Redshift Skrevet torsdag kl 18:43 Del Skrevet torsdag kl 18:43 Familien har i lang tid brukt ICE mobilt bredbånd på en hytte som ligger sånn til at kun 450 MHz (bånd 31) har vært stabilt tilgjengelig med ekstern antenne. Ruteren tok kvelden for en stund siden, og jeg ble overasket da ICE nå ikke selger annet enn den nye 5g-ruteren sin som i følge kundeservice ikke støtter 450 MHz nettet, ei heller ekstern antenne. Løsningen ble heldigvis en brukt A1 smartruter på Finn til "gi-bort-pris". Men situasjonen fikk meg til å tenke litt, for hvis mobilt bredbånd ikke lengre selges nytt med kompatibilitet mot 450 MHz nettet, hva er fremtiden og ICE sin plan for nettet? Noen som har noe kjennskap eller tanker rundt det? I andre land har jeg inntrykk av at frekvensbåndet i størst grad brukes til IoT-systemer, men det har jeg heller ikke sett markedsført i Norge. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet torsdag kl 21:09 Del Skrevet torsdag kl 21:09 Jeg vil tippe at rutere for forbruker markedet ikke støtter bånd 31. Det er vel ICE som har dette båndet i Norge, så de burde vite om det finnes utstyr. Det finnes trolig mer "proft" utstyr som bruker bånd 31. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå