Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Utvask av utleiebolig

Gjest 867b9...7de

Anbefalte innlegg

Gjest 867b9...7de

Hei,

Jeg skal nå ut av utleiebolig, og må da ta for meg en utvask. 
Utleier er en vanskelig kar, og skal sende meg en liste med ting jeg skal gjøre - huset var skittent ved overtakelse og jeg har tatt bilder og lignende av dette men ikke klaget.

Under leieperioden har det vært rotter bak kjøkkenet. Der er det jævla skittent  bak lister og lignende. Er det forventer at utleier skal bli med på å vakse det? Han har ikke gjort noe foruten å bestille skadedyr( jeg har videoer av rottelyder bak vask etc) Hvordan er det med sofaer og lignende? Hvordan kan utleier bevise at de er i dårligere stand nå enn da vi flyttet inn? Merker og lignende på gips har jeg dokumentert da jeg flyttet inn. 

Anonymous poster hash: 867b9...7de

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om ikkje anna er avtalt så skal husrommet tilbakeleverast rydda og reingjort, og ellers i den stand husrommet hadde ved overtaking bortsett frå slitasje. Husrommet treng ikkje nødvendigvis ein full nedvask om det ikkje var nedvaska når du flytta inn. Reingjeringa ved utflytting skal likevel være noko meir omstendeleg enn vanleg helgevask. 

Lenke til kommentar
The Avatar skrev (2 timer siden):

Husrommet treng ikkje nødvendigvis ein full nedvask om det ikkje var nedvaska når du flytta inn.

Dette er ikke riktig. TS har hatt all mulighet til å klage på utvasken da han / hun flyttet inn. Det gir ikke mer slakk når han / hun selv flytter ut.

(Jeg har alltid rengjort boligene bedre enn de var ved innflytting, men jeg har vært  veldig nøye). Glad jeg ikke leier lenger) 😄

Endret av leticia
endret 1 ord
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...