Gå til innhold

Anmeldelse: Assassin's Creed: Shadows

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At Odyssey trekkes frem så mye som det gjør som et eksempel på AC på sitt bedre er helt og holdent et mysterium for meg. Alt av sideoppdrag i det spillet var fullstendig umotiverende, elendig progression og level-gating, og verden var så copy-pasta at man hadde sett alt i det man forlot den første øya. Mista fullstendig tellinga på antall ganger jeg gikk inn i en leir eller et fort i det spillet og allerede hadde full kontroll på hvor alle målene og kistene var. Det spillet for meg står som det beste eksempelet på at større ikke nødvendigvis betyr bedre.

Ser at Metacritic scoren legger seg rundt 80, det samt at anmelderen her gir trekk for at det ikke er Odyssey gir meg ganske grei tro på at jeg skal kose meg med det her selv om det per Ubisoft-tradisjonen neppe kommer til å gi noe varige inntrykk.

Lenke til kommentar
Runis skrev:

At Odyssey trekkes frem så mye som det gjør som et eksempel på AC på sitt bedre er helt og holdent et mysterium for meg. Alt av sideoppdrag i det spillet var fullstendig umotiverende, elendig progression og level-gating, og verden var så copy-pasta at man hadde sett alt i det man forlot den første øya. Mista fullstendig tellinga på antall ganger jeg gikk inn i en leir eller et fort i det spillet og allerede hadde full kontroll på hvor alle målene og kistene var. Det spillet for meg står som det beste eksempelet på at større ikke nødvendigvis betyr bedre.

Ser at Metacritic scoren legger seg rundt 80, det samt at anmelderen her gir trekk for at det ikke er Odyssey gir meg ganske grei tro på at jeg skal kose meg med det her selv om det per Ubisoft-tradisjonen neppe kommer til å gi noe varige inntrykk.

Odyssey er også på 80-tallet på Metacritic ;)
Lenke til kommentar
Runis skrev:

Jeg likte heller ikke Odyssey og gav meg etter rundt 10 timer med det. AC Valhalla derimot var helt fantastisk og håper dette er mer likt det.
Lenke til kommentar

Jeg elsker historie og det føydale Japan. Har sett de fleste Kurosawa filmene som Yojimbo, Seven Samurai, Ran mm. 

Jeg har ikke spilt Ghost of Tsushima. 

Er Ghost of Tsushima å anbefale foran AC Shadows? Kan noen fortelle litt hva er fordelene/ulempene ved spillene? 

Jeg er litt usikker rundt artistiske stilen til Ghost of Tsushima. Jeg syns det er pent, men Jeg foretrekker pene spill som er mest mulig realistiske når det gjelder lys og farge. I andre spill prøver jeg alltid å finne mods som gjør spillene mest mulig realistiske når det gjelder farge og lys.

Når det gjelder verden så liker jeg hvordan landsbyene i AC Shadows ser ut. At man kan bare spasere nedover gata og kjenne på det føydale Japan. I Ghost of Tsushima virker det som om man går/rir mye i naturen, finner en festning og dreper fiender. Så ser spillet ut som et kunstnerisk bilde malt på et lerret.

Men det viktigste er hvordan spillet føles. At man blir engasjert i historien, at kampsystemet er bra og utfordrende og at man kan leve seg inn i spillet.

Tips? 🙂

Endret av Dejan
Lenke til kommentar
Dejan skrev (1 time siden):

Jeg elsker historie og det føydale Japan. Har sett de fleste Kurosawa filmene som Yojimbo, Seven Samurai, Ran mm. 

Er Ghost of Tsushima å anbefale foran AC Shadows? Kan noen fortelle litt hva er fordelene/ulempene ved spillene? 

Jeg er litt usikker rundt artistiske stilen til Ghost of Tsushima. Jeg syns det er pent, men Jeg foretrekker pene spill som er mest mulig realistiske når det gjelder lys og farge. I andre spill prøver jeg alltid å finne mods som gjør spillene mest mulig realistiske når det gjelder farge og lys.

Når det gjelder verden så liker jeg hvordan landsbyene i AC Shadows ser ut. At man kan bare spasere nedover gata og kjenne på det føydale Japan. I Ghost of Tsushima virker det som om man går/rir mye i naturen, finner en festning og dreper fiender. Så ser spillet ut som et kunstnerisk bilde malt på et lerret.

Men det viktigste er hvordan spillet føles. At man blir engasjert i historien, at kampsystemet er bra og utfordrende og at man kan leve seg inn i spillet.

Tips? 🙂

Er det egentlig noe å lure på? Du sier selv at du elsker det føydale Japan. 
Når det kommer til det estetiske, så blir det en veldig subjektiv vurdering; ja, GoT er veldig pent, og utvilsomt et bevisst valg fra utviklerne, men personlig fikk jeg aldri inntrykk av at det gikk på bekostning av realismen. Vil heller påstå at estetikken bidrar til å dra deg inn i verdenen. 

Har ikke spilt AC: Shadows, så kan ikke sammenligne, men vil på generell basis anbefale deg å spille GoT. Spesielt når du har interesse for den historiske perioden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Dejan said:

Tips? 🙂

Hakke prøvd AC shadows og kommer ikke til å gjøre det heller. Men om du liker japansk historie og Open world spill er GoT et veldig bra spill. De setter visse ting på spissen for å lage en konflikt mellom et par karakter som ikke ville hvert der i virkeligheten. Og en del rustninger er mer type 1500 tallet enn 1200 tallet. Men det har en kul historie. Det er bra kamper og kule ting du kan gjøre.  En flott verden, det er ikke mange open world games jeg gidder å spille ferdig, GoT og RDR2 er de eneste på mange år jeg har greid det med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Dejan skrev (3 timer siden):

Samme her, og kan legge til at jeg har lest bøker om Japans historie, for å lære sammenghengen. Men filmene du nevner (og flere andre av Kurosawa) er blant mine absolutte favoritter. 😃

Sitat

Spill Ghost of Tsushima. Det er et fantastisk bra spill. Jeg har naturlig nok ikke spilt AC Shadows ennå, men har rundet AC Odessey helt, men rundet Ghost of Tsushima to ganger. Et mye bedre spill enn senere AC-spill etter min mening.

Sitat

Tja GoT er penere enn realistisk i lys og farge, så hvis det er et stort problem for deg, passer det kanskje ikke. Men det faktum at du er helt uten kompass men navigerer etter vinden er et enormt pluss for GoT.

Et annet viktig moment, er at det har en egen Kurosawa-modus, hvor spillet har et svart-hvitt filter som gjør at det ser ut nettopp som Yojimbo el. Du kan jo prøve det hvis du synes fargene blir for urealistiske.

Sitat

Du er mye i naturen ja, men det finnes flere viktige landsbyer i spillet som du besøker igjen og igjen.

Sitat

Tips? 🙂

Spill det 😃

Historien er mye mer engasjerende enn nyere AC-spill (jeg synes fortsatt AC 2 hadde den beste historien), kampsystemet er bedre enn i AC-spill, og innlevelsen er også bedre, i hvert fall for meg - og jeg liker AC-spill (ikke ubetinget, men regner med å kjøpe og spille AC Shadows).

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Landskapet og musikken er absolutt verdt å nevne som et av høydepunktene med AC:Shadows, akkurat det har de klart å få til. Et stort minus er som anmelderen nevner at en er noenlunde låst til hvor en faktisk kan bevege seg ute i den store og vide verden.

Og om du spiller med engelsk eller japansk dub utgjør ENORM forskjell i kvaliteten (imo). Den engelske utgaven er forferdelig dårlig. Jeg vet ikke om de bruker AI eller ekte skuespillere men på meg virker det som de har brukt japanske skuespillere som ikke snakker engelsk til å lese opp replikkene fra manus, det er rett og slett så dårlig at jeg gremmes. Hold det på japansk.

Mimikken på karakterene i cut scenes er også merkelig (i beste fall), flyten og dialogen er haltende - rett og slett dårlig utført til å være et AAA spill.

spillmekanikken er generelt samme som tidligere AC spill, lite nytt å spore men om du liker AC spillene så tror jeg nok at Shadows vil gi deg mer av det samme.

Og igjen, for all del IKKE spill dette spillet med engelsk dialog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...