Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Si hva jeg mener til eksen, eller radio silent?

Gjest 29a1a...bc3

Anbefalte innlegg

Gjest 29a1a...bc3 skrev (14 minutter siden):

Hvorfor høres jeg ung ut og hva har alder med saken å gjøre?

Du hørtes ung ut pga reaksjonsmønsteret. Og alder har mye med saken å gjøre hvordan brukerne her inne sannsynligvis vil svare deg. Man reagerer gjerne også noe forskjellig når man er en forelsket tenåring enn når man har erfart livet litt mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 9de24...1e1

Du skal IKKE kontakte henne. Eneste du oppnår er å gi henne en selvtillit boost. Hun fortjener INGENTING fra deg ! INGENTING!  Hun er en dritt! Hun er sikkert ikke pen og flott en gang! 

Anonymous poster hash: 9de24...1e1

Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest 29a1a...bc3 said:

Hevn blir feil ord, men så du at jeg skrev med anførselstegn? Var en grunn for det!
Er jo akkurat det jeg tenkte å gjøre ved å si det til henne - stå opp for urettferdighet. Nei jeg synes ikke å være snill er noe jeg skal få noe tilbake for, annet enn at hun kanskje kunne BLITT i forholdet og ikke avslutte på en umoden måte. Jeg håper ikke hun får det jævlig som du skriver, jeg håper hun kan lære av dette og ikke behandle andre slik i fremtiden. Ønsker hun alt godt, men måten hun behandlet meg på var aldri OK (du vet ikke alt hun gjorde heller).

Jeg er eldre enn det, men er ingenting galt å reflektere over ting som har skjedd. Jeg er ikke "klønete mentalt", ser mer ut som det er du som blir unødvendig provosert av mitt innlegg. Ta deg en bolle.

Du står opp for deg selv på en feig måte, når alt er ferdig og ute av verden. Modig er du når du går videre, tar opp konfrontasjonene dine i neste forhold. Du har ventet 6mnd med å bygge deg opp mot til å konfrontere noe, så her har du masse å lære. Vi aner jo ikke hva hun har gjort engang, men du lot deg nok sikkert overkjøre, og turte ikke stå opp for deg selv når det holdt på. 

Forhold avsluttes, det er noe man må gjennom uansett, og det er ikke vits å strø blomster over det. Det er ikke gøy for den som slår opp heller, noen prøver å behandle partneren sin ufint så kanskje han skal gjøre det slutt, fordi det er så ubehagelig å avslutte selv. 
Når forhold avsluttes, er det stor sjanse at den andre blir en zombie en liten tid, nummen og uten livsgnist. Av og til skjer det motsatte, at en skal bygge seg opp igjen, ta vare på helsen, og går videre i livet. Som regel er det en miks av begge to. 

Og jo eg mener du ikke er så moden fra det eg har lest. En stor andel av damer og menn behandler sin partner på en stygg måte om den andre tillater det. Det er kun du som må lære av dette. Eg er sikker på hun ikke behandler en annen mann på samme måte om han ikke finner seg i det. Så du trenger ikke være redd på andre menns vegne. Neste forhold vil med stor sannsynlighet ende likt om du ikke vokser litt og ser problemet. Du må lære å konfrontere uten å være hevngjerrig, eller ute etter å skade. Konfrontasjon i forhold er bare å forstå, og ikke gi seg før en har forstått. Ingen behandler andre mennesker vondt uten å ha det vondt selv, så eg er aldri offeret om noen er "urimelig" mot meg i et forhold. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Du tar feil i din betraktning, jeg skulle ikke sende slemme meldinger. Jeg skulle sette ord på hvor dårlig hun behandlet meg, fortelle hun hvor skapet står. Slik at hun ikke utnytter og sårer menn i fremtiden også. Hadde du visst alt hun gjorde, ville du vært litt mer forståelsesfull her.

Ja, for det blir en hyggelig koselig melding å høre hvordan hun har behandlet deg? Ser du virkelig ikke hvor hevngjerrig du gir uttrykk for å være?

Det er ikke ett år siden. Jeg møtte hun for 5 måneder siden, og som sagt så fikk jeg øye på hun tilfeldigvis for litt siden. Det var da ting blusset opp igjen for meg, jeg hadde det egentlig bra før det. Men jeg har oppdaget nedtrykt bitterhet, og det må være lov å prøve å finne ut av dette?

Ditt problem. Ta det med en samtaleterapaut. Det er ikke andres oppgave å få deg til å føle deg vel.

Forsiden av VG? Hva faen er det du snakker om? Var snakk om å sende en melding to get it off my chest, ikke krangle videre eller eskalere på noe vis.

Ditt behov er å røske opp i noe som er ferdig. Det er ditt problem, ikke la det bli andres problem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du sier at hun gjorde mange dårlige ting mot deg i forholdet. Hvis du sender henne melding så greier du selvfølgelig ikke å blokkere henne på alle kanalaler, pågrunn av blandt annet nysgjerrighet. Det som kommer tilbake kan gjøre denne situasjonen enda mer utfordrende.

Og kvinner er generelt mye mer begavet til sosiale spill enn menn. Du kan bli 'eid' ganske enkelt, og hva gjør du da? Jo du kan bli enda mer aggressiv, og hun får enda mer overtaket, og du angrer i flere år etterpå på det du har sagt. Eksempelvis.

Jeg er enig med alle andre i tråden. Men det er ditt valg.

Endret av Selfuniverse
Lenke til kommentar
49 minutes ago, Selfuniverse said:

Og kvinner er generelt mye mer begavet til sosiale spill enn menn. Du kan bli 'eid' ganske enkelt, og hva gjør du da?

Forstår meg ikke helt på dette. Hva for spill er dette? Viss man har falt i fellen at man skal vinne noe, eller bli eid, så tror eg utgangspunktet gjør at du ikke forstår hvordan krangling og frustasjon løser seg. Tror det er menns om faller i den fellen at det å være sårbar og usikker og gjemmer seg vekk i et uthus og bare svelger kameler for husfred.

Men tror du mente at kvinner har lettere for å åpne seg om følelser, bare si hva de tenker og føler uten å tenke at det er dumt, for det er det ikke. På den måten får de bedre integritet og står for det som kommer opp og det kan løse seg, selv om de tok "feil". Menn tenker enten at de må vinne eller tape, men sånn fungerer ikke kommunikasjon i parforhold. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, disk said:

Forstår meg ikke helt på dette. Hva for spill er dette?

Hvis TS velger å 'spille' ballen til eksen om det han har på hjertet om det hun har gjort mot ham, så kan hun gjerne 'spille' tilbake med ett eller annet som kan være veldig effektivt i forskjellige retninger mot TS.

Siden som jeg sa, at TS sier at hun har gjort dårlige ting før mot ham, så ser jeg for meg at hun med stor sannsynlighet kunne gjort det igjen hvis TS sendte en melding. Jeg ser ikke for meg at de bare har en mild 'krangel' og løser opp noe mellom dem. Jeg ser heller for meg mer konflikt utifra det lille TS har sagt om henne.

Jeg er veldig åpen for at jeg tar feil selvfølgelig.

2 hours ago, disk said:

du ikke forstår hvordan krangling og frustasjon løser seg.

Jeg kan ha mye å lære der ja.

Obs: Jeg har sett noe tegn på at personangrep kan hende blir tatt mer på alvor her på forumet.

2 hours ago, disk said:

Men tror du mente at kvinner har lettere for å åpne seg om følelser

Nei det var ikke det jeg mente. Men det er en interessant vinkling.

Lenke til kommentar
Gjest 29a1a...bc3
disk skrev (19 timer siden):

Men tror du mente at kvinner har lettere for å åpne seg om følelser, bare si hva de tenker og føler uten å tenke at det er dumt, for det er det ikke. 

I dette tilfellet var det omvendt. Jeg var den som åpnet meg om følelsene mine for hu, mens henne var innesluttet og emosjonelt utilgjengelig. Virket også veldig kald på slutten, men samma det.

Takk for innspill folkens, har bestemt meg for å være tyst og la det gå. Livet går videre.

Anonymous poster hash: 29a1a...bc3

Lenke til kommentar
Gjest 29a1a...bc3 skrev (På 18.3.2025 den 8.18):

Hei dere :)

Ble slutt mellom meg og eksen ifjor sommer (også møtte hu meg en gang på en kaffe i høst), og har egentlig ikke snakka med henne på nesten ett halvt år. I helgen så kjørte jeg tilfeldigvis forbi henne da hun tydeligvis var ute på langtur. Da jeg så hun langs veien kjente jeg på ett sinne og en bitterhet etter måten hun avslutta ting på.
Uten å gå i detalj, hun gjorde ting som såret meg dypt og ting som var moralsk uetisk.
Jeg har alltid vært altfor snill med hu, funnet meg i ting, aldri stått opp for meg selv mot urettferdighet. Men igår var jeg millimeter unna å sende en melding der jeg sa akkurat hva jeg mener. Men jeg sendte den ikke.

Jeg sitter på gjerdet fortsatt om jeg skal si noe til hu. Har så lyst, men samtidig holder jeg meg i skinnet.
Spørsmålet mitt er om dette vil føles godt å få sendt? Vil jeg føle litt av mitt sinne slippe tak hvis jeg sier akkurat hva jeg mener? Eller er stillhet en bedre "hevn" mot denne personen?

Anonymous poster hash: 29a1a...bc3

Jeg skjønner din frustrasjon. Slike brudd kan være smertefull. 

Som en regel for å takle den situasjonen som du beskriver , så vil jeg si at det kommer svært sjeldent noe godt av å uttrykke sitt sinne tilbake på en eks-kjæreste på den måten.

Kanskje så ville du også ha angret etter en slik handling. 

Mitt råd er: Gå videre , legg dette bak deg selv om det er tøft. 

Det finnes flere kvinner der ute. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...