Sovna Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars (endret) Jeg er en kløne uten like. Fem tommeltotter på ene hånda, fem wienerpølser på den andre. Her inne har jeg imidlertid inntrykk av at det finnes noen med litt teknisk innsikt.. Utvendig og innvendig dørhåndtak går/er ikke lenger i sync på verandadøren min. Noe som gjør døren vanskelig å låse, dørhåndtaket må kunne trekkes helt i nedover retning for å få til det.Eldre dør. Er det noe strammeløsning jeg kan fikse sjæl eller må jeg hive hele drittdøra??😱 Endret 19. mars av Sovna Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars (endret) Mulig det er pinnen mellom dørhåndtakene som er slitt? Kan som regel få tak i ny i byggvarebutikker. Noen dører har en flimsete patent med et tynt flattjern i stedet som kan bøye seg. Må nesten ta av beslagene rundt dørhåndtakene og sjekke. Generisk eksempelbilde: Spoiler Endret 19. mars av sedsberg 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars Sovna skrev (54 minutter siden): Utvendig og innvendig dørhåndtak går/er ikke lenger i sync på verandadøren min. Har den mekanisme for å "stå fast i åpen stilling"? Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 19. mars Forfatter Del Skrevet 19. mars mobile999 skrev (1 minutt siden): Har den mekanisme for å "stå fast i åpen stilling"? Ja, men litt slakk den også.. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars Jeg tror jeg fikset trege håndtak på en slik engang ved å bruke litt WD-40 diverse steder. Bruk evt. papir for å suge opp overskudd av WD-40 mens du holder på. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå