Reg2000 Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars 10 hours ago, Kombucha said: Mitt inntrykk er at Dustborn nemlig er et grådig og uærlig produkt. Kan vel være at jeg tar helt feil (og håper på det), men forstår det slik at for å kvalifisere for å få subsidier må man oppfylle en del krav (inklusive, politiske). Sist jeg så på slike krav stod det skrevet svart på hvit om politisk relevans og slikt. Jeg blir stadig imponert over hvor mye vås folk klarer å lire av seg fordi de ikke liker at et spill de ikke har spilt eksisterer. Spillet er et lite lavbudsjettsspill som har fått noen småpenger i støtte først og fremst fordi det er utviklet av et norsk studio i norge med norske utviklere. Spillet koster lite og gir deg akkurat det spillet de forteller deg det er. Det er ikke på noe vis "grådig eller uærlig". Er du ikke interessert i spillet kan du faktisk helt fritt velge å ikke kjøpe det og heller spille noe annet. At spillet eksisterer påvirker ikke livet ditt på noe vis, men det at du går rundt å er sur fordi spill du ikke liker eksisterer kan gjøre det. Den typen gamer som virker å dyrke misfornøydheten er i ferd med å ødelegge spillforum og all spilldiskusjon som ikke er strengt moderert da negativiteten tar overhånd. Det er direkte ødeleggende for gleden og felleskapet når man spiller spill. 2 1 1 Lenke til kommentar
Early Skrevet 20. mars Del Skrevet 20. mars (endret) Kombucha skrev (På 18.3.2025 den 13.03): Mitt inntrykk er at Dustborn nemlig er et grådig og uærlig produkt. Kan vel være at jeg tar helt feil (og håper på det), men forstår det slik at for å kvalifisere for å få subsidier må man oppfylle en del krav (inklusive, politiske). Sist jeg så på slike krav stod det skrevet svart på hvit om politisk relevans og slikt. Stemmer ikke helt, de har ingen eksplisitte krav om politisk relevans. De har dog vekting av prosjekter som bidrar til økt kjønnsbalanse, inkludering og representasjon og kan prioritere slike prosjekter: https://www.nfi.no/tilskudd/utvikling/utvikling-av-spill-etter-kunstnerisk-vurdering Inkludering og representasjon er et ekstremt bredt tema. Du kan bare se på siste tilskuddrunde for å se denne bredden i hva som faktisk får støtte (som beviser at ikke må stappe spillet sitt fullt av politisk ("woke") og inkluderende mangfoldighetsinnhold for å få støtte): https://www.nfi.no/nyheter/21-millioner-kroner-til-ni-spill - "City Builder under hav", bygge koralrev, åpenbar kobling mot miljøtematikk - Overlevelsesspill (fantasy) i ørkenen - Fysikkbasert action-platformer - Steampunk kortspill - Fantasy turbasert strategispill - Historiebasert thriller/eventyr/mysterie spill satt til en gård/landsby - Humoristisk kortspill hvor du er i helvete - Roguelike - Arkadeaktig Action flyspill-shooter Endret 20. mars av Early formatering 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå