Neptun1 Skrevet torsdag kl 14:28 Del Skrevet torsdag kl 14:28 Crooked Cracker skrev (På 20.3.2025 den 13.06): Jepp, men at vi bytter ut våre etterkommere er en abnormitet om vi ser på folkeslag over hele verden gjennom hele menneskets historie. Et ønske om å bevare sitt folkeslag og tilhørende kultur i sitt land er jo normen, og det er ingenting med det som skulle tilsi at en tildeler ulike verdier til menneskeraser av den grunn. Ekspander Nettopp. Et land som ikke har kontroll på grensene, håndhever loven samt tar vare på vår egenart, kultur, seder og skikker vil på kort tid opphøre å være en nasjonalstat. Vi er på god vei dit nå med de siste 50 årenes folkevalgte som har lagt premissene for dette med "velkommen-kultur". 6 2 Lenke til kommentar
Imaginacíon Skrevet torsdag kl 14:29 Del Skrevet torsdag kl 14:29 Plukk skrev (På 20.3.2025 den 14.27): Verferdstaten er innvandringens motor. Men innvandring vil undergrave økonomien som muliggjør velferdsstaten. Og når velferdsstaten avvikles, så vil innvandringen stoppe opp. Så spørs det bare hvem som er igjen når den dagen kommer. Ekspander Det er ingenting som tyder på dette. Norge går så det griner. 6 2 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet torsdag kl 14:41 Del Skrevet torsdag kl 14:41 SuperKrokodille skrev (På 20.3.2025 den 14.05): Vi har jo allerede mange hundre tusen i arbeidsfør alder som står utenfor arbeidsstyrken. Ville det ikke vært mer rasjonelt å prøve å "reintegrere" disse? Selv tror jeg at innvandring kan være positivt, og jeg treffer ofte hyggelige innvandrere i mitt dagligliv. Men vi må erkjenne at det er enorme forskjeller i lynne, i arbeidslivets krav og i samfunnsstrukturer mer generelt mellom Norge og mange av de ikke-europeiske landene som har stor migrasjon til Norge. Norge er et kunnskapssamfunn, og Oslo-regionen, der de fleste innvandrerne slår seg ned, er en kunnskapsøkonomi. Vi begynner etter hvert å få veldig mange innvandrere som har dårlige forutsetninger for å lykkes i det norske arbeidslivet. Og den norske velferdsstaten ble utformet før innvandring var et tema. Den er ikke designet for å håndtere masseinnvandring. Ekspander Mye bra og riktig her. Norge har enormt mange i arbeidsfør alder som helt eller delvis står utenfor arbeidslivet (over 800 000). I tillegg har vi Vestens største offentlige sektor i sitt slag. Omtrent 800 000 her også. Til sammen omtrent like mange som ansatte i privat sektor. Dette regnestykket går ikke opp uten en stor årlig korreksjon fra oljeinntektene, så helt enig i at vi må sette våre egne i skikkelig arbeid først, før vi snakker om behov for flere. Det vi ikke trenger er horder med ufaglærte - som har ført mange over i ledighet og trygd. Vi trenger ikke mengder med taxisjåfører som ikke snakker norsk f.eks. Før var dette et yrke nordmenn kunne leve av - og de fant frem også. Det med velferdsstat er helt sant. Fortsatt bevarelse av den skandinaviske velferdsmodellen forutsetter at flertallet bidrar med positive tall. Med dagens fattigdomsinnvandring vil denne forsvinne fortere enn vi aner. Velferdsordningene vil forsvinne. 3 Lenke til kommentar
Klote Skrevet torsdag kl 15:36 Del Skrevet torsdag kl 15:36 Imaginacíon skrev (På 20.3.2025 den 14.29): Det er ingenting som tyder på dette. Norge går så det griner. Ekspander Jo, alt tyder på dette. Men tallene som dokumenterer det får vi ikke. Norges BNP stiger, det får vi vite. Men BNP stiger med økte politistyrker, økt kriminalitet, økt aktivitet i passkontrollen, flere saker i domstolene, flere tolker, oversettere, støttekontakter, integrasjonspersonell, ruteknusing, tagging, ildspåsettelser, økte forsikringsutbetalinger, opplæring i språk, opplæring i norsk kultur, blind vold og hærverk osv osv. Alt er utelukkende en økt utgift for AS Norge. Ingen ting skaper verdier, altså mer penger inn i landet. Men BNP blåses opp av slik "verdiskaping", og vi får det presentert som om vi blir rikere. Beriket... Til slutt kommer regningen. Først vil skattene øke, under påskudd av å verne om velferdsstaten. Skatter vil ikke være nok, spesielt ikke når de som har bidratt aller mest flykter fra galskapen og til utlandet. Deretter må oljefondet tappes, prisene og rentene vil galoppere, kronekursen vil stupe. Dit er vi på vei. Det er kursen som er pekt ut. 3 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet torsdag kl 15:53 Del Skrevet torsdag kl 15:53 freedomseeker skrev (På 20.3.2025 den 2.06): Jeg hater den norske innvandringspolitikken, og jeg hater den så sinnssykt. Jeg kan ikke skjønne hvordan man kan føre en så radikal politikk, og samtidig så skal det dysses fullstendig ned. Det er kun i alternative medier hvor man skriver om dette. Vi gir bort ~38 000 statsborgerskap i året, mot 2000-3000 i Danmark. I Danmark så har de vedtatt at ukrainske flyktninger skal hjem når det blir fred og de opparbeider seg ikke botid, er dette et urimelig krav? Syrerne ble i stor grad sendt hjem, og Mette Fredriksen sier rett ut at de som igjen også må reise hjem. Men i Norge så blir statsborgerskapet gitt bort som godteri!!!!! Vi har også et langt mer liberalt lovverk enn Danmark når det gjelder arbeidsinnvandring, blant annet på selvforsørgelse, kriminalitet og botid. https://www.rights.no/2025/03/12-000-nye-statsborgere-onskes-en-storslatt-velkommen/ Ekspander Og brukernavnet er Freedomseeker... 1 1 5 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet torsdag kl 18:11 Del Skrevet torsdag kl 18:11 Boing_80 skrev (På 20.3.2025 den 15.53): Og brukernavnet er Freedomseeker... Ekspander Det kan hende vedkommende søker frihet fra dårlig politikk. 5 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet torsdag kl 18:51 Del Skrevet torsdag kl 18:51 Innvandring og integrering byr på noen problemer, som samfunnet for det meste løser ganske greit. Vi er muligens verdens beste land å bo i. At Norge er i ferd med å gå under, at velferdsstaten avvikles eller at befolkningen byttes ut er selvfølgelig bare tull. 4 4 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet torsdag kl 18:58 Del Skrevet torsdag kl 18:58 (endret) Crooked Cracker skrev (På 20.3.2025 den 18.11): Det kan hende vedkommende søker frihet fra dårlig politikk. Ekspander Eller bevarelse av vår vestlige kultur der vi tar frihet som en selvfølge. Men frihet er ingen selvfølge - bevarelse av demokratiet med alt hva det betyr forutsetter at demokratiets spilleregler følges. I møte med totalitære ideologier som islam er derfor demokratiet dømt til å tape da demokratiet kun vil bli brukt for å gjøre slutt på det. Derfor må det norske folk velge hvordan de vil ha det i fremtiden... - Fortsatt fri flyt av migranter fra 3. verden betyr at vi blir 3. verden, slik er det for alle nasjoner som ikke tar vare på landet sitt. Dette handler ikke om kvoteflyktninger som er en meget liten gruppe av det totale antallet som befolker Norge - det handler om en folkevandring fra sør og øst til det velorganiserte og rike Nordvest-Europa. Endret torsdag kl 19:29 av Neptun1 3 3 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet torsdag kl 19:08 Del Skrevet torsdag kl 19:08 skaftetryne32 skrev (På 20.3.2025 den 13.18): Det er ikke noen folkeslag egentlig, men det er kultur, og det er klart det er ting ved kulturen vår vi vil bevare, men også forbedre, eller kort og godt bli kvitt engang for alle, og det er klart kultur endrer seg uansett. Nå alt kommer til alt så er det ikke innvandring eller engang muslimer som er det store problemet, islam har veldig liten innflytelse på norsk kultur, ganske enkelt fordi ingen har alt for mye interesse for det, amerikansk kultur og politikk derimot oversvømmer landet vårt og er sånn