Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel også en klar minoritet som tør å uttale seg negativt om dette tema. Ingen ønsker å få rasisme stempelet i panna.

Øverste prioritering for landet Norge ser ut til å være at vi er det mest empatiske, tolerante og generøse folket i hele verden. Om landet havner i interne konflikter og krigstilstander er av mindre betydning. Det gjør man lett når to rivende forskjellige kulturer står steilt mot hverandre og har en jevnbyrdig befolkning. Dette finnes det mange eksempler på rundt i verden, hvordan skal vi unngå dette på noe bedre måte? 

Vi har oppe på det hele en innvandring uten særlig kontroll. Vi får enda mer innvandring enn den store hopen som vi allerede tillater. Vil påstå en tillatelse og velkomst som er langt utover internasjonale forpliktelser. Altså i tillegg "ulovlig" innvandring. Og det er vel heller ikke så rart, med de overdrevne empatiske signalene vi omgir oss med. Velkommen til NAV. Der er det mye å ta av. En bitteliten stund til..

Jeg mener likevel vi skal ta de mest utsatte menneskene/gruppene inn i tryggheten. Tenker det er den største selvfølge.

Men det må da for svarte også prioriteres en tilstrekkelig planlegging, tilrettelegging, kontroll og rutiner.

• Liker 4
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (5 minutter siden):

Noe positivt er det jo oppi det hele. Ved at staten kjøper opp boliger for å bruke på flyktninger så bidrar de til at boligprisene øker markant. Dette kommer jo de fleste i Norge til gode ved at boligene deres blir mer verdt.

Ja, de unge som skal ut på boligmarkedet og handle bolig til 8-10x årsinntekt, I motsetning til sine foreldres 2-3x inntekt er nok happy med det. Men at boomers er fornøyd med å se billighusene sine øke med 10-20x siden byggeår, er ikke overraskende.

Endret av Plukk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (13 minutter siden):

Noe positivt er det jo oppi det hele. Ved at staten kjøper opp boliger for å bruke på flyktninger så bidrar de til at boligprisene øker markant. Dette kommer jo de fleste i Norge til gode ved at boligene deres blir mer verdt.

Høres ut som en dårlig deal for nordmenn med dårlig råd.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som en dårlig deal for nordmenn med dårlig råd.

Hele innvandringspolitikken er er dårlig deal for de med dårlig råd, mens den er tilsvarende fantastisk for de med god råd, dvs de som eier hus og gjerne en bedrift. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg forstaar at det kan bli stilt spoersmaal ved reglene om statsborgerskap, men vi er bltt saa resurstrerke og bemidla at vi kan ikke bare sitte her og skumme floeten.

Vi er saa "velsigna" at det er en skam. Rennende vann, olje, gass, fiske, osv.

Vi maa hjelpe.

Endret av Karltorbj
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (11 minutter siden):

Greit nok at du misliker den, men det er ingenting som dysses ned, saken er den at vi trenger noe av den innvandringen og de fleste er klar over akkurat det, vi har ikke nok helsepersonell, vi har ikke nok vernepleiere til og ta seg av våre eldre, vi utdanner ikke nok leger, og vi lager ikke nok barn. Noen av problemene kan løses, det burde være mulig og utdanne flere leger med litt innsats. 

Behovet for økt antall jobber i de yrkene du nevner kommer jo som et resultat av nevnte innvandring. Og de problemene løses heller ikke ved å ta inn folk fra 3.verden. Hvis man trenger leger, så er ikke Kongo rette plassen å hente de fra. 

Det siste avsnittet med forsvar for defacto folkemord orker jeg ikke å kommentere engang... 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (29 minutter siden):

Jeg forstaar at det kan bli stilt spoersmaal ved reglene om statsborgerskap, men vi er bltt saa resurstrerke og bemidla at vi kan ikke bare sitte her og skumme floeten.

Vi er saa "velsigna" at det er en skam. Rennende vann, olje, gass, fiske, osv.

Vi maa hjelpe.

Er det du som flytta til Sørøst Asia og knapt bidrar til felleskapet, som mener vi som ble igjen må hjelpe?

Kan hjelpe med å sende deg et norsk tastatur. Bare send adresse i pm!

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Plukk skrev (2 minutter siden):

Behovet for økt antall jobber i de yrkene du nevner kommer jo som et resultat av nevnte innvandring.

Nei det er ikke innvandring som forårsaker at vi ikke lager nok barn, og det er problemet, at vi ikke produserer nok barn til å fylle igjen for de som dør og pensjonerer seg, innvandring har ingenting med problemet og gjøre og har frem til nå vært en løsning, men ja de og fornorskes og vil ikke lage barn i samme skala som generasjon før dem. 

Plukk skrev (6 minutter siden):

Det siste avsnittet med forsvar for defacto folkemord orker jeg ikke å kommentere engang... 

Hvis du virkelig tror det er mulig, greit nok, men det er ingenting som tyder på at denne replacement teorien deres har noe som helst rot i virkeligheten, for all del du sier du ikke orker og kommentere, men jaggu kommenterte du likevel, så bevis denne teorien din om du kan, og jeg blir med i klanen din.  

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Plukk skrev (1 minutt siden):

Trenger ingen folk i noen klan. Tar det som en bonus hvis folk åpner opp øynene sine og er kritisk til hva man blir fortalt. 

Gjelder det bare meg, eller deg også ?

Replacement Migration: Is it A Solution to Declining and Ageing Populations?  Det er spørsmålet som blir stilt, og svaret er nei. Som jeg selv skriver så er det jo ikke en langsiktig løsning, men akkurat nå har vi et behov for arbeidskraft, og det er et faktum. 

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...