Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

Atib Azzad skrev (9 minutter siden):

Hvorfor er det hykleri, hva er det med at noen snakker til et bevisstløst dyr før det drepes, som havner i konflikt med mine øvrige meninger?

Det er prinsippet. Jeg ønsker ikke å delta i noen muslimske tradisjoner, spesielt ikke mot min viten. Dessuten står halal for noe av det mest forkastelige måten å slakte dyr på. Selv om det ikke gjøres slik i Norge selvsagt, så vil ikke jeg som forbruker være med på å støtte opp under halal. (mye slik mange nå ikke vil kjøpe amerikanske produkt, for å markere avstand mot Trump)

Endret av DukeNukem3d
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, DukeNukem3d said:

Det er prinsippet. Jeg ønsker ikke å delta i noen muslimske tradisjoner, spesielt ikke mot min viten. Dessuten står halal for noe av det mest forkastelige måten å slakte dyr på. Selv om det ikke gjøres slik i Norge selvsagt, så vil ikke jeg som forbruker være med på å støtte opp under halal. (mye slik mange nå ikke vil kjøpe amerikanske produkt, for å markere avstand mot Trump)

Hadde ikke dyret vært bevisstløst ville jeg sagt meg enig.
Samtidig som jeg synes hele industrien er motbydelig i utgangspunktet og ønsker ikke støtte noen aspekter av den.
At noen hvisker fantasi-ting til et bevisstløst dyr er det minste problemet.

Lykke til med din Islam-boikott.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (4 minutter siden):

Hadde ikke dyret vært bevisstløst ville jeg sagt meg enig.
Samtidig som jeg synes hele industrien er motbydelig i utgangspunktet og ønsker ikke støtte noen aspekter av den.
At noen hvisker fantasi-ting til et bevisstløst dyr er det minste problemet.

Det er selvsagt bra at man ikke har ekte halal-slakt slik det foregår i midtøsten, men jeg ønsker ikke som forbruker å være med på å bygge opp under Halal-tradisjonen i det hele tatt. Ingen av mine penger skal gå til muslimsk ukultur!

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, DukeNukem3d said:

Det er selvsagt bra at man ikke har ekte halal-slakt slik det foregår i midtøsten, men jeg ønsker ikke som forbruker å være med på å bygge opp under Halal-tradisjonen i det hele tatt. Ingen av mine penger skal gå til muslimsk ukultur!

Ja, du sa det, lykke til!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (7 timer siden):

Takk. Det starter forøvrig med stengte grenser for denne innvandring som ikke fungerer. Erna Solberg er tydelig:

"– Ja, vi kan aldri tåle en større innvandring enn det vi klarer å integrere. De som kommer må akseptere våre grunnleggende verdier.
-Hun mener Norge de siste årene har vært utsatt for masseinnvandring fra Ukraina, men det er ikke den hun er bekymret for. Det kan gå helt fint, for ukrainere er kulturelt nær oss. Det hadde vært noe helt annet hvis det kom 100.000 afghanere, som da det kom mange tusen etter krigen i Syria.
-Solberg mener først og fremst at masseinnvandring er en trussel for Norge hvis den kommer fra ikke vestlige land og folk derfra ikke kommer seg i arbeid."

https://www.dn.no/politikk/erna-solberg/innvandring/mette-frederiksen/erna-solberg-peker-pa-masseinnvandring-som-en-trussel/2-1-1796061

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

På forrige side skrev jeg hvilken troverdighet Erna har.

Husk hvor kontroversielt det er å så mye som antyde at våre grunnleggende verdier er bedre. Det er kultursjåvinistisk og rasistisk å si slikt. Og det er ikke mangfold hvis de er siviliserte. Vi må ha flest mulig av den trangbodde og sårbare typen uten fritidstilbud, det er vår styrke.

Hun sier slike ting for at folk skal stemme på henne. Det er det samme hver gang det er valg.

Vi vet hva hennes holdning er, i den grad den betyr noe. Vi er uansett forpliktet av EU og FN til å bli islamisert, for at Tyskland skal være villig til å kjøpe strømmen vår. De har selv gått foran med et godt eksempel, og blitt et flerkulturelt land med strømkrise.

Flerkulturell betyr faktisk flerkulturell. Forskjellige syn på rett og galt. Forskjellig etikk. Forskjellig kvinnesyn. Forskjellig syn på nordmenns rett til å bo i Norge, og beholde sine eiendeler. 

Mangfold er ikke en styrke. At vi er uenig om grunnleggende verdisyn er en stor svakhet som gjør oss dysfunksjonelle.

Å løse eldrebølgen ved å ta inn kriminelle trygdesnyltere viser seg omtrent like effektivt som å løse energikrisen ved å eksportere strøm. Hvis problemet er at eldre ikke jobber, bor på institusjon og trenger masse offentlig ansatte assistenter rundt seg, er det meningsløst å slippe inn flere trangbodde og sårbare, som blir på samme måte.

Vi må slutte å gi statsborgerskap. I den grad noen trenger asyl kan det være tidsbegrenset og forutsette plettfri vandel. De kan bo på mottak. Lukket mottak om nødvendig. Ikke få leilighet som norske arbeidere ikke har råd til. 

Vi kan ta inn arbeidere på arbeidsvisum for å dekke reelle behov, disse vil hovedsaklig være europeiske. De vil ikke få rettigheter, bare opphold så lenge de jobber, forsørger seg selv, og holder seg unna kriminalitet. 

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 8
Lenke til kommentar
On 3/22/2025 at 2:08 PM, skaftetryne32 said:

Som sagt jeg bryr meg ikke om hvor arbeidskraften kommer fra, jeg bare vet at den trengs. 

Syns du det er moralsk at den rike verdenen tapper den fattige for arbeidskraft, like etter de blir voksne og fullfører utdanning, like før de blir til nytte for hjemlandet?
Man ''trenger'' alltid mer arbeidskraft, over alt. å ''trenge arbeidskraft'' er ikke verdens ende, det betyr ikke at vi skal snu opp ned på sivilisasjoner og nasjoner.
Eller syns du det er verdens ende at vi ikke har en stor kosmetisk industri, billig taxi, billig hårklipp, og mange alternativer til takeout? Jeg vil mye heller bli kvitt alle disse bransjene til fordel for at boligpriser halveres. (jeg eier bolig)

Vi har klart oss i nedgangstider før, og vi vil ha nedgangstider om 100 år igjen, nedgangstider betyr ikke at vi skal gi vekk landet vårt med en gang ting blir litt vanskelig.

En løsning som skaper en auto-korrekt effekt vil være å binde individers trygd og pensjon til hvor mange barn de har.
0 barn, 5000kr/mnd (jeg har levd på dette)
1 barn, 10000kr/mnd
2 barn, 15000kr/mnd
Osv.

Endret av Nasjonalisten
skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (1 minutt siden):

Syns du det er moralsk at den rike verdenen tapper den fattige for arbeidskraft, like etter de blir voksne og fullfører utdanning, like før de blir til nytte for hjemlandet?

Ladet spørsmål.

Jeg mener folk skal få liv til å ta sine egne valg, det er gratis utdanning i Norge, det er de som benytter seg av det. Jeg tror heller ikke den "fattige verdenen" har like stor mangel på arbeidskraft. 

Nasjonalisten skrev (3 minutter siden):

Man ''trenger'' alltid mer arbeidskraft, over alt. å ''trenge arbeidskraft'' er ikke verdens ende, det betyr ikke at vi skal snu opp ned på sivilisasjoner og nasjoner.

Det har vi heller ikke gjort, så jeg ser ikke poenget ditt. 

Nasjonalisten skrev (4 minutter siden):

Eller syns du det er verdens ende at vi ikke har en stor kosmetisk industri, billig taxi, billig hårklipp, og mange alternativer til takeout? Jeg vil mye heller bli kvitt alle disse bransjene til fordel for at boligpriser halveres. (jeg eier bolig)

Stråmann.

Og nei å bli kvitt frisører vil ikke gi billigere boliger, så jeg forstår ikke hva du prøver å si. 

Og billig hårklipp ? Det er ingenting billig ved det, en enkel 5min. klipp er 400 spenn, på de billige stedene. 

Nasjonalisten skrev (7 minutter siden):

Vi har klart oss i nedgangstider før, og vi vil ha nedgangstider om 100 år igjen, nedgangstider betyr ikke at vi skal gi vekk landet vårt med en gang ting blir litt vanskelig.

Det handler ikke om nedgangstider, men om at vi må ha nok arbeidere til kritisk infrastruktur. 

Ingen sier noe om å gi vekk landet. 

Nasjonalisten skrev (16 minutter siden):

En løsning som skaper en auto-korrekt effekt vil være å bilde individers trygd og pensjon til hvor mange barn de har.
1 barn, 10000kr/mnd
2 barn, 15000kr/mnd
Osv.

Hvorfor trengte du så mye ?

Og mener du virkelig at mengdene med barn skal styre hvor mye som betales ut i pensjon ? Skatt har ingenting å si ?  Smiths venner lever godt i alderdommen fremover hvertfall. Eller skal vi ikke telle de 12 første som tilhører jesus ? 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 3/21/2025 at 7:37 PM, Plukk said:

Mange idioter som mener at kritikk mot en selvutslettende innvandringspolitikk er rasistisk. Her har du bare ett eksempel.

Å kalle innvandringspolitikken norge fører for selvutslettende er så kunnskapsløst, historieløst og idiotisk at jeg mistenker man troller eller har varig svekkede evner.

• Liker 5
Lenke til kommentar
On 3/22/2025 at 12:13 PM, MrL said:

Vi har et parti som forsto dette allerede for 40 år siden, enda sitter det folk uten noen som helst virkelighetsforsåtelse og enda ikke har forstått roten til problemet. Vi ser land på land ødelegges i Europa, en statsminister i Danmark prøver å advare for feilene de har gjort, vi har et naboland som har gått til helvete. Vi har all statestikk og fakta som understøtter problemene bak innvandring og integrering. 

Ikke noe av det du påstår her er sant.

Endret av rabler
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (På 22.3.2025 den 1:45 PM):

Dette er ikke riktig - det er noe du har lest og dermed tror på. (rødemediene har enkel jobb med naive nordmenn)
Min gamle mor blir i all hovedsak pleid av norske sykepleiere, menn og kvinner.

Hvem tok seg av eldre før 1970 - ingen?
Migranter fra 3. verden kan ikke fø seg selv engang. Ellers hadde de ikke kjøpt billetter til Vesten.

I 1970 var det ikke så mange gamle nok til å bli tatt hånd om i Norge. I gode gamle dager gjennomsnittlig levealder var bare 75 år, mot 83 i dag. I mellomtiden var gjennomsnittsalder for norskmenn 31 år i 1970 og er nå 42. Så, ja, flere gamle og færre unge, og du skal finne måter å fylle det hullet på. Hvis for eksempel flere eldre døde i en alder av 75 år i dag, ville dette problemet blitt betydelig lindret.👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, rabler said:

Å kalle innvandringspolitikken norge fører for selvutslettende er så kunnskapsløst, historieløst og idiotisk at jeg mistenker man troller eller har varig svekkede evner.

12 minutes ago, skaftetryne32 said:

Det har vi heller ikke gjort, så jeg ser ikke poenget ditt. 

Det kan åpenbart kalles både ''selvutslettende'' og ''å snu opp-ned på nasjonen''.

SSBnorskeinorge2023.jpg.0b108e38511bcfd91c42882b481d371f.jpgimage.png.772c3b187dceb0cfb03509737c8df0bc.pngimage.thumb.jpeg.7c0d303dc6633935d44996bed606dd90.jpeg

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (56 minutter siden):

En løsning som skaper en auto-korrekt effekt vil være å binde individers trygd og pensjon til hvor mange barn de har.
1 barn, 10000kr/mnd
2 barn, 15000kr/mnd
Osv.

Jeg er også imot braindrain av fattige land, men når argumentet kommer samtidig med innvandringsmotstand generelt lurer jeg litt på motivasjonen bak

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
rabler skrev (1 time siden):

Det gjør det faktisk ikke.

I deler av landet legges det nå ned skoleplasser og sykehjemsplasser for å dekke kostnader til integrering.
Kostnader som er «fredet» i budsjettdebatter fordi de er pålagt av sentrale myndigheter.
Når den samme gjengen er overrepresentert i kriminalstatistikker, trygdeutbetalinger og lav arbeidsdeltagelse, beviser det bare at virkelighetsoppfatningen din feiler på grunnleggende områder.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...