 Lenke til kommentar
Subara Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden (endret) skaftetryne32 skrev (20 minutter siden): Vel kanskje ikke så ille, 50/50 kanskje i verste fall, vet egentlig ikke helt så skal ikke si noe for sikkert den ene eller andre veien, men de etnisk norske er ikke reint sjeldent av den aldrende sorten. Økt lønn og smarte hjelpemidler hadde nok hjulpet på, for det er en hard jævla jobb. Jeg tror det er mer. Det var tre etnisk norske i løpet av 3 år på sykehjemmet til moren min i Oslo, som gjorde vanlig på-gulvet-arbeid. Mens sykepleieren var oftere etnisk norsk. I hjemmesykepleien møtte jeg bare en på 7 år. Det er noe med at vi har blitt altfor vant til at innvandrere gjør denne tunge jobben. Hvorfor skal de like bedre å vaske foran og bak og skifte bleie enn oss, har jeg tenkt på. De blir jo like slitne. Innvandrere er Norges nye arbeiderklasse, og det har de vært en god stund allerede. Endret 19 timer siden av Subara Også noen studenter som hadde praksis eller sommerjobb som skulle videre opp i hierarkiet, går jeg ut i fra. 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Camlon skrev (5 minutter siden): Det er masse arbeidsledige rundt om i Europa som ville vært villige til å gjøre arbeidet, så jeg tror jeg ikke noe på at det er noe mangel. Som sagt jeg bryr meg ikke om hvor arbeidskraften kommer fra, jeg bare vet at den trengs. Camlon skrev (6 minutter siden): Du løser uansett ingenting med å ha eksponentiel vekst for å stoppe naturlig aldring av befolkningen. Det har jeg heller ikke argumentert for. Camlon skrev (7 minutter siden): Og så stopper innvandringen og alle de gamle innvandrere vil trenge like mye hjelp som etniske norske eldre. Ja om de blir norske nok så må vi nok det, men her har vi vel faktisk noe å lære av våre nye landsmenn. 3 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden (endret) 9 minutes ago, skaftetryne32 said: Som sagt jeg bryr meg ikke om hvor arbeidskraften kommer fra, jeg bare vet at den trengs. Det har jeg heller ikke argumentert for. Ja om de blir norske nok så må vi nok det, men her har vi vel faktisk noe å lære av våre nye landsmenn. Skal du stoppe naturlig aldring av befolkningen, noe som er årsaken til dagens eldrebølge, så må du ha eksponentiel økning i befolkningen. Hvis det er bare snakk om enkelte sektorer med mangel, så fungerer EU arbeidsinnvandring bra. Det er en av hovedgrunnene til at vi har schengen-avtalen. Å ta imot flyktninger for å gjøre drittjobber er en veldig dårlig ide. De kommer aldri til å bli ordentlig integrert hvis de alltid er på bunn i samfunnet og mange av dem havner på velferd noe som gjør det kontraproduktivt. Innvandrere etter 25 år i landet: Halvparten på trygd Endret 19 timer siden av Camlon 1 2 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden skaftetryne32 skrev (55 minutter siden): Er dette hender som vil få en jobb og en lønn om de faktisk er arbeidsføre ? Det er liten tvil om at det er mange arbeidstakere hvis største problem er at ingen vil ansette dem, ikke pga arbeidsevne, men noe annet, jeg er helt for å stille høyere krav til arbeidsgivere, er det noen som trenger det så er det dem. Å sette syke folk på gata derimot kommer ikke til å føre til noe som helst godt. Hvem snakker om å sette kronisk syke på gata ? Men når andel unge uføretrygdede er i toppsjiktet, underbygger det min påstand om at det såkalte store behovet for innvandring er en bløff som kunne vært løst med politisk vilje. https://www.nav.no/no/lokalt/oslo/pressemeldinger/dobling-av-unge-ufore-siste-ti-ar 4 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Camlon skrev (14 minutter siden): Skal du stoppe naturlig aldring av befolkningen, noe som er årsaken til dagens eldrebølge, så må du ha eksponentiel økning i befolkningen. Sant, men jeg har aldri argumentert for at den økningen skal skje ved innvandring. Camlon skrev (21 minutter siden): Å ta imot flyktninger for å gjøre drittjobber er en veldig dårlig ide. Jeg argumenterer ikke for det heller, det er heller ikke derfor vi tar i mot flyktninger, og systemet er sånn at om de virkelig vil så kan de avansere i arbeidslivet, det er null problem. Vokteren skrev (5 minutter siden): Men når andel unge uføretrygdede er i toppsjiktet, underbygger det min påstand om at det såkalte store behovet for innvandring er en bløff som kunne vært løst med politisk vilje. Ja til en viss grad, helt klart, men som sagt det er noen som må ansatte dem, den gruppen med flest unge uføre tror jeg var de på autismespekteret, en ressurs som ikke blir brukt, hvorfor ? Tja si det, men arbeidsgivere misliker at folk ikke stirrer dem i auga som et vilt dyr, det er et rødt flagg for dem tydeligvis. 5 2 Lenke til kommentar
