Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innvandring og demografiutskiftning er en minst like destruktiv og permanent endring av samfunnet som globale klimaendringer ville vært dersom man hadde kjørt på som tidligere med null brems i utslipp.
Landet vil gradvis over de neste 30 årene få en forferdelig endring. Og det er ingen vei tilbake.
Vi har akkurat samme retning og utvikling som Sverige. Bare saktere.

• Liker 8

Offisiell politikk har lenge vært at alle mennesker er like gode, og alle mennesker skal leve sammen i et fargerikt fellesskap uten landegrenser.

Den offisielle politikken tar ikke hensyn til det faktum at ikke alle kulturer passer sammen. En kultur der kvinner kan gå alene på gaten om natten i miniskjørt fungerer så lenge alle har samme kultur.

En kultur det menn har rett til å voldta kvinner, og kvinner må kle seg i burka og bare gå ut med faren eller broren, fungerer også bra.

Men det blir utfordringer hvis en slik mann møter en slik kvinne, og man ikke har et felles, kulturelt rammeverk som definerer om de skal ha sex eller ikke.

Tidligere var det bare rasister som påstod at dette i teorien kunne bli et problem. Nå ser vi det i praksis

Medier og politikere som tviholder på den offisielle politikken vil selvsagt peke på andre fellestrekk på gjerningsmennene enn bakgrunnen, som trangboddhet, sårbarhet og manglende fritidstilbud. Så vi ikke trenger å innrømme hva problemet virkelig er.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Mannen med ljåen skrev (19 minutter siden):

Den offisielle politikken tar ikke hensyn til det faktum at ikke alle kulturer passer sammen. En kultur der kvinner kan gå alene på gaten om natten i miniskjørt fungerer så lenge alle har samme kultur.

kanskje i et samfunn der alkohol ikke eksisterte, men dette er åpenbart ikke nødvendigvis trygt, og det er ikke bare pga islamsk kultur, det er også et problem med vår egen drikkekultur, ingenting blir virkelig løst  i forhold til seksuelle overgrep om vi ikke lenger har islam, så bra mennesker er vi ikke, heller ikke i forhold til de med et relativt normalt forhold til religion, der kan kristenkonservative eller bare konservative være like ille, når alt kommer til alt så er spesielt konservativ kristendom bare same shit, different name. 

Mannen med ljåen skrev (29 minutter siden):

En kultur det menn har rett til å voldta kvinner,

Det er vanskelig å ta deg seriøst når du lyver på dette viset, du burde virkelig lære deg å bruke kildekritikk, for disse påstandene du kommer med er temmelig ville. 

Mannen med ljåen skrev (31 minutter siden):

Men det blir utfordringer hvis en slik mann møter en slik kvinne, og man ikke har et felles, kulturelt rammeverk som definerer om de skal ha sex eller ikke.

Du skriver som om det er snakk om ville dyr som ikke har evnen til å tenke eller snakke, men må kommunisere via et kroppsspråk som ingen av dem forstår. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
7 hours ago, Vokteren said:

Sitat fra kilden: «Fredrikstad har fått selskap med Agder-kommunene, Evje og Hornes kommune og Birkenes kommune. Disse har gjort tilsvarende vedtak.»

Det er fremdeles bare en påstand fra en representant som senere har beklaget utsagnet… 🙄

Jeg ønsker å beklage den uheldige formuleringen der flyktninger feilaktig ble trukket inn i en sammenheng med nedleggelse av sykehjemsplasser. Det var aldri min intensjon å skape et feilaktig inntrykk eller legge skylden på en sårbar gruppe.

https://frifagbevegelse.no/fagbladet/fredrikstad-nekter-a-ta-imot-en-eneste-flyktning-flere-kommuner-folger-etter-6.158.1116511.229fe89093

Bedre lykke neste gang 🤡

• Liker 2

Hva er et liv verdt? Lite i dagens konflikt - bilde. Men kan man likevel tillate seg å snakke om kostnad hva kommer til flyktningstrømmen til Norge i dag? 

Flyktningene kan koste 750 milliarder kroner.. (ti år gammelt tall.)

"Fortsetter flyktningstrømmen til Norge på samme nivå som i år vil den totale regningen utgjøre en tidel av oljefondet."

Overskrift til artikkel gjengitt i NRK for ti år siden, 2015. 

Endret av Sovna
  • Liker 2
7 hours ago, Sovna said:

Hva er et liv verdt? Lite i dagens konflikt - bilde. Men kan man likevel tillate seg å snakke om kostnad hva kommer til flyktningstrømmen til Norge i dag? 

Flyktningene kan koste 750 milliarder kroner.. (ti år gammelt tall.)

