Gå til innhold

Seniorpolitikk, fagre ord men lite innhold ?

Anbefalte innlegg

Flere av mine bekjente nærmer seg senioralder og jeg reagerer på hvordan mange bedrifter møter dette.
I stedet for å utnytte denne kompetansen til beste for alle parter, er strategien heller å plassere disse i en krok med trivielle oppgaver og lite personlig/faglig utvikling. Ledelsen ler av de «gretne gamle gubbene» når de ikke er tilstede og lar alle spennende prosjekter havne hos nyansatte med svært blandede resultater. Tidligere sto folk flest i arbeid til 67. Nå teller 60-åringene på knappene og forteller om lite motivasjon og høy frustrasjon/irritasjon.
https://lengrearbeidsliv.no/verktoy-for-virksomheter-og-organisasjoner/seniorpolitisk-veileder/

Noen som kjenner seg igjen ?

Endret av Vokteren
Lenke til kommentar
  • Vokteren endret tittelen til Seniorpolitikk, fagre ord men lite innhold ?
Videoannonse
Annonse

Jeg har fortsatt noen år igjen til senioralder, men ønsker ikke å havne i en demotiverende arbeidssituasjon.
Arbeidsgivere er åpenbart klar over at denne aldersgruppen ikke lett kan bytte jobb, og dette utnytter de kynisk 

Jeg har hittil vært kritisk til Norges generøse trygdeordninger og høye andel trygdede. 
Når arbeidsgivere behandler seniorene som kveg, har jeg blitt noe mer forståelsesfull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...