Nasjonalisten Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden (endret) 16 hours ago, skaftetryne32 said: Seriøst ? Det høres jo egentlig ut som en aldri så lite problem i forhold til religionsfriheten min, har du dokumentasjon ? Den siste setningen er ganske ekkel, ''siden det ikke er spesifikt beskrevet i kristen tro'', så må det være greit for kristne å følge islamsk sharia. Det er ille nok å tvinge ateister til å delta i sharia. Det kommer nok til Norge. Islamisering er det eneste vi kan kalle dette. i dette tilfelle(og i sverige/DK), er det bokstavelig talt snik-islamisering. https://www.nrk.no/norge/selger-halal-kylling-til-alle-1.11794085 Artikkelen handler om bruk av overskudds-halal-slakt til ikke-halal produkter, ikke foreløpig å slakte alt som halal, som det gjøres i sverige. Det må være litt ukomfortabelt å være troende kristen og vite at de lurer deg til å spise halal. Nortura, Norsk-kylling, og prior driver alle halal i stor skala, jeg vet ikke hvor stor. https://www.nrk.no/trondelag/norsk-kylling-har-begynt-med-halalslakta-kylling-1.17224591 13k kylling daglig antydes det, som er 4.7 millioner årlig, eller 6.7% av markedet. De har totalt 30% av markedet, så de resterende 23% er antakeligvis ikke halal. Kanskje prior og nortura også halal-slakter 1/4. Jeg tviler sterkt på at troende muslimer står for ~25% av Norges kylling-konsum. Kanskje vi lures til å spise halal alt. Endret 6 timer siden av Nasjonalisten 2 3 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden 42 minutes ago, Nasjonalisten said: Kanskje vi lures til å spise halal alt. Virkelig en skremmende tanke.. Tenk om bonden hvisket marxistiske ting til egget også. Tenk om man har spist sosialistiske kyllingvinger??! Vi har en god praksis rundt halalslakting i Norge, altså rent dyrevernsmessig så utgjør ikke praksisen noen større lidelse for dyrene enn øvrig slakt. Ifølge dyrevernalliansen er det jødene som har størst problem med bedøvelse i forbindelse med kosher. 2 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden I USA (under Biden) fikk mange av de ulovlige innvandrerne statsborgerskap mot at de fullførte enkelte kriterier som rent rulleblad og utdanning og/eller jobb. Skulle de ikke fullføre dette, blir de deportert, og mange blir nå deportert av Trump administrasjonen. Vi burde gjøre det samme i Norge, der man blir deportert tilbake om ikke man er i jobb eller utdanning innen fem år. Og om man begår grov kriminalitet som for eksempel ran eller overfallsvoldtekt der de med innvandrerbakgrunn er overrepresentert i forhold til folketallet, bør man også bli deportert. Er man mindreårige, blir man deportert tilbake sammen med familien. Først når man stiller strenge krav vil innvandring lønne seg, men selv da vil man fortsatt ha store utgifter og kostnader i form av både å tynge velferdsstaten (som aldri vil bli holdbar med masseinnvandring) og ved mer vold og kriminalitet. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Neptun1 skrev (17 timer siden): Dette er ikke riktig - det er noe du har lest og dermed tror på. (rødemediene har enkel jobb med naive nordmenn) Min gamle mor blir i all hovedsak pleid av norske sykepleiere, menn og kvinner. Hvem tok seg av eldre før 1970 - ingen? Migranter fra 3. verden kan ikke fø seg selv engang. Ellers hadde de ikke kjøpt billetter til Vesten. En familie på 8 fra den tredje verden som fortsetter å få barn vil selvfølgelig aldri få seg jobb i Norge, de er kanskje til og med analfabeter i eget språk og da vil de heller aldri lære seg norsk tilstrekkelig til å være i jobb. Og hvorfor skal de gidde å jobbe for 170 kr timen når de kan få sosialstønad og andre goder fra velferdsstaten tilsvarende like mye som om begge foreldrene skulle vært i jobb som betaler 500 kr timen. De får jo alt gratis via sosialstønad; stor bolig i sentralt strøk, gratis strøm, livsopphold for hele familien etc. Så sender de kanskje noe av pengene ut av landet også. Ikke rart så mange ønsker å komme seg til Norge, og når man krysser flere grenser og hopper over mange land for å komme til Norge, så er man ikke lenger flyktning, man er økonomisk migrant på utkikk etter beste velferdsstat å utnytte. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå