Gå til innhold

Dette sier de norske anmelderne om Assassin's Creed: Shadows

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Duriello skrev:
Crazning skrev (7 minutter siden):

Jeg lurer på hvem som har så mye penger at de har råd til å tape gang på gang, ved å lage spill som nesten ingen er interessert i. De har en haug med unge folk som ønsker å formidle livet sitt igjennom spill, noe som faller i dårlig smak hos spillerne.

I tillegg at de kan påstå å lage historisk korrekt spill, som er absolutt svada. Hadde de vært ærlige og sagt at dette bare var et tullespill med samuraier, som setter pris på amerikansk og kinesisk kultur, så hadde det nok ikke blitt så stort oppspill.

Det blir spennede å se hva Japan gjør med Ubisoft...!

Spillet kommer nok til å gjøre det bra på tross av 6/10 anmeldelser. Er jo mange som kjøper kun for at det er det nrste store fra Ubi, og ikke bryr seg om at det alltid er "the same shit in different wrapping".

spillet kommer ikke til å gjøre det bra. dette var siste sjansen til ubisoft. Tenk på alle spillerene fra japan og kina som ikke kjøper spillet pga de fremstiller begge kulturene på en respektøs måte. Selv om de har "mange spillere" så er salgene mye lavere grunnet battlepass. Ut ifra steam så man man tenke seg 100k salg der, så er resten på andre kilder og konsoll. der hvor mange spiller via battle pass. Hadde de gjort det bra, så hadde ikke aksjekursen til selskapet fortsatt å gå nedover heller...
Lenke til kommentar
Crazning skrev (29 minutter siden):

pga de fremstiller begge kulturene på en respektøs måte

Hva skjer med at alle skal være så lettkrenka for tiden? Assasins Creed har alltid vært en liberal tolkning av ekte hendelser, helt siden 2007. Skal du ha historie så kan du lese en bok.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Crazning said:

spillet kommer ikke til å gjøre det bra. dette var siste sjansen til ubisoft. Tenk på alle spillerene fra japan og kina som ikke kjøper spillet pga de fremstiller begge kulturene på en respektøs måte. Selv om de har "mange spillere" så er salgene mye lavere grunnet battlepass. Ut ifra steam så man man tenke seg 100k salg der, så er resten på andre kilder og konsoll. der hvor mange spiller via battle pass. Hadde de gjort det bra, så hadde ikke aksjekursen til selskapet fortsatt å gå nedover heller...

Ka er det egentligt som er så respektløst med spillet? Har spilt i 2-3 timer og synes Japan vises på ein veldig bra måte. 
Spillet er overhode ikkje noe mesterverk, men bra er det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Gavekort said:

Hva skjer med at alle skal være så lettkrenka for tiden? 

Nå blir jo dette tydeligvis end of the line for Ubisoft så litt konsekvenser får jo denne respektløse fremstillingen av historien.

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (3 timer siden):

Hva er så respektløst?

Det ble ikke godt mottatt i Japan at hellige templer kunne ødelegges samt noen ble brukt uten tillatelse, dette skal det dog komme en patch på som fikser. Det er også vært skepsis rundt protoganistene i forhold historisk autentisitet. Selv er jeg nok mer skuffet over at de ikke oppdaterer oppskriften på AC-spillene, som har blitt vel repeterende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

Det ble ikke godt mottatt i Japan at hellige templer kunne ødelegges samt noen ble brukt uten tillatelse

Plutselig så ble man så kulturelt sensitive ovenfor religion? Minner meg om moralhysteriet da DOOM kom ut.

Crooked Cracker skrev (7 minutter siden):

Det er også vært skepsis rundt protoganistene i forhold historisk autentisitet

Slik som?

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (2 minutter siden):

Godt at vi har folk som er krenka på vegne av japanerne i kommentarfeltet. Kan du svare på mitt andre spørsmål også?

Er ikke spesielt krenka jeg bare svarte på ditt spørmål, ingen vits å bli krenka av det. 