"Fortsetter flyktningstrømmen til Norge på samme nivå som i år vil den totale regningen utgjøre en tidel av oljefondet."

Overskrift til artikkel gjengitt i NRK for ti år siden, 2015. 

En meningsløs overskrift på et meningsløst regnestykke den gangen Siv Jensen etter beste evne forsøkte å gjøre SSB rasistiske.

Tallene og regnestykkene denne meningsløse suppen er hentet fra kan ikke brukes på den måten de er forsøkt brukt her. Dette står det til og med svart på hvitt i rapporten.

• Liker 5
skaftetryne32 skrev (På 9.4.2025 den 13.01):

Det er vanskelig å ta deg seriøst når du lyver på dette viset, du burde virkelig lære deg å bruke kildekritikk, for disse påstandene du kommer med er temmelig ville. 

Å anklage andre for å lyve når du selv ikke teologisk kan motbevise påstanden er tåpelig. Enhver med et minimum av kjennskap til koranen vet at voldtekt av vantro er halal.

Sitat

4:24

Pickthall: And all married women (are forbidden unto you) save those (captives) whom your right hands possess. It is a decree of Allah for you. Lawful unto you are all beyond those mentioned, so that ye seek them with your wealth in honest wedlock, not debauchery. And those of whom ye seek content (by marrying them), give unto them their portions as a duty. And there is no sin for you in what ye do by mutual agreement after the duty (hath been done). Lo! Allah is ever Knower, Wise.

Begrepet what your right hand posess, betyr slavene dine. Det er et begrep som går igjen innen islam og enhver lærd vil gi samme forklaringen.

Vil sitere fra en artikkel i New York Times ang yezidi jentene som ble systematisk voldtatt i Allahs navn:

Sitat

In the moments before he raped the 12-year-old girl, the Islamic State fighter took the time to explain that what he was about to do was not a sin. Because the preteen girl practiced a religion other than Islam, the Quran not only gave him the right to rape her — it condoned and encouraged it, he insisted.

https://www.nytimes.com/2015/08/14/world/middleeast/isis-enshrines-a-theology-of-rape.html

Mye av problemet når man diskuterer islam er at vi vestlige, både de som er for og de som er mot muslimsk innvandring, ikke har tatt oss bryet med å studere hva skriften sier, hvordan de troende utøver religionen, samt de historiske hendelsene som skaper presedens. Og da råder uvitenheten. En sånn uvitenhet som gjør at man kan komme med de påstandene du kommer med.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
rabler skrev (På 8.4.2025 den 14.47):

Store sosiale og økonomiske forskjeller i Norge skyldes faktisk ikke innvandring og er et problem som må løses helt uavhengig av hvem som har dårlig råd. De rikeste stikker i akselererende fart av med stadig mer verdier og middelklassen krymper. Dette er en trend i hele den vestlige verden.

God dag mann økseskaft.

Økt ulikhet betyr uansett ikke nødvendigvis at flere blir fattige, hvis alle blir rikere.

At innvandring er en stor årsak til fattigdom er bevist mange ganger over flere år:

https://www.nettavisen.no/nyheter/barnefattigdom-skyldes-innvandring-ikke-stadig-mer-okonomisk-ulikhet/s/12-95-3423875587

Sitat

Se på disse grafikkene fra SSB, så fremstår problemet tydelig:

Veksten i barnefattigdom er åpenbart knyttet til innvandring. Uten sterk innvandring, ville antallet stått tilnærmet stille. Problemet handler altså om å få innvandrere ut i arbeid, alternativt å øremerke offentlige midler direkte til barna.

Det at mange nekter å innse dette er mye av årsaken til at man aldri får løst problemet.

• Innsiktsfullt 2
On 4/9/2025 at 12:27 PM, Mannen med ljåen said:

Offisiell politikk har lenge vært at alle mennesker er like gode, og alle mennesker skal leve sammen i et fargerikt fellesskap uten landegrenser.

En kultur det menn har rett til å voldta kvinner, og kvinner må kle seg i burka og bare gå ut med faren eller broren, fungerer også bra.

Tidligere var det bare rasister som påstod at dette i teorien kunne bli et problem. Nå ser vi det i praksis

Medier og politikere som tviholder på den offisielle politikken vil selvsagt peke på andre fellestrekk på gjerningsmennene enn bakgrunnen, som trangboddhet, sårbarhet og manglende fritidstilbud. Så vi ikke trenger å innrømme hva problemet virkelig er.

Enig at kristen-asiatisk jernalderkultur ikke har vært vellykket i Norge 😁

• Liker 1
Plukk skrev (26 minutter siden):

Å anklage andre for å lyve når du selv ikke teologisk kan motbevise påstanden er tåpelig. Enhver med et minimum av kjennskap til koranen vet at voldtekt av vantro er halal.

