Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dere menn på Tinder

Gjest 8f68b...502

Anbefalte innlegg

Gjest 8f68b...502

Er det sant at dere gjør alt for å prøve å få sex? Sier pene ting for å lure dere til sex?

Anonymous poster hash: 8f68b...502

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 8f68b...502 skrev (6 minutter siden):

Er det sant at dere gjør alt for å prøve å få sex? Sier pene ting for å lure dere til sex?

Som mann midt i 30-åra, må jeg si nei, det gjør jeg ikke. Er ute etter noe seriøst og langvarig.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gjest 8f68b...502 skrev (På 17.3.2025 den 11.40):

Nei, har truffet flere damer på Tinder som bare var ute etter sex på første date. Jeg har sagt nei hver gang, er ikke ute etter noe tilfeldig. 

Endret av AOL
Leif
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 48ebd...c83

Som om det har noe som helst med Tinder å gjøre. Det er sant for alle tider (så lenge menn har måttet be om lov) og alle steder (hvor menn må be om lov). "De fleste av oss er ærlige om våre intensjoner" <- det er ikke sant for mennesker generelt, og for menn når det gjelder sex spesielt. Folk som er 100% ærlige er det sjeldne unntaket, ikke regelen.

Anonymous poster hash: 48ebd...c83

Lenke til kommentar
Gjest 8f68b...502 skrev (1 time siden):

Min opplevelse er at Damer er flinkere til å si Pene ting for å få Sex, som ofte inkluderer å le høyt av alt jeg sier lene seg fremmover se meg rett inn i øynene osv ovs. Men`s metoder er ofte mer primitivie å dirkete muligens men i disse likesitillings dager må også damer starte å inse at  de liker Sex å ikke late som noe annet?

Endret av simalarion
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Kvinner lyver/manipulerer like mye som menn. Punktum!

Det er en kunst alene å "avsløre" dette, og desto vanskeligere er det over en overfladisk skjerm og ovenfor personer man ikke kjenner. Alle ønsker å fremstille seg bedre enn det man gjerne er. 

Kvinner er ikke noe mindre kåte enn menn. Alle vil ha "like mye sex" - men - kulturelt sett, er det manns jobb å forføre (med unntak). Så da er det ofte vi menn som får pepper dersom man manipulerer seg til sex. Og det er det veldig mange som gjør; ja - og da spesielt de som "kan Tinder" og er flinke til å s de rette tingene (altså, det damer liker å høre).

Konkurransen på Tinder er høy, spesielt for oss menn. Derfor kan det føles som en utfordring å "nå inn" - og da vil nok mange, begynne å pynte litt på frasene. Helt naturlig om du spør meg. 

Jeg tror også at de flest av oss har en såpass stor moral, at man ikke ønsker å "lure til oss sex" - det vil for mange føles som er overtramp, og innebærer å krysse en etisk grense for hva som er akseptabelt. Derfor tror jeg til syvende og sist, at de fleste av oss (kvinner og menn) vil være ærlige om hva man ønsker. Når ting først å begynner å bli seriøst. Men; selvsagt ikke alle. Noen gir blanke faen - og tenker først å fremst på seg selv. Kvinner, like mye som menn. Ingen forskjell! 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest 8f68b...502 said:

Det er kanskje like mange menn som gjør dette, som det er kvinner som gjør alt for å prøve å få penger, og si fine ting for å bli velstående, gjerne via en mann, eller flere.

Hvis prosentandelen er like stor for disse, så kan du jo få gjette på/sette prosent selv.

Realiteten er jo selvfølgelig en saftig blanding av ærlighet og manipulasjon i alle slags former og prosentandeler som er tenkelig hos alle mennesker. Som Gavekort er inne på.

Jeg prøvde Tinder en liten stund. Men jeg så fort at det var en ganske forferdelig arena, som kan bringe en del uønskede egenskaper frem, slik Milhouse85 skrev om. Derfor trakk jeg meg tilbake fra det rimelig fort, før jeg ble en person jeg ikke ville bli.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 48ebd...c83
Sitat

Kvinner er ikke noe mindre kåte enn menn. Alle vil ha "like mye sex"

Har du noen kilder på det? Alt jeg ser tyder på det stikk motsatte. Eksempelvis:

Sitat

A large body of evidence suggests that men experience sexual desire more strongly and more frequently than do women. (Dawson, S.J., Chivers, M.L. Gender Differences and Similarities in Sexual Desire. 2014)

Lenke til kommentar
Gjest 48ebd...c83

Videre:

Sitat

Men have a stronger sex drive than women, and this gender difference is evident in cross-cultural research involving men and women from 53 different countries (Lippa, 2009)

Lenke til kommentar
Gjest 8f68b...502 skrev (3 timer siden):

Nei, og det behøver jeg ikke. Spesielt ikke hvis hu ikke er på samme nivå

Endret av Martelè
Mer forståelig ordvalg
Lenke til kommentar
Gjest 48ebd...c83 skrev (22 minutter siden):

Har du noen kilder på det? Alt jeg ser tyder på det stikk motsatte. Eksempelvis:

https://psycnet.apa.org/doiLanding?doi=10.1037%2Fbul0000366

Her står det at, ja - menn har høyere "sex-driv" enn kvinner. Onanerer mer, fantaserer mer osv... 
Samtidig; at 24-29% av kvinner har høyere sex-driv enn en "gjennomsnittsmann".

Problemet er at dette er basert på delrapporten, og blir derfor ganske så subjektivt og vanskelig å måle helt konkret. Kultur har nok mye å si her, da kvinner ofte føler mer skam knyttet til sex. Så det kan tyde på en viss underrapportering.

Det minner meg litt om da Forsvaret gikk vekk fra å måle høyden på vernepliktige, og heller lot dem rapportere selv inn egen høyde. Og plutselig "økte" gjennomsnitts høyden med 2-3 cm (hvis jeg husker rett). Fordi man gjerne ønsker å være høyere enn det man er. Så selvrapportering er ikke det beste verktøyet. 

Fra et biologisk ståsted. Er det logisk at menn har større sex-drivkraft enn kvinner. 

Uansett, kan man finne kilder på nesten uansett hva man ønsker. I alle retninger. 

Så jeg tok deg på ordet; så her er hva Chatgpt serverte meg:

Sitat
  • Basson’s Model of Female Sexual Response (2000) – Dr. Rosemary Basson proposed that women’s sexual desire is often more responsive rather than spontaneous, meaning it can be just as strong or even stronger under the right circumstances.

• Source: Basson, R. (2000). "The Female Sexual Response: A Different Model," Journal of Sex & Marital Therapy.
  • The "Closing the Desire Gap" Study – Some studies show that when women feel safe, emotionally connected, and free from societal judgment, their sex drive can be as high or higher than men’s.

• Source: Mark, K. P., Vowels, L. M., & Murray, S. H. (2018). The Journal of Sex Research.
  • Ovulation and Increased Sexual Desire – Research suggests that women’s sexual desire peaks around ovulation, sometimes exceeding men’s reported baseline libido.

• Source: Haselton, M. G., & Gildersleeve, K. (2011). "Can Men Detect Ovulation?" Current Directions in Psychological Science.
  • The Myth of the Higher Male Sex Drive – Some research argues that women’s sexuality has been historically repressed, and in more open cultures, their desire is just as strong or stronger than men’s.

• Source: Baumeister, R. F. (2000). "Gender Differences in Erotic Plasticity: The Female Sex Drive as Socially Flexible and Responsive," Psychological Bulletin.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 48ebd...c83

De studiene ser på andre ting. Det er veletablert at menns sexdrift er kraftigere. Se på seksuelle overgrep og kjønn feks. Ingen seriøse mener at det ikke er en svært betydelig kjønnsforskjell her. Du påsto noe som er direkte feil, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Gjest 48ebd...c83 skrev (Akkurat nå):

. Se på seksuelle overgrep og kjønn feks. Ingen seriøse mener at det ikke er en svært betydelig kjønnsforskjell her.

Er seksuell drift den avgjørende faktoren for om man blir en overgriper eller ikke?

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest 48ebd...c83

Nei ikke nødvendigvis, men en større drift/lyst er med på å gjøre at menn veldig mye oftere krysser grenser når de ikke klarer å holde igjen den driften.

Lenke til kommentar
Gjest 48ebd...c83

Sexdriften er også knyttet til testosteronnivå. Kvinner har vanligvis 10-20 ganger lavere nivå av testosteron enn menn. Hos både menn og kvinner så gir testosterontilskudd vanligvis økt libido, med mindre man har høye nivåer i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...