Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

rabler skrev (18 timer siden):

Alt for lite. Vi har plass til mange flere og bruk for dem også. At den danske regjeringen har blitt overkjørt av rasister er ikke vårt problem 🤷‍♂️

Dette er en kynisk bløff og et et politisk skapt behov for å tilfredstille flere pressgrupper, både kortsiktige arbeidsgivere som jakter lavere lønnskostnader og naive som tror at Norge kan redde verden.
Dette behovet kunne dessuten vært redusert ved å justere norske trydeytelser til europeiske nivåer.

At dette bryter ned velferdssamfunnet fra innsiden er tydeligvis helt underordnet…..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Plukk skrev (44 minutter siden):

All kylling halalslaktes

Seriøst ? Det høres jo egentlig ut som en aldri så lite problem i forhold til religionsfriheten min, har du dokumentasjon ? 

Plukk skrev (45 minutter siden):

Lysfest på skolene i istedetfor Lucia

Det religiøse pisset hører ikke hjemme i skole samme hvordan man vender og vrir på det, jeg vet ikke hva en lysfest innebærer, men er det en ting vi ikke skal finne oss i så er det å bli påtvunget en jævla religion i skolen, samme hvilken versjon av den barbariske bronsealder religionen de vil ha i skolen, den hører ikke hjemme der. 

Plukk skrev (47 minutter siden):

Klanstrukturer i de kriminelle miljøene

Det er jo det uansett, spesielt i de harde kriminelle miljøene, det er ikke noe nytt som kom med islam. 

Plukk skrev (48 minutter siden):

Eksplosjon i sosialutgifter 

Det har ikke alene med innvandring å gjøre, største problemet er blitt det at arbeidsgivere ikke ansetter basert på arbeidsevne, men på trynefaktor, det er et problem for mange, inkludert innvandrere. 

Plukk skrev (51 minutter siden):

Kulturarrangementer som tilpasses islam, som f.eks Olavsdagene i Trondheim. 

På hvilken måte er de tilpasset islam ? Skjønner ikke hvorfor de feirer den quislingen i utgangspunktet, i praksis den originale islamiseringen av landet vårt.  

Plukk skrev (52 minutter siden):

Vold/ran blant ungdomsbefolkningen

Har stort sett gått ned, det er klart det går opp og ned, men vold/ran blant ungdommen er ikke noe nytt, det er ikke noe unikt for innvandrere eller islam, det er dog typisk for lav inntekts områder, de samme områdene som det er problemer nå var det problemer med før innvandringen.

Plukk skrev (55 minutter siden):

Disse punktene er for seg selv små og kanskje noe de fleste tenker er greit siden det ikke angår meg. Men hvis man mener at islam ikke har endret Norge, så har man bevisst stukket hodet i sanden

Jeg har aldri sagt at det ikke er problemer, bare at jeg mener det at det ikke er det største problemet i samfunnet vårt, langt der i fra. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

....men finner man seg noen fra utlandet og vil gifte seg, så må vi lovlydige etnisk Norske skattebetalere gjennom en byråkratisk papirmølle fra helvette.

Det er vel slik det er her i landet på generell basis, vanlige folk skal få gjennomgå, med psykopater som karrer seg til topps i stat og kommune i maktposisjoner og ordner fete lønninger, bonuser og sluttpakker til seg selv.

Vi ser det jo også i Politiet. De er helt ubrukelig i alt annet enn å stå å veive inn bilister.

Utøya, Kongsberg saken etc, en komplett farse.

Endret av Paxville
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 3/20/2025 at 7:25 AM, Tailzo said:

Du skriver om flyktninger med bare tall. Jeg tenker på mennesker, og at vi må hjelpe de.

Angående reglene, synes jeg arbeidsinnvandring er veldig strengt. Reglene for flyktninger vet jeg mindre om. Har dere besøkt udi.no og sett på hva som kreves dersom mennesker utenfor EØS ønsker å komme hit for å jobbe? Det er ikke enkelt.

https://udi.no/skal-soke/arbeidsinnvandring/arbeidssoker/?c=phl

Jeg har selv to svigersøstre som heller dro til Spania og jobbet der, siden reglene er for strenge i Norge. De er utdannet som sykepleiere. Min kone kom til Norge som faglært sykepleier selv (og har gått på norskkurs og har jobbet siden), men de endret reglene etter utgangen av 2012.

Jeg tror mange har inntrykk av at vi slipper inn alle og enhver. Det gjør vi ikke.

Jeg forstår at du er veldig partisk når du har utenlandsk kone.
Hvor mange fremmede asylsøkere huser du selv? i lys av at du mener ''vi må hjelpe''.

Vi slipper åpenbart ikke inn alle og en hver, men kriminal-statistikken taler for seg selv, vi er åpenbart ikke veldig selektive, vi tar inn alt for mange, og har gjort det i flere tiår.
Når jeg sier ''for mange'', så snakker jeg om flere hensyn, det demografiske forholdet mellom utlendinger og nordmenn, de økonomiske kostnadene, boligmangelen, og integreringsforfallet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Plukk skrev (15 timer siden):

Mange idioter som mener at kritikk mot en selvutslettende innvandringspolitikk er rasistisk. Her har du bare ett eksempel.

Kritikk mot innvandringspolitikk er åpenbart ikke rasistisk, men det er jo dessverre noen som gjør dette på en rasistisk måte. Det er ikke til å stikke under en stol.

Jeg tror ville overdrivelser og ekstreme, virkelighetsfjerne påstander som for eksempel bruk av ord som «selvutslettende» er like idiotisk den andre veien.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (16 timer siden):

Kanskje det, men hva med f eks et tiåring barn som er født her og har levd hele livet her?

Et barn som er født her og ikke kjenner annet enn Norge blir det vanskeligere å sende ut. Men: Vi må veie dette opp mot samfunnets behov.

La oss tenke oss et par med kriminelle utlendinger som får barn i Norge. Barnet vokser opp i Norge. Foreldrene fortsetter med kriminalitet. Barnet blir selv kriminelt og begynner å skade andre barn.

Vet du hva? Da driter jeg i dette barnet. Det er ikke barnets feil at det er blitt skadelig for samfunnet, men min trygghet går foran dette barnets rett til å skade meg og andre. Send barnet ut med foreldrene.

Alternativt: Send ut foreldrene, men overta omsorgen for barnet og sperr det inne i institusjon til det ikke lenger er skadelig for andre.

Endret av Markiii
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (14 timer siden):

Egentlig ikke, rasist-begrepet har sittet veldig løst siden 80-tallet. Om ikke en får slengt det i trynet direkte blir en ofte oppfattet som en viss type dersom en i sosiale sammenkomster skulle snakke negativt om innvandring.

Det kommer an på hvordan man legger det frem og hva slags holdninger man har. Hvis man spyr ut rasistisk oppgulp så blir man naturligvis oppfattet som en rasist.

Problemet er at rasister ofte har vært de mest skamløse og høylytte blant innvandringskritikerne.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er for meg nesten ubegripelig at vi enda må diskutere at høy innvandring er et problem, og at det er umulig å bedrive velykket integrering med høy innvandring. 

Vi har et parti som forsto dette allerede for 40 år siden, enda sitter det folk uten noen som helst virkelighetsforsåtelse og enda ikke har forstått roten til problemet. Vi ser land på land ødelegges i Europa, en statsminister i Danmark prøver å advare for feilene de har gjort, vi har et naboland som har gått til helvete. Vi har all statestikk og fakta som understøtter problemene bak innvandring og integrering. 

Det er mulig folk bare mangler mental kapasitet til å forstå logikk og fakta. Eller mulig de tror Norge sitter med en magisk tryllestav som gjør at det ikke gjelder oss. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (1 time siden):

Det kommer an på hvordan man legger det frem og hva slags holdninger man har. Hvis man spyr ut rasistisk oppgulp så blir man naturligvis oppfattet som en rasist.

Problemet er at rasister ofte har vært de mest skamløse og høylytte blant innvandringskritikerne.

Mitt inntrykk er at folk kan hoppe til denne konklusjonen heller raskt og på tynt grunnlag. Om noen skulle driste seg til å snakke om kriminalitet eller demografi kan stemningen gå fra gemyttelig til anspent. I hodene på mange er det en auto-kobling mellom innvandringskritiker og rasist, spesielt blant selvgode hvite nordmenn som elsker å fortelle alle hvor fæle det hvite vesten er og hvor synd det er på alle ikke-hvite.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
MrL skrev (19 minutter siden):

Det er for meg nesten ubegripelig at vi enda må diskutere at høy innvandring er et problem, og at det er umulig å bedrive velykket integrering med høy innvandring. 