sett en betydelig trussel, da så mye av den underholdningen vi konsumerer har sin opprinnelse i usa, og de fleste SOME vi bruker er fra usa eller kina, det er et betydelig problem, langt større en litt innvandring etter mitt syn. Og det er ingenting som tyder på at befolkningen vår byttes ut, ikke på noe naturlig vis og ikke på noe planlagt vis. Ekspander Det er "ikke innvandring og islam (!) som er problemet, men amerikansk (vestlig) kultur som oversvømmer landet vårt". Man kunne kanskje be om å utdype det, men tror ikke det har noe for seg. Ja, dette er dessverre holdningen som råder hos venstresiden i Europa. (samt store deler av sentrum) En sikker oppskrift på sivilisasjoners fall. Som vi er godt i gang med allerede. 5 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet torsdag kl 19:10 Del Skrevet torsdag kl 19:10 Danmark ligger langt foran Norge når det kommer til innvandringspolitikken, og våre politikere må våkne opp før det er for sent å vi får et helvete slik det er i Sverige. Tendensen er allerde godt i gang, og vi må snu skuta før den går på et skjer og SS Norge synker på havets bunn. 3 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet torsdag kl 19:18 Del Skrevet torsdag kl 19:18 Crooked Cracker skrev (På 20.3.2025 den 18.11): Det kan hende vedkommende søker frihet fra dårlig politikk. Ekspander Jøss... Lenke til kommentar
Camlon Skrevet torsdag kl 19:20 Del Skrevet torsdag kl 19:20 Snikpellik skrev (På 20.3.2025 den 18.51): Innvandring og integrering byr på noen problemer, som samfunnet for det meste løser ganske greit. Vi er muligens verdens beste land å bo i. At Norge er i ferd med å gå under, at velferdsstaten avvikles eller at befolkningen byttes ut er selvfølgelig bare tull. Ekspander Tidligere var det ingen tvil, vi var verdens beste land. Med våre enorme oljeinntekter burde Norges økonomi i dag vært langt mer imponerende, men i stedet har land som Danmark og Sveits passert oss på mange indikatorer. 4 2 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet torsdag kl 19:29 Del Skrevet torsdag kl 19:29 Litt mer om de demografiske endringene. https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2022/03/07/det-er-over-en-million-innvandrere-og-barn-av-innvandrere-i-norge/ https://www.rights.no/2024/05/befolkningen-vokser-men-stadig-faerre-etnisk-norske/ At det har skjedd mye på kort tid kan ikke avfeies som konspirasjonsteori eller tull. 6 2 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet i går, 06:24 Del Skrevet i går, 06:24 Camlon skrev (På 20.3.2025 den 19.20): Tidligere var det ingen tvil, vi var verdens beste land. Med våre enorme oljeinntekter burde Norges økonomi i dag vært langt mer imponerende, men i stedet har land som Danmark og Sveits passert oss på mange indikatorer. Ekspander At nordmenn har vært heldige og dyktige, blir nå brukt mot oss. Noen spiller på skyld og skam og krever at Norge skal ofre enda mer fordi vi har råd og plass. Unnvikende politikere lar det skje fordi vi vil være «best i klassen». En snillisme som undergraver Norges og velferdsstatens fremtid. Svinske tilstander er på vei til Norge…. 4 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet i går, 06:42 Del Skrevet i går, 06:42 Snikpellik skrev (På 20.3.2025 den 18.51): Innvandring og integrering byr på noen problemer, som samfunnet for det meste løser ganske greit. Vi er muligens verdens beste land å bo i. At Norge er i ferd med å gå under, at velferdsstaten avvikles eller at befolkningen byttes ut er selvfølgelig bare tull. Ekspander De aller fleste er vel enige om at innvandringspolitikken ikke fungerer helt slik man hadde håpet. Vi er altfor dårlige til å få en del grupper inn i arbeidslivet, og de forblir en ren utgift, som er negativt for både de som er en utgift og de som må betale for utgiften. For meg er det ganske opplagt at vi må bli flinkere til å integrere, og at man bør være forsiktig med å ta inn for mange, siden det gjør den jobben veldig mye vanskeligere. Statens pensjonsfond er ikke stort nok til å dekke fremtidige pensjoner, vi er altså på sikt i minus. Store deler av oljefondet er også investert i enorme mengder firmaer og eiendom over hele verden, noe som vanligvis er en trygg investering, men på ingen måte uten noen risiko i en meget ustabil verden. I tillegg skal jo oljen avvikles, og jeg ser ingen tydelige planer på hva som skal redde oss når det skjer. Hvordan Norge ser ut om 50-100 år er vanskelig å spå, vi skal nok igjennom noen prøvelser, men jeg har allikevel trua på at vi skal klare oss 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet i går, 07:07 Del Skrevet i går, 07:07 Jeg dagdrømmer om å være tyrann (godartet diktatur) som bannlyser Islam og benekter muslimer adgang til mitt rike 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Neptun1 skrev (På 20.3.2025 den 19.08): Det er "ikke innvandring og islam (!) som er problemet, men amerikansk (vestlig) kultur som oversvømmer landet vårt". Man kunne kanskje be om å utdype det, men tror ikke det har noe for seg. Ekspander Jeg sier det at hollywoo å SOME påvirker oss kulturelt mer enn religionen islam, og jeg synes ikke det er en så altfor kontroversiell påstand, jeg tror majoriteten av nordmenn fremdeles er ateister, de er ikke veldig mottagelige for den slags bullshit, deler av høyresiden sverger til såkalte kristne verdier, de som påvirkes mest av ekstrem islamisme her til lands er nok andre generasjons innvandrere. Neptun1 skrev (På 20.3.2025 den 19.08): Ja, dette er dessverre holdningen som råder hos venstresiden i Europa. Ekspander Er det ? Er alle som du ikke er enige med venstreside ? Er det jeg sier typisk venstresiden ? Eller er det ganske enkelt ikke typisk for din del av høyresiden, hva får deg til å tro at jeg ikke stemmer høyre, at vi er en smule uenige ? Er alle som er uenig med deg venstreside, og venstresiden er alltid dårlig uansett hva ? Jeg kommer nok aldri til å låse meg til den ene eller den andre siden, personlig mener jeg det er bare idioter som låser seg til en side samme hva de gjør. Det er ikke den minste tvil om at det kommer en del høyreekstrem dritt fra usa og russland nå, og selvfølgelig er den høyreekstreme påvirkningen farlig, jeg sier ikke at den islamske høyreekstreme krefter ikke er farlige, men jeg mener de er ikke den største trusselen akkurat nå. Diskuter sak ikke person. 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden freedomseeker skrev (På 20.3.2025 den 2.06): Vi gir bort ~38 000 statsborgerskap i året, mot 2000-3000 i Danmark Ekspander Alt for lite. Vi har plass til mange flere og bruk for dem også. At den danske regjeringen har blitt overkjørt av rasister er ikke vårt problem 🤷♂️ Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Neptun1 skrev (På 20.3.2025 den 9.22): Titusener får hvert år statsborgerskap i gave fra naive politikere på venstresiden og i sentrum - noe som ikke har noe som helst med asylinstituttet å gjøre .. Det er ikke engang debatt om utskiftingen av det norske folk! Ekspander Jeg tenker at det bør bli mye høyere terskel for statsborgerskap. Og det bør bli mulig å oppheve det ved f.eks. alvorlig kriminalitet. Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal gi statsborgerskap til noen som ikke har bevist at de fortjener det. La det gå mange år, der de beviser at Norge tjener på å ha dem her. 8 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Klote skrev (På 20.3.2025 den 13.28): Det som skremmer like mye som selve innvandringen, er hvordan myndighetene har hjernevasket alle til å rope rasist! til enhver som stiller spørsmål. Ekspander Dette er bare tull. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå