Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo v50 1.6D 2011

Anbefalte innlegg

Jeg har volvo som er kjørt 177 000km, jeg får opp følgende feilkoder 2A20 og 2A30, bilen er i nødmodus og jeg hører en slags tikkende luftlyd som går i takt med turtall. Det er kommer også en lukt av eksos inn i Kupeen. Noen som har vært borti lignende? 

Jeg hadde bilen på verksted hvor de hadde tvungen regenerering og sletting av feilkode, da forsvant feilkoden og motorlys i ett par dager, før det kom tilbake når jeg skulle kjøre forbi en syklist i oppoverbakke og ga litt på.

Endret av Gymshark200
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg fant svar på feilen og nødmodus. Jeg oppdaget en lekkasje på en av dysene. Jeg vil tro det er det som forårsaker det? Feilkodene er på trykkfeil koblet til drivstoff, jeg mistenkte det var en sensor. Viste seg at det lekker fra ene dysen. Vil dere tro det er pakningen utifra synptomene jeg beskriver og at den faktisk har delvis fungert? Kan selvsagt levere den på verksted, men hadde vært greit å prøve ordne det selv…

Lyden av luft kommer utifra dysene og varer fra man starter motor og går i takt med turtall

Endret av Gymshark200
Lenke til kommentar

Problemet er om toppen er skadet, da må kontaktflaten slipes.

Det hender også at dysene sitter skikkelig fast, og det krever mye tid til rengjøring da det er veldig viktig at overflatene er rene før montering.

Samt at man strammer til med korrekt moment.

Når det er sagt så er dette definitivt noe man kan forsøke å gjøre selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...