Vi har et parti som forsto dette allerede for 40 år siden, enda sitter det folk uten noen som helst virkelighetsforsåtelse og enda ikke har forstått roten til problemet. Vi ser land på land ødelegges i Europa, en statsminister i Danmark prøver å advare for feilene de har gjort, vi har et naboland som har gått til helvete. Vi har all statestikk og fakta som understøtter problemene bak innvandring og integrering. 

Det er mulig folk bare mangler mental kapasitet til å forstå logikk og fakta. Eller mulig de tror Norge sitter med en magisk tryllestav som gjør at det ikke gjelder oss. 

Fortell meg hvordan vi skal fylle alle de arbeidsplassene ta helsesektoren som et eksempel ? Jeg snakker ikke bare leger, spesialister og pleiere, men renhold også, hvordan skal vi fylle alle de arbeidsplassene som kreves, og som i fremtiden vi kommer til å trenge ? For vi blir uten tvil eldre, og det er ingen tvil vi får langt mindre barn enn tidligere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
15 minutes ago, MrL said:

En ting jeg har lagt merke til er at den norske ungdommen har forverret seg, mens innvandrerungdom har blitt litt bedre. Barn sitter inne og ser på sosiale medier og får elendige rollemodeller. 

Jeg er fortsatt imot ukontrolleret innvandring som i 2016, men jeg er ikke like bekymret for innvandring som jeg var tidligere, fordi problemet handler nå mer om hva sosiale medier gjør med samfunnet.

Lenke til kommentar
14 minutes ago, skaftetryne32 said:

Fortell meg hvordan vi skal fylle alle de arbeidsplassene ta helsesektoren som et eksempel ? Jeg snakker ikke bare leger, spesialister og pleiere, men renhold også, hvordan skal vi fylle alle de arbeidsplassene som kreves, og som i fremtiden vi kommer til å trenge ? For vi blir uten tvil eldre, og det er ingen tvil vi får langt mindre barn enn tidligere. 

Vi har åpne grenser til EU. Vi trenger ikke å ta imot masse flykninger for å ha noen til å vaske gulvet.

Uten innvandring så hadde vi hatt mindre press på helsesystemet, så da hadde vi ikke hatt like stort behov for ansatte i helsesektoren.

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Camlon skrev (Akkurat nå):

Vi har åpne grenser til EU. Vi trenger ikke å ta imot masse flykninger for å ha noen til å vaske gulvet.

Jeg tror det er ganske åpenbart at vi trenger det, det er sjelden jeg ser en etnisk norsk renholder på sykehuset, det er nok en jobb med et frynsete rykte, en jobb mange nordmenn mener er for andre enn dem selv. 

Camlon skrev (2 minutter siden):

Og uten innvandring så hadde vi også hatt mindre press på helsesystemet, så det ville gått helt fint.

Det store problemet er den såkalte eldrebølgen, vi er ikke i nærheten av å ha nok folk, og førstegang innvandrere er ikke problemet, du ser det innvandrere tar vare på sine egne eldre, så det har ikke vært et enorm inntog av førstegenerasjons innvandrere, knapt merkbart faktisk, men vi mangler vernepleiere, så mange vernepleiere er selv aldrende nå, det er de triste fakta. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
14 minutes ago, skaftetryne32 said:

Jeg tror det er ganske åpenbart at vi trenger det, det er sjelden jeg ser en etnisk norsk renholder på sykehuset, det er nok en jobb med et frynsete rykte, en jobb mange nordmenn mener er for andre enn dem selv. 

Det store problemet er den såkalte eldrebølgen, vi er ikke i nærheten av å ha nok folk, og førstegang innvandrere er ikke problemet, du ser det innvandrere tar vare på sine egne eldre, så det har ikke vært et enorm inntog av førstegenerasjons innvandrere, knapt merkbart faktisk, men vi mangler vernepleiere, så mange vernepleiere er selv aldrende nå, det er de triste fakta. 

Norge har hatt en sunn fruktbarhet til 2015. Det er derfor ikke noen stor eldrebølge, men en naturlig aldring av befolkningen. Innvandrere kommer også til å bli gamle og vil trenge helsehjelp og er i større grad på velferd.

Om vi skal konstant ha færre enn naturlig antall eldre, så må vi ha eksponentiel vekst i befolkningen og det vil skape mye større problemer.