Når det gjelder ditt andre spm var det vel dette som ikke falt i helt god jord i Japan.

https://thatparkplace.com/ubisoft-appears-to-confirm-assassins-creed-shadows-protagonists-yasuke-and-naoe-are-lgbtq/

Igjen, selvom en kan synes at det kan være noe respektløst å promotere lgbtq i denne settingen er ikke det samme som å bli personlig krenka av det. Jeg hadde ikke kjøpt spillet uansett grunnet formelen på hele serien går på tomgang.

Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (4 minutter siden):

Er ikke spesielt krenka jeg bare svarte på ditt spørmål, ingen vits å bli krenka av det. 

Kommenterer du også over hvor krenka kristenfundamentalister er over DOOM?

Sitat

Når det gjelder ditt andre spm var det vel dette som ikke falt i helt god jord i Japan.

https://thatparkplace.com/ubisoft-appears-to-confirm-assassins-creed-shadows-protagonists-yasuke-and-naoe-are-lgbtq/

Igjen, selvom en kan synes at det kan være noe respektløst å promotere lgbtq i denne settingen er ikke det samme som å bli personlig krenka av det. Jeg hadde ikke kjøpt spillet uansett grunnet formelen på hele serien går på tomgang.

Go figure at frie romance valg ikke er historisk riktig. Det er flere permutasjoner enn Yasuke og Naoe som ikke er historisk presist.

Big shocker at dette hadde noe med rase eller seksualitet å gjøre. At det plutselig skulle være en så sykt høy standard på historisk presisjon er mildt sagt mistenkelig.

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Ser da ut til at spillet har solgt bra. Som en skikkelig fan av føydale Japan vil jeg si at spillet er svært bra, og grafikken er syk. Hvilken hudfarge protagonisten har og at den andre er en jente bryr jeg meg lite om. Bra spill, de har gjort noen riktig tilpasninger, og helt sweet at man kan velge japansk språk. Om noe er dette en hyllest til japansk kultur og historie.

Er sumo-turnering i disse dager og legger merke til at to av bryterne er fra Europa. Ingen japanere som blir krenket av det, men maaaange som ikke er japanere som lar seg krenke og hyler ut om det. Er bare å overse, for hva vet de om noe som helst..

Endret av Auto Asmodeus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommenterer du også over hvor krenka kristenfundamentalister er over DOOM?

Om noens klaging fører til at spill blir begrenset eller forbudt er det uting selvsagt, ellers skal de få lov til ha sine meninger.  

Go figure at frie romance valg ikke er historisk riktig. Det er flere permutasjoner enn Yasuke og Naoe som ikke er historisk presist.

Big shocker at dette hadde noe med rase eller seksualitet å gjøre. At det plutselig skulle være en så sykt høy standard på historisk presisjon er mildt sagt mistenkelig.

Det kan du mene så kan tradisjonelle japanere være uenig med deg om det. Det er jo preferanser som med alt annet.

Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (1 time siden):

Om noens klaging fører til at spill blir begrenset eller forbudt er det uting selvsagt, ellers skal de få lov til ha sine meninger. 

Jeg synes bare det er pussig (egentlig ikke) hvordan kultursensitivitet har blitt så viktig for kulturkrigerne.

Sitat

Det kan du mene så kan tradisjonelle japanere være uenig med deg om det. Det er jo preferanser som med alt annet.

Det er vitterlig ikke preferanser. Det er et skalkeskjul fordi kulturell/religiøs sensitivitet er beleilig for kulturkrigagendaen. Det er ikke en pøkk som bryr seg om satanisme og kirkebrenning i spill, men skulle "de der" våge seg å ødelegge et shinto-tempel så er det en moralsk tragedie som fortjener boikott.

Er det ikke ironisk at gjengen som hånet LGBT-bevegelsen for trigger warnings og krenkelse på andre sine vegne nå flagger spill med DEI-elementer og er krenket på vegne av japanesere?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...