Begrepet what your right hand posess, betyr slavene dine. Det er et begrep som går igjen innen islam og enhver lærd vil gi samme forklaringen.

Vil sitere fra en artikkel i New York Times ang yezidi jentene som ble systematisk voldtatt i Allahs navn:

https://www.nytimes.com/2015/08/14/world/middleeast/isis-enshrines-a-theology-of-rape.html

Mye av problemet når man diskuterer islam er at vi vestlige, både de som er for og de som er mot muslimsk innvandring, ikke har tatt oss bryet med å studere hva skriften sier, hvordan de troende utøver religionen, samt de historiske hendelsene som skaper presedens. Og da råder uvitenheten. En sånn uvitenhet som gjør at man kan komme med de påstandene du kommer med.

Nå syns jeg du må skamme deg, høyreekstremist! Selv om det du sier er sant, så er det misinformasjon fordi det sårer følelsene mine. Alle vet at de i Midtøsten er snille og greie med hverandre, og at det var et paradis før oss fæle hvite europeere ødela alt sammen! Blomsterenger overalt med regnbuer i skyene, ja til og med elver av sjokolade hadde de! Helt til vi (ja, vi!) ødela alt sammen, så nå er det vår jobb å ta inn så mange søte og snille somaliere og irakere som vi har plass til, og helst mer enn vi har plass til også slik at den etniske utskiftningen- jeg mener den kulturelle berikelsen kan skje raskere! Alle må være snille og greie sofamoralister, det å danne egne meninger basert på observert fakta er jo ikke så smart!

• Liker 1
  • Hjerte 2

Bare for å legge til en digresjon, så gjør siste avsnittet i nevnte sure at man kan inngå tidsbestemte giftemål. Suren angir også minstepris, their portion, som må leses som et måltid. I praksis har dette betydd en neve korn. Noen velger å kalle det prostitusjon

https://www.nettavisen.no/nyheter/gifter-seg-i-norge-for-noen-timer/s/12-95-3233779

https://www.nrk.no/urix/anbefaler-midlertidige-ekteskap-1.2589167

Vokteren skrev (På 22.3.2025 den 9.50):

Dette er en kynisk bløff og et et politisk skapt behov for å tilfredstille flere pressgrupper, både kortsiktige arbeidsgivere som jakter lavere lønnskostnader og naive som tror at Norge kan redde verden.
Dette behovet kunne dessuten vært redusert ved å justere norske trydeytelser til europeiske nivåer.

At dette bryter ned velferdssamfunnet fra innsiden er tydeligvis helt underordnet…..

Godt at Stoltenberg tenker i samme baner.

https://www.vg.no/nyheter/i/JbyM14/jens-stoltenberg-advarer-norge-mangler-arbeidskraft-til-helsesektoren

Løsningen er ikke mer innvandring, men mer arbeidsdeltagelse for de som allerede  er i Norge.

• Liker 2
Plukk skrev (14 timer siden):

Og i bibelen har man lignende vers, blant annet er det lov å banke en slave til nær døden, det er greit så lenge de overlever, men bibelen er ikke min lov, skal man behandle disse hellige bøkene likt så er det godtatt med slaver å det er godtatt og banke dem til nær døden, noen vil til og med mene at dette er vår kultur, jeg er uenig, skal vi faktisk følge loven og ikke bronsealder mytologi så er det faktisk ikke lov, kan du vise til at det er faktisk lovlig noe sted, så greit nok. 

• Liker 4
skaftetryne32 skrev (2 timer siden):

Og i bibelen har man lignende vers, blant annet er det lov å banke en slave til nær døden, det er greit så lenge de overlever, men bibelen er ikke min lov, skal man behandle disse hellige bøkene likt så er det godtatt med slaver å det er godtatt og banke dem til nær døden, noen vil til og med mene at dette er vår kultur, jeg er uenig, skal vi faktisk følge loven og ikke bronsealder mytologi så er det faktisk ikke lov, kan du vise til at det er faktisk lovlig noe sted, så greit nok. 

For det første er dette et eksempel på whataboutism. For det andre så oppfordrer jeg deg til å komme med et bibelvers som sier at voldtekt er greit. Det finner du bare ikke... Og for det tredje så er den type vers du kommer med, fra det gamle testamentet og derfor ikke relevant for de kristne ettersom Jesus ikke selv etterlevde den type oppfordringer. For det fjerde så kan man ikke sammenligne koranen og bibelen ettersom koranen er åpenbaringer direkte fra Allah, mens bibelen er sammensatte tekster laget av mennesker og valgt ut av mennesker. Gud er ufeilbarlig i motsetning til mennesker. 

Men jeg er enig med deg i at det bør være de demokratisk vedtatte lovene som gjelder. Det er bare sånn at folk som innvandrer fra en bronsealderkultur ikke nødvendigvis er enig med oss. Og de vil gjerne heller leve etter en moral som strider mot våre moralske kompass. Derfor er de ikke kompatible med vårt levesett og at vi importerer folk med en sånn moral nødvendigvis vil skape friksjon. Vårt eget folk brukte rundt tusen år på å forkaste et slikt bronsealdersamfunn, og grunnen til at man klarte det var at religion stod svakere i makthierarkiet, enn hva som er tilfellet i islamske samfunn den dag i dag. Islam har også langt fler mekanismer som beskytter det mot reform enn hva tilfellet var for kristendom. Og kristendom i seg selv var jo en reform av sin opprinnelse, judaismen. 

At du kan banke slavene dine til døden er loven i de land hvor man følger sharia. Om du vil ha kildehenvisning så anbefaler jeg deg å lese koranen så du har et grunnlag for å diskutere teamet.

• Innsiktsfullt 1
Plukk skrev (5 minutter siden):

For det første er dette et eksempel på whataboutism. For det andre så oppfordrer jeg deg til å komme med et bibelvers som sier at voldtekt er greit. Det finner du bare ikke... Og for det tredje så er den type vers du kommer med, fra det gamle testamentet og derfor ikke relevant for de kristne ettersom Jesus ikke selv etterlevde den type oppfordringer. For det fjerde så kan man ikke sammenligne koranen og bibelen ettersom koranen er åpenbaringer direkte fra Allah, mens bibelen er sammensatte tekster laget av mennesker og valgt ut av mennesker. Gud er ufeilbarlig i motsetning til mennesker. 

Abrahamittisk religion er barbarisk, men det er typisk for de som tror, at de tror at deres religion er så mye bedre, de vil helst late som om GM ikke påvirker religiøse ekstremister, men det gjør den, som sagt det står skrevet mye barbarisk dritt som stammer fra abrahamittisk religion, men folk flest har faktisk vett nok til å ikke bibel eller koran som lovtekst, takk faen for det.

Det eneste jeg ber deg om er at du behandler disse tekstene likt, vil du ikke det så er du åpenbart veldig partisk, og det er dessverre sjeldent av gode grunner, sannheten er at disse tekstene er ren avføring og de er skadelige for samfunnet som helhet, vi trenger ikke denne barbariske bronsealderreligionen, men vi kan ikke nekte folk å tro heller, om det er noen som vil bryte loven med religion som beskyttelse så har vi heldigvis et sterkt lovverk som stort sett ikke støtter dette barbariske svineriet, men den blåblå regjeringen har tillatt kjønnslemlesting av guttebarn, alt for slikke ræva til barbarisk religion, om du tror jeg støtter noe som helst av dette svineriet så tar du veldig feil, men jeg tror på den gyldne regel, jeg tror folk flest i kjipe regimer faktisk ikke støtter det diktaturet som undertrykker dem, og jeg tror ikke folk flest selv under et strengt religiøst regime er dårlige mennesker, eller engang så veldig primitive at de ikke forstår lover og regler.

Vi har her i Norge en antatt 10000 voldtekter her i landet i svarte tall, voldtekter som skjer på fester, i vår egne hjem, 27 om dagen altså, det er ikke bare muslimer som er problemet, det er ikke bare innvandrere som har bronsealdertankegang, først og fremst så bør vi gjøre noe med dette svineriet, uavhengig av hvilken barbarisk religion som har skylda.   

Plukk skrev (15 minutter siden):

Men jeg er enig med deg i at det bør være de demokratisk vedtatte lovene som gjelder. Det er bare sånn at folk som innvandrer fra en bronsealderkultur ikke nødvendigvis er enig med oss. Og de vil gjerne heller leve etter en moral som strider mot våre moralske kompass.

Jeg tror det stort sett er langt unna sannheten, om noe så tror jeg de fleste kommer for å slippe unna, det er dog et alvorlig problem vi har med andregenerasjonsinnvandrere, det er åpenbart ting vi som samfunn har gjort helt feil, at det er en smule skrøpelig fritidstilbud er åpenbart, det virker som om de søker til det foreldrene deres ville vekk fra, islam er dessverre blitt en kulturell markør for mange som føler de ikke passer inn i samfunnet av diverse grunner, for meg er det dog liten tvil om at vi har stemt på et vis som har ført til bæsj på vår kollektive legg.

https://www.vg.no/tag/den-delte-fotballbyen

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...