Renholdere kan vi hente inn som arbeidsinnvandre fra EU. Lønnen i Norge er høy sammenlignet med hjemlandet. Det er derfor ingen behov for å hente inn flykninger for å drive med renhold. Det er også en dårlig ide fordi du gjør innvandrerne til en underklasse.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (36 minutter siden):

Et pennestrøk i norske generøse trygdeordninger og Norge hadde frigjort mange hender.
Dessuten ville redusert innvandring spart mange penger både i skole, helse, kriminalomsorg og trygdebudsjetter.
Penger som kunne vært brukt feks leie av sykehjemsplasser i syden, oppvekst eller effektivisering av offentlig sektor.

Det såkalt store behovet for innvandring er hovedsaklig en politisk bløff.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Camlon skrev (10 minutter siden):

Uten innvandring så hadde vi hatt mindre press på helsesystemet, så da hadde vi ikke hatt like stort behov for ansatte i helsesektoren.

Vi burde ikke hatt åpne dører til EU heller.
Eneste innvandring som i snitt er bærekraftig er personer fra gr. 1 land dvs. vestlige. Jfr. rapporten fra Brochman II utvalget.
Dette til tross for at SSB forsøker å innbille nordmenn at migranter fra 3. verden er "lønnsomme" og at 1 time arbeid i uken er nok til å bli omtalt som "arbeidende".
SSB stiller ingen krav om antall timer før de klassifiserer "arbeidende" - og gledesstrålende avleverer sitt bestillingsverk til venstresiden/sentrum.

Siden 2012 årene har Norge hatt en nettoinnvandring på over 61.000 personer  fra Afghanistan, Eritrea, Somalia og Syria. Det er et høyt tall. Innvandrerne fra disse landene har i følge SSB en sysselsettingsprosent på henholdsvis 48, 38, 32 og 15. Det er et lavt tall. Og ser vi på de som jobber heltid, reduseres prosentene til 31, 20, 19 og 9.
https://www.vg.no/nyheter/i/wEjaQG/kan-vi-stole-paa-statistisk-sentralbyraa

Norge som allerede hadde lite befolkning mistet 2/3 av folket til svartedauen på 1300 tallet og 1/2 til Nord-Amerika på 1800 tallet. 
Enorme tall. La de seg ned for å dø, skrek etter innvandring fra Afrika og Midt-Østen?
Nei, det gjorde de ikke. Fødselstallene økte enormt i takt med behovet. Det som er levedyktig overlever!
Nå er vi inn i en utvikling i motsatt retning.

• Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Camlon skrev (15 minutter siden):

Norge har hatt en sunn fruktbarhet til 2015. Det er derfor ikke noen stor eldrebølge, men en naturlig aldring av befolkningen. Innvandrere kommer også til å bli gamle og vil trenge helsehjelp og er i større grad på velferd.

Om vi skal konstant ha færre enn naturlig antall eldre, så må vi ha eksponentiel vekst i befolkningen og det vil skape mye større problemer.

Renholdere kan vi hente inn som arbeidsinnvandre fra EU. Lønnen i Norge er høy sammenlignet med hjemlandet. Det er derfor ingen behov for å hente inn flykninger for å drive med renhold. Det er også en dårlig ide fordi du gjør innvandrerne til en underklasse.

Det er så absolutt en eldrebølge og den blir bare større, helsevesenet er veldig avhengig av hjelp utenfra, og om den kommer fra EU fint, men det gjør den ikke i den grad vi trenger, for mange andre vestlige europeiske land er i samme sørpa som vi er, det er klart teknologi å lignende vil hjelpe, effektiviteten vil økes, og ting vil forhåpentligvis utjevne seg, men foreløpig så er vi veldig avhengig av arbeidskraft utefra, samme hvor den kommer fra. De fleste vernepleiere på den lokale heimen er nå de fleste 60 år gamle pluss/minus, og det kommer få unge inn dørene, det er et stort problem sier slektningen som jobber der.     

• Liker 2
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (4 minutter siden):

Et pennestrøk i norske generøse trygdeordninger og Norge hadde frigjort mange hender.

Er dette hender som vil få en jobb og en lønn om de faktisk er arbeidsføre ? Det er liten tvil om at det er mange arbeidstakere hvis største problem er at ingen vil ansette dem, ikke pga arbeidsevne, men noe annet, jeg er helt for å stille høyere krav til arbeidsgivere, er det noen som trenger det så er det dem. Å sette syke folk på gata derimot kommer ikke til å føre til noe som helst godt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...