Gå til innhold

Dette sier de norske anmelderne om Assassin's Creed: Shadows

Anbefalte innlegg

Gavekort skrev (2 timer siden):

Jeg synes bare det er pussig (egentlig ikke) hvordan kultursensitivitet har blitt så viktig for kulturkrigerne.

Nja, mye av kritikken mot woke er jo at den ikke respekterer eksisterende kultur og har trang for å gjøre endringer som ikk alle har bedt om.

Det er vitterlig ikke preferanser.

Når det kommer til lommeboka er det vitterlig det.

Det er et skalkeskjul fordi kulturell/religiøs sensitivitet er beleilig for kulturkrigagendaen. Det er ikke en pøkk som bryr seg om satanisme og kirkebrenning i spill, men skulle "de der" våge seg å ødelegge et shinto-tempel så er det en moralsk tragedie som fortjener boikott.

Når woke oppleves som hensynsløs ovenfor forskjellige etablerte normer så er det jo naturlig at kritikken mot det vil komme fra forskjellige hold. Jeg har forøvrig sett anti-wokere kritisere uttrykk som setter kristendom i et dårlig lys. Det er jo ikke til å stikke under en stol at denne kulturkrigen ofte kan være en ren forlengelse av konflikter mellom underliggende verdisyn. Jeg på min side er ikke spesielt opptatt av å forsvare noen av disse per se, men vil bedømme etter et forbrukerperspektiv. Der er jeg dønn ærlig på at utviklere godt kan ditche lgbtq til fordel for kvalitet eller andre ting som trekker opp produktet for min del. 

Er det ikke ironisk at gjengen som hånet LGBT-bevegelsen for trigger warnings og krenkelse på andre sine vegne nå flagger spill med DEI-elementer og er krenket på vegne av japanesere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg må si jeg kan ikke bry meg mindre en det disse kritikerne med sin sleiking opp ryggen på politiske budskap som pushes. Det som betyr noe er spilleren og mottagelsen den får der, og det ytterste målet på kvaliteten til et spill kommer derfra, ikke fra egenvalgte spillekritikere, som jeg ikke synes ser ut som de har så store splid i sine meninger i det hele tatt. Jo mer woke desto bedre anmeldelse er mønstret. Så de må jo bare svekke troverdigheten sin overfor faktiske spillere så mye de vil, men kom ikke å si at det er spille anmeldere på såkalte spille sider som gir deg et rettferdig bilde av spill lenger. Det er så ille at ign offentlig har deklarert at de for fremtiden vil trekke poeng for alle spill som ikke pusher "budskapet" om mangfold og med andre ord hat mot vite menn og især streite, så de skall holdes utenfor skjerm.
Lenke til kommentar
Auto Asmodeus skrev:

Ser da ut til at spillet har solgt bra. Som en skikkelig fan av føydale Japan vil jeg si at spillet er svært bra, og grafikken er syk. Hvilken hudfarge protagonisten har og at den andre er en jente bryr jeg meg lite om. Bra spill, de har gjort noen riktig tilpasninger, og helt sweet at man kan velge japansk språk. Om noe er dette en hyllest til japansk kultur og historie.

Er sumo-turnering i disse dager og legger merke til at to av bryterne er fra Europa. Ingen japanere som blir krenket av det, men maaaange som ikke er japanere som lar seg krenke og hyler ut om det. Er bare å overse, for hva vet de om noe som helst..

De promoterer spillet som historisk korrekt. Det er problemet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...