Diskusjon.no Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars Butikkene melder om en «markant økning» etter problemene forrige uke.Les hele artikkelen på Tek.no her Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars Ikkje veldig overraskande. Fleire dagar utan å ein gong få beskjed om at det er ein feil, ei vekes ventetid på at feilen er fiksa, og 10 dagar å vente for dei som fabrikkgjennopretta så er det lenge å vente når det i tillegg er så lite info om framgangen. Det er ikkje nokon stor ting, men det er nok mange som alt etter eit par dagar måtte finne alternativ, og når du må kjøpe ny strømmedings fordi den gamle Google devicen plutseleg slutta å virke så frister det nok ikkje å kjøpe Google igjen. Det eg savnar i artikkelen er lenke til test av kva alternativ til Chromecast som finnes, og kva av alternativa som er å anbefale. 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars Nok en seier for fysiske medier! Jo mer vi gjør oss avhengig av strømming, jo oftere vil dette skje. DVDer og BluRay varer evig* * så lenge de oppbevares riktig. De kan uansett rippes så man har en lokal backup. 1 Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars 1 hour ago, The Avatar said: Ikkje veldig overraskande. Fleire dagar utan å ein gong få beskjed om at det er ein feil, ei vekes ventetid på at feilen er fiksa, og 10 dagar å vente for dei som fabrikkgjennopretta så er det lenge å vente når det i tillegg er så lite info om framgangen. Det er ikkje nokon stor ting, men det er nok mange som alt etter eit par dagar måtte finne alternativ, og når du må kjøpe ny strømmedings fordi den gamle Google devicen plutseleg slutta å virke så frister det nok ikkje å kjøpe Google igjen. Det eg savnar i artikkelen er lenke til test av kva alternativ til Chromecast som finnes, og kva av alternativa som er å anbefale. Google hardware virker litt halvveis. I tillegg til problemet over, så er HDMI-koblingen litt dårlig. Jeg har satt på 1m extension-kabebel som fungerte fint til andre 4k HDR-kilder, men bildet "hopper ut" av og til med chromecast'en. Det kunne vært løst ved å endre innstillingene for bilde, men det er jo ikke mulig. Og CEC-styringen tar over andre mediaenheter, noe som indikerer at den ikke er laget "helt i henhold". Det beste alternativet for streaming er jo apple TV, som virker som en fantastisk boks. Jeg er vel egentlig på tur til å erstatte chromecast TV med en slik pga problemene over. Ellers bruker jeg "Vero 4k+", som er en hardware-sak som kommer ferdig med Kodi, som er et godt utbygd mediasystem. Dette er hovedsaklig for lokal media, men henter album art, info, etc fra nettet automatisk. Svært fornøyd! Nvidia shield har også fått masse skryt i årevis. 1 hour ago, Kajac said: Nok en seier for fysiske medier! Jo mer vi gjør oss avhengig av strømming, jo oftere vil dette skje. DVDer og BluRay varer evig* * så lenge de oppbevares riktig. De kan uansett rippes så man har en lokal backup. Si hva du vil om streaming, men NRK-app'en er fantastisk for småbarnsforeldre. Det å ha barneTV når det passer i husstanden (f.eks under matlaging) er langt bedre enn å ha lineært barneTV kl 1800. Lykke til med å lære 4-åringen å sette på blueray'en med Fantus Men ja, alt til sitt bruk. Lenke til kommentar
obygda Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars Klikket meg inn netonnet... Den er jo ikke til salgs der..ikke står det hva man må kjøpe sammen med den heller..... Snodig.... Synes uansett det er en høy pris...Den forrrige verjsonen fikk man jo ned i 390 kroner på tilbud - kjøpte 3 stk av den..og nå må man betale 1000 kroner ekstra for den nye...eller ennå mer....... Lenke til kommentar
trikola Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars (endret) 2 hours ago, Kajac said: Nok en seier for fysiske medier! Jo mer vi gjør oss avhengig av strømming, jo oftere vil dette skje. DVDer og BluRay varer evig Kan ikke kjøpe meg en DVD når jeg vil se 'Debatten' eller annet aktuelt. TV hos meg er 1 mobil (pr person på sofaen), 1 chromecast pr TV i huset (som det er 3 stykker av i regelmessig bruk, og ingen av disse har innebyggede apper eller TV-boks). I tillegg har hjemmeautomatiseringen også noe som sendes til TV-ene via chromcast av og til: Har selv ingen strømmetjeneste-abo utover NRK og YouTube, ikke for lyd heller. Endret 19. mars av trikola Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars trikola skrev (7 minutter siden): Kan ikke kjøpe meg en DVD når jeg vil se 'Debatten' eller annet aktuelt. TV hos meg er 1 mobil (pr person på sofaen), 1 chromecast pr TV i huset (som det er 3 stykker av i regelmessig bruk, og ingen av disse har innebyggede apper eller TV-boks). I tillegg har hjemmeautomatiseringen også noe som sendes til TV-ene via chromcast av og til: Har selv ingen strømmetjeneste-abo utover NRK og YouTube, ikke for lyd heller. Men er det ikke litt "håpløst" å bruke mobilen til å se på ting via TVen? Jeg skulle se en live-sending på X her om dagen, og X-appen på Apple TV er direkte håpløs så jeg fant det fram på mobilen og viste det på storskjermen derfra via Apple TV. Men med en gang jeg f.eks ba Siri om å dempe lyset så pauset sendingen og bildet ble svart... Lenke til kommentar
trikola Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars (endret) Har ikke apple - så vet ikke. Bruker google assistenten litt og har ikke lagt merke til noe sammenheng mellom den og chromecast. 2 av mine vanlige gjester med flere strømmetjeneste-apper bruker Apple mot min chromecast i tv-stua - aldri vært noe problem. Lyset styres over hjemmeautomatiseringen (knappetrykk på mobilen; også mulig med gjesters mobiler via QR ) ----- Forresten, jo, jeg har i det siste fått et mindre problem: når den nyinnkjøpte mikrobølgeovn går, stopper chromcasten bak kjøkken-TVen opp tidvis Endret 19. mars av trikola Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars trikola skrev (3 timer siden): Kan ikke kjøpe meg en DVD når jeg vil se 'Debatten' eller annet aktuelt. Fair enough. Er kanskje bare så vant med at Streaming == Film og musikk. Men "vanlige" TV-programmer finnes jo selvfølgelig fremdeles. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet torsdag kl 07:46 Del Skrevet torsdag kl 07:46 16 hours ago, Kajac said: Nok en seier for fysiske medier! Jo mer vi gjør oss avhengig av strømming, jo oftere vil dette skje. DVDer og BluRay varer evig* Skjønner poenget ditt, men det er litt vanskelig å se fotballkampen eller femmila hvis man må vente på at den kommer ut på DVD. Litt av sjarmen blir borte hvis man ikke kan se sport live. Eller nyhetssendinger for den saks skyld. Stortingsvalget 2025 - kommer til platekompaniet mars 2026 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet torsdag kl 08:29 Del Skrevet torsdag kl 08:29 Wheeljack skrev (43 minutter siden): Stortingsvalget 2025 - kommer til platekompaniet mars 2026 🤣 Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet torsdag kl 10:25 Del Skrevet torsdag kl 10:25 (endret) Wheeljack skrev (2 timer siden): Skjønner poenget ditt, men det er litt vanskelig å se fotballkampen eller femmila hvis man må vente på at den kommer ut på DVD. Litt av sjarmen blir borte hvis man ikke kan se sport live. Eller nyhetssendinger for den saks skyld. Stortingsvalget 2025 - kommer til platekompaniet mars 2026 Ja, helt klart enklere for oss som ikke liker sport. Nyhetene (og noe sport + mye underholdning) er heldigvis fritt tilgjengelig på NRK. Både via strømming og DTV for de som liker å se live. Endret torsdag kl 10:27 av Jens Kr. Kirkebø Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå