Mannen med ljåen Skrevet onsdag kl 13:39 Del Skrevet onsdag kl 13:39 En innrømmelse av at asylpolitikken er separat fra arbeidsinnvandring er en god begynnelse. Er nå alle enige i at de fleste kristne doktorene fra Syria sannsynligvis vil skade flere mennesker enn de kurerer? I så fall kan vi innføre skikkelig bakgrunnssjekk, og bare hjelpe mennesker som: A) er nødvendige for oss B) har et reelt behov for midlertidig asyl, evt. på lukket mottak i Rwanda Lykkejegere kan dra et annet sted, og betale det selv. Norske skattebetalere har ikke uendelig med penger. Det er boligkrise, strømkrise, eggkrise, bomstasjonener over alt, og staten bruker pengene våre på å gjøre alle krisene verre. Det skal være mulig å søke visum, vise pass og få opphold på lovlig vis. Men det må bli slutt på at man lett får asyl man ikke har rett på, og statsborgerskap etter fem år. 6 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet onsdag kl 13:46 Del Skrevet onsdag kl 13:46 (endret) 31 minutes ago, skaftetryne32 said: Jeg har ikke sagt noe om flyktninger. Jeg sier at vi trenger arbeidere til kritisk infrastruktur og det har ikke forandret seg. Jeg vet mange kommer fra Øst-Europa, det har absolutt ingenting med saken å gjøre, det er fremdeles løpende mangel på arbeidere i helsevesenet. Jeg skjønner at du er i mot store mengder med innvandring, det er jeg også, men hva har det å gjøre med det vi diskuterer her egentlig ? Er du uenig i vurderingen om at vi trenger arbeidskraft til kritisk infrastruktur ? Og ja det er mye vi kunne gjort annerledes, men vi gjorde ikke det da, så vi har bæsja på leggen, men er du uenig ? For jeg ser ikke at du er uenig i det jeg sier, bare noe om flyktninger, jeg har ikke nevnt noen flyktninger ? Har du dokumentasjon ? Jeg er ikke uenig i det du skriver her. Vi trenger arbeidskraft til kritisk infrastruktur og Schengen hjelper oss med dette. Uten Schengen så hadde vi hatt for mange ansatte i enkelte sektorer og for få i andre. Grunnen til at jeg fokuserer på flyktninger er fordi det er hva debatten egentlig handler. Det er få i Norge som vil gå ut av Schengen og ikke la nordmenn gifte seg med utlendinger, og nesten all innvandring utenom Schengen og familieinnvandring til nordmenn er flyktninger og familieinnvandring til flyktninger. Endret onsdag kl 13:54 av Camlon Lenke til kommentar
Camlon Skrevet onsdag kl 14:25 Del Skrevet onsdag kl 14:25 (endret) 54 minutes ago, Mannen med ljåen said: En innrømmelse av at asylpolitikken er separat fra arbeidsinnvandring er en god begynnelse. Er nå alle enige i at de fleste kristne doktorene fra Syria sannsynligvis vil skade flere mennesker enn de kurerer? I så fall kan vi innføre skikkelig bakgrunnssjekk, og bare hjelpe mennesker som: A) er nødvendige for oss B) har et reelt behov for midlertidig asyl, evt. på lukket mottak i Rwanda Lykkejegere kan dra et annet sted, og betale det selv. Norske skattebetalere har ikke uendelig med penger. Det er boligkrise, strømkrise, eggkrise, bomstasjonener over alt, og staten bruker pengene våre på å gjøre alle krisene verre. Det skal være mulig å søke visum, vise pass og få opphold på lovlig vis. Men det må bli slutt på at man lett får asyl man ikke har rett på, og statsborgerskap etter fem år. Problemet er at asylsystemet fungerer sånn at de som smugler seg til Norge får hjelp som koster 1 million kroner i året av skattebetalerne, mens majoriteten som ikke kan komme til Norge får i praksis ingenting. Det skaper helt feil insentiver og vil ruinere oss økonomisk om vi lar alle som trenger asyl komme. Løsningen hitill har vært å lage høye murer for å stoppe dem, men det gjør bare reisen mer risikabel. Det vi faktisk bør gjøre er å bruke mye mer på flyktningleire i nærområdene, og sende de som kommer av humanitære grunner tilbake til flyktningleirene. For å få land til å samarbeide så gir vi kraftig økt støtte til de som samarbeider og kraftig redusert støtte til land som ikke gjør det. De som vil få asyl i Norge vil da være de som kommer fra norske nærområder som Ukraina og de som rømmer av politiske grunner og er derfor ikke trygg i en flyktningleir. Det bør også ta mye lenger tid enn andre visum å få permanent oppholdstillatelse igjennom asyl. Tanken er at de skal flytte hjem om forholdene forbedrer seg. Endret onsdag kl 14:34 av Camlon 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet onsdag kl 15:20 Del Skrevet onsdag kl 15:20 16 hours ago, Nasjonalisten said: Urnorske har blitt fredeligere. Innvandring fra MENAPT-landene gjør opp for det med sterk over-representasjon: Jeg kommer til å fortsette å poste denne hver gang du kommer med det tøvet. Jeg hørte aldri om gjengvoldtekt før, nå skjer det hele tiden, og jeg har ALDRI hørt om at nordmenn gjengvoldtok noen. Jeg tror aldri jeg har hørt om overfallsvoldtekt utført av en nordmann heller(det har sikkert skjedd, men det er åpenbart veldig sjelden). Da er du både dum og døv. Den grafen er forøvrig fullstendig verdiløs og viser ingen ting. 2 Lenke til kommentar
rabler Skrevet onsdag kl 15:24 Del Skrevet onsdag kl 15:24 15 hours ago, Plukk said: Du kommer med flere påstander som er minst like spekulative som Eilertsens utregninger. Å kalle han en rasist, uten videre belegg, vanner ut et alvorlig begrep, og sånt gjør at jeg ikke lengre tar det seriøst lengre når folk blir anklaget for rasisme. Dette er grunnen til at jeg kaller han en rasist. https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-liker-ganske-enkelt-ikke-arabere-pakistanere-og-somaliere/61120178 15 hours ago, Plukk said: Man kan sikkert diskutere tallene Eilertsen kommer med til man blir både grønn og blå. Men poenget er at innvandring medfører kostnader som ikke kan direkte føres mot innvandringen, men som likevel kommer som en følge av befolkningsøkningen den medfører. Sånn sett er det interessant å gjøre mer studier hvor den totale innvirkningen innvandring har for landet. Det er en merkelig påstand. 15 hours ago, Plukk said: Så kan man selfølgelig har en sosioøkonomisk diskusjon på hvorvidt en kriminell persons bidrag til samfunnsøkonomien er positivt eller negativt, ettersom det genererer en masse arbeidsplasser for både helsevesen, advokatstand, dommerstand, fengselsvesen, tolketjenester osv. Men alle skal lønnes og det er staten, dvs deg og meg som må betale, samt at de som blir lønnet kanskje heller kunne vært benyttet til produktiv eksportindustri. Hva har kriminelle personer med saken å gjøre? Dette blir for dumt. 1 3 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet torsdag kl 14:11 Del Skrevet torsdag kl 14:11 rabler skrev (22 timer siden): Dette er grunnen til at jeg kaller han en rasist. https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-liker-ganske-enkelt-ikke-arabere-pakistanere-og-somaliere/61120178 I artikkelen begunner han det med at disse kommer fra muslimske land, så det er kultur\religion han har et problem med fremfor hudfarge. Om en sier at dette også er rasisme kan en på samme grunnlag si at det å kalle kristne MAGA-amerikanere for dumme også er rasisme. 2 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet torsdag kl 17:18 Del Skrevet torsdag kl 17:18 3 hours ago, Crooked Cracker said: I artikkelen begunner han det med at disse kommer fra muslimske land, så det er kultur\religion han har et problem med fremfor hudfarge. Om en sier at dette også er rasisme kan en på samme grunnlag si at det å kalle kristne MAGA-amerikanere for dumme også er rasisme. Ro, ro til fiskeskjær 🙄 "Jeg liker ikke arabere pakistanere og somaliere" er rasisme - uansett hvor mye leppestift du forsøker å smøre utover grisen. 3 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet torsdag kl 17:25 Del Skrevet torsdag kl 17:25 rabler skrev (På 26.3.2025 den 16.24): Dette er grunnen til at jeg kaller han en rasist. https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-liker-ganske-enkelt-ikke-arabere-pakistanere-og-somaliere/61120178 Det er en merkelig påstand. Hva har kriminelle personer med saken å gjøre? Dette blir for dumt. Oi, det var en stygg, stygg uttalelse fra en journalist, han har jo absolutt nuøl troverdighet md slike holdninger 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet torsdag kl 17:54 Del Skrevet torsdag kl 17:54 (endret) Sitat «La oss avslutte denne tåpelige diskusjonen. La oss legge kortene på bordet. Jeg liker ganske enkelt ikke arabere, pakistanere og somaliere, og det har ingenting med hudfarge å gjøre, og det finnes selvfølgelig unntak. Men det dreier seg om tilbedere av en primitiv ørkenreligion», skrev han et stykke over midnatt natt til 26. Generaliseringen er at mennesker fra alle fra disse landene, som i snitt utmerker seg som spesielt skadelige for Norge, tilhører den samme religionen. Det kan være folk fra de landene som tilhører andre religioner, og det kan være folk som tilhører religionen, uten å oppføre seg stereotypisk. Han presiserer at det finnes unntak. Bør formulere seg annerledes, så han ikke henges ut som rasist, når han bare beskriver vanlige fellestrekk for etnisitet og land. Jeg har ingenting imot de få som er nyttige for oss. Noen pakistanere er leger, for eksempel. Skikkelige leger. Ikke nødvendigvis "kristne leger", som Syrias mannlige befolkning. Endret fredag kl 10:20 av Mannen med ljåen 4 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet torsdag kl 18:02 Del Skrevet torsdag kl 18:02 (endret) rabler skrev (44 minutter siden): Ro, ro til fiskeskjær 🙄 "Jeg liker ikke arabere pakistanere og somaliere" er rasisme - uansett hvor mye leppestift du forsøker å smøre utover grisen. Kjekt å vite, da er det å mislike MAGAmerikanere også reinspikka rasisme. Endret torsdag kl 18:02 av Crooked Cracker 3 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet torsdag kl 18:08 Del Skrevet torsdag kl 18:08 (endret) Mannen med ljåen skrev (17 minutter siden): Generaliseringen er at mennesker fra alle fra disse landene, som i snitt utmerker seg som spesielt skadelige for Norge, tilhører den samme religionen. Det kan være folk fra de landene som tilhører andre religioner, og det kan være folk som tilhører religionen, uten å oppføre seg stereotypisk. Han presiserer at det finnes unntak. Bør formulere seg annerledes, så han ikke henges ut sin rasist, når han bare beskriver vanlige fellestrekk for etnisitet og land. Jeg har ingenting imot de få som er nyttige for oss. Noen pakistanere er leger, for eksempel. Skikkelige leger. Ikke nødvendigvis "kristne leger", som Syrias mannlige befolkning. Når noen generelt misliker arabere eller somaliere, så er det svært spesielt at akkurat denne personen skal bli ansett som troverdig og objektiv når de skriver et innvandrerregnskap som fremhever akkurat disse som særlig kostbare. Kan godt være det stemmer, men det driter jeg i når det kommer fra noen med slike motbydelige holdninger overfor mennesker de ikke kjenner Endret torsdag kl 18:12 av Tussi Skrivefeil 2 Lenke til kommentar
rabler Skrevet torsdag kl 18:09 Del Skrevet torsdag kl 18:09 41 minutes ago, Tussi said: Oi, det var en stygg, stygg uttalelse fra en journalist, han har jo absolutt nuøl troverdighet md slike holdninger Og det er i det lyset man må se den famøse artikkelen i Finansavisen, som alle rasistene har trykket til sitt bryst og vi fremdeles må imøtegå. Han tok utgangspunkt i en rapport fra SSB og fremstilte den på en særdeles uærlig måte. Det sto til og med ettertrykkelig i rapporten at den ikke kunne brukes på den måten han forsøkte å fremstille den. 3 Lenke til kommentar
Trontron Skrevet torsdag kl 18:18 Del Skrevet torsdag kl 18:18 On 3/26/2025 at 4:24 PM, rabler said: Hva har kriminelle personer med saken å gjøre? Dette blir for dumt. Gjett én gang. Eller ta deg en tur i fengsel for å se andelen der inne. Jeg anbefaler ikke sistnevnte alternativ. Særlig somaliere har utpekt seg i mange statistikker til å være de aller verste når det kommer til negativt bidrag til fellesskapet. Både økonomisk og kriminelt. SSB har dessverre sluttet å sortere etter opphavsland. Men innvandring generelt er i hvert fall en enorm kostnad i sosialhjelp alene før man i det hele tatt begynner å se på hele apparatet rundt. https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/trygd-og-stonad/statistikk/okonomisk-sosialhjelp/artikler/stor-okning-i-utbetalinger-av-sosialhjelp 2 4 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet torsdag kl 18:33 Del Skrevet torsdag kl 18:33 (endret) 1 hour ago, Trontron said: Gjett én gang. Eller ta deg en tur i fengsel for å se andelen der inne. Jeg anbefaler ikke sistnevnte alternativ. Særlig somaliere har utpekt seg i mange statistikker til å være de aller verste når det kommer til negativt bidrag til fellesskapet. Både økonomisk og kriminelt. SSB har dessverre sluttet å sortere etter opphavsland. Men innvandring generelt er i hvert fall en enorm kostnad i sosialhjelp alene før man i det hele tatt begynner å se på hele apparatet rundt. https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/trygd-og-stonad/statistikk/okonomisk-sosialhjelp/artikler/stor-okning-i-utbetalinger-av-sosialhjelp Her var det mye tull, gitt. De fleste kriminelle er norske. Og så finnes det en del med utenlandsk statsborgerskap. Det kriminelle har felles er at de ligner mest på hverandre - uansett hvor i verden de har opprinnelse. Fra SSB: Quote Høy prisvekst og høye utgifter til livsopphold, i tillegg til flyktningstrømmer fra Ukraina, har nok hatt stor påvirkning på økningen av antallet sosialhjelpsmottakere, sier Unni Beate Grebstad, seniorrådgiver i SSB. Har du flere løgner? Endret torsdag kl 19:44 av rabler 3 Lenke til kommentar
Trontron Skrevet torsdag kl 18:46 Del Skrevet torsdag kl 18:46 7 minutes ago, rabler said: Her var det mye tull, gitt. De fleste friminelle er norske. 🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️ Jaja. Hvis det er barneskole-nivå man må på her så gir jo det veldig mening egentlig. Overrepresentasjon handler om person per f.eks 10.000 personer fra samme gruppe. Vi kan ha en million blå personer, der 1100 er kriminelle. Samtidig kan vi ha f.eks 440 røde personer, der 130 er kriminelle. Med den "logikken" du har så mener du altså at den blå gruppen er verst. 5 1 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet torsdag kl 18:59 Del Skrevet torsdag kl 18:59 rabler skrev (25 minutter siden): Sitat Høy prisvekst og høye utgifter til livsopphold, i tillegg til flyktningstrømmer fra Ukraina, har nok hatt stor påvirkning på økningen av antallet sosialhjelpsmottakere, sier Unni Beate Grebstad, seniorrådgiver i SSB. Ekspander Har du flere løgner? Tenker at det kan sikkert stemme, men det betyr ikke at vi ikke skal hjelpe 2 Lenke til kommentar
rabler Skrevet torsdag kl 19:46 Del Skrevet torsdag kl 19:46 59 minutes ago, Trontron said: 🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️ Jaja. Hvis det er barneskole-nivå man må på her så gir jo det veldig mening egentlig. Overrepresentasjon handler om person per f.eks 10.000 personer fra samme gruppe. Vi kan ha en million blå personer, der 1100 er kriminelle. Samtidig kan vi ha f.eks 440 røde personer, der 130 er kriminelle. Med den "logikken" du har så mener du altså at den blå gruppen er verst. Jeg skjønner at du ikke kan statistikk eller vitenskap. Du lyver om hva statistikken viser, selv om jeg holder muligheten åpen for at du faktisk ikke vet bedre. 2 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet lørdag kl 17:56 Del Skrevet lørdag kl 17:56 rabler skrev (På 27.3.2025 den 19.33): De fleste kriminelle er norske. Og så finnes det en del med utenlandsk statsborgerskap. Du verden for en overraskelse. Er de fleste kriminelle i Kina kinesere også? Du har enda ikke forstått begrepet "overrepresentasjon" skjønner jeg. 3 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet lørdag kl 17:57 Del Skrevet lørdag kl 17:57 Trontron skrev (På 27.3.2025 den 19.46): 🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️ Jaja. Hvis det er barneskole-nivå man må på her så gir jo det veldig mening egentlig. Overrepresentasjon handler om person per f.eks 10.000 personer fra samme gruppe. Vi kan ha en million blå personer, der 1100 er kriminelle. Samtidig kan vi ha f.eks 440 røde personer, der 130 er kriminelle. Med den "logikken" du har så mener du altså at den blå gruppen er verst. Nesten ufattelig at folk ikke forstår noe så enkelt som dette, mistenker at han spiller hjernedød for å kunne kverrulere 1 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet lørdag kl 18:20 Del Skrevet lørdag kl 18:20 (endret) On 3/27/2025 at 6:54 PM, Mannen med ljåen said: Quote «La oss avslutte denne tåpelige diskusjonen. La oss legge kortene på bordet. Jeg liker ganske enkelt ikke arabere, pakistanere og somaliere, og det har ingenting med hudfarge å gjøre, og det finnes selvfølgelig unntak. Men det dreier seg om tilbedere av en primitiv ørkenreligion», skrev han et stykke over midnatt natt til 26. Generaliseringen er at mennesker fra alle fra disse landene, som i snitt utmerker seg som spesielt skadelige for Norge, tilhører den samme religionen. Det kan være folk fra de landene som tilhører andre religioner, og det kan være folk som tilhører religionen, uten å oppføre seg stereotypisk. Han presiserer at det finnes unntak. Bør formulere seg annerledes, så han ikke henges ut som rasist, når han bare beskriver vanlige fellestrekk for etnisitet og land. Jeg har ingenting imot de få som er nyttige for oss. Noen pakistanere er leger, for eksempel. Skikkelige leger. Ikke nødvendigvis "kristne leger", som Syrias mannlige befolkning. Jeg vil argumentere at han ikke helt forstår hvorfor han misliker gruppene. Det er ikke på grunn av islam, men på grunn av for store forskjeller. Folk har ikke noe problem med å mislike radikale Trump-supportere i USA eller ultraortodokse jøder i Israel, men når det er snakk om muslimer som er så religiøse at de må be 5 ganger om dagen, spise sitt eget kjøtt og kan ikke håndhilse med menn, så later man som om de store forskjellene ikke betyr noe og de kan sammenlignes med kristne som går til kirken på juleaften. Endret lørdag kl 18:45 av Camlon 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå