rabler Skrevet tirsdag kl 18:06 Del Skrevet tirsdag kl 18:06 1 hour ago, Neptun1 said: Ingen migranter kommer fordi de beundrer våre verdier, kultur og levesett. Men politikken som har vært ført er akkurat så naiv som det skisserte. Derfor står vi oppe i problemene visse politikere har ført oss i - med støtte fra velgere som klager på det de har stemt for. Denne typen innvandring er ikke bærekraftig, den fører til kulturelle problemer og mer kriminalitet mm. Kriminaliteten synker. Og de såkalte "kulturelle problemene" er sterk overdrevet. Innvandringen har vært netto positivt for Norge og har vært dynamisk positivt for kulturen i Norge. Vi har masse å takke innvandrere for. 5 Lenke til kommentar
Subara Skrevet tirsdag kl 18:33 Del Skrevet tirsdag kl 18:33 Vokteren skrev (2 timer siden): Aldri hørt om utvandrede nordmenn til USA i forrige århundre som amerikaniserte egne navn, begynte å snakke engelsk og feiret 4. juli ? Det utelukket ikke at de dannet sin egen koloni: Oleana. Også kjent som New Norway. https://snl.no/Oleana Innvandrere feirer ikke 17. mai? https://no.wikipedia.org/wiki/Norskamerikanere Norskamerikanere er statsborgere i USA av norsk opprinnelse. Norsk emigrasjon til USA foregikk særlig mellom 1860 og 1920. Blant disse utvandrernes etterkommere finnes det fremdeles mange som betegner seg som nordmenn i Amerika. 4 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet tirsdag kl 19:03 Del Skrevet tirsdag kl 19:03 rabler skrev (49 minutter siden): Kriminaliteten synker. Og de såkalte "kulturelle problemene" er sterk overdrevet. Innvandringen har vært netto positivt for Norge og har vært dynamisk positivt for kulturen i Norge. Vi har masse å takke innvandrere for. Mitt poeng var at det er mindre kriminalitet uten innvandring fra de mest belastede landene. Ellers er jeg enig i at innvandrere fra gr 1 land dvs. Vesten i all hovedsak utgjør en verdifull tilvekst og det støttes også av rapporter. Men det er ikke dem som kommer til Norge siden minst 10 år siden. Svensker o.a. har reist hjem. 2 Lenke til kommentar
Nasjonalisten Skrevet tirsdag kl 23:16 Del Skrevet tirsdag kl 23:16 4 hours ago, rabler said: Kriminaliteten synker. Og de såkalte "kulturelle problemene" er sterk overdrevet. Innvandringen har vært netto positivt for Norge og har vært dynamisk positivt for kulturen i Norge. Vi har masse å takke innvandrere for. Urnorske har blitt fredeligere. Innvandring fra MENAPT-landene gjør opp for det med sterk over-representasjon: Jeg kommer til å fortsette å poste denne hver gang du kommer med det tøvet. Jeg hørte aldri om gjengvoldtekt før, nå skjer det hele tiden, og jeg har ALDRI hørt om at nordmenn gjengvoldtok noen. Jeg tror aldri jeg har hørt om overfallsvoldtekt utført av en nordmann heller(det har sikkert skjedd, men det er åpenbart veldig sjelden). 4 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet tirsdag kl 23:31 Del Skrevet tirsdag kl 23:31 (endret) Birgitte Tengs i 1995 og Tina Jørgensen i 2000. Mulig samme gjerningsmann, men ikke bevist. Vet ikke om utlandske mistenkte. Tror hele persongalleriet er norske. På den tiden bli folk sjokkert i større grad enn nå. Endret tirsdag kl 23:31 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Plukk Skrevet tirsdag kl 23:53 Del Skrevet tirsdag kl 23:53 rabler skrev (8 timer siden): At Kjell Erik Eilertsen, rasisten som fikk sparken i Finansavisen, velger å dra tall ut av rompa er ikke relevant eller interessant. EDIT: Saken Eilertsen skrev i Finansavisen var feil på alle tenkelige måter. Det finnes ingen totalkostnad for innvandring og han brukte statistikken fra SSB på en måte som ikke lar seg forene med påstandene han kom med. Du kommer med flere påstander som er minst like spekulative som Eilertsens utregninger. Å kalle han en rasist, uten videre belegg, vanner ut et alvorlig begrep, og sånt gjør at jeg ikke lengre tar det seriøst lengre når folk blir anklaget for rasisme. Man kan sikkert diskutere tallene Eilertsen kommer med til man blir både grønn og blå. Men poenget er at innvandring medfører kostnader som ikke kan direkte føres mot innvandringen, men som likevel kommer som en følge av befolkningsøkningen den medfører. Sånn sett er det interessant å gjøre mer studier hvor den totale innvirkningen innvandring har for landet. Så kan man selfølgelig har en sosioøkonomisk diskusjon på hvorvidt en kriminell persons bidrag til samfunnsøkonomien er positivt eller negativt, ettersom det genererer en masse arbeidsplasser for både helsevesen, advokatstand, dommerstand, fengselsvesen, tolketjenester osv. Men alle skal lønnes og det er staten, dvs deg og meg som må betale, samt at de som blir lønnet kanskje heller kunne vært benyttet til produktiv eksportindustri. 