Gå til innhold

Bedre ordbok til IPhone?

Anbefalte innlegg

Ble ‘påtvunget’ iPhone bruker når jeg i år gikk over til ny jobb. 

det har vært en kjip opplevese på mange måter, og noen få oppturer.

MEN, noe som irriterer meg grenseløst er den ubrukelige ordboken i tastaturet.

Som sikkert mange her inne har lagt merke til er ikke det Norske skriftspråk min spesialitet. Det er en lang historie, men sånn er det nå.

Med android var det ‘aldri’ noe problem å finne rett stavelse på ting med å bare starte på noe en tror er rett. Men på iphone er det helt ubrukelig, kommer aldri opp rett ord.

så finnes det noe som kan forbedre dette? App? Instillinger?

setter pris på alle tips før mobilen treffer bakken hardt😅

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt både Android (S20) og iPhone (14+15) - og har ikke opplevd noen stor forskjell på dette. (Men det har kanskje noe med at jeg begynner/skriver riktig stort sett :)) - Dette er jo ikke knyttet til tastaturet (tastaturappen) men selve prediksjonen innebygget i OSet. - Føler også at dette har blitt enda bedre nå i IOS 18 - og ikke minst hvis du bruker "Swipe typing" som nå er støttet med standardtastaturet - vet ikke om du har forsøkt dette?

En annen ting - som jeg også opplevde på Android - er at den jo lærer hva du ønsker å skrive og kommer med bedre forslag etterhvert - kan noe av opplevelsen bunne i at du har lært opp Androiden godt men starter litt på scratch med IOS?

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
NoBo skrev (14 minutter siden):

Lenge siden jeg har brukt det men «Microsoft Swiftkey AI keyboard», kanskje? Verse å teste ut. Microsoft kjøpte opp Swiftkey for en del år siden men usikker på hvor mye de eventuelt har ‘ødelagt’ det som var bra med Swiftkey 🤔😅

https://apps.apple.com/no/app/microsoft-swiftkey-ai-keyboard/id911813648

Takk! Det funket sykt mye bedre!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...