Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

Markiii skrev (41 minutter siden):

Jeg tenker at det bør bli mye høyere terskel for statsborgerskap. Og det bør bli mulig å oppheve det ved f.eks. alvorlig kriminalitet.

Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal gi statsborgerskap til noen som ikke har bevist at de fortjener det. La det gå mange år, der de beviser at Norge tjener på å ha dem her.

Enig et statsborgerskap bør henge høyere, og man bør minst bevise at man har minst B2-nivå i norsk (samme krav som man har i Danmark i dansk), botid på minimum 15 år i Norge, og kan bevise at man er godt integrert i lokalsamfunnet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mr.Duklain skrev (3 minutter siden):

Enig et statsborgerskap bør henge høyere, og man bør minst bevise at man har minst B2-nivå i norsk (samme krav som man har i Danmark i dansk), botid på minimum 15 år i Norge, og kan bevise at man er godt integrert i lokalsamfunnet. 

Kanskje det, men hva med f eks et tiåring barn som er født her og har levd hele livet her?

Lenke til kommentar
Markiii skrev (1 time siden):

Dette er bare tull.

rabler skrev (4 timer siden):

Alt for lite. Vi har plass til mange flere og bruk for dem også. At den danske regjeringen har blitt overkjørt av rasister er ikke vårt problem 🤷‍♂️

👆 

Mange idioter som mener at kritikk mot en selvutslettende innvandringspolitikk er rasistisk. Her har du bare ett eksempel.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er kvinnesynet i islam. Kvinner er 2. rangs.
https://www.nettavisen.no/kobenhavn/danmark/trossamfunn/dette-bildet-fra-et-islam-arrangement-far-det-til-a-koke/s/5-95-2344339

Derfor trist at ganske mange i tråden mener middelalderske holdninger til kvinner, homofile osv. er helt uproblematisk i et land som Norge. (forutsatt ikke norske -eller vestlige).
Men overrasket? nei.

Endret av Neptun1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (10 timer siden):

Jeg sier det at hollywoo å SOME påvirker oss kulturelt mer enn religionen islam, og jeg synes ikke det er en så altfor kontroversiell påstand, jeg tror majoriteten av nordmenn fremdeles er ateister, de er ikke veldig mottagelige for den slags bullshit, deler av høyresiden sverger til såkalte kristne verdier, de som påvirkes mest av ekstrem islamisme her til lands er nok andre generasjons innvandrere. 

Er det ? Er alle som du ikke er enige med venstreside ? Er det jeg sier typisk venstresiden ? Eller er det ganske enkelt ikke typisk for din del av høyresiden, hva får deg til å tro at jeg ikke stemmer høyre, at vi er en smule uenige ? Er alle som er uenig med deg venstreside, og venstresiden er alltid dårlig uansett hva ? Jeg kommer nok aldri til å låse meg til den ene eller den andre siden, personlig mener jeg det er bare idioter som låser seg til en side samme hva de gjør. Det er ikke den minste tvil om at det kommer en del høyreekstrem dritt fra usa og russland nå, og selvfølgelig er den høyreekstreme påvirkningen farlig, jeg sier ikke at den islamske høyreekstreme krefter ikke er farlige, men jeg mener de er ikke den største trusselen akkurat nå.   

Diskuter sak ikke person. 

Skrev du ikke flg.?
Nå alt kommer til alt så er det ikke innvandring eller engang muslimer som er det store problemet, islam har veldig liten innflytelse på norsk kultur, ganske enkelt fordi ingen har alt for mye interesse for det, amerikansk kultur og politikk derimot oversvømmer landet vårt og er sånn sett en betydelig trussel

-
det var dette utsagnet jeg gikk i rette med - dog uten å bli personlig.
Å relatere slike meninger med venstresiden - og sentrums oppfatninger kan verken være irrelevant eller kontroversielt.
Man finner ingen i den borgerlige delen av Høyre eller FrP (høyresiden i Norge) som vil si seg enige i utsagnene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Norge har aldri hatt noen aktiv innvandringspolitikk - mulig det er mangel på det man hater?

Nå som USA er i ferd med å skrote et vell av ulike forskningsprosjekter så burde man i Norge aktivt gå ut å kapre de skarpeste hodene. For er det noe Norge trenger - er det skarpe hoder.  En aktiv innvandringspolitikk som går på å lokke til seg smarte hoder er noe jeg vil anbefale. Uansett hvor i verden man kommer fra - så burde man ønske velkommen mennesker som kan bidra aktivt. Det blir for snevert å drive en slags politikk på religion eller etnisitet  - men alle som bosetter seg her bør man kunne forvente respekterer grunnleggende samfunnsplikter. Hva disse skal være skal jeg ikke mene så mye om - men når man kommer til Norge bør man bli møtt med klare forventinger og plikter - og som, om de følges, gir noen rettigheter tilbake.  Dessuten må det være full åpenhet om utfordringer,problemer og lignende slik at vi som samfunn faktisk kan ta aktive grep. Å "skjule" utfordringer vil over tid bare skape økt polarisering og misnøye - og dessverre har vi vel sett at frykten for å stigmatisere har vært høyere enn viljen til å hjelpe gjennom åpenhet og dermed gitt grobunn for parallelle samfunn.

Endret av obygda
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (34 minutter siden):

Dette er kvinnesynet i islam. Kvinner er 2. rangs.
https://www.nettavisen.no/kobenhavn/danmark/trossamfunn/dette-bildet-fra-et-islam-arrangement-far-det-til-a-koke/s/5-95-2344339

Derfor trist at ganske mange i tråden mener middelalderske holdninger til kvinner, homofile osv. er helt uproblematisk i et land som Norge. (forutsatt ikke norske -eller vestlige).
Men overrasket? nei.

2:223. Your wives are a tilth for you, so go to your tilth (have sexual relations with your wives in any manner as long as it is in the vagina and not in the anus), when or how you will, and send (good deeds, or ask Allah to bestow upon you pious offspring) before you for your ownselves. And fear Allah, and know that you are to meet Him (in the Hereafter), and give good tidings to the believers (O Muhammad http://noblequran.com/translation/images/saws.gif).

Dette er kvinnesynet i islam. Og det er, sett med moderne øyne, forkastelig. Synet på kvinner er om ikke annet bedre enn hvordan de anser f.eks slaver, homofile, ateister, tvilere, og apostater. Noe jeg syns er ufrivillig morsomt er når ekstremvenstre ikke klarer å se at den type mennesker som kommer til å komme dårligst ut av økt muslimsk innvandring, er nettopp dem selv. Men de er likevel de som taler varmest om muslimsk innvandring.

• Liker 2
Lenke til kommentar
obygda skrev (5 minutter siden):

Norge har aldri hatt noen aktiv innvandringspolitikk - mulig det er mangel på det man hater?

Nå som USA er i ferd med å skrote et vell av ulike forskningsprosjekter så burde man i Norge aktivt gå ut å kapre de skarpeste hodene. For er det noe Norge trenger - er det skarpe hoder.  En aktiv innvandringspolitikk som går på å lokke til seg smarte hoder er noe jeg vil anbefale. Uansett hvor i verden man kommer fra - så burde man ønske velkommen mennesker som kan bidra aktivt. Det blir for snevert å drive en slags politikk på religion eller etnisitet  - men alle som bosetter seg her bør man kunne forvente respekterer grunnleggende samfunnsplikter. Hva disse skal være skal jeg ikke mene så mye om - men når man kommer til Norge bør man bli møtt med klare forventinger og plikter - og som, om de følges, gir noen rettigheter tilbake.  Dessuten må det være full åpenhet om utfordringer,problemer og lignende slik at vi som samfunn faktisk kan ta aktive grep. Å "skjule" utfordringer vil over tid bare skape økt polarisering og misnøye - og dessverre har vi vel sett at frykten for å stigmatisere har vært høyere enn viljen til å hjelpe gjennom åpenhet og dermed gitt grobunn for parallelle samfunn.

Jeg er uenig i at vi skal tappe fattige land for arbeidskraft de sårt trenger selv og har brukt ressurser på å utdanne. Det er egoistisk

Lenke til kommentar
Tussi skrev (4 minutter siden):

Jeg er uenig i at vi skal tappe fattige land for arbeidskraft de sårt trenger selv og har brukt ressurser på å utdanne. Det er egoistisk

Jeg tror du lager problemer ut av dette uten å faktisk bevise at det er et problem.  Om en person A kommer til Norge fra land B så vil jeg jo tro at person A over tid faktisk også kan bidra til noe positivt for land B. Kanskje person A får muligheter som ikke finnes i land B og som i neste omgang kan bidra til å løfte velferd og utvikling i land B også

• Liker 1
Lenke til kommentar
obygda skrev (12 minutter siden):

Jeg tror du lager problemer ut av dette uten å faktisk bevise at det er et problem.  Om en person A kommer til Norge fra land B så vil jeg jo tro at person A over tid faktisk også kan bidra til noe positivt for land B. Kanskje person A får muligheter som ikke finnes i land B og som i neste omgang kan bidra til å løfte velferd og utvikling i land B også

Selvsagt,.Men hamstring av f eks helsepersonell fra fattige land er så omfattende at det har fått et eget punkt i sykepleierne yrkesetiske retningslinjer 

4.7 Sykepleieren støtter ikke aktiv rekruttering av sykepleiere fra land med stor sykepleiemangel.

https://www.nsf.no/etikk-0/yrkesetiske-retningslinjer-sykepleiere

Dette gjelder nok mange andre fagfolk også. Men at Vi tiltrekker oss gode hoder er ikke noe negativt, men hvis det tapper andre land er det et problem det var det jeg påpekte 

Endret av Tussi
Skrivefeil
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (4 minutter siden):

Selvsagt,.Men hamstring av f eks helsepersonell fra fattige land er så omfattende at det har fått et eget punkt i sykepleierne yrkesetiske retningslinjer 

4.7 Sykepleieren støtter ikke aktiv rekruttering av sykepleiere fra land med stor sykepleiemangel.

https://www.nsf.no/etikk-0/yrkesetiske-retningslinjer-sykepleiere

Dette gjelder nok mange andre fagfolk også. Men at Vi tiltrekker oss gode hoder er ikke noe negativt, men hvis det tipper andre land er det et problem det var det jeg påpekte 

Ser den. Men jeg tenker mer på ennå høyere utdannelse. Ofte er slike utspill som denne mhp sykepleiere,lærere osv. En del av en lønnskamp dessverre. Man vil gjerne ha et stramt marked der man ikke får tak i nok kvalifisert arbeidskraft..og så går man også inn å krever visse utdanningsforløp for å kunne inneha en stilling. Det lyser lønnskamp lang vei dessverre 

Lenke til kommentar
Tussi skrev (27 minutter siden):

Enig med deg.
Man skulle tro utviklingsland hadde mer bruk for sine relativt få høyt kvalifiserte f.eks. leger og ingeniører enn i-landene har.
Virker ikke som dem som later som de har omsorg for 3. verden tenker slik. De synes brain draining er veldig ok.

• Liker 2
Lenke til kommentar
obygda skrev (4 minutter siden):

Ser den. Men jeg tenker mer på ennå høyere utdannelse. Ofte er slike utspill som denne mhp sykepleiere,lærere osv. En del av en lønnskamp dessverre. Man vil gjerne ha et stramt marked der man ikke får tak i nok kvalifisert arbeidskraft..og så går man også inn å krever visse utdanningsforløp for å kunne inneha en stilling. Det lyser lønnskamp lang vei dessverre 

Akkurat dette handler ikke om lønnskamp, men om internasjonal solidaritet. Men jeg er opptatt av lønnskamp, for all del

Jeg skulle forøvrig gjerne sett at Norge i større grad medvirket til utdannelse av fagfolk i fattige land, slik at de som ønsker å komme hit og bidra (leger, ingeniører etc) kan komme uten at hjemlandet taper på det. 

Endret av Tussi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (Akkurat nå):

Akkurat dette handler ikke om lønnskamp, men om internasjonal solidaritet. 

Jeg skulle forøvrig gjerne sett at Norge i større grad medvirket til utdannelse av fagfolk i fattige land, slik at de som ønsker å komme hit og bidra (leger, ingeniører etc) kan komme uten at hjemlandet taper på det. 

Jeg ser hva du skriver,men opplever det mer som et vikarierende argument. Men vi kan gjerne utdanne flere fagfolk fra utlandet. Vi må bare bli bedre på å få tak i de som har god nok bakgrunn. Har møtt folk med master fra f.eks egypt som definitivt ikke hadde master...så noen jukser seg inn også. Så gode opptaksprøver må utformes.

Lenke til kommentar
obygda skrev (11 minutter siden):

Jeg ser hva du skriver,men opplever det mer som et vikarierende argument. Men vi kan gjerne utdanne flere fagfolk fra utlandet. Vi må bare bli bedre på å få tak i de som har god nok bakgrunn. Har møtt folk med master fra f.eks egypt som definitivt ikke hadde master...så noen jukser seg inn også. Så gode opptaksprøver må utformes.

Som jeg la til, jeg er absolutt opptatt av lønnskamp. Men jeg er mer opptatt av at folk i fattige land har tilgang til helsetjenester. Det er jo et tankekors at f eks Nigerianske amerikanere er en av de rikeste gruppene som finnes fordi de er så ekstremt høyt utdannet, mens Nigeria som land nesten ikke fungerer.... 

Jeg er for innvandring, men jeg mener hvis vi skal nyte godt av innvandreres utdanning bør vi gi noe tilbake. Det første burde være å fjerne kravet om full egenbetaling for utenlandske studenter 

Innvandring bør være bærekraftig for landene som "gir" og landene som "får"

Endret av Tussi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...