2 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet onsdag kl 07:08 Del Skrevet onsdag kl 07:08 Dudeliduu skrev (14 timer siden): Fyfaen som jeg hater dere som poengterer med at Vi mÅ Ha RePlAcEMeNt MiGrAtIoN. OG DET ER ET FAKTUM!! Stråmann, jeg tviler på om noen her som har sagt vi må ha "RePiacEMENt MiGrAtion", og det er et faktum det også. Dudeliduu skrev (14 timer siden): Det er faenmeg ikke et faktum. Det er INGENTING som tilsier at vi mååååå ha flere flere og flere. At vi må fylle arbeidsplasser i kritisk infrastruktur er et faktum, du kan vri og vende på hva folk skriver så mye du vil, jeg har som du kanskje skjønner aldri skrevet at vi må ha flere og flere, men foreløpig er det arbeidsplasser som må fylles, og vi blir fremdeles bare eldre. Dudeliduu skrev (14 timer siden): Teknologiutvikling og mangel på jobber i fremtiden sier heller det motsatte. Som jeg også nevnte, men det er i fremtiden, som du selv skriver. 👆 Dudeliduu skrev (14 timer siden): "Jammen hvem skal ta vare på våre eldre" og "de tar med seg så mye god mat" er de største klassiske mest klovnete argumentene for innvandring som finnes, og det er virkelig ikke mulig å få de som bruker de "argumentene" til å komme ut av sanden. Jeg tror du skal jobbe med dine egne temmelig klovnete argumenter som great replacement theory, har du ikke noe bedre enn en idiotisk ubevist påstand, diverse stråmenn og personangrep så har du et problem. Og jeg tror folk vil ta deg litt mer seriøst om du prøver å oppføre deg som om du har fullført barnehagen i det minste. 4 2 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet onsdag kl 07:27 Del Skrevet onsdag kl 07:27 EUs innstramminger på asylfeltet får konsekvenser også for Norge. https://www.nettavisen.no/nyheter/eu-med-asyl-innstramning-dette-er-norge-tjent-med/s/5-95-2352638 2 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet onsdag kl 07:43 Del Skrevet onsdag kl 07:43 skaftetryne32 skrev (26 minutter siden): At vi må fylle arbeidsplasser i kritisk infrastruktur er et faktum, du kan vri og vende på hva folk skriver så mye du vil, jeg har som du kanskje skjønner aldri skrevet at vi må ha flere og flere, men foreløpig er det arbeidsplasser som må fylles, og vi blir fremdeles bare eldre. Og det «faktumet» bygger på diverse premisser som er underkommunisert. Det bygger feks på at generøse trygdeordninger og at den store andelen unge utenfor arbeidsliv/skole videreføres, at helsesektoren ikke effektiviseres, at leie av sykehjemsplasser i utlandet ikke utvides, at oljepengebruken ikke reduseres, at integreringen fortsetter i dagens mangelfulle spor osv osv. På høy tid å vurdere flere alternativer fremfor å øse på med enda mer «medisin» som ikke virker….. 3 Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet onsdag kl 07:48 Del Skrevet onsdag kl 07:48 (endret) skaftetryne32 skrev (41 minutter siden): Stråmann, jeg tviler på om noen her som har sagt vi må ha "RePiacEMENt MiGrAtion", og det er et faktum det også. At vi må fylle arbeidsplasser i kritisk infrastruktur er et faktum, du kan vri og vende på hva folk skriver så mye du vil, jeg har som du kanskje skjønner aldri skrevet at vi må ha flere og flere, men foreløpig er det arbeidsplasser som må fylles, og vi blir fremdeles bare eldre. Som jeg også nevnte, men det er i fremtiden, som du selv skriver. 👆 Jeg tror du skal jobbe med dine egne temmelig klovnete argumenter som great replacement theory, har du ikke noe bedre enn en idiotisk ubevist påstand, diverse stråmenn og personangrep så har du et problem. Og jeg tror folk vil ta deg litt mer seriøst om du prøver å oppføre deg som om du har fullført barnehagen i det minste. Fremtiden er nå. Hadde alle de som jobbet med innvandring og integrering jobbet med eldre istedenfor så ville det vært mer enn nok. Resten av behovet kunne vi fylt med internasjonale kontrakter grunnet alle pengene vi hadde spart fra innvandringsregnskapet. Hadde vi ikke hatt en skog med afrikanere og arabere som på død og liv kommer hit for å gjøre livene våre verre så hadde en gjennomsnittlig sykepleier hatt råd til en helt OK leilighet uten å makse et lån i 30år frem i tid. Det er null årsak-virkning tenkning i hodet ditt. Som å snakke med en ung AUFer på første AUF sammenkomst. Det finnes ikke ETT ENESTE land som har fått til integrering. Burde ikke det være varsellamper nok? Det er tross alt snakk om en ikke-reversibel endring. Verre enn alle klimakrisene de neste 200 årene. Endret onsdag kl 07:50 av Dudeliduu 4 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet onsdag kl 07:49 Del Skrevet onsdag kl 07:49 Vokteren skrev (1 minutt siden): Og det «faktumet» bygger på diverse premisser som er underkommunisert. Det bygger feks på at generøse trygdeordninger og at den store andelen unge utenfor arbeidsliv/skole videreføres, at helsesektoren ikke effektiviseres, at leie av sykehjemsplasser i utlandet ikke utvides, at oljepengebruken ikke reduseres, at integreringen fortsetter i dagens mangelfulle spor osv osv. På høy tid å vurdere flere alternativer fremfor å øse på med enda mer «medisin» som ikke virker….. Vi må fremdeles fylle arbeidsplasser i kritisk infrastruktur, selvfølgelig er de ting vi kunne gjort annerledes, men sånn stoda er akkurat nå så trenger vi folk, det er ikke noe vi får løst med hvissom og derssom. 3 Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet onsdag kl 07:52 Del Skrevet onsdag kl 07:52 skaftetryne32 skrev (1 minutt siden): Vi må fremdeles fylle arbeidsplasser i kritisk infrastruktur, selvfølgelig er de ting vi kunne gjort annerledes, men sånn stoda er akkurat nå så trenger vi folk, det er ikke noe vi får løst med hvissom og derssom. De eneste plassene jeg ser at innvandrere fyller "kritisk infrastruktur" er i ISS vaskehjelp og på gamlehjem. Uten innvandring kunne man derimot hevet lønningene slik at sykepleierjobbene hadde vært mer attraktive. 3 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet onsdag kl 07:52 Del Skrevet onsdag kl 07:52 Dudeliduu skrev (1 minutt siden): Fremtiden er nå. Hadde alle de som jobbet med innvandring og integrering jobbet med eldre istedenfor så ville det vært mer enn nok. Resten av behovet kunne vi fylt med internasjonale kontrakter grunnet alle pengene vi hadde spart fra innvandringsregnskapet. Hadde vi ikke hatt en skog med afrikanere og arabere som på død og liv kommer hit for å gjøre livene våre verre så hadde en gjennomsnittlig sykepleier hatt råd til en helt OK leilighet uten å makse et lån i 30år frem i tid. kan du dokumentere ? Og et annet problem, skal vi bare bestemme hva andre jobber med ? At de jobber med innvandring og integrering nå gjør de ikke automatisk egnet til å jobbe som pleiere. Dudeliduu skrev (1 minutt siden): Det er null årsak-virkning tenkning i hodet ditt. Som å snakke med en ung AUFer på første AUF sammenkomst. Samtidig så er det jo typisk unger å ty til personangrep når de ikke har argumenter. 4 Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet onsdag kl 07:54 Del Skrevet onsdag kl 07:54 skaftetryne32 skrev (1 minutt siden): kan du dokumentere ? Og et annet problem, skal vi bare bestemme hva andre jobber med ? At de jobber med innvandring og integrering nå gjør de ikke automatisk egnet til å jobbe som pleiere. Igjen: null årsak-virkning forståelse. Gjør jobber mer attraktive, så vil flere trekke til de jobbene. Man trenger ikke PhD i statsvitenskap for dette... 5 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet onsdag kl 07:59 Del Skrevet onsdag kl 07:59 Dudeliduu skrev (3 minutter siden): Igjen: null årsak-virkning forståelse. Igjen, null dokumentasjon. Er dette alt du har påstander og personangrep ? Dudeliduu skrev (3 minutter siden): Gjør jobber mer attraktive, så vil flere trekke til de jobbene. Om du faktisk leser så har jeg allerede nevnt dette, smart du. 4 Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet onsdag kl 08:02 Del Skrevet onsdag kl 08:02 skaftetryne32 skrev (2 minutter siden): Igjen, null dokumentasjon. Er dette alt du har påstander og personangrep ? Om du faktisk leser så har jeg allerede nevnt dette, smart du. Du gjør de mer attraktive ved å hive ut alle som kan sendes tilbake. 3 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet onsdag kl 08:03 Del Skrevet onsdag kl 08:03 Folk som fortsatt tror at unge menn fra Syria er kristne doktorer som skal løse legemangelen og integreres lett i Vesten, vil få seg en overraskelse. Ideologien sier jo at alle mennesker er like gode, så de fra Syria er ikke annerledes enn dansker og engelskmenn. Og ideologien kan ikke være feil. 6 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet onsdag kl 08:13 Del Skrevet onsdag kl 08:13 skaftetryne32 skrev (15 minutter siden): Vi må fremdeles fylle arbeidsplasser i kritisk infrastruktur, selvfølgelig er de ting vi kunne gjort annerledes, men sånn stoda er akkurat nå så trenger vi folk, det er ikke noe vi får løst med hvissom og derssom. Dette er et politisk skapt argument som vi kjenner fra arbeidsgivere som leter etter enda billigere arbeidskraft, naive idealister som tror at Norge kan redde verden eller de som lener seg på «våre internasjonale forpliktelser» i blinde. Veivalg som ble tatt for flere tiår siden hindrer ikke at vi må endre strategi nå. De som mener at politikere først og fremst skal stå til tjeneste for egen befolkning, blir sjelden hørt…. 4 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet onsdag kl 12:56 Del Skrevet onsdag kl 12:56 (endret) 5 hours ago, skaftetryne32 said: Vi må fremdeles fylle arbeidsplasser i kritisk infrastruktur, selvfølgelig er de ting vi kunne gjort annerledes, men sånn stoda er akkurat nå så trenger vi folk, det er ikke noe vi får løst med hvissom og derssom. Og det kommer vi til å fortsette å gjøre, siden vi er en medlem av Schengen. Det er østeuropeere som har hjulpet Norge med å fylle arbeidsplasser, ikke flyktninginnvandring. Flyktninger blir plassert et tilfeldig sted i Norge, ikke hvor det er arbeidsplasser og bruker mange år bare på å få seg en enkel jobb, hvis de engang får seg jobb. Søker vi i Google på "ansatte rikshospitalet" så ser vi ikke 20% MENA på bildene selv om de i arbeidsfør alder i Oslo er minst 20% MENA. Men drar du på legevakten så vil du se langt flere MENA-innvandere. Det er derfor sannsynlig at innvandring fra MENA gjør mangel på ansatte i helsesektoren verre, ikke bedre. Endret onsdag kl 13:03 av Camlon 3 4 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet onsdag kl 13:22 Del Skrevet onsdag kl 13:22 Camlon skrev (9 minutter siden): Og det kommer vi til å fortsette å gjøre, siden vi er en medlem av Schengen. Det er østeuropeere som har hjulpet Norge med å fylle arbeidsplasser, ikke flyktninginnvandring. Flyktninger blir plassert et tilfeldig sted i Norge, ikke hvor det er arbeidsplasser og bruker mange år bare på å få seg en jobb, hvis de engang får seg jobb. Jeg har ikke sagt noe om flyktninger. Jeg sier at vi trenger arbeidere til kritisk infrastruktur og det har ikke forandret seg. Jeg vet mange kommer fra Øst-Europa, det har absolutt ingenting med saken å gjøre, det er fremdeles løpende mangel på arbeidere i helsevesenet. Jeg skjønner at du er i mot store mengder med innvandring, det er jeg også, men hva har det å gjøre med det vi diskuterer her egentlig ? Er du uenig i vurderingen om at vi trenger arbeidskraft til kritisk infrastruktur ? Og ja det er mye vi kunne gjort annerledes, men vi gjorde ikke det da, så vi har bæsja på leggen, men er du uenig ? For jeg ser ikke at du er uenig i det jeg sier, bare noe om flyktninger, jeg har ikke nevnt noen flyktninger ? Camlon skrev (26 minutter siden): Søker vi i Google på "ansatte rikshospitalet" så ser vi ikke 20% MENA på bildene selv om de i arbeidsfør alder i Oslo er minst 20% MENA. Men drar du på legevakten så vil du se langt flere MENA-innvandere. Det er derfor sannsynlig at innvandring fra MENA gjør mangel på ansatte i helsesektoren verre, ikke bedre. Har du dokumentasjon ? 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå